Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Links
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's.
Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2006, 17:38   #121
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Ik denk dat diegene die je die stamper bezorgd heeft, niet iemand van ALS was, maar nicolas courant van Schamper, die waarschijnlijk een probleem had met de naam in kwestie. Maar dat is naast de kwestie, want we gebruiken die naam al lang, al is het niet regelmatig...
Had ik daarjuist nog niet eens gezien, Nicolas Courant is de studentenbeheerder van de UGent. En is dus helemaal niet van Schamper. Mensen toch, op een teveel aan kennis gaan we je toch niet kunnen betrappen.
Maar dit enkel als kort intermezzo.

Wat ik vind van de 'stamper'? Prachtig dat er in de verste verte niet vermeld wordt waar de betoging over gaat. Er is betoogd in Antwerpen en Brussel en er wordt betoogd in Gent maar god weet door wie en waarvoor. Als roept blijkbaar op voor een andere betoging. Ze zijn 'te revolutionair' om naar dezelfde betoging te gaan dan de studentenraden, de studentenverenigingen, VVS en het Gemeenschappelijk Vakbondsfront. Als roept blijkbaar enkel op voor een 'revolutionaire' betoging in de betoging. Mooi mooi.

"Onze Eisen:
-Intrekking van het financieringsdecreet!
-Onderwijsbudget Opnieuw naar 7% BNP!
-Betaalbaar Onderwijs voor iedereen!
-Stop Het neoliberale beleid! "

[SIZE=2]Mooi mooi. [/SIZE]

Ik heb er ALS al herhaaldelijk op gewezen maar de eerste eis kan onmogelijk ingewilligd worden daar er helemaal nog geen sprake is van een decreet, zelf nog geen ontwerp van decreet, het gaat hier enkel om een reeks conceptnota's. Daarom dat de organisatoren van de betoging duidelijk spreken over 'het plan vdb', ipv 'tegen het decreet...'
Trouwens er is wel degelijk nood aan een nieuw decreet en dringend zelfs, de onderfinanciering is gewoonweg nijpend. Schrijf dan tenminste 'intrekking van dit decreet'
De twee laatste eisen zijn lekker concreet en de laatste is gewoon 'keirevolutionair maat'.

Het is niet omdat je je eigen beter vind dat je je dan niet kunt vinden in andermans eisen.

"Enkel door eenheid van studenten en personeel kunnen we dit plan kelderen!"

Vraag is natuurlijk hoe als die eenheid denkt te kunnen bevorderen?

Door deze manier van werken creeer je opzettelijk een tegenstelling binnen wat jullie hilarisch 'de beweging' noemen. Sterker nog, je gaat er compleet buiten staan. En daar zijn jullie nog fier op ook. In plaats van samen voor iets te vechten, ga je je volledig afschermen van enige andere organisatie en enig ander standpunt.
Er is niets mis met binnen een bepaald 'front' eigen eisen te formuleren, integendeel. Maar dat betekent dat je de discussie aangaat en dat je je eisen probeer binnen te brengen in het front.
De 'aanpak' die jullie bezigen is goe kloppen op alles en iedereen die niet tot de ware als behoort. En dat noemen ze mijn beste 'sectair'.
Feit alleen al dat jullie blijkbaar te goed waren om naar de actievergadering te komen dinsdag.

Er werd gevraagd wat ik er van vond, ewel dit is mijn mening.

Laatst gewijzigd door Harko : 20 april 2006 om 17:51.
Harko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 18:00   #122
tony p
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Na 21 dagen, 1 uur en 4 minuten wachten weten we het dan eindelijk: ALS steunt VVS niet omdat ze hun eigen eisen beter vinden...
tony p is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 18:32   #123
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony p Bekijk bericht
Na 21 dagen, 1 uur en 4 minuten wachten weten we het dan eindelijk: ALS steunt VVS niet omdat ze hun eigen eisen beter vinden...
Ware het niet zo tragisch, het ware hilarisch!
Oud 20 april 2006, 18:41   #124
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Harko begint zijn eigen tragiek eindelijk in te zien
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 19:05   #125
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
Ik ben door de ware toevloed van woorden de kluts kwijt, over wat ben jij bezig? En wat is jouw punt?
Oud 20 april 2006, 19:22   #126
Proletariër
Minister-President

Proletariër's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harko Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proletariër Bekijk bericht
Ik ben door de ware toevloed van woorden de kluts kwijt, over wat ben jij bezig? En wat is jouw punt?
Dat was blijkbaar wishfull thinking van mijnentwege, mijn excuses
Proletariër is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 22:11   #127
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Had ik daarjuist nog niet eens gezien, Nicolas Courant is de studentenbeheerder van de UGent. En is dus helemaal niet van Schamper. Mensen toch, op een teveel aan kennis gaan we je toch niet kunnen betrappen.
Maar dit enkel als kort intermezzo.
You're right, courant is verantwoordelijke voor DSA, en niet voor schamper; maar wat mij betreft maakt niet zoveel uit... Voor mij geen verschil tussen de ene studentenbureaucraat en de andere. Ik hou mij dan ook niet met die bureaucratie bezig.

BTW; onze eisen gaan perfect in op wat men als marxisten noemt "een overgangsprogramma". En behalve een idiote muggezifterij - studeer jij rechten ofzo? - zijn deze eisen veel beter dat die die jullie naar voor hebben geschoven.

Je kan er bovendien niet langs dat in Gent; ALS de enige studentenorganisatie is die effectief mobiliseert!

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 20 april 2006 om 22:14.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2006, 22:48   #128
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
veel beter dat die die jullie naar voor hebben geschoven.
Nochtans kan je de eisen van VVS ook zeer revolutionair invullen, je kan er verder en/of radicaler op ingaan e.d.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 00:23   #129
tony p
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En behalve een idiote muggezifterij - studeer jij rechten ofzo? - zijn deze eisen veel beter dan die die jullie naar voor hebben geschoven.
Als ALS van de muggezifterij van Harko gespaard wil blijven, zouden ze in het vervolg eens iets kunnen doen aan hun dossierkennis.
Oud 21 april 2006, 00:33   #130
tony p
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Nochtans kan je de eisen van VVS ook zeer revolutionair invullen, je kan er verder en/of radicaler op ingaan e.d.
VVS? Dat zijn toch die studentenbureaucraten?

Laatst gewijzigd door tony p : 21 april 2006 om 00:56.
Oud 21 april 2006, 00:55   #131
tony p
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je kan er bovendien niet langs dat in Gent; ALS de enige studentenorganisatie is die effectief mobiliseert!
Bescheidenheid, het kan soms wel eens van pas komen.
Oud 21 april 2006, 01:45   #132
ingenious

Standaard

awel hé, jonas slaagt er toch weer in om mijn avond goed te maken na een zware avond vergaderen met mijn collega-bureaucraten.

maar serieus, wat willen julie dan? welk decreet moet er ingetrokken worden? het huidige? daar is onze frank mee bezig hé. gelukkig maar, want de scheefgetrokken situatie is helemaal niet meer houdbaar. of zijn vervolgnota? die is hij ook al aan het herbekijken hoor. er komt er ne nieuwe begin mei. dus allez, schrap die eis mss maar al.

en sinds wanneer zijn jullie voor betaalbaar onderwijs? ik dacht dat jullie voor gratis onderwijs stonden.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 09:57   #133
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
awel hé, jonas slaagt er toch weer in om mijn avond goed te maken na een zware avond vergaderen met mijn collega-bureaucraten.

maar serieus, wat willen julie dan? welk decreet moet er ingetrokken worden? het huidige? daar is onze frank mee bezig hé. gelukkig maar, want de scheefgetrokken situatie is helemaal niet meer houdbaar. of zijn vervolgnota? die is hij ook al aan het herbekijken hoor. er komt er ne nieuwe begin mei. dus allez, schrap die eis mss maar al.

en sinds wanneer zijn jullie voor betaalbaar onderwijs? ik dacht dat jullie voor gratis onderwijs stonden.
Ik denk dat de daaropvolgende eisen duidelijk genoeg zijn. Na de intrekking van de nota, zijn er nog de volledige herfinanciering naar 7% van het BRP, en daarenboven moet hij dus niet afkomen met een ander neoliberaal voorstel en moet democratisch onderwijs gegarandeerd zijn.

Enfin, de tekst is alleszins ook beter dan de flyers en affiches van VVS in Gent. Met alle respect, maar ze zijn vrij belachelijk. Als je dan toch een budget hebt om zo'n affiches en flyers te drukken, gebruik het dan goed!

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 21 april 2006 om 10:03.
Oud 21 april 2006, 10:01   #134
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tony p Bekijk bericht
Bescheidenheid, het kan soms wel eens van pas komen.
Daar heeft bescheidenheid niets mee te maken. Harko heeft deze week zelf gezien, dat al de anderen (Animo, Gras, Comac, LVSV, KVHV, Tzal, GPS en Vonk) zelfs toegaven, dat ze niets deden of zouden ondernemen rond de campagne.

Animo gaat zelfs zo ver om op 27e april een debat met VDB te organiseren, welk helemaal niet gaat over het plan!
Oud 21 april 2006, 10:03   #135
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht

Ik neem aan dat gratis onderwijs wellicht voor iedereen betaalbaar is.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2006, 11:56   #136
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Daar heeft bescheidenheid niets mee te maken. Harko heeft deze week zelf gezien, dat al de anderen (Animo, Gras, Comac, LVSV, KVHV, Tzal, GPS en Vonk) zelfs toegaven, dat ze niets deden of zouden ondernemen rond de campagne.

Animo gaat zelfs zo ver om op 27e april een debat met VDB te organiseren, welk helemaal niet gaat over het plan!
Ten eerste, je was er niet eens.
ten tweede, je collega had je wel wat beter mogen informeren over wat er gezegd is geweest, want de 'informatie' die je hier geeft is geheel en al fout.
ten derde, er zijn meer dan genoeg verenigingen die vollenbak aan het mobiliseren zijn, wees gerust.

En ik blijf het herhalen het is niet omdat niet iedereen zo sectair is om een geheel eigen betoging met geheel eigen eisen op te zetten dat anderen er niet volop mee bezig zijn, integendeel zou ik bijna zeggen.
Oud 21 april 2006, 11:58   #137
Harko
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de daaropvolgende eisen duidelijk genoeg zijn. Na de intrekking van de nota, zijn er nog de volledige herfinanciering naar 7% van het BRP, en daarenboven moet hij dus niet afkomen met een ander neoliberaal voorstel en moet democratisch onderwijs gegarandeerd zijn.

Enfin, de tekst is alleszins ook beter dan de flyers en affiches van VVS in Gent. Met alle respect, maar ze zijn vrij belachelijk. Als je dan toch een budget hebt om zo'n affiches en flyers te drukken, gebruik het dan goed!
Ja, je hebt gelijk!!! Van nu af aan gaat VVS een Overgangsprogramma lanceren met enkel revolutionaire eisen en fuck iedereen die niet bij vvs zit!!!

Zeveraar, geef gewoon toe dat je de eisen van de betoging niet eens gelezen hebt.
meer geld voor onderwijs staat als eerste eis, met de eis van de 7% erin
tegen het outputmodel en geen hoger inschrijvingsgelden gaan rechtstreeks in tegen de meest wraakroepende elementen uit de nota's en financiering naar behoeften is een eis voor democratischer onderwijs.
Trouwens sedert wanneer bestaat een 'overgangprogramma' ( ) uit een reeks vage slogans?

Zeg mij eens wat er mis is met die 5 eisen.

Zeg mij waarom als zich perse geisoleerd wil opstellen. Buiten natuurlijk om geheel en al platvloers opportunisme en een opgekende profileringsdrang.

Laatst gewijzigd door Harko : 21 april 2006 om 12:04.
Oud 21 april 2006, 12:11   #138
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ten derde, er zijn meer dan genoeg verenigingen die vollenbak aan het mobiliseren zijn, wees gerust.
Ik was er inderdaad niet; maar het is ook totaal mijn taak niet daar aanwezig te zijn...
En welke zijn die 'genoeg organisaties' dan? Sorry, maar Decanen en de GSR beschouw ik niet als studentenorganisaties.

Buiten ALS heb ik nog niemand campagne zien voeren aan de gentse hogescholen en aan de grote faculteiten van de unief of aan het station. Toeval?

Neen, want er is gewoon niemand die concreet iets doet, en dat was ook duidelijk op de pfk-vergadering.

Trouwens, ik moet wel zeggen dat VVS zelf wel mobiliseert, al is het volgens mijn persoonlijke mening op een verkeerde manier. Top-down via de officiele universiteitsorganen. Studenten mobiliseren omdat het in het belang van de Ugent is, door allerlij 'hoge pieten' in te schakelen. Maar enfin; het moet gezegd worden voor ik het vergeet. VVS is ook een belangrijke mobilisatiefactor (eerder heb ik ze niet vermeld omdat ze een koepel is en geen vereniging).

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 21 april 2006 om 12:21.
Oud 21 april 2006, 13:20   #139
ingenious

Standaard

Citaat:

euhm, het is niet omdat je meer geld hebt dat je daarmee meteen een goed systeem hebt. het is natuurlijk makkelijk om zaken af te schieten, het is echter geloofwaardiger als je met een deftig alternatief komt. FVDB zal ook wel zeggen dat hij geen neoliberaal voorstel heeft gedaan dat ingaat tegen de democratisering. of moeten we het huidige systeem behouden, met een platte massificatie zonder democratisering behouden, maar dan gewoon met meer geld?

en wat is er mis met de flyer? de tekst is alleszins dezelfde als voor de andere acties. bovendien, wij hebben geld om flyers te drukken, maar flyers en affiche worden wel gemaakt door vrijwilligers. sorry dat we geen professionels inhuren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door ingenious : 21 april 2006 om 13:27.
Oud 21 april 2006, 13:24   #140
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik neem aan dat gratis onderwijs wellicht voor iedereen betaalbaar is.
pas op zenne, gratis bestaat niet hé, iemand betaalt! (allez, dat lijkt het mode-antwoord geworden)

maar allez, betaalbaar is toch ni gratis dacht ik. ik ben nu ni zo goe in economie hé, maar toch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be