![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Maar dit enkel als kort intermezzo. Wat ik vind van de 'stamper'? Prachtig dat er in de verste verte niet vermeld wordt waar de betoging over gaat. Er is betoogd in Antwerpen en Brussel en er wordt betoogd in Gent maar god weet door wie en waarvoor. Als roept blijkbaar op voor een andere betoging. Ze zijn 'te revolutionair' om naar dezelfde betoging te gaan dan de studentenraden, de studentenverenigingen, VVS en het Gemeenschappelijk Vakbondsfront. Als roept blijkbaar enkel op voor een 'revolutionaire' betoging in de betoging. Mooi mooi. "Onze Eisen: -Intrekking van het financieringsdecreet! -Onderwijsbudget Opnieuw naar 7% BNP! -Betaalbaar Onderwijs voor iedereen! -Stop Het neoliberale beleid! " [SIZE=2]Mooi mooi. [/SIZE] Ik heb er ALS al herhaaldelijk op gewezen maar de eerste eis kan onmogelijk ingewilligd worden daar er helemaal nog geen sprake is van een decreet, zelf nog geen ontwerp van decreet, het gaat hier enkel om een reeks conceptnota's. Daarom dat de organisatoren van de betoging duidelijk spreken over 'het plan vdb', ipv 'tegen het decreet...' Trouwens er is wel degelijk nood aan een nieuw decreet en dringend zelfs, de onderfinanciering is gewoonweg nijpend. Schrijf dan tenminste 'intrekking van dit decreet' De twee laatste eisen zijn lekker concreet en de laatste is gewoon 'keirevolutionair maat'. Het is niet omdat je je eigen beter vind dat je je dan niet kunt vinden in andermans eisen. "Enkel door eenheid van studenten en personeel kunnen we dit plan kelderen!" Vraag is natuurlijk hoe als die eenheid denkt te kunnen bevorderen? Door deze manier van werken creeer je opzettelijk een tegenstelling binnen wat jullie hilarisch 'de beweging' noemen. Sterker nog, je gaat er compleet buiten staan. En daar zijn jullie nog fier op ook. In plaats van samen voor iets te vechten, ga je je volledig afschermen van enige andere organisatie en enig ander standpunt. Er is niets mis met binnen een bepaald 'front' eigen eisen te formuleren, integendeel. Maar dat betekent dat je de discussie aangaat en dat je je eisen probeer binnen te brengen in het front. De 'aanpak' die jullie bezigen is goe kloppen op alles en iedereen die niet tot de ware als behoort. En dat noemen ze mijn beste 'sectair'. Feit alleen al dat jullie blijkbaar te goed waren om naar de actievergadering te komen dinsdag. Er werd gevraagd wat ik er van vond, ewel dit is mijn mening.
http://kameraadharko.blogspot.com/ Laatst gewijzigd door Harko : 20 april 2006 om 17:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Na 21 dagen, 1 uur en 4 minuten wachten weten we het dan eindelijk: ALS steunt VVS niet omdat ze hun eigen eisen beter vinden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Harko begint zijn eigen tragiek eindelijk in te zien
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik ben door de ware toevloed van woorden de kluts kwijt, over wat ben jij bezig? En wat is jouw punt?
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() BTW; onze eisen gaan perfect in op wat men als marxisten noemt "een overgangsprogramma". En behalve een idiote muggezifterij - studeer jij rechten ofzo? - zijn deze eisen veel beter dat die die jullie naar voor hebben geschoven. Je kan er bovendien niet langs dat in Gent; ALS de enige studentenorganisatie is die effectief mobiliseert!
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 20 april 2006 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als ALS van de muggezifterij van Harko gespaard wil blijven, zouden ze in het vervolg eens iets kunnen doen aan hun dossierkennis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() VVS? Dat zijn toch die studentenbureaucraten?
Laatst gewijzigd door tony p : 21 april 2006 om 00:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() awel hé, jonas slaagt er toch weer in om mijn avond goed te maken na een zware avond vergaderen met mijn collega-bureaucraten.
![]() maar serieus, wat willen julie dan? welk decreet moet er ingetrokken worden? het huidige? daar is onze frank mee bezig hé. gelukkig maar, want de scheefgetrokken situatie is helemaal niet meer houdbaar. of zijn vervolgnota? die is hij ook al aan het herbekijken hoor. er komt er ne nieuwe begin mei. dus allez, schrap die eis mss maar al. ![]() en sinds wanneer zijn jullie voor betaalbaar onderwijs? ik dacht dat jullie voor gratis onderwijs stonden. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enfin, de tekst is alleszins ook beter dan de flyers en affiches van VVS in Gent. Met alle respect, maar ze zijn vrij belachelijk. Als je dan toch een budget hebt om zo'n affiches en flyers te drukken, gebruik het dan goed!
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 21 april 2006 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar heeft bescheidenheid niets mee te maken. Harko heeft deze week zelf gezien, dat al de anderen (Animo, Gras, Comac, LVSV, KVHV, Tzal, GPS en Vonk) zelfs toegaven, dat ze niets deden of zouden ondernemen rond de campagne.
Animo gaat zelfs zo ver om op 27e april een debat met VDB te organiseren, welk helemaal niet gaat over het plan!
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
ten tweede, je collega had je wel wat beter mogen informeren over wat er gezegd is geweest, want de 'informatie' die je hier geeft is geheel en al fout. ten derde, er zijn meer dan genoeg verenigingen die vollenbak aan het mobiliseren zijn, wees gerust. En ik blijf het herhalen het is niet omdat niet iedereen zo sectair is om een geheel eigen betoging met geheel eigen eisen op te zetten dat anderen er niet volop mee bezig zijn, integendeel zou ik bijna zeggen.
![]() |
![]() |
#137 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Zeveraar, geef gewoon toe dat je de eisen van de betoging niet eens gelezen hebt. meer geld voor onderwijs staat als eerste eis, met de eis van de 7% erin tegen het outputmodel en geen hoger inschrijvingsgelden gaan rechtstreeks in tegen de meest wraakroepende elementen uit de nota's en financiering naar behoeften is een eis voor democratischer onderwijs. Trouwens sedert wanneer bestaat een 'overgangprogramma' ( ![]() ![]() Zeg mij eens wat er mis is met die 5 eisen. Zeg mij waarom als zich perse geisoleerd wil opstellen. Buiten natuurlijk om geheel en al platvloers opportunisme en een opgekende profileringsdrang.
http://kameraadharko.blogspot.com/ Laatst gewijzigd door Harko : 21 april 2006 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En welke zijn die 'genoeg organisaties' dan? Sorry, maar Decanen en de GSR beschouw ik niet als studentenorganisaties. Buiten ALS heb ik nog niemand campagne zien voeren aan de gentse hogescholen en aan de grote faculteiten van de unief of aan het station. Toeval? Neen, want er is gewoon niemand die concreet iets doet, en dat was ook duidelijk op de pfk-vergadering. Trouwens, ik moet wel zeggen dat VVS zelf wel mobiliseert, al is het volgens mijn persoonlijke mening op een verkeerde manier. Top-down via de officiele universiteitsorganen. Studenten mobiliseren omdat het in het belang van de Ugent is, door allerlij 'hoge pieten' in te schakelen. Maar enfin; het moet gezegd worden voor ik het vergeet. VVS is ook een belangrijke mobilisatiefactor (eerder heb ik ze niet vermeld omdat ze een koepel is en geen vereniging).
![]() Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 21 april 2006 om 12:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
![]() en wat is er mis met de flyer? de tekst is alleszins dezelfde als voor de andere acties. bovendien, wij hebben geld om flyers te drukken, maar flyers en affiche worden wel gemaakt door vrijwilligers. sorry dat we geen professionels inhuren. Laatst gewijzigd door ingenious : 21 april 2006 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
![]() maar allez, betaalbaar is toch ni gratis dacht ik. ik ben nu ni zo goe in economie hé, maar toch. ![]() |
|
![]() |
![]() |