![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Ben ik nu:...... | |||
Extreem rechts |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,68% |
Rechts |
![]() ![]() ![]() |
7 | 18,42% |
Centrum |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,26% |
Links |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,63% |
Extreem links |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,26% |
Dit heeft niets met rechts of links te maken maar is gewoon gezond verstand. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 36,84% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,89% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, Kobaf, als jij de Droit de l'homme et du citoyen al eens fijn gelezen hebt, zul je een toon lager aanslaan.
Buiten artikels 12 en 13 staat er niets in dat nog maar in de buurt komt van je gedachten.
![]() |
![]() |
#123 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik verwijs je dus door naar http://www.vlaams-netwerk-armoede.be/ maar over armoede en de visie van de armen zelf zal je daar niks leren daarvoor is er maar één adres en dat vind je in de link in mijn handtekening
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 18:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, zoals gezegd, dient de UVRM zo spoedig mogelijk verworpen te worden. Enfin, in onze ogen dan. Ze slaat op bitter weinig, was een los compromis tussen de VSA en de USSR.
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() dan denk ik niet dat jij mijn gedachten kent lombas. zoals ik al zei het uvrm moet nog afgewerkt worden. het mist de basis waarbij de wereld en haar natuurlijke hulpbronnen als zijnde van iedereen worden beschouwd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() die beide landen hebben dat al verworpen - de usa zelfs formeel ( cfr guantanamo)
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Zoals gezegd, ik ben wel bereid aan mensen te geven die het nodig hebben.. en écht weten doe je het nooit.. maar als ik het gevoel heb dat iemand beschaamd is omdat hij of zij bedelt, dan geloof ik dat die man of vrouw werkelijk niet anders kan en wat geld of een brood goed kan gebruiken... en dus begrijp ik die Algerijnse wel.. van de roepers weet je het niet, van diegenen die beschaamd zijn weet je het wel.. trouwens.. het zijn niet altijd de grootste schreeuwers die de meeste hulp behoeven... mijn excuses dat mijn aandacht meer uitgaat naar de verdoken armoede.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als mensen hulpbronnen wensen te delen, wat ze uiteindelijk moeten willen ze er de vruchten door productiviteit van plukken, dan zijn ze daar volledig vrij in. Trouwens, wat zijn "natuurlijke hulpbronnen"? Enkel ertsen, of ook graan, hout, &c?
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
wat bedoel je trouwens met egoisme ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 18:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doet er niet toe - de charter bestaat nog steeds.
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
de grond waarop je loopt, de lucht die je inademt, de vogels in de lucht, de maan enz
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() ja het charter is er nog steeds maar de praktijk ? Op die manier is het natuurlijk logisch dat mensen de waarde van de mensenrechten gaan minimaliseren.
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
En zo zijn er nog meer zaken, maar dit is wel al voldoende off-topic, dunkt mij.
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Recht op werk" en zo...
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de grond van iedereen zou zijn, zouden we heel snel enorme problemen krijgen. Heel snel. Het geeft trouwens ook ethische dilemma's.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
|
![]() ik ben weg
tot later mensen
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Uit de ethische fundering kan niet worden afgeleid hoeveel het basisinkomen moet bedragen en/of hoeveel de belasting (of pacht, of cijns, of hoe men het wil noemen) moet bedragen.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
|
![]() Ik verwacht van een goed bestuur
- Dat ze eens begint met wetten af te schaffen, in plaats van er constant bij te maken - Dat ze de burgers met rust laat. Laissez faire, laissez passer. De overheid moet zich terugplooien op haar kerntaken: het vrijwaren van het leven, de vrijheid en de eigendom van de burgers. - Dat ze de belastingen vermindert met iets van een tachtig, negentig procent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Gouverneur
|
![]() sorry dat ik pragmatisch ben.. maar waar ga je dan naar streven?
armen hoeven geen school te lopen? hoeven niet vooruit te gaan in het bestaande onderwijssysteem? School sucks want armen hebben het er moeilijk in.. geen bijles, geen AN, geen huiswerk, geen poging tot het aanleren van discipline.. de werkomgeving: de boom in! Armen kunnen er zich moeilijk inpassen dus moet het ook maar volledig worden aangepast.. geen AN, geen meertaligheid,.. en wie gaat dan de kar moeten trekken? 'k weet niet wat je bedoelt met een 'middenklasserscultuur', maar 'k kom zelf uit een werkmansbroek.. 'k heb ondervonden hoe moeilijk het kan zijn wanneer je wordt omgeven door kinderen van notarissen, dokters en aanverwanten.. Hoe 'lastig' het is om je weg te banen indien je uit een 'andere omgeving' komt.. Wat ik probeer te doen is, door mezelf te blijven, de weg wat makkelijker te maken voor anderen met dezelfde achtergrond als ik.. te laten zien dat je, ook als kind uit een arbeidersgezin, zonder volledig je eigenheid te verliezen, toch je plaats kunt vinden.. en daarvoor hoef je heus niet te 'assimileren' met de mentaliteit van de hogere klassere.. maar je moet ook niet zo koppig zijn om ten allen tijde vast te houden aan je 'eigenheid'.. Een Limburgse klant heeft er niets aan dat je perfect Oostends spreekt... om van een franstalige of engelstalige klant nog maar te zwijgen.. en in intermenselijke betrekkingen is het aangewezen dat je - ook vanuit commercieel oogpunt - een beetje kunt redden in allerlei gesprekken.. ook met mensen met een totaal andere achtergrond.. Want waarom zou jouw achtergrond superieur zijn en moeten primeren? Ik ben een beetje een kameleon en dat vind ik goed zo... en .. misschien ook eens iets om over na te denken waarom zou de 'middenklassersmentaliteit' inferieur zijn? want dat is de indruk die je wekt... en da's even pedant als mensen die vinden dat hun middenklassersmentaliteit superieur is. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |