Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 14:32   #121
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Keats Bekijk bericht
*algemeen plaatje*
Het is het idee dat je je kinderen dusdanig goed opvoed dat ze later voor zichzelf kunnen onderscheiden wat goed en slecht voor ze is. Als je dat lukt, hoef je je over drugs, alcohol en tabak weinig zorgen te maken. Als je daarentegen bang bent dat je kinderen later verslaafd zullen raken, zeg je dus eigenlijk dat je twijfelt aan je opvoedkunsten. Maar dan is de beschikbaarheid van drugs echt niet het grootste probleem dat ze later zullen moeten aankunnen.

Ik heb het idee dat drugs helemaal niet zo'n groot probleem vormen in Nederland (als Nederlander zijnde die bijna naast een coffeeshop woont). Persoonlijk vind ik alcohol en tabak en sociale zekerheid erger.
*algemeen plaatje *
Hollanders kennen geen remmen. Als hun decadent beleid vroeg of laat ontspoort, moet de rest van de wereld hun rotzooi maar opkuisen, en zich liefst nog in dezelfde waanzinnige draaikolk van bandeloosheid storten.
Als er geen smeerlapperij wordt aangeboden, hebben we er ook geen last van. Punt uit.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:44   #122
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht
*algemeen plaatje *
Hollanders kennen geen remmen. Als hun decadent beleid vroeg of laat ontspoort, moet de rest van de wereld hun rotzooi maar opkuisen, en zich liefst nog in dezelfde waanzinnige draaikolk van bandeloosheid storten.
Als er geen smeerlapperij wordt aangeboden, hebben we er ook geen last van. Punt uit.
Last van een gast die een joint rookt?

Ooit al een pak slaag gekregen van een cannabis roker bill?
Heeft een cannabis gebruiker ooit al in uw schoenen of brievenbus komen kakken?
Heeft u ooit al een joint gezien of zelf geroken?

Ik heb last van de wirlerkoersen voor mijn deur, moeten die dan ook afgeschaft worden...

U hebt maar 1 redenering, ik rook het niet, dus verbied het maar....
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:46   #123
Rogier
Banneling

Rogier's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Rogier Stuur een bericht via Instant Messenger naar Rogier
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Ander voorbeeld: een studie in Groot-Brittannië heeft uitgewezen dat heroïne-gebruik en behorende verslaving verantwoordelijk is voor 1/3 van de criminaliteit. Dit door bijhorende diefstallen etc. De kost van justitie zou dan ook met 1/3 verminderd kunnen worden indien de overheid zelf heroïne gaat produceren (wat eigenlijk heel goedkoop is) en gratis gaat uitdelen aan verslaafden. De voordelen op financiëel vlak zijn gigantisch, maar ook op maatschappelijk vlak. De criminaliteit als gevolg van heroïne verslaving (diefstal wegens geldgebrek, smokkel etc.) zou zwaar terug vallen, want zij die verslaafd zijn kunnen hun shot krijgen van de overheid. Dit allemaal op gecontroleerde wijze, waarbij de verslaafden de kans krijgen om ook af te kicken en toch geen schrik moeten hebben voor vervolging.

Keuze is dus simpel: pragmatisme of moraliteit?
[SIZE=3]FOUT![/SIZE] Wanneer de ene inkomensbron voor de georganizeerde misdaad opdroogd dan zoeken ze iets anders om aan geld te komen.
Rogier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:49   #124
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*algemeen plaatje *
Inderdaad, volledig akkoord. Smeerlapperij als alcohol, tabak, en vooral voorschriftplichtige geneesmiddelen (pijnstillers-antihistaminica-antidepressiva) zouden als verslavende producten buiten de wet gesteld moeten worden. Net zoals de al verboden verslavende drugs als cocaïne en heroïne.

En laat me even toeliggen van het lachen... Nederland een draaikolk van bandeloosheid door het gedogen van cannabisgebruik... Serieus blijven eh
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 14:52   #125
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
[SIZE=3]FOUT![/SIZE] Wanneer de ene inkomensbron voor de georganizeerde misdaad opdroogd dan zoeken ze iets anders om aan geld te komen.
Kan zijn, maar dat neemt niet weg dat door de overheid gecontroleerd heroine gebruik en productie de criminaliteit zal doen dalen. Met name die criminaliteit die door verslaafde wordt gepleegd. Zij 'krijgen' nu hun heroïne en moeten nu niet meer op straat oude dametjes berover.
Dit weliswaar volgens dat britse onderzoek.
Oud 2 juni 2006, 14:56   #126
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Inderdaad, volledig akkoord. Smeerlapperij als alcohol, tabak, en vooral voorschriftplichtige geneesmiddelen (pijnstillers-antihistaminica-antidepressiva) zouden als verslavende producten buiten de wet gesteld moeten worden. Net zoals de al verboden verslavende drugs als cocaïne en heroïne.

En laat me even toeliggen van het lachen... Nederland een draaikolk van bandeloosheid door het gedogen van cannabisgebruik... Serieus blijven eh
medicijnen MOETEN er zijn, als ze GEEN effect hebben dan is er ook geen zin ze te geven.....
Maar al dat gekak op een gast met een jointje.... En dan mag je er zeker van zijn dat de meerderheid hier nog nooit een joint in handen heeft gehad...

Als je weed wil roken, doe dat dan... als je niet wil, doe het niet... maar probeer mekaar toch niet elkaars wil op te dringen...

straks word hier in belgie die domme cannabis zaak zo opgeblazen dat er nog wel een klacht gaat naar die dienst voor bestrijding van rasicme... ze discrimineren mij omdat ik weed rook.... LOOOOOOL

Laatst gewijzigd door xylitar : 2 juni 2006 om 14:58.
Oud 2 juni 2006, 15:01   #127
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Last van een gast die een joint rookt?

Ooit al een pak slaag gekregen van een cannabis roker bill?
Heeft een cannabis gebruiker ooit al in uw schoenen of brievenbus komen kakken?
Heeft u ooit al een joint gezien of zelf geroken?

Ik heb last van de wirlerkoersen voor mijn deur, moeten die dan ook afgeschaft worden...

U hebt maar 1 redenering, ik rook het niet, dus verbied het maar....
Aha een helderziende!! Toevallig snotneus of geitewollensok? Ik heb die rommel als jonge gast samen met vrienden ook gerookt. Na enige tijd schakelden de vrienden over op 'hard', ik niet, en ben er mee gestopt wegens ballast. Dus spaar mij aub kletspraatjes.
Toeval wil echter dat ik ook last heb van wielerkoersen, maar nog meer van assholes die na de eerste 'klassiekers' zichzelf heel wat wanen omdat ze toevallig hetzelfde flikkerpakje gekocht hebben als diegene die bij de laatste koers de meeste rommel had ingepakt cq de boel afgesproken had..

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 2 juni 2006, 15:07   #128
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Aha een helderziende!! Toevallig snotneus of geitewollensok? Ik heb die rommel als jonge gast samen met vrienden ook gerookt. Na enige tijd schakelden de vrienden over op 'hard', ik niet, en ben er mee gestopt wegens ballast. Dus spaar mij aub kletspraatjes.
Toeval wil echter dat ik ook last heb van wielerkoersen, maar nog meer van assholes die na de eerste 'klassiekers' zichzelf heel wat wanen omdat ze toevallig hetzelfde flikkerpakje gekocht hebben als diegene die bij de laatste koers de meeste rommel had ingepakt cq de boel afgesproken had..
als uw vrienden overschakelen op hard-drugs dan is dat toch voor HUN rekening, niet? Of moet weed verboden worden omdat UW vrienden en uzelf er niet mee kunnen omgaan?
Komaan, ik ben volledig akkoord dat er een ZEEER strenge wetgeving moet zijn die ALLE MINDERJARIGEN zo veel mogelijk moet beschermen. Maar gewoon verbieden is geen oplossing. Wie dat denkt, maakt zichzelf wat wijs. Als men kan leven met mensen die stomdronken op zaterdagavond van cafe naar huis kruipen, en mensen die geen blik meer hebben van al de medicijnen kan men ook leven met iemand die in zijn prive vertrekken een joint rookt...
Wat heeft men gedaan met de sigaretten? VERBODEN ONDER DE 16... toegelaten daar boven... Maar met cannabis kan dat dus blijkbaar niet...
Oud 2 juni 2006, 15:19   #129
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als uw vrienden overschakelen op hard-drugs dan is dat toch voor HUN rekening, niet? Of moet weed verboden worden omdat UW vrienden en uzelf er niet mee kunnen omgaan?
Komaan, ik ben volledig akkoord dat er een ZEEER strenge wetgeving moet zijn die ALLE MINDERJARIGEN zo veel mogelijk moet beschermen. Maar gewoon verbieden is geen oplossing. Wie dat denkt, maakt zichzelf wat wijs. Als men kan leven met mensen die stomdronken op zaterdagavond van cafe naar huis kruipen, en mensen die geen blik meer hebben van al de medicijnen kan men ook leven met iemand die in zijn prive vertrekken een joint rookt...
Wat heeft men gedaan met de sigaretten? VERBODEN ONDER DE 16... toegelaten daar boven... Maar met cannabis kan dat dus blijkbaar niet...
Als minderjarigen was dit welliswaar niet alleen voor hun rekening, maar soit, who cares, right?
Eerst wist ik niet over wat ik sprak, en nu gaan we de boel wat minimaliseren.
Singaporegewijs iedereen met meer dan dagelijkse gebruikerhoeveelheid ophangen, brengt mijn inziens meer aarde aan de dijk dan wat zinloze softiemaatregelen.

Oud 2 juni 2006, 15:21   #130
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als minderjarigen was dit welliswaar niet alleen voor hun rekening, maar soit, who cares, right?
Singaporegewijs iedereen met meer dan dagelijkse gebruikerhoeveelheid ophangen, brengt mijns inziens meer aarde aan de dijk dan wat zinloze softiemaatregelen.

Oud 2 juni 2006, 15:26   #131
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Singaporegewijs iedereen met meer dan dagelijkse gebruikerhoeveelheid ophangen, brengt mijn inziens meer aarde aan de dijk dan wat zinloze softiemaatregelen.
oh, hun ouders hebben die joint in hun mond gestopt? of de coke of heroine daarna bij hun ingebracht? stond er iemand met een revolver naast u? nee? dan is dat dus idd voor hun rekening...

En wat zit u te zeveren over minimaliseren? hoeveel keer ruikt u weed op straat? Ik echt heel heel zelden...

Komt er op tv soms het bericht, cannabis gebruiker door het lint en steekt vriendin dood? Nog niet gezien....

Maar u bevestigd u radicaal gedachten van "ik rook het niet (meer) (ik vond dat het slecht was), dus hang iedereen die het wel doet maar op....

goeie gedachten....
Oud 2 juni 2006, 15:31   #132
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Zijn jullie waarschijnlijk allemaal blij dat we niet in mexico wonen...

Mexico legalises possession of hard drugs

Wat trouwens met de mensen hier die pleiten voor een Groot-Nederland?
Of zullen we toch maar voor aparte wetten kiezen
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 15:35   #133
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Zijn jullie waarschijnlijk allemaal blij dat we niet in mexico wonen...

Mexico legalises possession of hard drugs

hard-drugs zoals coke of heroine, dat vind ik wel een beetje ver gaan...
ik ben er zeker van dat er weer mensen gaan zeggen, jamaar, cannabis dan wel, en coke niet... t'is allemaal drugs he...
daarom dat er vroeger het verschil werd aangeduid met hard en soft zeker...
Oud 2 juni 2006, 15:36   #134
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oh, hun ouders hebben die joint in hun mond gestopt? of de coke of heroine daarna bij hun ingebracht? stond er iemand met een revolver naast u? nee? dan is dat dus idd voor hun rekening...

En wat zit u te zeveren over minimaliseren? hoeveel keer ruikt u weed op straat? Ik echt heel heel zelden...

Komt er op tv soms het bericht, cannabis gebruiker door het lint en steekt vriendin dood? Nog niet gezien....

Maar u bevestigd u radicaal gedachten van "ik rook het niet (meer) (ik vond dat het slecht was), dus hang iedereen die het wel doet maar op....

goeie gedachten....
Echt, nog een naïeve jongeling precies......
Als je kinderen hebt, jongetje, draag je de gevolgen van de daden van je kinderen, of je dat nu graag hebt of niet, of je nu een goede opvoeding gaf of niet. Snappie of moet ik het tekenen?
Misschien zul je weinig weed ruiken op een akker in bachten de kupe. In een stad/perron, treinen ruik ik het meer dan ik wens.

Oud 2 juni 2006, 15:38   #135
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
daarom dat er vroeger het verschil werd aangeduid met hard en soft zeker...
maar waarom werd alcohol, wat toch een hard drug is dan weeral wel toegestaan?

Hint: €€€
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 15:40   #136
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Als je kinderen hebt, jongetje, draag je de gevolgen van de daden van je kinderen, of je dat nu graag hebt of niet, of je nu een goede opvoeding gaf of niet. Snappie of moet ik het tekenen?
Misschien zul je weinig weed ruiken op een akker in bachten de kupe. In een stad/perron, treinen ruik ik het meer dan ik wens.
Bill = überintolerant
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 15:40   #137
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We gaan toch geen rekening houden met een hanvol Hollandlovers zeker?

Oud 2 juni 2006, 15:43   #138
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
Jeez, man, ik zou niet graag je zoon geweest zijn... stop je nog een gps peiler in hun broekzak? een webcam in hun pet? Dat ouders hun kinderen moeten opvoeden en beschermen weet iedereen, daarvoor hoef jij het niet te zeggen. Denk je nu echt dat je je kind zo kan controleren dat ze nooit van het lijntje gaan stappen.... Wie is er naief......

en jij hebt daar dus blijkbaar last van dat iemand een joint rookt... want je ruikt het en je klaagt dat het bijna met de dood moet worden verboden.... Wat een onverdraagzame mens ben jij... vallen ze je dan lastig... ga dan naar de politie... Er is een wetgeving die zegt "niet op openbare plaatsten".Maar wees geen radicaal kankeraar dat iedere mens die een joint durft roken tot een junk, rebel, onruststoker veroordeeld....
Oud 2 juni 2006, 15:44   #139
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Bill = überintolerant
Zufallig auf Deutsch, oder links Herdentier?

Oud 2 juni 2006, 15:45   #140
xylitar
Schepen

Standaard

Citaat:
maar waarom werd alcohol, wat toch een hard drug is dan weeral wel toegestaan?

Hint: €€€
yes, i'm affraid that is true.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be