Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2006, 06:36   #121
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Daqt het enorme verschil tussen de Palestijnen en de Israëlies nogal hemelsbreed is.
De Israëlies hebben met terreur en geweld hun plekje, wat hun belooft was door de overwinnaars van WO II ingepakt, en door middel van inzet creativiteit en een hoop lobbywerk van een zandbak een potentieel paradijs gemaakt.
De Palestijnen, die zijn gewoon op hun duimen blijven zitten.
Als je gaat bekijken, de leiders der Palestijnen laten liever 10 van hun mensen ontploffen dan effectief moeite te doen om eens verder te denken dan wat hun broodheren, de fundies aller Moslim landen, hun voorschotelen.

Neen, ik keur de gewelddaden van geen van de betrokken partijen daar goed. maar ik heb toch een betere indruk van de Israëlies dan van de Palestijnen.

En ja, ik wijt dat aan het verschil in godsdienst.
Palestijnen en joden hebben dezelfde semitische afkomst. Dus aan "rasverschillen" ligt het niet.
Door de eeuwen heen zijn joden vervolgd, afgemaakt, uitgemoord en misprezen. Toch hebben ze door de eeuwen heen hun mannetje gestaan zonder grootschalig geweld ofzo. Integendeel, ze konden er nog "winst" van maken.

De Moslims daarentegenover. Eeuwenlang geweld en onverdraagzaamheid. maar als ze niet winnen, het wentelen in de slachtofferrol.
Niet dat de kristenen veel beter zijn hoor.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 10:01   #122
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daqt het enorme verschil tussen de Palestijnen en de Israëlies nogal hemelsbreed is.
De Israëlies hebben met terreur en geweld hun plekje, wat hun belooft was door de overwinnaars van WO II ingepakt, en door middel van inzet creativiteit en een hoop lobbywerk van een zandbak een potentieel paradijs gemaakt.
De Palestijnen, die zijn gewoon op hun duimen blijven zitten.
Als je gaat bekijken, de leiders der Palestijnen laten liever 10 van hun mensen ontploffen dan effectief moeite te doen om eens verder te denken dan wat hun broodheren, de fundies aller Moslim landen, hun voorschotelen.

Neen, ik keur de gewelddaden van geen van de betrokken partijen daar goed. maar ik heb toch een betere indruk van de Israëlies dan van de Palestijnen.

En ja, ik wijt dat aan het verschil in godsdienst.
Palestijnen en joden hebben dezelfde semitische afkomst. Dus aan "rasverschillen" ligt het niet.
Door de eeuwen heen zijn joden vervolgd, afgemaakt, uitgemoord en misprezen. Toch hebben ze door de eeuwen heen hun mannetje gestaan zonder grootschalig geweld ofzo. Integendeel, ze konden er nog "winst" van maken.

De Moslims daarentegenover. Eeuwenlang geweld en onverdraagzaamheid. maar als ze niet winnen, het wentelen in de slachtofferrol.
Niet dat de kristenen veel beter zijn hoor.
Ik ben het in grote lijnen eens met jou. Maar dit betreft "hoe zijn we zover verzeild geraakt".

De vraag is nu : wat doen we voor de toekomst. In dat opzicht heb ik de indruk dat :

1) de Palestijnen nog altijd niet begrepen hebben dat ze tot nu toe alle oorlogen hebben verloren. In plaats van met de sterkere vijand aan tafel te gaan zitten om voor eens en altijd een compromis te sluiten blijven ze denken dat ze met geweld de overwinnaar gaan overhalen om haar hoofdstad aan hen te geven en alle Palestijnen ter wereld toelaten om zich binnen Israel te gaan vestigen. In het slechtste geval denken ze zelf dat ze Israel gaan doen verdwijnen. En dat is niet niks wanneer je weet dat precies die laatsten in de regering zitten.

2) de Israeli's nog altijd denken dat ze ondanks het sluiten van akkoorden (zoals Oslo) toch nog een aantal zaken kunnen blijven doen tegen de akkoorden in. Ik denk dan aan het verzetten van grenzen en het uitbreiden van bepaalde nederzettingen.

Maar ik heb ook een betere indruk van de Israëli's en ik denk dat de Palestijnen de grootste verliezers zullen blijven als er geen oplossing komt.

Laatst gewijzigd door Antoon : 23 juni 2006 om 10:02.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 11:39   #123
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Aangezien het ongelijk van Antoon en AntiDeutsch hier duidelijk is aangetoond zullen we d'er waarschijnlijk niets meer van horen, ...
Misschien willen ze dan ook de topictitel aanpassen en duidelijk maken dat het géén Palestijnse mijn was?
8) idd.

Eerst was het een Palestijnse mijn... had eerder al de absurditeit aangetoond van deze bewering.

het is weer de zoveelste aanslag op het Palestijnse volk.
Vandaar dat het aantal burgerslachtoffers bij de Palestijnen een veelvoud is van de Israelische.
De ware staatsterreur is die van een natie die zijn goed georganiseerd en uitgerust militair apparaat inzet tegen een civiele populatie onder het mom van "targeted assassinations" (die nog steeds indruisen tegen alle internationale recht).
Het zestig jaar durend kolonisatie experiment is dé oorzaak van de miserie in de regio.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2006, 11:47   #124
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
In het algemeen zou je dat serieus kunnen in twijfel trekken. Maar deze keer is het wel geloofwaardig hoor.

.....
Tot later bleek dat de stukken die uit de lichamen van de geblesseerden zijn gehaald gewoon van mijnen afkomstig zijn die door Hamas gebruikt worden en niet door het Israelisch leger.
.....
Er zijn ook Palestijnse getuigen die beweren dat Hamasleden na de ontploffing op het strand zijn gekomen om stukken obussen op te rapen om geen bewijsmateriaal achter te laten.

En most of all : de Palestijnen hebben dit allemaal niet eens ontkend.

bron

8) en een joodse zionist die al alles geweest is behalve jood valt WEERAL eens door de mand.
btw : timmeke is blijkbaar OOK weer eens van identiteit veranderd
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 23 juni 2006, 11:52   #125
bruut geweld
Minister-President

Standaard

en dit blijkt weer een zeer terechte analyse....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
jaaah , zo kennen we de zionist weer.

Als er één jood omkomt, krijsen ze hysterisch van het onrecht dat hun wordt aangedaan. Ook al zijn ZIJ de moordende, landpikkende bezetters die de oorsprong van het conflict zijn.

Als er Palestijnen omkomen (tot kinderen en een heel gezin toe) komen ze in een bijna orgasmische roes. Zionisten zijn nu eenmaal het goorste krapuul dat er ooit bestaan heeft. Liegen, bedriegen, stelen , manipuleren, moorden dat het geen naam heeft.
Ze hebben de nazis op dat punt allang voorbij gestoken. die hebben tenminste gewoon hun daden toegegeven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be