Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2006, 11:57   #121
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Twanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maar Sp-a partijvoorzitter Vandelanotte mag wel zeggen 'mocht ik ouder (cfr Luna) zijn ik knalde enkele Belangers neer' ... ik zie echt t verschil niet hoor
Tuurlijk mag die dat niet zeggen.
Kan je daar eigenlijk een referentie van geven?
Oud 2 juni 2006, 11:58   #122
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TC Bekijk bericht
Kerel, doe uw ogen open, wordt wakker, trekt uwe kop van onder het zand. We leven niet in een democratie, maar in een dictatuur.

zelfs een blinde ziet dat !
Inderdaad, dat is de indruk die ik ook heb: een Vlaams-nationale dictatuur weliswaar.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 12:00   #123
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hewel?
Geloof jij dat er binnen Vlaanderen een burgermeerderheid bestaat voor splitsing?
Ik alleszins niet.

Na sereen debat, als iedereen inziet hoezeer en in hoeverre zijn toekomst van België afhankelijk is, dan is het volgende referendum niet voor separatisme, maar voor hernieuwd unitarisme.
Dat is nu juist de grote hypocrisie van het VB: schreeuwen om een referendum als het gaat om de Europese grondwet, maar verwijzen naar Tchechoslovakije als het gaat om België.

Bovendien zij Annemans in de Kamer dat "het eigenlijk niet ging over het einde van België." Over wat dan wel? Heeft hij schrik dat het zo overkomt?

Annemans heeft zich hier echt belachelijk gemaakt.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 12:03   #124
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Toen DiRupo met zijn referendumvoorstel afkwam was het het VB dat op die uitdaging in wilde gaan. Waarna DiRupo zijn kak introk...
Oud 2 juni 2006, 12:04   #125
vjeeke
Schepen

vjeeke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is dat zo?

http://www.brusselsjournal.com/

Hihihihihihihihi......
ik heb er van genoten de guy zijn domme kop zo te zien 8)
vjeeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 12:07   #126
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

prachtig, niet? Die video moeten we eeuwig blijven koesteren!
Oud 2 juni 2006, 12:07   #127
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Inderdaad, dat is de indruk die ik ook heb: een Vlaams-nationale dictatuur weliswaar.
En wie is dan onze dictator (of is het verlichte despoot)?

Of wie is die kleine machtsgroep die over absolute politieke macht beschikt?
netslet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 12:10   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hewel?
Geloof jij dat er binnen Vlaanderen een burgermeerderheid bestaat voor splitsing?
Ik alleszins niet.

Na sereen debat, als iedereen inziet hoezeer en in hoeverre zijn toekomst van België afhankelijk is, dan is het volgende referendum niet voor separatisme, maar voor hernieuwd unitarisme.
Zelfs in het buitenland zijn ze er vast van overtuigd dat Belziek ziek is en in duigen valt.

http://www.brusselsjournal.com/

Al een geluk dat het duo Superstaaf en Hansworst in het bezit is van een Waalse kristallen bol.8)
Bestaat het fabriekske van Val Saint Lambert trouwens nog?
Oud 2 juni 2006, 12:16   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat is nu juist de grote hypocrisie van het VB: schreeuwen om een referendum als het gaat om de Europese grondwet, maar verwijzen naar Tchechoslovakije als het gaat om België.

Bovendien zij Annemans in de Kamer dat "het eigenlijk niet ging over het einde van België." Over wat dan wel? Heeft hij schrik dat het zo overkomt?

Annemans heeft zich hier echt belachelijk gemaakt.
Annemans?

Citaat:
Uiteindelijk heeft de Kamer het voor-
stel in overweging genomen met [SIZE=5]77
stemmen vóór (de Vlamingen)
[/SIZE]
[SIZE=5]en 51 tegen
(de Franstaligen)
. [/SIZE]
En wie was dat vorig jaar die een referendum voorstelde over de splitsing van België maar zijn keutel alweer introk nog voor hij het (ruime) homogat uit geraakte?
Oud 2 juni 2006, 12:17   #130
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
En we zijn ver van een democratisch rechtstaat als diezelfde Filip Dewinter, wiens telefoon wordt afgetapt, ongegeneerd de volgende uitspraak mag doen:
"Een verkrachter moet niet op mede-dogen rekenen van de rechter wanneer de vader van het slachtoffer zijn edele delen heef aangepakt".
Het is een uitspraak van hem vanop hun partijcongres over veiligheid.
Inderdaad, en hij heeft hier overschot van gelijk. Verkrachters zou men gewoon moeten castreren. De staat vind dat waarschijnlijk te verregaand, maar ik ben er in ieder geval voor. Ik heb zelf 2 dochters en ik moet er niet aan denken dat één van hen het zou overkomen en dat de dader met een al dan niet vals alibi direct terug wordt vrij gelaten. Dat soort zaken stoot zo tegen de borst dat men zelf het recht in eigen handen neemt. En terecht.

Citaat:
Een moderne democratie heeft een aantal principes: vrijheid van meningsuiting en scheiding der machten zijn er daar een paar van.
Dat is inderdaad zo, alleen vindt je geen van deze in onze contreien.

Citaat:
Maar minstens even belangrijk is dat de staat het monopolie op geweld heeft. Maw: wanneer de burgers het recht in eigen handen nemen, valt dit monopolie weg en komt er het gevaar van het recht van de sterkste.
Hier heb je ook gelijk. Het probleem is dat er zoveel onrecht is dat mensen gewoon het recht in eigen handen nemen.

Misdaad is nu eenmaal een onderdeel van de samenleving, maar daarom hoef je er nog niet mee akkoord te gaan en je moet al helemaal niet vruchteloos zitten wachten op gerechtigheid. Daarom ben ik ook een voorstander van "oog om oog, tand om tand"

Vermoordt je iemand dan volgt de doodstraf, verkracht je iemand, dan worden er maatregelen genomen waardoor je dat in de toekomst niet meer kan. Steel je, dan zal je alles terugbetalen, enz...
Oud 2 juni 2006, 12:18   #131
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Brussel is oorspronkelijk deel van Vlaanderen. Stellen dat Brussel hetzelfde als Vlaanderen is, gaat nogal ver, denk je niet?
Kan er mij trouwens iemand de cijfers bezorgen van hoeveel vlamingen en hoeveel nederlandstaligen (als moedertaal) er in het brusselse gewest wonen?

Of worden die cijfers nog steeds bewaard in een kelder bewaakt door tweekoppige honden?
Oud 2 juni 2006, 12:20   #132
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en hij heeft hier overschot van gelijk. Verkrachters zou men gewoon moeten castreren. De staat vind dat waarschijnlijk te verregaand, maar ik ben er in ieder geval voor. Ik heb zelf 2 dochters en ik moet er niet aan denken dat één van hen het zou overkomen en dat de dader met een al dan niet vals alibi direct terug wordt vrij gelaten. Dat soort zaken stoot zo tegen de borst dat men zelf het recht in eigen handen neemt. En terecht.

Hier heb je ook gelijk. Het probleem is dat er zoveel onrecht is dat mensen gewoon het recht in eigen handen nemen.

Misdaad is nu eenmaal een onderdeel van de samenleving, maar daarom hoef je er nog niet mee akkoord te gaan en je moet al helemaal niet vruchteloos zitten wachten op gerechtigheid. Daarom ben ik ook een voorstander van "oog om oog, tand om tand"

Vermoordt je iemand dan volgt de doodstraf, verkracht je iemand, dan worden er maatregelen genomen waardoor je dat in de toekomst niet meer kan. Steel je, dan zal je alles terugbetalen, enz...
Ik denk dat wij twee op zowat alle vlakken die hier aan bod komen, met elkaar grondig van mening verschillen
Oud 2 juni 2006, 12:21   #133
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Kan er mij trouwens iemand de cijfers bezorgen van hoeveel vlamingen en hoeveel nederlandstaligen (als moedertaal) er in het brusselse gewest wonen?

Of worden die cijfers nog steeds bewaard in een kelder bewaakt door tweekoppige honden?
ik denk dat de verdeling 20-80 of 10-90 is ofzo, met waalse meerderheid uiteraad.
Oud 2 juni 2006, 12:24   #134
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik denk dat de verdeling 20-80 of 10-90 is ofzo, met waalse meerderheid uiteraad.
mja, moeilijk te zeggen hé, ondertussen heeft 51% van de Brusselse bevolking een andere nationaliteit of afkomst (waaronder de grote meerderheid Europeanen). Wat die hun moedertaal effectief is, is niet gemakkelijk te achterhalen.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 12:29   #135
netslet
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik ben persoonlijk van mening dat steeds de wet moet gerespecteerd worden. Als jij vind dat je zelf een verkrachter mag castreren, dan moet je maar zorgen dat dat recht voor jou gevrijwaard word in het wetboek.

Als de politiek echter mensen een vrijgeleide gaat geven om zelf het recht in handen te nemen en daardoor oogluikend illegale daden (moord, castratie) toelaat, dan zitten we volgens mij met een slechte politiek.
Iets wat illegaals (strijdig met de wet) is moet gestraft worden, anders kunnen we het wetboek helemaal gaan weggooien.

We kunnen de politiek toch niet laten kiezen wat strafbaar is? Neen, dit moet objectief vast te stellen zijn middels het wetboek anders zetten we deur open tot totale willekeur.
Oud 2 juni 2006, 12:32   #136
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat wij twee op zowat alle vlakken die hier aan bod komen, met elkaar grondig van mening verschillen
Inderdaad, mijn ideëen zijn extremer, maar indien toegepast zouden ze de agressie en het geweld veel beter kunnen indijken. misdadigers zullen dan wel 2 keer nadenken voor ze een misdrijf plegen, daar ben ik alvast van overtuigd.
Oud 2 juni 2006, 12:33   #137
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Grosso modo zo'n 15 % dacht ik (puur op het geheugen want ik heb niet echt cijfers bij de hand)

Laatst gewijzigd door Sneta : 2 juni 2006 om 12:34.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 12:33   #138
xmordan
Burgemeester

xmordan's schermafbeelding

Standaard

Er zijn geen Brusselaars meer. Toone van 't lieg plafond en Mie Katoen zijn niet meer. Ze zijn vervangen door Mohammed en Fatima.
Over de Brusselaars hoeven we ons dus geen zorgen te maken. Toch?
xmordan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 12:34   #139
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, mijn ideëen zijn extremer, maar indien toegepast zouden ze de agressie en het geweld veel beter kunnen indijken. misdadigers zullen dan wel 2 keer nadenken voor ze een misdrijf plegen, daar ben ik alvast van overtuigd.
in landen met een zuiver repressief hard beleid (zoals usa) is er nochtans niet minder criminaliteit.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2006, 12:42   #140
TC
Provinciaal Gedeputeerde

TC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben persoonlijk van mening dat steeds de wet moet gerespecteerd worden. Als jij vind dat je zelf een verkrachter mag castreren, dan moet je maar zorgen dat dat recht voor jou gevrijwaard word in het wetboek.
Ik deel uw mening, allen vind ik dat het huidige wetboek streng genoeg is, de straffen zijn niet hard genoeg.

Citaat:
Als de politiek echter mensen een vrijgeleide gaat geven om zelf het recht in handen te nemen en daardoor oogluikend illegale daden (moord, castratie) toelaat, dan zitten we volgens mij met een slechte politiek.
Iets wat illegaals (strijdig met de wet) is moet gestraft worden, anders kunnen we het wetboek helemaal gaan weggooien.
ook akkoord, alweer wetboek aanpassen en strengere straffen.

Citaat:
We kunnen de politiek toch niet laten kiezen wat strafbaar is? Neen, dit moet objectief vast te stellen zijn middels het wetboek anders zetten we deur open tot totale willekeur.
Politiek niet laten kiezen wat strafbaar is ..? Wat gebeurt er nu denk je..? Wie maakt de wetten volgens u ? volgens mij nog steeds politici, dus zij kunnen het wetboek ook aanpassen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be