![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
jij zegt dat de chemische spiraal geen voorbehoedsmiddel is waarom staat het dan opgenomen in deze lijst van anticonceptiva die door de overheid verspreidt wordt ? zelfs de morning after pil staat er trouwens bij. wij zullen het nooit eens worden paulus en ik denk niet dat het zinvol is dat ik nog veel tijd aan je besteed. het komt gewoon samengevat hierop neer paulus versus de maatschappij standpunt paulus het beeindigen van de ontwikkeling van de bevruchtte eicel is onvoorwaardelijk onaanvaardbaar en staat moreel gezien gelijk aan moord, zelfs indien de bevruchtte eicel het resultaat is van bvb verkrachting. standpunt van de maatschappij waarin paulus nu eenmaal leeft gezinsplanning is essentieel in het leven van een mens, in het biezonder in dat van een vrouw daar zij de kinderen op de wereld zet en doorgaans nog steeds het grootste aandeel heeft in het grootbrengen ervan. er zijn verschillende instrumenten om aan gezinsplanning te doen. Onthouding (tenzij occasioneel ) hoort daar niet bij. het liefst wordt de bevruchting verhindert, indien nodig mag de verder ontwikkeling van de bevruchtte eicel verhindert worden doch dit bij voorkeur in een zo vroeg mogelijke ontwikkelingsfase. wat deze middelen betreft is er dus een soort van rangorde - abortus is daarin idd het laatste redmiddel - in geval van abortus wordt die bij voorkeur zo vroeg mogelijk uitgevoerd ( dit vooral in het belang van de vrouw ) - in geval van een slippertjen of verkrachting of falen van anticonceptiva wordt er een morning after pil genomen - al dit voorgaande wordt echter best voorkomen dmv anticonceptiva. b( tevens in het belang van de vrouw ) - anticonceptiva bovendien die bij voorkeur eerst de bevruchting verhinderen en indien dit mislukt de innesteling van de bevruchtte eicel verhinderen. omwille hiervan is het ergens onlogisch dat abortus ( het geneesmiddel tegen effectieve ongewenste zwangerschap) gratis is maar anticonceptiva ( de preventie tegen ongewenste zwangerschap ) niet. Vervotte scheen dat standpunt zinvol te vinden en tenminste gedeeltelijk te willen meenemen in het beleid. Wat ook des te begrijpelijker is omdat zij ook een vrouw is.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 07:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daar staat: Die beïnvloeden de baarmoederwand zodanig dat een bevrucht eitje zich niet kan nestelen. Zeg nu niet dat je niet weet hoe een spiraaltje werkt hé?! Citaat:
Citaat:
Misschien een overdenking. Neem jij hebt gelijk, maar toch krijg ik mijn gedacht. Dan worden andere manieren gezocht om mensen die ongewenst zwanger zijn te helpen. Stel ik heb gelijk, maar toch krijg jij jouw gedacht Dan ben je medeverantwoordelijk voor massamoorden als deze: http://prolifetraining.com/WMV/Abort...tures-high.htm durf dat ook eens op de apothekersweegschaal te leggen en zien naar waar de balans doorslaat. Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
|
![]() paulus je bent niet bereid om tot een consensus te komen ?
hoe jammer toch want ik, noch vws, noch eender welke vrouw heeft jouw goedkeuring nodig. en dat is goed zo
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 08:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Typisch voor anti abortus strijders om het zo spelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit voorstel is, hoe langer ik er over nadenk, echt exorbitant.
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
|
![]() ooit al eens gehoord van weeshuizen en instellingen voor jongeren die overvol zitten waaruit blijkt dat deze kinderen en jongeren niet geadopteerd of geplaatst geraken ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() er is idd een verschil, bij voorkeur dient de ongewenste zwangerschap voorkomen te worden. Indien nodig mag ze liefst zo vroeg mogelijk afgebroken worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 08:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat net dat begrip zich eerder aan jouw zijde schaart.
Laatst gewijzigd door lombas : 26 juni 2006 om 08:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Debbie, In een poging om tot een doorbraak te komen.... Wat is jou criterium om over 'een menselijk wezen' te spreken vanaf het ogenblik van de conceptie af en welke wetenschapper beaamt dat? Als blijkt dat geen enkele bioloog (mannelijk of vrouwelijk) jou mening onderschrijft, dan moet je eerlijkheidshalve toch toegeven dat je schermt met persoonlijke ideeën over het 'mens-zijn' vind ik. Je mag natuurlijk wel een persoonlijke mening hebben, daar niet van, maar het is moreel onverantwoord om ongestaafde persoonlijke ideeën als criterium te gaan gebruiken in kwesties van leven en dood van medemensen. Ik kan evengoed ook jou onmenselijk vinden (wat ik niet doe). Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Gouverneur
|
![]() Ik vind dat jullie verder moeten gaan: gratis sterilisatie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de jongeren betreft; Als je zou pleiten om daar iets aan te doen, als je daarvoor een actie zou opstarten om deze jongeren te helpen, dan sta ik naast jou, van voor op de eerste rij. Maar zeggen dat deze mensen beter geaborteerd waren geweest, daar kan ik je niet in volgen. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodra de eicel zich in de baarmoederwand nestelt is het meisje zwanger. Geen sprake dus van het afbreken van een zwangerschap. Anders zouden er wel érg veel miskramen zijn, denk je niet? Een groot deel van de bevruchte eicellen haalt het immers nooit tot de baarmoederwand, ook zonder anticonceptie.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 26 juni 2006 om 08:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
|
![]() Citaat:
let wel gratis sterilisatie dan he geen gedwongen sterilisatie natuurlijk een ander voorwaarde is dan ook dat ook de omkeerbare sterilisatie ( het afknijpen van de leidingen ipv het doorsnijden ervan ) ook gratis moet zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 08:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de natuur beslist om het vruchtje af te drijven, (iets wat ook na de innesteling kan gebeuren) dan is dat geheel op natuurlijke wijze. En de natuur zal daar ook wel zijn redens voor hebben. We kunnen toch niet gaan protesteren tegen natuurlijke doodsoorzaken toch? Maar als de mens de innesteling verhindert, dan ontneemt zij het bevruchte eitje, het menselijke wezen, elke kans om zich te ontplooien, ontwikkelen, kortom te leven. Het zal je maar overkomen. Welke mens wil verhinderd worden in zijn ontwikkeling? Welke mens wil zonder enige inspraak gedood worden? Maar ja. Het kind in ontwikkeling kan natuurlijk niet luidop protesteren he?! Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je hebt wel een heel idealistisch beeld van die innesteling. Tenzij je medicatiegebruik, alcoholgebruik,... ook als een 'natuurlijke oorzaak' ziet. Ik zou een wet maken mocht ik van jou zijn: "tot vier dagen na het neuken mag er geen alcohol of medicatie genomen worden die de innesteling kan verhinderen of bemoeilijken". Veel succes ermee.
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.sexwoordenboek.nl/zwangerschap.html Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() @ duupje
wat het probleem betreft van het tekort aan onthaalmoeders en de te dure prijzen van kinderopvang hebben we een andere oplossing. de invoering van het onvoorwaardelijk basisinkomen. het probleem voor de onthaalmoeders van nu is dat ze zelfstandigen zijn. dat wil zeggen dat ze van hun onthaalmoederschap moeten kunnen leven het is alles of niks indien ze één uurtje in de week onthaalmoeder zijn dan zijn ze hun volledige uitkering kwijt. gedeeltelijk of maw af en toe onthaalmoeder zijn gaat niet. plus ze moeten een hoge prijs vragen om te zorgen dat ze meer hebben dan hun dop. indien een onvoorwaardelijk basisinkomen wordt ingevoerd waarbovenop men tot een bepaald bedrag belastingvrij kan bijverdienen zullen er hopen onthaalmoeders - en vaders bijkomen die wel betaalbaar zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 juni 2006 om 08:45. |
![]() |
![]() |