![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de eerste uitspraak geeft het één als gevolg van het andere, door een gebrek aan begrip is er afwijzing. Zoals jij het stelt is de notie van het het oorzakelijk verband weg. Beschouw jij jezelf nog als een eerlijke debater ? Eerst na het toevoegen van een niet onbelangrijk woordje, waar ik uitleg over vraag, mij verwijten dat ik de discussie ontvlucht, nu een woordje weglaten om weer te kunnen scoren. Lage truuken noem ik dat. Ik denk dat het voor de neutrale lezer duidelijk is wie er vlucht met ineens over "on topic" te beginnen. Wat let er u om in uw grote bekommernis over de zuiverheid een nieuwe topic open te doen, en alsnog de vragen over de subsidiering van godsdiensten te beantwoorden. Deze topic dient dus om een inventaris te maken, redelijkerwijze dus door u en uw geestesgenoten. En iedereen die dat relativeert of daar commentaar op geeft is off topic. Dat is dus uw idee over een discussieforum neem ik aan ? Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2006 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zulke reacties lokken mensen als ik inderdaad naar het VB. Alsof het achterlijk is om tegen religieuze slachtingen te zijn. Weet je, dat collega's op het werk al lang hadden voorspeld wat er in Antwerpen gebeurd is? Mensen raken dat allochtoon knuffelbeleid zo spuugzat als wat. En als er dan plots iemand naar een wapen grijpt, dan hebben de knuffelaars geen flauw benul van wat er nu precies gebeurd is. En ja, mijn cultuur staat hoger. Of denk je soms dat de vreemdelingen naar hier komen omdat hun eigen cultuur zoveel hoogstaander is dat zij er niet kunnen blijven wonen of zo? Maar mensen met jou ideeën, hebben geen respect voor de Vlaamse cultuur. Neem me niet kwalijk. Bovendien is de enige reden waarom men deze religieuze slachtingen gedoogd, omdat ze niet anders kunnen. De moslimgemeenschap trekt zich geen zier aan van de Belgische wetgeving. Slachten zullen ze. De Belgische wetgeving moet maar veranderen voor hen. Als men de slachtingen niet gedoogd staat mogen de ganse moslimgemeenschap op straat discriminatie en racisme te schreeuwen gesteund door kerels zoals jij. Ik verwacht niet dat je me begrijpt, maar mocht je het kunnen weet je meteen waarom zoveel mensen voor het VB stemmen. Ze zijn het allochtone knuffelbeleid meer dan moe. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wou meegaan met de term "gedoogbeleid", maar toonde aan dat dit bij autochtonen net zo is Ik denk dat ik voldoende aangetooond heb dat er overtredingen zijn door autochtonen bij het slachten. Jij hebt over gedoogbeleid niets aangetoond, ge hebt medeplichtigheid van bepaalde gemeenten aangetoond. Dat is niet gedogen, dat is actief meewerken aan onwettelijkheid. De gmeenten in kwestie moeten aangepakt worden en niet de allochtonen die in deze officiele medewerking waarschijnlijk nog een vorm van legitimatie zien. Als men voor autochtonen excuses verzint, en zegt dat er geen sprake is van gedoogbeleid dan stel ik dat dat voor moslims en hun schapen ook zo is Er zijn aan beide kanten reglementaire slachtingen en niet reglementaire Er is aan beide kanten te weinig controle Men gedoogt niet, men wil vervolgen, maar men kan niet naast iedereen een politieagent of controleur zetten. Een redelijk argument dat voor beiden opgaat. Dus waarom zouden autochtonen nu speciaal nijdig worden bij inbreuken door moslims ? Wat mij betreft is het enige verschil weer : wat wij wel mogen omdat we van hier zijn, mogen zij niet, en zeker niet omdat het met hun godsdienst te maken heeft. Waarom blijver er mensen toch zo het eigen volk pamperen, en zijn ze niet konsekwent in het afkeuren van inbreuken aan beide kanten. Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2006 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U maakt er een kwestie van alsof het gaat over het al dan niet consequent toepassen van de wetgeving op slachtingen in het algemeen. Ik ben er tegen dat men toelaat dat dieren massaal geslacht worden om puur religieuse redenen. Ik vind dat dit in mijn land niet zou mogen. Religie's die dit anno 2006 nog steeds van hun volgelingen verlangen, vind ik inderdaad achterlijk. De tijd van dierenoffers, is voor mij al lang voorbij. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toon eens aan waar in de slachtwet sprake is van gedogen van slachten zonder verdoving. Alleen voor rituele slachtingen wordt die uitzondering gemaakt bij koninklijk besluit. |
|
![]() |
![]() |
#126 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zijn allemaal slachtinge voor consumtie. Bij de ene naar aanleiding van hun religieus feest, bij de anderen (ik heb verwezen naar de traditionele kerstkalkoen) voor hun religieus feest. Ik zie zeker het verschil dat er bij de ene een religieus voorschrift is, dat bovendien niet absoluut is, want er is geen verplichting tot slachten. Bij ons is het ook niet verplicht, maar eerder een traditie. Volgens mij ligt de echte grond van kritiek niet echt bij dat beest (want dan zou gaia veel meer leden hebben) of de manier waarop (waar er aan beide kanten nogal wat bloed rondspat) of het tijdstip wanneer. Ik zie eerder een achterliggende reden. Laatst gewijzigd door spherelike : 20 mei 2006 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
#127 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Thuislachtingen zijn bij wet toegestaan zeker bij autochtonen wat varkens betreft, controle zo goed als onbestaande zowel wat dierenleed, hygiene, ziektes, .... betreft. Thuisslachting van schapen bij moslims mag dan weer niet. Waar zit de logica, wie discrimineert wie ? Dat de ene toelating voor heeft voor slachten zonder verdoving, kan je ook discriminatie noemen. Dat de andere hetzelfde doet zonder toelating even afkeurenswaardig. over slachting bij varkens zonder verdoving heb ik het hoe en het waarom uitgelegd, en het feit dat dit meer dan uitzondering is. Ik heb nergens beweerd dat de slachtwet dergelijke dingen toelaat, in tegendeel ik heb het steeds gehad over allerlei inbreuken en zwarte circuits. Cijfers over illegale dingen zijn door de natuur ervan onbestaande, ik kan u niet verplichten me te geloven. U gelooft wat u zelf wil, meer kan ik er echt niet meer aan toevoegen. alleen dat er altijd met veel argwaan naar de andere gekeken wordt, en dan nog selectief, want joden die net hetzelfde doen daar zegt men niets over. Men wil blind blijven voor wat eigen volk doet, dat is mijn besluit, met de wetenschap die ik heb. Selectief dierenleed aanwenden voor ... Mag ik ?l Laatst gewijzigd door spherelike : 21 mei 2006 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#129 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Al vlug in deze draad zijn we tot volgend lijstje gekomen.
Citaat:
- Snelbelgwet Graag nog suggesties. mvg Harald. |
|
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je kan moeilijk tegen positieve discriminatie zijn, op basis van het feit dat het discriminatie is en tegelijk een warm voorstander zijn van discriminatie tout court. Maar logica is BLokkers vreemd natuurlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
En dat men weigert om de oorzaken van te zien. Hoe zot zijn we geworden? |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hehe, alsof positieve discriminatie voor de ene geen negatieve discriminatie is voor de andere. Talk about logica. Waar ben jij naar school geweest jong? |
|
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Amon_Re : 21 mei 2006 om 12:50. |
|
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
Voila, 'k heb het gezegd. Don't choke on it |
|
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat kankergezwel binnen de allochtoonse gemeenschap weggesneden wordt... dan zal het in de eerste plaats de allochtonen zelf zijn die daar profijt zullen uit halen! Je hoeft er de grote woorden zoals "ras" en dergelijke niet bij te halen, trouwens er zijn toch geen rassen nietwaar, "gelijk of dat ze zeggen"? Zeggen dat er problemen zijn zonder te zeggen welke en wie of wat ze veroorzaakt, wat heeft dat voor zin of voor nut? Trouwens, de groep waarover het gaat is gekend bij de autoriteiten... maar ze staan er blijkbaar zo goed als machteloos naar te kijken! Waarom? |
|
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang er geen nieuwe jobs bij gecreëerd worden wil dit gewoon zeggen dat "normale" autochtonen nu werkloos worden gemaakt omdat ze die arbeidsplaatsen hebben moeten afstaan.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |