Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2004, 20:20   #121
bartje
Minister-President

Standaard

Wel pech Jan maar toch niet bij alle homo's hoor, tot je grote spijt waarschijnlijk.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 20:22   #122
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Lees het openingsbericht dan eens. Een rage in het homowereldje...
En gij gelooft alles wat in het laatste nieuws staat. "De eerste barebakingparty vond plaats op een boot". Ja, zo kan ik ook wat nieuws maken.

Maar ja mensen met een bepaalde mening waarvoor ze geen argumenten hebben grijpen elke strohalm.

edit wegens typfout

Laatst gewijzigd door Gauss : 2 december 2004 om 20:22.
Gauss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 20:23   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Wel pech Jan maar toch niet bij alle homo's hoor, tot je grote spijt waarschijnlijk.
Neen, ik wens niemand het slechte toe. Maar ik moet wel vaststellen dat er in dat homowereldje veel promiscuïteit heerst, wat ook verklaart waarom zich dergelijke walgelijkheden afspelen. Als er al nieuws komt uit die hoek, is het meestal negatief.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 20:23   #124
Halcyon
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlamingskes
Homoseksualiteit is een ziekte, het is een afwijking in een bepaald gen (men wete alleen nog geen behandeling maar vroeg of laat komt er wel een). Aids wordt trouwens makkelijker overgedragen via de man en niet via de vrouw. Dood aan alle mannen? Nu effe serieus, ikzelf ben hetero en bekijk de homoseksualiteit als een handicap en ik heb niets tegen mensen met een handicap en ok het is niet makkelijk om toe te geven dat men een handicap heeft maarja thats life. Mensen met een zware handicap raden ze ook af om zich voort te planten, homokoppels kunnen dit niet maar men raad wel aan om toch ook voor preventie (op seksueel gebied) te zorgen. En ja ben van mening dat eender wie, homo of hetero, zonder bescherming seks heeft met een besmet persoon (tenzij men deze kennis niet heeft) dat deze dan een zelfmoordoperatie uitvoert. Eender wie die besmet is en door onvoorzichtigheid zijn / haar ziekte doorgeeft is een moordenaar en zou moeten veroordeeld worden tot levenslang, net zoals een ander moordenaar zou doen.
En beschouw je die zogenaamde "gehandicapten" dan als minderwaardig? Ik mag hopen van niet...
Halcyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 20:26   #125
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
En gij gelooft alles wat in het laatste nieuws staat. "De eerste barebakingparty vond plaats op een boot". Ja, zo kan ik ook wat nieuws maken.
Aha, begrijp ik het nu goed dat u eigenlijk wilt zeggen dat het openingsbericht niet correct is?
Oud 2 december 2004, 20:54   #126
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aha, begrijp ik het nu goed dat u eigenlijk wilt zeggen dat het openingsbericht niet correct is?
Zoals het daar voorgesteld wordt, niet neen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 20:56   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Zoals het daar voorgesteld wordt, niet neen.
Waarmee toch duidelijk aangetoond wordt dat er eens te meer smerige dingen vanuit dat wereldje overgewaaid komen.
Oud 2 december 2004, 20:59   #128
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarmee toch duidelijk aangetoond wordt dat er eens te meer smerige dingen vanuit dat wereldje overgewaaid komen.
Als je met dat wereldje de marginalen der aarde bedoelt, ben ik het daar volkomen mee eens.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 20:59   #129
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De waarheid van de Kerk is zaligmakend en die heb ik tot de mijne gemaakt. Niet mijn waarheid is het dan ook, maar die van Gods Kerk.

Begint u maar de overlevering van de Kerk te weerleggen...

http://www.scripturecatholic.com/homosexuality.html
http://home.pacbell.net/perozich/Church_Fathers.html
Dat heb ik al ettelijke keren gedaan in andere topics, Van den Berghe en ik begin er niet nòg eens aan in deze topic. Je kent mijn mening: jouw visie is er slechts één van de duizenden en er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze meer of minder waard is dan om het even welke andere visie. Jij verkiest om je leven in te richten volgens een fundamentalistische interpretatie van het christendom en dat is jouw goed recht, maar heb tenminste niet de pretentie om op basis daarvan andere mensen te be- en veroordelen, want dat recht heb je NIET!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 21:02   #130
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlamingskes
Homoseksualiteit is een ziekte
Nee, dat is het niet.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 december 2004, 21:04   #131
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Dat heb ik al ettelijke keren gedaan in andere topics, Van den Berghe en ik begin er niet nòg eens aan in deze topic. Je kent mijn mening: jouw visie is er slechts één van de duizenden en er is geen enkele reden om aan te nemen dat ze meer of minder waard is dan om het even welke andere visie. Jij verkiest om je leven in te richten volgens een fundamentalistische interpretatie van het christendom en dat is jouw goed recht, maar heb tenminste niet de pretentie om op basis daarvan andere mensen te be- en veroordelen, want dat recht heb je NIET!
Mijn visie is die van de Kerk sedert haar ontstaan tot op heden. Niet een tussen de velen, maar DE waarheid. In de hele kerkelijke geschiedenis zult u geen enkele heilige, theoloog, kerkvader, apostolische vader, evangelist, prediker, zendeling, missionaris, bisschop, paus... vinden die homoseksualiteit niet afkeurde.

Ik oordeel niet over personen. Ik oordeel ook niet over hun gedrag. God doet dat al in Zijn geboden: homoseksualiteit is een zonde, een gruwel.
Oud 2 december 2004, 21:08   #132
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Merkwaardig is dat veel van dergelijk moreel wangedrag steeds weer in het homowereldje gebeurt en zich van daaruit verspreidt.

Van den Berghe's eigen "wetenschappelijke" methode: het stond in één artikeltje in het laatste nieuws, dus zal het wel typerend zijn voor het "homo-wereldje"...

Is het dat wat je de kinderen in je klas aanleert? Schrijnend...

Citaat:
Oud 2 december 2004, 21:13   #133
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn visie is die van de Kerk sedert haar ontstaan tot op heden. Niet een tussen de velen, maar DE waarheid. In de hele kerkelijke geschiedenis zult u geen enkele heilige, theoloog, kerkvader, apostolische vader, evangelist, prediker, zendeling, missionaris, bisschop, paus... vinden die homoseksualiteit niet afkeurde.
Kijk in mijn onderschrift waartoe jouw waarheid kan leiden.

Citaat:
Ik oordeel niet over personen. Ik oordeel ook niet over hun gedrag. God doet dat al in Zijn geboden: homoseksualiteit is een zonde, een gruwel.
Het dragen van een T-shirt gedeeltelijk vervaardigd uit katoen en gedeeltelijk uit polyester is dat evenzeer volgens jouw bijbel. Waarom laat je dat voorschrift zonder wroeging aan je voorbij gaan?

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 2 december 2004 om 21:13.
Oud 2 december 2004, 21:17   #134
Halcyon
Burger

Standaard

Citaat:
Dit ruikt erg naar het afschuiven van je eigen verantwoordelijkheid op die van een ander. Kan je niet voor jezelf denken? Of heb je zonodig de 10 geboden nodig die voor jou je doen en denken bepalen? Kom er gewoon voor uit dat je homosexualiteit veroordeelt en verschuil je niet als een lafaard achter de bijbel. Homosexualiteit is genetisch bepaald en daar kan niemand iets aan veranderen. Het is net zoals een haarkleur. Het had evengoed jou kunnen overkomen. Zulke houding getuigt echt van sociale domheid.
Halcyon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 21:23   #135
joeri-dc
Burger

joeri-dc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
en de reetneukers blijven het maar goedpraten !!!!!!!!
ik neuk mijn WIJF ook in haar reet...

lid van het ANTI monarchie clubje!

weg met de koning, leve de president...

vlaanderen onafhankelijk
joeri-dc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 21:23   #136
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het dragen van een T-shirt gedeeltelijk vervaardigd uit katoen en gedeeltelijk uit polyester is dat evenzeer volgens jouw bijbel. Waarom laat je dat voorschrift zonder wroeging aan je voorbij gaan?
Dit heb ik ondertussen al vijf maal uitgelegd de afgelopen twee maanden: in Numeri is er een onderscheid tussen rituele wetten (spijs-, kledings- en eredienstwetten) en zedelijke wetten (geboden en verboden i.v.m. de moraliteit). Reeds het eerste apostelconcilie heeft duidelijk geoordeeld dat de christenen niet de rituele joodse wetten moeten volgen, maar alleen Gods zedelijke wetten.
Oud 2 december 2004, 21:24   #137
joeri-dc
Burger

joeri-dc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk in mijn onderschrift waartoe jouw waarheid kan leiden.
tja, als zelfs de bijbel het zegt...

lid van het ANTI monarchie clubje!

weg met de koning, leve de president...

vlaanderen onafhankelijk
joeri-dc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2004, 21:26   #138
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Halcyon
Dit ruikt erg naar het afschuiven van je eigen verantwoordelijkheid op die van een ander. Kan je niet voor jezelf denken? Of heb je zonodig de 10 geboden nodig die voor jou je doen en denken bepalen? Kom er gewoon voor uit dat je homosexualiteit veroordeelt en verschuil je niet als een lafaard achter de bijbel. Homosexualiteit is genetisch bepaald en daar kan niemand iets aan veranderen. Het is net zoals een haarkleur. Het had evengoed jou kunnen overkomen. Zulke houding getuigt echt van sociale domheid.
Neen, daar wat u meent uit uzelf te kunnen vinden, komt in feite uit een geheel van waarden dat u door opvoeding en wederzijdse beïnvloeding mee heeft gekregen. En veel humanisten beseffen slechts ternauwernood hoe hun denkwereld juist getekend is door het christendom.
Oud 2 december 2004, 21:33   #139
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, daar wat u meent uit uzelf te kunnen vinden, komt in feite uit een geheel van waarden dat u door opvoeding en wederzijdse beïnvloeding mee heeft gekregen.
Een katholiek die behaviorisme verkondigt... ik val van de ene verbazing in de andere.

Oud 2 december 2004, 21:37   #140
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit heb ik ondertussen al vijf maal uitgelegd de afgelopen twee maanden: in Numeri is er een onderscheid tussen rituele wetten (spijs-, kledings- en eredienstwetten) en zedelijke wetten (geboden en verboden i.v.m. de moraliteit). Reeds het eerste apostelconcilie heeft duidelijk geoordeeld dat de christenen niet de rituele joodse wetten moeten volgen, maar alleen Gods zedelijke wetten.
Ik lees in de teksten van Leviticus nergens iets over een onderscheid tussen rituele en zedelijke wetten, Van den Berghe, en wat één of andere ouwehoer daar achteraf aan verdraaid, bijgewerkt of verfraaid heeft, is louter interpretatie. Er staat wat er staat.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be