Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Is multicul een noodzaak?
Ja 35 27,34%
Neen 85 66,41%
geen mening 8 6,25%
Aantal stemmers: 128. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2006, 00:31   #121
damned
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
grapjas... Waar zijn de autochtonen in canada?

En hoeveel europeanen wonen er in tunesie?

En borgerhout is eerder een multicrimineel rampgebied...Waar de autochtone winkels uit het straatbeeld verdwijnen trouwens.
euh, ik ken heel wat mensen die in toronto wonen, dat is een mengelmoes van culturen, chinezen,russen, belgen, nederlanders. let wel in canada kent men strenge toelatingsvoorwaarden.

volgens mijn bescheiden kennis wonen er in tunesië er geen europeaanen, het is wel een land waar de drie religies ; christendom, islam en joden vredig samenleven.

als je in de EU een multicultiland zoekt, ik denk dat spanje toch vrij behoorlijk die materie aanpakt.
en toekomstig: turkije of course. die sinds ata turk en sterke scheiding tussen kerk en staat kennen.

Damned
damned is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 01:20   #122
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door Tegendradigaard
Als de kant van het Romeinse rijk op wil gaan is het een noodzaak...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Het waren meer de soldatenkeizers die de boel hebben doen fragmenteren, maar soit.
De soldatenkeizers, de grensgewesten die te ver van Rome aflagen om nog beschermd te kunnen worden , en om nog verplicht te worden tot het betalen van hun belastingen: gewoon overmaats geworden voor de toenmalige verbindingsmogelijkheden, te lange supplylines en centrifugale krachten.... Iemand die invloed had weten te verwerven in Rome werd als proconsul of iets dergelijks naar een grensprovincie gestuurd, waar hij aan de romeinse keizelijke controle ontsnapte, een rijk leventje leidde, maar dan ook niet erg meer op militaire steun vh verre Rome kon rekenen. Iets similair (niet identiek!!) leidde ook tot het uiteenspatten van de Sovjetunie.

Allemaal weinig te maken met een "teveel aan vreemdelingen", zoals sommigen zo graag zouden willen stellen..

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2006 om 01:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 01:30   #123
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
grapjas... Waar zijn de autochtonen in canada?

En hoeveel europeanen wonen er in tunesie?

En borgerhout is eerder een multicrimineel rampgebied...Waar de autochtone winkels uit het straatbeeld verdwijnen trouwens.
Algonquins ea Inuits etc in Canada zijn er nog heel wat, maar vermits niemand ze telde 200 jaar geleden, is 't moeilijk te zeggen of er meer of minder zijn dan toen.
In Tunesië Marocco en Turkije wonen meer gepensioneerde Europeanen dan je zou denken: Duitsers in Turkije, Fransen en Italianen in Tunesië, Fransen in Marocco (De spaanse costas van de vorige generaties zijn wat duur geworden, zie je...) Ik dacht er ook al over maar moest er vanafzien door een onverwacht slecht nieuws dat me in Europa houdt

Borgerhout en Zurenborg waren al een rampgebied voor er ooit vreemdelingen kwamen: "de Seefhoek", "de Gas" en "Den Bougie" hadden 50 jaar geleden en méér al hun (kwalijke) reputatie...

't is d�*�*rom dat de vreemdelingen er kwamen: de armste en dus goedkoopste wijken van Antwerpen (idem voor Brussel: "die van Meulembeek" hadden 50 of 100 jaar geleden ook al hun reputatie..

Als "autochtone winkels" er verdwijnen, doen ze maar wat hun voorouders ook deden: ééns genoeg geld verdiend in een arme wijk, herbeginnen ze een zaak in een rijkere wijk....

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2006 om 01:45.
Oud 5 juli 2006, 10:03   #124
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Borgerhout en Zurenborg waren al een rampgebied voor er ooit vreemdelingen kwamen: "de Seefhoek", "de Gas" en "Den Bougie" hadden 50 jaar geleden en méér al hun (kwalijke) reputatie...
Ja, tarara. De buurten van de Offerandestraat, Stuyvenberg, "Borgerokko", ... hadden 50 jaar geleden hoegenaamd niet de reputatie die ze nu hebben. Meer nog: de Turnhoutsebaan en de straten errond waren vroeger hét winkelgedeelte van Antwerpen (een plaats die is overgenomen door de Meir - Huydevetterstraat). Vele huizen in de buurt weerspiegelen nog de oude (vergane) glorie.

De reden waarom er vele allochtonen kwamen wonen is omdat het dichtbevolkte wijken betrof die te maken hadden met een demografische emigratie (naar de forenzengemeenten rond groot-Antwerpen, de zogenaamde "stadsvlucht"), waardoor er dus veel woningen vrijkwamen.

Waarom u Zurenborg erbij haalt, weet ik trouwens niet. Volgens mij wonen er niet veel kansarmen op de Cogels-Osylei.. 8)
Oud 5 juli 2006, 10:13   #125
ilfalco
Minister-President

Standaard

[quote]euh, ik ken heel wat mensen die in toronto wonen, dat is een mengelmoes van culturen, chinezen,russen, belgen, nederlanders. let wel in canada kent men strenge toelatingsvoorwaarden.[/QUOT

je zegt het zelf... Als n-afrikaan kom je er dus quasi niet binnen. De toelatingsvoorowaarden zijn dus 100 x strenger als hier...

En de autochtonen? Die hun cultuur is mee verdwenen met de komst van de multicul? Multicultuur ten koste van hetw egvagen van de cultuur vand e plaatselijke bevolking. Sinds wanneer vind links kolonialisme een goede zaak? Straks gaan ze hetuitreoien en in reservaten plaatsen vand e indianen nog verdedigen in naam van de multicul.

En Tunesie is een Monocultureel land met geen enkele significante blanke of aziatische minderheid.De grote joodse christelijke aanwezigeheid is gewoon weggevaagd! In marokko leefden in de vorige eeuw nog 100.000 joden nu nog een paar duizend.

u multiculturele voorbeelden zijn ofwel allesbehalve multicultureel( zoals Tunesie) ofwel ontstaan te koste van de autochtone cultuur en dan nopgeens met zeer strenge immigratiewetten waardoor je sowieso al enkel de beter begoede mensen en vooral mensen met een westerse cultuur krijgt( Canada) . In canada kan je trouwens voor een pietluttige misdaad als immigratn worden uitgewezen! pas dat ook in het linkse plaatje?

En borgerhout en de seefhoek zijn dan nog de mooiste voorbeelden van hoe de multicul tot multicriminele ontsporingen kan leiden.

En precies of 30 jaar gekleden braken snotnezuen openlijk op straat ato's af en werden moordenaars beschermd doro het omsingelen van de politie..

Wat een grap. u multiculturele voorbeelden zijn eer der een ebwijs van het niet- bestaan of totaal mislukken van een multiculturele samenleving.

loop eens in een topje rond in Tunesie... eens zien hoe multicultureelz e wel zijn. probeer eens een kerk te bouwen ...

Of trukije misschein waar systematisch priesters vermoord en aangerand worden... waar de grote historische christelijke aanwezigheid is weggevaagd. in Tunesie heeft de pan-arabische islam "cultuur" zelfs de oorspronkelijke cultuur weggevaagd; vraag maar eens aan wat berbers daar van vinden.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 5 juli 2006 om 10:24.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:28   #126
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ja, tarara. De buurten van de Offerandestraat, Stuyvenberg, "Borgerokko", ... hadden 50 jaar geleden hoegenaamd niet de reputatie die ze nu hebben. Meer nog: de Turnhoutsebaan en de straten errond waren vroeger hét winkelgedeelte van Antwerpen (een plaats die is overgenomen door de Meir - Huydevetterstraat). Vele huizen in de buurt weerspiegelen nog de oude (vergane) glorie.

De reden waarom er vele allochtonen kwamen wonen is omdat het dichtbevolkte wijken betrof die te maken hadden met een demografische emigratie (naar de forenzengemeenten rond groot-Antwerpen, de zogenaamde "stadsvlucht"), waardoor er dus veel woningen vrijkwamen.

Waarom u Zurenborg erbij haalt, weet ik trouwens niet. Volgens mij wonen er niet veel kansarmen op de Cogels-Osylei.. 8)
De vergane glorie van de Turnhoutse baan, van de Veldstraat, de Lange Beeldekensstraat en van Stuyvenberg..
Je vergeet dat ik die wijken destijds kende! (en Zurenborg is groter dan de Cogels Osylei: ooit van "den dam" gehoord?)

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2006 om 11:32.
Oud 5 juli 2006, 11:40   #127
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vergane glorie van de Turnhoutse baan, van de Veldstraat, de Lange Beeldekensstraat en van Stuyvenberg..
Je vergeet dat ik die wijken destijds kende!
Onze familie kende die wijken niet alleen, ze heeft er nog gewoond ook

Citaat:
(en Zurenborg is groter dan de Cogels Osylei: ooit van "den dam" gehoord?)
Ge begint uwe staart al in te trekken, fijn zo. Nu ja, ik kan natuurlijk wel begrijpen dat ge het linkse volk dat in de jaren 60-70 op en rond de Dageraadplaats woonde, vereenzelvigde met verloedering en verval.
Oud 5 juli 2006, 11:42   #128
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Onze familie kende die wijken niet alleen, ze heeft er nog gewoond ook

Ge begint uwe staart al in te trekken, fijn zo. Nu ja, ik kan natuurlijk wel begrijpen dat ge het linkse volk dat in de jaren 60-70 op en rond de Dageraadplaats woonde, vereenzelvigde met verloedering en verval.
ik kende daar ook mensen!
Oud 5 juli 2006, 11:43   #129
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Prachtig niet onderbouwd stukje vooroordelen.

Dat zijn niet zomaar allochtoontjes die dat denken of doen, dat zijn fundamentalisten, zo'n beetje zoals VB fundamentalisten. Mensen die gehersenspoeld zijn door hun overtuiging/geloof.
Die allochtoontjes zeggen anders wel die geschifte religieuze ideologie aan te hangen, en gedragen zich er ook naar...
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:44   #130
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
Die allochtoontjes zeggen anders wel die geschifte religieuze ideologie aan te hangen, en gedragen zich er ook naar...
Die allochtoontjes die dat zeggen* horen hier niet. Simpel toch? Of heb je niet gelezen wat ik hiervoor allemaal getypt heb?

*zeggen dat hun religie boven onze wetten staat

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 5 juli 2006 om 11:45.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 11:46   #131
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Als u het wil verengen tot de moslimgemeenschap, is dat voor uw rekening. Maar gebruik dan de correcte termen, en gooi niet alles op ne hoop.
De moslimgemeenschap is wel het prominentste deel van de multiflauwekul. Daar hebben ze wel goed voor gezorgd. Daarom dat multiflauwekul ook veelal met de moslimgemeenschap wordt geassocieerd, en ze steeds weer wordt aangeklaagd, wanneer er weeral allochtoon krapuul voor heibel en herrie gezorgd heeft.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 5 juli 2006 om 11:46.
Oud 5 juli 2006, 11:47   #132
filosoof
Banneling

Standaard

[quote=ilfalco;1802041]
Citaat:
euh, ik ken heel wat mensen die in toronto wonen, dat is een mengelmoes van culturen, chinezen,russen, belgen, nederlanders. let wel in canada kent men strenge toelatingsvoorwaarden.[/QUOT

je zegt het zelf... Als n-afrikaan kom je er dus quasi niet binnen. De toelatingsvoorowaarden zijn dus 100 x strenger als hier...

En de autochtonen? Die hun cultuur is mee verdwenen met de komst van de multicul? Multicultuur ten koste van hetw egvagen van de cultuur vand e plaatselijke bevolking. Sinds wanneer vind links kolonialisme een goede zaak? Straks gaan ze hetuitreoien en in reservaten plaatsen vand e indianen nog verdedigen in naam van de multicul.

En Tunesie is een Monocultureel land met geen enkele significante blanke of aziatische minderheid.De grote joodse christelijke aanwezigeheid is gewoon weggevaagd! In marokko leefden in de vorige eeuw nog 100.000 joden nu nog een paar duizend.

u multiculturele voorbeelden zijn ofwel allesbehalve multicultureel( zoals Tunesie) ofwel ontstaan te koste van de autochtone cultuur en dan nopgeens met zeer strenge immigratiewetten waardoor je sowieso al enkel de beter begoede mensen en vooral mensen met een westerse cultuur krijgt( Canada) . In canada kan je trouwens voor een pietluttige misdaad als immigratn worden uitgewezen! pas dat ook in het linkse plaatje?

En borgerhout en de seefhoek zijn dan nog de mooiste voorbeelden van hoe de multicul tot multicriminele ontsporingen kan leiden.

En precies of 30 jaar gekleden braken snotnezuen openlijk op straat ato's af en werden moordenaars beschermd doro het omsingelen van de politie..

Wat een grap. u multiculturele voorbeelden zijn eer der een ebwijs van het niet- bestaan of totaal mislukken van een multiculturele samenleving.

loop eens in een topje rond in Tunesie... eens zien hoe multicultureelz e wel zijn. probeer eens een kerk te bouwen ...

Of trukije misschein waar systematisch priesters vermoord en aangerand worden... waar de grote historische christelijke aanwezigheid is weggevaagd. in Tunesie heeft de pan-arabische islam "cultuur" zelfs de oorspronkelijke cultuur weggevaagd; vraag maar eens aan wat berbers daar van vinden.
Je moest eens naar Tunesië gaan, dan zou je beter weten...Berbers wordt daar thans terug op de school onderwezen (wel een probleempje: er was geen geschreven berbertaal, dus wordt er een gecreëerd)

Een kerk bouwen: voor wie? De 9 of tien die er zijn zitten ook daar leeg: ik was er meer dan eens. Katholiek onderwijs is er wel.(ze maken toch publiciteit)
Die vermoorde priesters in Turkije , dat moet van de armeense poblemen geleden zijn...

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 juli 2006 om 11:51.
Oud 5 juli 2006, 11:49   #133
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynikus Bekijk bericht
De moslimgemeenschap is wel het prominentste deel van de multiflauwekul. Daar hebben ze wel goed voor gezorgd. Daarom dat multiflauwekul ook veelal met de moslimgemeenschap wordt geassocieerd, en ze steeds weer wordt aangeklaagd, wanneer er weeral allochtoon krapuul voor heibel en herrie gezorgd heeft.
Steek je kleurpotlood es in je endeldarm.
Het enige wat ik onthou van je post is dat je een flauwe bent.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 5 juli 2006, 11:49   #134
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Die allochtoontjes die dat zeggen* horen hier niet. Simpel toch? Of heb je niet gelezen wat ik hiervoor allemaal getypt heb?

*zeggen dat hun religie boven onze wetten staat
Ze horen hier niet, maar er wordt niets tegen gedaan. Toch ergens te begrijpen dat er gefrustreerde reacties komen?
Oud 5 juli 2006, 11:59   #135
filosoof
Banneling

Standaard Multiculturele samenleving, een noodzaak?

Multiculturele samenleving, gewoon een feit...
Oud 5 juli 2006, 12:35   #136
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het multiculturele drama; elke dag overduidelijker.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 12:38   #137
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Excellent speech. Unfortunately it will not be heard by those who should!

Some thoughts that came to my mind. We should definitely ban the multicultural hype in Europe.

I, as an anti-racist, have nothing against multi-etnicity but I have a very big problem with multiculturality.
People from different etnical origin is not a problem in sé. Where it becomes a problem is when we get the multicultural speech through our troat. We live here with one set of laws, norms and culture and the new etnic groups coming to our country should behave according to these. So it is in other regions of the world: adapt to the reigning culture or get out as the "aborigens" want to stick to their laws, nroms and culture. This does not mean that we shouldn't eat shushi, kebab, spagehetti nor couscous or go to a international music festival; it means that our society should evolve in a natural way and the change not being imposed upon us by outsiders or the "politically correct" for pure voting purposes. We have never given any carte blanche to our politicians to change our norms nor our society by the influence of outsiders. Why can't we hold the same speech as in Islamic countries wereby they claim that the Islam can only be changed from the inside and not by external influences?

A 20 years ago Belgians complained about the "estompement de la norme/normvervaging" when Charles-Ferdind Nothomb refused to resign as responsible minister after the Heyzel-drama whereby a 40 italian soccerfans were killed. What the Belgian population, and others in the West, did not notice at that moment is that the "estompement de la norme" was already more than 10 years on its was in an organised manner by the Eurabian politics of our "representives". A good book is Eurabia from Bat Ye'or, though you better don't read it just before sleeping."

http://www.brusselsjournal.com/node/1126
Oud 5 juli 2006, 12:38   #138
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Het multiculturele drama; elke dag overduidelijker.
Idd, al die Blokkertjes die er niet mee om kunnen gaan.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:
Oud 5 juli 2006, 12:49   #139
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd, al die Blokkertjes die er niet mee om kunnen gaan.
Sylvie Melody ook,perefeckte voorbeeld zijn van integratie in islam !

De islaam is streng voor deze zonde : ophangen dat ongedierten,wat daar erg aan zijn ?Nog schoone dood zijn,beter dan doodgesteend worden. Westen is rot !

wij aanpassen ? Wie denken jullie te zijn om te zeggen wij moeten aanpassen aan uw norm en waarden, aanpas zoals Van Temsche,
de flikken die in Aalst broeder in rug schooten,die in cafe Kasteijn in Brugge,die die broeder verdrinkten in kanaal...

Er is oorlog ongelovigen, burgeroorlog als Irak, hier in de vlaamse straaten en jullie nog niets gezien hebben... wij dat niet meer pakken !

Mijn broeders en zusters zegge ook,wij overal in aantal meer zijn geworden,nu met europa goede zaak zijn,niet alleen belgie,ook zien in frankrijk en duitsland,
ook jullie geen kinderen meer maken en wij
alle ongelovigen via oorlog in de straaten
afmaken,nog minder in aantal zijn, bedenk ook eens dat al die kleine broedertjes vlug groot worden en zich vermengen met uw kinderen en kleinkindjes.

Multicultrele samenleving niet meer kapot krijgen, Islaam zal heersen !
Jullie gedoemd zijn te verdwijnen !
jullie lot zijn de nieuwe slaven te worden !
black power

wij kunnen alles ongestraft ! jullie nie

Allah Akhbar !

Ahmed

http://jurgenverstrepen.typepad.com/....html#comments
http://jurgenverstrepen.typepad.com/....html#comments

Laatst gewijzigd door smiley : 5 juli 2006 om 12:52.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 12:55   #140
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Sylvie Melody ook,perefeckte voorbeeld zijn van integratie in islam !

De islaam is streng voor deze zonde : ophangen dat ongedierten,wat daar erg aan zijn ?Nog schoone dood zijn,beter dan doodgesteend worden. Westen is rot !

wij aanpassen ? Wie denken jullie te zijn om te zeggen wij moeten aanpassen aan uw norm en waarden, aanpas zoals Van Temsche,
de flikken die in Aalst broeder in rug schooten,die in cafe Kasteijn in Brugge,die die broeder verdrinkten in kanaal...

Er is oorlog ongelovigen, burgeroorlog als Irak, hier in de vlaamse straaten en jullie nog niets gezien hebben... wij dat niet meer pakken !

Mijn broeders en zusters zegge ook,wij overal in aantal meer zijn geworden,nu met europa goede zaak zijn,niet alleen belgie,ook zien in frankrijk en duitsland,
ook jullie geen kinderen meer maken en wij
alle ongelovigen via oorlog in de straaten
afmaken,nog minder in aantal zijn, bedenk ook eens dat al die kleine broedertjes vlug groot worden en zich vermengen met uw kinderen en kleinkindjes.

Multicultrele samenleving niet meer kapot krijgen, Islaam zal heersen !
Jullie gedoemd zijn te verdwijnen !
jullie lot zijn de nieuwe slaven te worden !
black power

wij kunnen alles ongestraft ! jullie nie

Allah Akhbar !

Ahmed
Zeg onnozelaar...
Ik twijfelde al serieus aan je geestelijke gezondheid, maar bij het lezen van deze post weet ik het wel zeker.....

Jij bent geschift!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be