![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is volgens jou de meest geschikte keuze? | |||
Amsterdam |
![]() ![]() ![]() |
3 | 6,98% |
Den Haag |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,63% |
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
11 | 25,58% |
Brussel |
![]() ![]() ![]() |
9 | 20,93% |
Maastricht |
![]() ![]() ![]() |
6 | 13,95% |
Gent |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,65% |
Mechelen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Utrecht |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,65% |
Ergens in het Zuiden (huidig VL) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ergens in het Noorden (Huidig NL) |
![]() ![]() ![]() |
5 | 11,63% |
Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Als adoptief-Hagenaar gun ik Amsterdam niets, dus laten we het maar bij de twee échte hoofdsteden van de Nederlanden houden, Den Haag en Brussel.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Parlementslid
|
![]() Effe samenvatten:
Wat word nu de hoofdstad van de Nederlanden? Antwerpen Is Beatrix al geinformeerd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister-President
|
![]() Zoetermeer? Laten we al beginnen met Leidschendam-Voorburg en dan zien we wel verder... Maar, wees gerust, Den Haag wordt groot, van de Noordzee tot de Oeral!
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Minister
|
![]() Breda ook , als het Oosterhout , Etten Leur en al die Dorpjes inslurpt (Samen : 300.000 tot 400.000 Inwonders) woord het de 5de of 4de Stad van nederland , meer Inwoners dan Eindhoven & Utrecht
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() Niet per se. In Nederland is dat nu al niet.
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() Het is wel niet te vergelijken met de situatie in de Europese Unie, natuurlijk. Amsterdam is dan wel de officiële hoofdstad (sinds konijn Lodewijk-Napoleon), maar buiten die titel, het paleis op de Dam (oorspronkelijk het stadhuis, tjokvol republikeinse symboliek) en een stuk of wat ontvangsten of ceremonieën gebeurt er eigenlijk niets. Al het interessante werk gebeurt in de échte hoofdstad, Den Haag. (Waar ze overigens vrij Vlaamse klanken hebben in het volkse dialect. Mijn zware Wase klinkers worden door sommige van mijn collega's wel al eens als een beginnende Hagisering gezien).
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook al zou Brussel misschien de Brusselaars over de streep trekken, ik weet zeker dat ik als Nederlander en vele Nederlanders met mij geen zin hebben om een underdog te moeten gaan spelen om die Zuiderlingen maar tevreden te houden, omdat ZIJ het in hun hoofd hebben dat 'Ollanders' onderdrukkers zijn.
![]() |
![]() |
#131 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 29 juni 2006 om 10:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar misschien kun je jezelf verklaren? Als ik hier zo op dit forum lees hoe sommige Vlamingen over Nederlanders denken, dan komt het op mij echt over alsof ze ons als grote onderdrukkers zien. En dan zou ik ze bij een eventuele hereniging nog onze hoofdstad moeten gunnen ook? Ben ik nou zo vreemd als ik daar iets over zeg? Of ben jij links?
Wat is er veranderd in de afgelopen paar jaar? Laatst gewijzigd door Keats : 29 juni 2006 om 11:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 29 juni 2006 om 13:03. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister
|
![]() ik denk dat Hollanders eerst eens Respect moet verdienen bij de Vlamingen en de Neder Limburgers & Noord Brabanders
Somige Mensen hier zien Vlamingen en mijn Mede Noord Brabanders als Minderwaardige Laatst gewijzigd door Breda : 29 juni 2006 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Weezer : 29 juni 2006 om 22:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Daarbij worden bijvoorbeeld Aziatische plaatsnamen, bedrijfsnamen etc altijd met het westerse alfabet weergegeven. Zie jij al een chinees bedrijf met een chinees logo de Europese of Amerikaanse markt proberen op te gaan? Ben je zo erg op je eigen cultuur gericht? (gewoon een vraag) Citaat:
![]() Ik vroeg of je links was omdat je manier van doen (mij proberen monddood te maken met weinig argumenten en zwartmakerij) op mij overkomt zoals links Nederland en links Belgie dat hebben gedaan en nog steeds doen met respectievelijk Pim en het Vlaams Belang. Maar ik ben blij dat je kaas lekker vindt ![]()
![]() |
![]() |
#138 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Niettemin blijft de vraag waarom een natie de keuze van de hoofdstad zou meten laten afhangen van het buitenland? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() ANTWERPEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als sinjoor stel ik mijn veto in!
't stad heeft al genoeg te leiden onder het wanbestuur van een bende bureaucraten, laat de verbrusseling maar uit. ![]()
![]() |