![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als sommige van die forummers hier voor rechtertje moeten gaan spelen zou een allochtoon die verdacht wordt al meteen voor twintig jaar de bak in mogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dit land heeft geen behoefte aan meer gevangenissen, maar behoefte aan - wat ik hierboven - "Voorhechtenishuizen" noemde, zodat uit de gevangenissen 40% van de momentele bewoning kan worden weggehaald en er plaats is voor veroordeelden.
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar wel wanneer hij schuldig is.
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En als ik de reacties van enkele alwetende VB-aanhangers hier lees dan zijn ze altijd schuldig als ze in de buurt waren.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben toch geen voorstander van al die zogenaamde programma's de het probleem bij de wortel moeten aanpakken hoor.
Ik vind niet omdat men een moeilijke jeugd heeft gehad, of leermoeilijkheden heeft of moeilijk aan werk kan geraken, dat men dan maar begrijpend moet zijn als deze probleemjongeren zich agressief opstellen tegenover medemensen. Agressie blijft onduldbaar. Ik denk veel eerder dat deze jongeren gemakkelijker tot agressie zullen overgaan als het exuus daarvoor door dergelijke programma's wordt aangeboden. Mijn vader vond in de jaren vijftig ook moeilijk werk. Hij is nog steeds dyslexie's, wat toen nog niet erkend werd als ziekte en werd zo ook als een buitenbeentje beschouwd. Maar nooit vond hij dat een reden om agressie te gebruiken. Omdat dit ook geen reden is uiteraard. De wortel van het probleem ligt elders. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 4 juli 2006 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#127 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat er een procedureslag volgt met daana niks dan vrijspraken ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 4 juli 2006 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zodra ik een bron vind zal ik de link posten en de exacte cijfers geven. Laatst gewijzigd door Kay_ : 4 juli 2006 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in de praktijk wordt je natuurlijk helemaal niet gescheiden van veroordeelden: het zijn namelijk zij die bv. het eten rondbrengen en die je ook tijdens 'de wandeling' tegenkomt. En omdat de cellen overbevolkt zijn, zit je soms ook met veroordeelden op cel. Omdat een deel van de rechtspraak zo traag verloopt kan je soms erg lang in voorarrest zitten. Dan ben je er in de praktijk slechter aan toe dan een veroordeelde: je hebt namelijk geen activiteiten, geen werk, geen inkomen, geen eigen cel. Vaak wordt je de eerste vijf dagen ook op 'sekreet' gesteld. Dat is dus volledige isolatie in functie van het onderzoek. Niet alleen zie je dan geen familie of vrienden maar ook geen advocaat en andere gevangenen. Twee keer per dag zie je een bewaakster die je eten naar binnensteekt. Voor de rest heb je ook geen kranten, geen radio en geen briefpapier of pen en geen uurwerk. Na een dag of drie, vier begin je letterlijk gek te worden. Als je dan door de raadkamer wordt vrijgelaten en achteraf op je proces van alle blaam wordt vrijgesproken, dan broeit er iets vanbinnen. Een dergelijke impact op je leven (eventueel ontslag, verlies van woonst, stress op relaties, finaciële put) wordt zelden of nooit besproken. Daar wordt geen enkele financiële, morele of psychologische tegemoetkoming tegenover geplaatst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het was een treinbestuurder dus ik heb grote twijfels bij je bron.
-edit- Ik heb geen idee wat er zich op die bus heeft afgespeeld, en het moge duidelijk zijn dat die treinbestuurder zich met reden opwond. Gezien de medische keuring e.d. lijkt het mij ook duidelijk dat ook al was het onvrijwillige doodslag zoals dat dan heet, er toch wel iemand moet geslagen hebben. Ik hoop dat er voldoende getuigen zijn die de daders van de omstanders kunnen onderscheiden. En ik hoop dat de rechters wijs oordelen. Laatst gewijzigd door Griffin : 4 juli 2006 om 17:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juli 2006 om 17:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juli 2006 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 4 juli 2006 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarschijnlijk lijden ze aan diezelfde alwetendheid als diegene waaraan jij lijdt door ze allemaal met zekerheid als VB-ers te omschrijven.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik bij een doodrijder in de auto zit en ik zwijg zolang ze mij niet klissen, dan ben ik medeplichtig. Allochtoon of niet. Je moet trouwens geen VB-aanhanger zijn om gerechtigheid te willen. Blijkbaar beschuldig jij al meteen iedereen van rascisme ed. terwijl hier helemaal geen reden voor is. Je doet dus zelf waarvan je anderen van beschuldigd.
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat de gepubliceerde cijfers de weerslag zijn van het officieel belastbaar inkomen. En dat verhaal kennen wij ook ! En uiteraard is dit allemaal de schuld van de allochtonen ! Laatst gewijzigd door boerenverstand : 4 juli 2006 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Minister
|
![]() Net geproefd...neen dus
![]() |
#140 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens, medeplichtig zijn ze wel ja. En daar moeten ze ook voor gestraft worden, net zoals die getuigen die wegliepen.
![]() |
![]() |