![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Zou een groene centrumpartij slagen? | |||
JA, en zelfs vele GROEN! kiezers weghalen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
JA, en vooral niet-GROEN! kiezers aantrekken |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,50% |
Misschien, maar voor gematig ecologisme is het beter via een grote partij te werken |
![]() ![]() ![]() |
7 | 29,17% |
NEE, ecologisme is links dus GROEN! is goed genoeg! |
![]() ![]() ![]() |
5 | 20,83% |
NEE, groen is gewoon links, dus GROEN! is erzelfs al teveel! |
![]() ![]() ![]() |
2 | 8,33% |
Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eigenlijk sluit ons onderwijs aan bij je voorbeeld van de Amerikaanse politie, met dien verstande dat het zich zo verhoudt van het katholiek onderwijs tegenover het rijksonderwijs. Het is een discussie wat voor de overheid is en wat niet en welke visie je er op hebt. Ik heb het bijvoorbeeld zeer moeilijk met het feit dat de werkloosheidsuitkeringen en arbeidsongeschiktheid uitbetaald wordt door vakbonden en mutualiteiten en dus als een soort concurrentie-element worden gebruikt, terwijl dit met overheidsmiddelen gebeurt. En daar stel ik me de vraag of de overheid daar niet beter zelf zou voor zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat me nu even ontgaat is wie die mannen betaalt. Ah, wacht: hier sé: http://tvnieuws.be/index.php?pid=2&i...ag+20+mei+2003 en hier: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...ra15032003_003 Dus: die mannen hebben geen autoriteit op de openbare weg. Laatst gewijzigd door De Garde : 27 juni 2006 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Sociale verzekering? Hoe kan je een systeem verdedigen dat op voorhand niet werkt? De staat neemt ten eerste 66% van uw euro aan de "sociale" kas af. Als onkost kan dat tellen. Als herverdeling ook. Herverdeling naar de staat toe, that is. Eveneens is een sociale zekerheid geen verschuiving van wat rijken teveel hebben naar wat armen tekort komen. Studies hebben aangetoond dat het meeste gewoon terugvloeit. Het is daarbij een systeem dat aanzet tot misbruik - van onpersoonlijkheid tot inschikkelijkheid. Private verzekeringen zijn daarentegen verantwoordelijke partners, je er tegen praten en je kan een contractrespectering afdwingen. Met de overheid kan dat niet. Dat zie je met dat generatiepact. Mensen betaalden veertig jaar lang voor brugpensioen, waarvan ze dachten dat het voor hun brugpensioen was. Dat blijkt niet zo te zijn, en nu hebben al deze mensen opofferingen gedaan om er niets voor terug te krijgen. Het is dus een systeem dat maatschappelijke onrust en agressie kweekt. Een progressieve individualisering van het systeem is nodig, daarna een privatisering en het creëren van onafhankelijke fondsen, zodat armen écht geholpen kunnen worden, en wel door naastenliefde en vrijwillige solidariteit. Ik moet er misschien niet bij vertellen dat in de VSA voor de New Deal 80% van de gezondheidssector in handen was van non-profit - dokters die uit bekommernis een aantal uren gingen werken in ziekenhuizen voor de armen bijvoorbeeld, of een vereniging die geld wierf om verpleegsters te betalen of een behandeling &c, en dat 75% van de mensen aan vrijwilligerswerk deed. 3) Ik zou nog wat over werkloosheid kunnen palaveren, maar dat is op verzoek.
![]() |
![]() |