Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2006, 22:52   #121
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik denk dat men gerust kan stellen dat een allochtoon statistisch een beduidend grotere kans maakt door een extreemrechtse/VB'er/VB-sympathisant in elkaar geslagen te worden of neergeschoten te worden.

Juist ja.
De bak zit dan ook vol met Hansen.
Oud 23 mei 2006, 23:56   #122
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja, dat was het ARTIKEL.
Toen HVT z'n wandeling had gemaakt, riep je op om niet te vroeg te oordelen, hier is dat blijkbaar niet nodig
Dat blijft nog steeds van tel, hoor. Ik zeg niet dat die dames iets uitvinden. Het artikel waarop deze thread was gebaseerd was uiterst summier. Ik stel ook vast dat de politie nogal hard vasthoudt aan 'verkeersagressie'. Dus ofwel zijn die flikken racisten, ofwel is er toch wel twijfel over de motieven, niet ?

Ik heb zelf al wel met verkeersagressie te maken gehad (gelukkig zat ik zelf in een auto toen), maar je kan niet snappen wat je dan nog naar je hoofd krijgt als de dader uitstapt. Als ik dan een kleurke had gehad dan was ik 'ne voile vremde'. Ik hoorde toen trouwens dat ik ne 'voile fascist' was. Ik zat daar dan met mijn lang haar en ford fiestake, he. En dat hoor je dan van iemand die nogal express tegen je auto heeft gereden... het maakt dat invullen van die blauwe formulieren er niet makkelijker op.

De constatatie die ze in Nederland maken, nl. dat we allemaal rondlopen met een te kort lontje, dringt hier te lande nog niet door.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 mei 2006 om 00:02.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 00:16   #123
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat blijft nog steeds van tel, hoor. Ik zeg niet dat die dames iets uitvinden. Het artikel waarop deze thread was gebaseerd was uiterst summier. Ik stel ook vast dat de politie nogal hard vasthoudt aan 'verkeersagressie'. Dus ofwel zijn die flikken racisten, ofwel is er toch wel twijfel over de motieven, niet ?
hoe weet je dat de flikken daar hard aan vasthouden?
ik zie in ieder geval enkel wat er in de artikelkes staat, en daar kan ik niet uit afleiden of de flikken denken "neenee, dit is 'gewoon' verkeersagressie" of "mja, er zijn wellicht wel racistische motieven maar laten we voorzichtig zijn met de pers". Maar jij weet blijkbaar meer.

Citaat:
Ik heb zelf al wel met verkeersagressie te maken gehad (gelukkig zat ik zelf in een auto toen), maar je kan niet snappen wat je dan nog naar je hoofd krijgt als de dader uitstapt. Als ik dan een kleurke had gehad dan was ik 'ne voile vremde'. Ik hoorde toen trouwens dat ik ne 'voile fascist' was. Ik zat daar dan met mijn lang haar en ford fiestake, he. En dat hoor je dan van iemand die nogal express tegen je auto heeft gereden... het maakt dat invullen van die blauwe formulieren er niet makkelijker op.
doe eens een hoofddoek aan, en kijk wat er dan gebeurt, zou ik zeggen.

Citaat:
De constatatie die ze in Nederland maken, nl. dat we allemaal rondlopen met een te kort lontje, dringt hier te lande nog niet door.
inderdaad. er zijn nog steeds mensen die zich zelfs al ergeren aan een auto die iets te lang stilstaat.
Oud 24 mei 2006, 00:51   #124
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
hoe weet je dat de flikken daar hard aan vasthouden?
ik zie in ieder geval enkel wat er in de artikelkes staat, en daar kan ik niet uit afleiden of de flikken denken "neenee, dit is 'gewoon' verkeersagressie" of "mja, er zijn wellicht wel racistische motieven maar laten we voorzichtig zijn met de pers". Maar jij weet blijkbaar meer.
Ik heb hier al gezegd wat ik weet. Dat het artikel werd aangepast, is mijn fout niet. Verders lijken de politie en parket zich hier niet over uit te spreken wat toch wel raar is bij een doodsbedreiging (voetgangers moedwillig proberen aanrijden, dat zou ik daar toch onder klasseren).

Citaat:
doe eens een hoofddoek aan, en kijk wat er dan gebeurt, zou ik zeggen.
Ah... eigen ervaringen met autochtone bestuurders zijn niet genoeg ?

Citaat:
inderdaad. er zijn nog steeds mensen die zich zelfs al ergeren aan een auto die iets te lang stilstaat.
Doe ik ook. Krijg ik kramp van in mijn been. Maar mijn brein werkt wel nog goed dus die vonk om uit te stappen en wat op de voorganger te gaan kloppen is er bij mij niet. Bij de meeste mensen niet. Meestal lees ik hier dat je niet mag veralgemenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 24 mei 2006 om 00:53.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 08:44   #125
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Gestraft worden voor racisme en laster ja.
Idd.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 08:45   #126
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
waarom dan toch al die spot?
Al ooit eens van het woord "scepsis" gehoord?
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 10:05   #127
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Dat zeg ik ook niet; maar ik maak wel duidelijk dat een allochtoonse partij betrokken in een ongeval of verkeersagressie; ook al is men zelf in de fout (wat hier wel niet het geval blijkt te zijn); zich steeds kan beroepen op de racismewet. Als ik morgen per ongeluk tegen ne Turk oprijdt en hij zegt dat ik dat gedaan heb uit racisme; probeer het maar eens te ontkrachten
En dat is precies wat er al een hele tijd gebeurt. Vele allochtonen beginnen dadelijk te roepen en te tieren dat wij allemaal racisten zijn als zij op één of andere manier hun zin niet krijgen. De beschuldiging van racisme wordt momenteel te pas en (zeer vaak) te onpas gebruikt om hun doel te bereiken. Vraag maar na aan mensen 'te velde' (politie, OCMW, gerecht, kortom iedereen die rechtstreeks met allochtonen in contact komt). D�*t is de realiteit.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 10:40   #128
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
En dat is precies wat er al een hele tijd gebeurt. Vele allochtonen beginnen dadelijk te roepen en te tieren dat wij allemaal racisten zijn als zij op één of andere manier hun zin niet krijgen. De beschuldiging van racisme wordt momenteel te pas en (zeer vaak) te onpas gebruikt om hun doel te bereiken. Vraag maar na aan mensen 'te velde' (politie, OCMW, gerecht, kortom iedereen die rechtstreeks met allochtonen in contact komt). D�*t is de realiteit.
Er is nog zo een tendens, die mij bevestigd werd door lokale mandatarissen van diverse partijen :

Mensen die geen voorkeursbehandeling krijgen, geen uitzondering op regelementen, .... dreigen steevast met voor het VB te zullen stemmen de volgende keer.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 11:15   #129
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Er is nog zo een tendens, die mij bevestigd werd door lokale mandatarissen van diverse partijen :

Mensen die geen voorkeursbehandeling krijgen, geen uitzondering op regelementen, .... dreigen steevast met voor het VB te zullen stemmen de volgende keer.
Dit kan ik inderdaad ook bevestigen.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 11:48   #130
luc broes

Standaard

Citaat:
wellicht heb ik iets gemist, maar: waar in de pers zegt de politie dat het niét om racistische verkeersagressie gaat?
Waar wordt gemeld dat Nynorsk geen racist is? Nergens! dus het besluit is duidelijk
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 11:51   #131
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Ik denk dat men gerust kan stellen dat een allochtoon statistisch een beduidend grotere kans maakt door een extreemrechtse/VB'er/VB-sympathisant in elkaar geslagen te worden of neergeschoten te worden.
Ik denk nog geruster te kunnen stellen dat een VB-sympathisant een nog beduidend grotere kans maakt om door een allochtoon te worden geagresseerd.

on topic:
deze en andere krantenknipseltjes verwijderen naar K&K of het vreemdelingensubforum
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 11:57   #132
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja ünd?

Er zijn wel meer Vlaams-nationalisten die nog steeds spreken over België ipv over Vlaanderen, ook al is er iets gebeurd in "Vlaanderen".
Ik vermeld het enkel. Ik ben er van overtuigd dat het racisme 'argument' nog een onnoemelijk aantal keren aangehaald zal worden.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 12:00   #133
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Vier jonge Turkse vrouwen uit Heusden-Zolder hebben bij de politie klacht ingediend nadat ze afgelopen week moedwillig, en tot twee keer toe, van de weg gereden werden door een drieste chauffeur.

Volgens de vrouwen gaat het om een racistische daad. ,,De chauffeur riep naar ons dat hij Belg was, en dat hij dus zoiets mag doen. Hij liet achteraf duidelijk blijken dat hij trots was op wat hij gedaan had'', vertelt slachtoffer Pervin Yöney.
Niet moeilijk dat ge minstens een paar keer langsrijdt als ge zoveel woorden uit een voorbijrazende auto op een verstaanbare manier wilt duidelijk maken !

Ik geloof hier maw geen reet van, maar soit, ik vind het Vlaams Blok op zijn minst moreel verantwoordelijk, ofwel omdat die Turkse dames door de sfeer van racisme geneigd zijn zo'n verhaal op te dissen, ofwel omdat de chauffeur zeer duidelijk onder invloed stond van het VB.
Oud 24 mei 2006, 12:00   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon Bekijk bericht
Ik denk nog geruster te kunnen stellen dat een VB-sympathisant een nog beduidend grotere kans maakt om door een allochtoon te worden geagresseerd.
Citaat:
Gerolf Annemans, de fractieleider van het Vlaams Belang in de Kamer, krijgt discrete bescherming van de politie. Dat schrijft Het Laatste Nieuws woensdag.

De bescherming komt er nadat de politicus en zijn familie in een mail werden bedreigd. De bedreiging was voldoende concreet om ernstig te worden genomen, luidt het. Annemans heeft ook zelf klacht ingediend. In totaal zijn er sinds de dramatische schietpartij in Antwerpen een zestigtal bedreigingen binnengelopen bij de partij. Annemans zelf wil de hele zaak niet dramatiseren en legt er verder geen verklaringen over af.
(Belga 08:17)

Van wie zouden die 60 bedreigingen komen?

Waarom heb ik daar nog met geen woord over horen reppen op de radio, maar wordt wel 'de kennis van...' in het lang en het breed opgevoerd (én volop becommentarieerd) omdat hij, vervuld van bakvissenliefdesverdriet, de aandacht probeert te trekken van zijn ex.lief?
Oud 24 mei 2006, 12:03   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Waar wordt gemeld dat Nynorsk geen racist is? Nergens! dus het besluit is duidelijk
Precies!

Ze krijgen hun dommigheid terug op hun eigen bord, maar denk je dat ze het door (willen) krijgen?
Oud 24 mei 2006, 12:08   #136
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat
waarom dan toch al die spot?
Een goede raad: kom eens wat meer onder de mensen.

Als het niet zo gevaarlijk was met wat de twee grote 'M's, de Machthebbers en de Media, vandaag bezig zijn, dan lachte ik me een breuk inplaats van te spotten.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2006, 12:12   #137
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Inderdaad. Het besluit is dat er geen zekerheid is omtrent het al dan niet racistisch zijn van Nynorsk.

Of had jij een andere conclusie?
Oud 24 mei 2006, 12:13   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Precies!

Ze krijgen hun dommigheid terug op hun eigen bord, maar denk je dat ze het door (willen) krijgen?
"geen uitspraken doen op basis van onvoldoende kennis" is inderdaad iets dat jij als 'dommigheid' classificeert.
Oud 24 mei 2006, 12:16   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het besluit is dat er geen zekerheid is omtrent het al dan niet racistisch zijn van Nynorsk.

Of had jij een andere conclusie?
Maar er is wél all�*ng zekerheid over de racistische motieven van de Belg die vier Turkse vrouwen de daver op het lijf joeg....
Oud 24 mei 2006, 12:20   #140
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Maar er is wél all�*ng zekerheid over de racistische motieven van de Belg die vier Turkse vrouwen de daver op het lijf joeg....
dat kan zijn, ik heb de recente berichtgeving niet gevolgd.
linkje?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be