Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2003, 03:21   #121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twocount
[quote:4009c989fe="fernand"][quote:4009c989fe="athena"][quote:4009c989fe="filosoof"][quote:4009c989fe="filosoof"][quote:4009c989fe="jan hyoens"]In juli 2000 schiet Rezkar Atroshi zijn 19-jarig nichtje Pela een kogel door het hoofd. Het meisje heeft de naam van de Irakese familie bezoedeld door een relatie te beginnen met een Koerd. Rezkars broer Shivan en Agid, de vader van Pela die begin jaren '90 de repressie van het Saddam-regime na de eerste Golfoorlog ontvluchtte en asiel kreeg in zweden, gaan akkoord met de moord. Pela sterft onmiddelijk. Het trio wordt veroordeeld in Koerdistan, maar omdat er familie-eer in het spel is, mogen ze als vrije mannen de rechtbank verlaten. Breen, Pela's jongere zus, vindt dit onaanvaardbaar. Ze was immers samen met haar moeder getuige van de afslachting. Ze wil stappen ondernemen bij het Zweeds gerecht, ook haar nieuwe thuisbasis sinds dertien jaar, om haar ooms en vader de straf te geven die ze volgens haar verdienen. Of dit ergens toe leidt ziet u vananvond in 'De prijs van de eer' een in Zweden aangekochte reportage voor Zomerkoppen. TV1, 21.30 uur
Een ander facet van de multiculturele "verrijking"!
een zaak van 3 jaar geleden, op 3000 km van hier, en dat wil JIJ dan uitbreiden naar alle moslims hier??Nu ga je toch serieus uit de bocht!! Hoe verblind en onredelijk kan iemand als jij worden in zijn haat? Ondertussen heeft een para hier zijn twee kinderen verdronken en werd vrijgesproken door de rechtbank(een militaire rechtbank, wel te verstaan):
Is [size=6]d�*t[/size] dan een facet van de monoculturele rijkdom soms?
Wat die para gedaan heeft is zeer wreed en het is zeer onrechtvaardig dat hij niet werd veroordeeld, maar hier stopt de vergelijking. De vader van Pela beroept zich op cultureel/ religeuze motieven om zijn misdaad te verantwoorden, een eremoord valt daarom niet te vergelijken met een gemeenrechtelijk misdrijf.
Het gerecht heeft die man BUITEN elke verdenking gesteld. Wie bent U, dat U deze mens die vrijgesproken is te gaan veroordelen.
U hebt geen enkel recht om dat te schrijven, en daardoor bet U aan het kwaadspreken en lasteren.
Wanneer U andere bewijzen hebt dan degene waarover de rechtbank beschikt, bent U VERPLICHT dit aan de rechtbank over te maken.
Anders moet U zich bij het besluit van een rechtbank neerleggen en geen laster verkopen.
tsja, als het over laster verkopen gaat, daar weten de bruin mannen alles van natuurlijk
Bent U ook een bruin man?
Ik kan niet goed tegen de zon, ben nen rosse van geboorte, maar na 60 jaar wat grijs geworden.
Je schrijft zélf:
Wat die para gedaan heeft is zeer wreed en het is zeer onrechtvaardig dat hij niet werd veroordeeld, nadat je schreef:
Het gerecht heeft die man BUITEN elke verdenking gesteld. Wie bent U, dat U deze mens die vrijgesproken is te gaan veroordelen.
U hebt geen enkel recht om dat te schrijven, en daardoor bet U aan het kwaadspreken en lasteren.
Wanneer U andere bewijzen hebt dan degene waarover de rechtbank beschikt, bent U VERPLICHT dit aan de rechtbank over te maken.
Anders moet U zich bij het besluit van een rechtbank neerleggen en geen laster verkopen.
Ik ben burger en dus niet onderworpen aan het gezag van de militaire rechtbank, zolang het zwartblok niet aan de macht is toch
Wel contradictorisch, niet? Nog eens:Is d�*t dan een facet van de monoculturele rijkdom soms?
Gij quot er nogal een potje van he!
U legt mij hier woorden in de mond die ik nooit heb geschreven. Ik heb nooit geschreven dat " Hetgeen die para heeft gedaan wreed is. U moet eens leren quoten![/quote:4009c989fe] iNDERDAAD LEER QUOTEN, FERNAND EN IK ZIJN TWEE VERSCHILLENDE PERSONEN, LEG PERSONEN DUS GEEN WOORDEN IN DE MOND.[/quote:4009c989fe]
Bedankt athena!![/quote:4009c989fe] Filosoof doet dit in verschillende topics, denk dat hij gewoon ter kwader trouw is; hij leest wat hij wil lezen.[/quote:4009c989fe]
sorry, vergissing Dus wat die para deed vind jij NIET wreed? En als een para jou zegt dat hij niet kan zwemmen, geloof jij dat écht??
Militaire "rechtspraak" verhoudt zich tot recht zoals "militaire muziek" zich tot muziek verhoudt... [/quote:4009c989fe]
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 08:02   #122
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

filosoof schreef:
Citaat:
sorry, vergissing Dus wat die para deed vind jij NIET wreed? En als een para jou zegt dat hij niet kan zwemmen, geloof jij dat écht??
Militaire "rechtspraak" verhoudt zich tot recht zoals "militaire muziek" zich tot muziek verhoudt...
Wel de uitspraak van de rechtbank is onschuldig.
Dus die kerel is voor mij eveneens onschuldig.
Wat weet U meer dan de rechtbank om die man te veroordelen?
Een goed zwemmer in paniek, kan mogelijks ook niet meer zwemmen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2003, 16:03   #123
Elle
Provinciaal Statenlid

Elle's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Eigenlijk....(ik ga nu een redelijk discriminerende en enorm veralgemeende uitspraak maken, dus al wie het niet lezen wil, doe je oogjes toe...)
dat familie-eer gedoe is toch maar quatsch. Want als een Marrokaans manneke steelt of iets afbreekt, wordt daar door zijn ouders toch geen hetzé rond gemaakt? Nochtans vind ik het erger voor de eer voor de familie als er zo'n nietsnut tussen zit dan een vrouw die de geneugten van sex wil leren kennen.....
Oud 17 augustus 2003, 02:55   #124
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
filosoof schreef:
Citaat:
Militaire "rechtspraak" verhoudt zich tot recht zoals "militaire muziek" zich tot muziek verhoudt...
Wel de uitspraak van de rechtbank is onschuldig.
Dus die kerel is voor mij eveneens onschuldig.
Wat weet U meer dan de rechtbank om die man te veroordelen?
Een goed zwemmer in paniek, kan mogelijks ook niet meer zwemmen.
een para die niet kan zwemmen en die panikeert? Of een para die wel kan zwemmen en zo panikeert dat hij het niet meer kan?
En d�*t als zijn kinderen in gevaar zijn?
Juist het tegenovergestelde van waarop zijn ganse opleiding gericht was: Hoe geloofwaardig komt dat over? O% , zoals de uitspraak van een militaire rechtbank...
Eénmaal je hebt "leren" zwemmen verleer je dat nooit meer! (zoals fietsen)
Oud 25 augustus 2003, 00:49   #125
Guan
Vreemdeling

Standaard

Eerst en vooral: dit heeft niets met de Islam te maken. het heeft met de cultuur van die mensen te maken. Het is een beperkte groep. Er zijn 1.2 miljard moslims in de wereld. Daar zullen ook wel een paar idioten bijzitten zeker. Maar om de schuld op de islam te steken, dat is iets anders. Hier in belgie spelen zich regelmatig familiedrama's af waarbij een man zijn vrouw en/of kinderen vermoord. Daarom gaan wij ook niet zeggen dat dat door het christendom komt. Je moet niet al het slechte dat iemand, die dan toevallig moslim is, doet op de Islam steken.
Guan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2003, 15:12   #126
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guan
Eerst en vooral: dit heeft niets met de Islam te maken. het heeft met de cultuur van die mensen te maken. Het is een beperkte groep. Er zijn 1.2 miljard moslims in de wereld. Daar zullen ook wel een paar idioten bijzitten zeker. Maar om de schuld op de islam te steken, dat is iets anders. Hier in belgie spelen zich regelmatig familiedrama's af waarbij een man zijn vrouw en/of kinderen vermoord. Daarom gaan wij ook niet zeggen dat dat door het christendom komt. Je moet niet al het slechte dat iemand, die dan toevallig moslim is, doet op de Islam steken.
Lees jij de koran eerst vooraleer zulke domme opmerkingen te maken!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2003, 21:47   #127
Guan
Vreemdeling

Standaard

kerel, ik ben een moslim dus ik zal wel weten waarover ik praat. En waar slaat jou opmerking eigelijk op?
Oud 27 augustus 2003, 23:52   #128
zillox
Burger

zillox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar zillox
Standaard

Moord is moord. Die vader moet opgepakt worden en berecht 8)
zillox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2003, 00:35   #129
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guan
Lees jij de koran eerst vooraleer zulke domme opmerkingen te maken!
Guan,
Je bent nog redelijk nieuw hier, dus weet je nog niet dat domme opmerkingen een voorrecht zijn waar Jan aan houdt!!In zijn bijbel vindt hij beter:
op deze link kan je 't terugvinden...:
http://forums.govteen.com/showthread...threadid=13263

RAPE AND ABUSE ACCORDING TO GODS WILL

Quotes derive from the Old and New Testament using translations from 11 different bibles.

Whenever we read the obscene stories, the voluptuous debaucheries, the cruel and torturous executions, the unrelenting vindictiveness with which more than half the Bible is filled, it would be more consistent that we call it the word of a demon than the word of god.
-Thomas Jefferson

Rape victim must marry rapist (and rapist pays her father some money).
Deuteronomy 22:28
Soldiers are allowed to marry and engage in forced intercourse with female captives (maybe you shouldn't send the Bible w/ your son when he goes off to war).
Deuteronomy 21:10-14
Lot offers his daughters to be gang-raped by a mob.
Genesis 19
There was no punishment for Lot's abhorrent act. In fact, God sent two angels to save Lot from the upcoming destruction of his city right after the above incident.
Genesis 19:15
Sadistic ritual a wife is supposed to endure if her husband is 'jealous' or suspects adultery. The ritual is performed by a priest and is supposed to induce an abortion.
Numbers 5:11-29
If a husband questions the virginity of his wife, she is to be examined before the elders of the city.
Deueteronomy 22:13
Hier staat er nog wat in die stijl: http://www.evilbible.com/
Hier ook:http://www.skepticsannotatedbible.com/
Herlees dus eerst je bijbel nog eens, Jan!
en j�*, dat komt grotendeels uit het OT, maar nergens in het NT wordt er een breuk gemaakt met het OT, integendeel. Geen enkele paus heeft het ooit nodig gevonden het OT aan te passen of te verwijderen (zoals dat met sommige "apocriefe" evangelies wél gebeurde...
Herlees dus eerst je bijbel nog eens, Jan!
Oud 28 augustus 2003, 10:01   #130
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

>Ik begrijp filosoof niet goed!

Iemand die kritiek heeft op islam moet per definitie een bijbel-adept zijn?

Iemand die kritiek heeft op de bijbel is "van de goede soort"?

Iemand die kritiek heeft op de bijbel én op islam is een verkapte nazist?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2003, 10:16   #131
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
>Ik begrijp filosoof niet goed!

Iemand die kritiek heeft op islam moet per definitie een bijbel-adept zijn?

Iemand die kritiek heeft op de bijbel is "van de goede soort"?

Iemand die kritiek heeft op de bijbel én op islam is een verkapte nazist?

Circe,
Néén dus, maar als iemand verwijst naar de koran verwijs ik naar de bijbel, basis van onze toch zo hoogstaande kristelijke cultuur (helaas, want ik vind me daarin dus niet terug....en veel kritiek op én bijbel én koran las ik hier nog niet: de kritiek was en is altijd éénzijdig tegen de koran gericht, of verwees toch minstens naar de koran...waarbij die mensen dus duidelijk bewijzen dat ze de basis van de "kristelijke cultuur" die ze hier zogenaamd verdedigen onvoldoende kennen, want wat men aan de ene verwijt kan men zéér dikwijls ook aan de andere verwijten, maar d�*t potje houden ze liever gedekt...
Oud 28 augustus 2003, 11:09   #132
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tiens, laat me nu toch in het gedacht zijn dat de kritiek op de bijbel en de kerk hier in deze regionen het grootste onderwerp van actie geweest was in de tweede helft van vorige eeuw?

Dit betekent dus dat we nu maar moeten zwijgen en een andere religie met open armen en vol begrip binnenhalen?

Zo lijkt het er althans op!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2003, 02:16   #133
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tiens, laat me nu toch in het gedacht zijn dat de kritiek op de bijbel en de kerk hier in deze regionen het grootste onderwerp van actie geweest was in de tweede helft van vorige eeuw?

Dit betekent dus dat we nu maar moeten zwijgen en een andere religie met open armen en vol begrip binnenhalen?

Circe,
Niemand vraagt je bekering. Maar als jij hun overtuiging niet respecteert, met welk moreel recht kan je dan vragen dat zij de jouwe zouden respecteren, vooral omdat jij vanuit een sterkere positie vertrekt (of vecht)?
Oud 29 augustus 2003, 02:17   #134
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Circe,
Niemand vraagt je bekering. Als jij hun overtuiging niet respecteert, met welk moreel recht kan je dan vragen dat zij de jouwe zouden respecteren?
Oud 29 augustus 2003, 10:45   #135
Guan
Vreemdeling

Standaard

Circe, het westen wil "zijn" cultuur voordoen als het beste ter wereld. Hier bij jullie zijn er dingens die je in onze cultuur zelden of nooit hebt: verkrachtingen, pedofilie, een man die zijn vrouw en kinderen zonder reden vermoord enz. Dit is het werk van enkelingen. Daarom ga ik ook niet zeggen dat jullie allemaal zo zijn, of dat het christendom zo is, of dat onze cultuur beter is dan die van jullie. Zo is het ook bij ons ook. Eremoorden zijn van de oude stempel en het komt bijna niet meer voor. In jullie cultuur heb je nog dinges zoals AIDS, tienerzwangerschappen die bij ons niet voorkomen. Ik zou dus in het vervolg 2 keer nadenken voor dat ik kritiek geef op andermans cultuur, gebaseerd op een daad van een enkeling.
Oud 29 augustus 2003, 10:45   #136
Guan
Vreemdeling

Standaard

Circe, het westen wil "zijn" cultuur voordoen als het beste ter wereld. Hier bij jullie zijn er dingens die je in onze cultuur zelden of nooit hebt: verkrachtingen, pedofilie, een man die zijn vrouw en kinderen zonder reden vermoord enz. Dit is het werk van enkelingen. Daarom ga ik ook niet zeggen dat jullie allemaal zo zijn, of dat het christendom zo is, of dat onze cultuur beter is dan die van jullie. Zo is het ook bij ons ook. Eremoorden zijn van de oude stempel en het komt bijna niet meer voor. In jullie cultuur heb je nog dinges zoals AIDS, tienerzwangerschappen die bij ons niet voorkomen. Ik zou dus in het vervolg 2 keer nadenken voor dat ik kritiek geef op andermans cultuur, gebaseerd op een daad van een enkeling.
Oud 29 augustus 2003, 10:45   #137
Guan
Vreemdeling

Standaard

Oud 29 augustus 2003, 10:46   #138
Guan
Vreemdeling

Standaard

Oud 29 augustus 2003, 10:46   #139
Guan
Vreemdeling

Standaard

Oud 29 augustus 2003, 10:47   #140
Guan
Vreemdeling

Standaard

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be