Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Ben ik nu:......
Extreem rechts 9 23,68%
Rechts 7 18,42%
Centrum 2 5,26%
Links 1 2,63%
Extreem links 2 5,26%
Dit heeft niets met rechts of links te maken maar is gewoon gezond verstand. 14 36,84%
Geen idee 3 7,89%
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2006, 18:34   #121
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
het kan altijd beter. maar ertegen zijn is mijns inziens het kind met het badwater weggooien.

de mensenrechten missen een basis en die basis is het feit dat de wereld ( natuurlijk hulpbronnen) van iedereen is.

zolang deze basis ontbreekt zullen de mensenrechten grotendeels een holle doos blijven.

maar door de mensenrechten te verwerpen zullen ze geen basis krijgen mi

vergeet ook niet dat vws volgens de statuten de mensenrechten centraal stelt en dat er daarover dus een consensus bestaat. Wat niet wil zeggen dat leden hierover geen andere mening mogen hebben.
Het hangt er van af welke mensenrechten we spreken bv. staat er niets in de mensenrechten over egoïsme,niks over ethnisch geweld,niks over de moordende concurentie.Of is egoïstisch zijn een mensenrecht?
Oud 17 juli 2006, 18:35   #122
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Trouwens, Kobaf, als jij de Droit de l'homme et du citoyen al eens fijn gelezen hebt, zul je een toon lager aanslaan.

Buiten artikels 12 en 13 staat er niets in dat nog maar in de buurt komt van je gedachten.
Oud 17 juli 2006, 18:35   #123
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
komaan.. wil je AUB lézen wat er staat?!? 'k heb toch nergens gezegd dat de fout ALTIJD bij de arme moet worden gezocht? Er ZIJN mensen die niet uit de negatieve spiraal geraken.. en da's een heel complex gegeven.. Vaak zijn het mensen die uit - wat men in de volksmond noemt - de 'mindere klasse' komen.. 'k heb altijd een probleem gehad met de term, maar goed... Het zijn vaak mensen die uit gezinnen komen waar er al problemen zijn.. de kinderen krijgen niet de opvang en de opvoeding die in onze maatschappij vereist is (niet voldoende discipline, geen bijscholing indien nodig, minder taalvaardig (AN dan) etc.. ), met als gevolg dat de studies niet aangepast zijn, dat de schoolloopbaan niet al te denderend is etc.. de buurt is ook niet altijd zo 'stimulerend'.. etc etc. Dat is eigenlijk ook de reden waarom ik een vrijwillligersnetwerk zou willen opstarten van mensen die bereid zijn enkele uren van hun tijd te spenderen aan het geven van bijles.. 't is misschien maar een klein iets, maar toch... wie weet krijg je zo wel jongeren uit de negatieve spiraal.. Alleen, 'k vind maar geen 'netwerk'.. zucht.

'k heb zelf ook wel wat ervaring met collectieve schuldenregelingen.. en die worden heus niet enkel aangevraagd door mensen met een leefloon...
je gaat uit van de assimilatie van de armen aan je eigen middeklasserscultuur terwijl vws uitgaat van de eigenheid en unieke kwaliteiten van de armen die een verrijking kunnen zijn voor de maatschappij. Er bestaat wel een netwerk maar door dat netwerk wordt vws uitgesloten en omdat we een zelforganisatie zijn van armen botert het niet zo goed tussen ons en dat gesubsidieerde op assimilatie van de armen gerichtte paternalistische netwerk.

ik verwijs je dus door naar http://www.vlaams-netwerk-armoede.be/

maar over armoede en de visie van de armen zelf zal je daar niks leren
daarvoor is er maar één adres en dat vind je in de link in mijn handtekening
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 18:36.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 18:36   #124
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Het hangt er van af welke mensenrechten we spreken bv. staat er niets in de mensenrechten over egoïsme,niks over ethnisch geweld,niks over de moordende concurentie.Of is egoïstisch zijn een mensenrecht?
Natuurlijk.

Trouwens, zoals gezegd, dient de UVRM zo spoedig mogelijk verworpen te worden. Enfin, in onze ogen dan. Ze slaat op bitter weinig, was een los compromis tussen de VSA en de USSR.
Oud 17 juli 2006, 18:38   #125

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Trouwens, Kobaf, als jij de Droit de l'homme et du citoyen al eens fijn gelezen hebt, zul je een toon lager aanslaan.

Buiten artikels 12 en 13 staat er niets in dat nog maar in de buurt komt van je gedachten.
dan denk ik niet dat jij mijn gedachten kent lombas. zoals ik al zei het uvrm moet nog afgewerkt worden. het mist de basis waarbij de wereld en haar natuurlijke hulpbronnen als zijnde van iedereen worden beschouwd.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
Oud 17 juli 2006, 18:40   #126

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.

Trouwens, zoals gezegd, dient de UVRM zo spoedig mogelijk verworpen te worden. Enfin, in onze ogen dan. Ze slaat op bitter weinig, was een los compromis tussen de VSA en de USSR.
die beide landen hebben dat al verworpen - de usa zelfs formeel ( cfr guantanamo)
Oud 17 juli 2006, 18:41   #127
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
het heeft wel met voorwaarden te maken want als u het advies volgt van die algerijnse dan gaat u enkel iets geven op voorwaarde dat de bedelaar met de ogen naar beneden kijkt en dus nederig is. Verschrikkelijk pedant is dat.
huh? uiteraard zijn er voorwaarden.. ik geef geen geld aan mensen die eisen.. (ik ben allergisch aan 'eisen'... ). ik geef aan mensen die mij dierbaar zijn en aan mensen waarvan ik denk dat ze het nodig hebben... En u begrijpt het compleet verkeerd... ik geef niets aan mensen omdat ze nederig zijn, wat denk je wel dat ik ben? Dat ik zo'n machtswellusteling ben?

Zoals gezegd, ik ben wel bereid aan mensen te geven die het nodig hebben.. en écht weten doe je het nooit.. maar als ik het gevoel heb dat iemand beschaamd is omdat hij of zij bedelt, dan geloof ik dat die man of vrouw werkelijk niet anders kan en wat geld of een brood goed kan gebruiken... en dus begrijp ik die Algerijnse wel.. van de roepers weet je het niet, van diegenen die beschaamd zijn weet je het wel..

trouwens.. het zijn niet altijd de grootste schreeuwers die de meeste hulp behoeven... mijn excuses dat mijn aandacht meer uitgaat naar de verdoken armoede..
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 18:42   #128
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dan denk ik niet dat jij mijn gedachten kent lombas. zoals ik al zei het uvrm moet nog afgewerkt worden. het mist de basis waarbij de wereld en haar natuurlijke hulpbronnen als zijnde van iedereen worden beschouwd.
Ik verdedig het eigendomsprincipe, omdat dat waarachtig is, maar dat had je al door.

Maar als mensen hulpbronnen wensen te delen, wat ze uiteindelijk moeten willen ze er de vruchten door productiviteit van plukken, dan zijn ze daar volledig vrij in.

Trouwens, wat zijn "natuurlijke hulpbronnen"? Enkel ertsen, of ook graan, hout, &c?
Oud 17 juli 2006, 18:42   #129

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
bij gebrek aan de basis waarbij de wereld en de natuurlijke hulpbronnen van iedereen zouden moeten zijn is het idd zo dat het recht op eigendom ongebreideld is en de andere sociale rechten ( menswaardig bestaan bvb ) in het gedrang brengt. Door het ontbreken van deze basis bestaat er een discrepantie tss wat ik noem de individuele mensenrechten en de sociale mensenrechten.

wat bedoel je trouwens met egoisme ?

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 18:48.
Oud 17 juli 2006, 18:42   #130
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
die beide landen hebben dat al verworpen - de usa zelfs formeel ( cfr guantanamo)
Dat doet er niet toe - de charter bestaat nog steeds.
Oud 17 juli 2006, 18:44   #131

Standaard

Citaat:
Ik verdedig het eigendomsprincipe, omdat dat waarachtig is, maar dat had je al door.

Maar als mensen hulpbronnen wensen te delen, wat ze uiteindelijk moeten willen ze er de vruchten door productiviteit van plukken, dan zijn ze daar volledig vrij in.

Trouwens, wat zijn "natuurlijke hulpbronnen"? Enkel ertsen, of ook graan, hout, &c?
natuurlijke hulpbronnen is al datgenen wat niet het resultaat is van de arbeid van mensen.

de grond waarop je loopt, de lucht die je inademt, de vogels in de lucht, de maan enz

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 17 juli 2006 om 18:46.
Oud 17 juli 2006, 18:45   #132

Standaard

Citaat:
Dat doet er niet toe - de charter bestaat nog steeds.
ja het charter is er nog steeds maar de praktijk ? Op die manier is het natuurlijk logisch dat mensen de waarde van de mensenrechten gaan minimaliseren.
Oud 17 juli 2006, 18:45   #133
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb ook ooit de stelling verdedigd dat natuurlijke hulpbronnen in feite van iedereen zijn en dat een basisinkomen als correctie zich opdringt. Die visie is echter zeer problematisch en negeert bijvoorbeeld volledig de rol van pioniers bij het ontdekken van natuurlijke hulpbronnen. En dan hebben we het niet eens over goudzoekers, maar evenzeer over uitvinders die met voorheen nutteloze zaken plots interessante dingen kunnen doen. Een terrein met aardolie werd vroeger als "vervuild" beschouwd, men kon er niets mee aanvangen. Dat is momenteel een beetje veranderd. Het gegeven 'natuurlijke hulpbronnen' is dus geen constante.

En zo zijn er nog meer zaken, maar dit is wel al voldoende off-topic, dunkt mij.
Oud 17 juli 2006, 18:46   #134
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja het charter is er nog steeds maar de praktijk ? Op die manier is het natuurlijk logisch dat mensen de waarde van de mensenrechten gaan minimaliseren.
En terecht, want ze slaan dus op niets.

"Recht op werk" en zo...
Oud 17 juli 2006, 18:49   #135
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
natuurlijke hulpbronnen is al datgenen wat niet het resultaat is van de arbeid van mensen.

de grond waarop je loopt, de lucht die je inademt, de vogels in de lucht, de maan enz
Hetgeen wat dus door arbeid ten dele (samen met intellectuele aanwendingen) wordt omgezet tot productiviteit en waarvan je dus de vruchten plukt (in casu geld of iets anders - liefde, &c) waarmee je juist dat stuk van de natuur dat je hebt omgezet als eigendom beschouwt.

Indien de grond van iedereen zou zijn, zouden we heel snel enorme problemen krijgen. Heel snel. Het geeft trouwens ook ethische dilemma's.
Oud 17 juli 2006, 18:50   #136
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik heb ook ooit de stelling verdedigd dat natuurlijke hulpbronnen in feite van iedereen zijn en dat een basisinkomen als correctie zich opdringt. Die visie is echter zeer problematisch en negeert bijvoorbeeld volledig de rol van pioniers bij het ontdekken van natuurlijke hulpbronnen. En dan hebben we het niet eens over goudzoekers, maar evenzeer over uitvinders die met voorheen nutteloze zaken plots interessante dingen kunnen doen. Een terrein met aardolie werd vroeger als "vervuild" beschouwd, men kon er niets mee aanvangen. Dat is momenteel een beetje veranderd. Het gegeven 'natuurlijke hulpbronnen' is dus geen constante.

En zo zijn er nog meer zaken, maar dit is wel al voldoende off-topic, dunkt mij.
Alleen al omdat een basisinkomen een ferme belasting vereist. Geef mij dan maar verenigingen en Armenbanken.
Oud 17 juli 2006, 18:50   #137

Standaard

ik ben weg

tot later mensen
Oud 17 juli 2006, 18:53   #138
Percalion

Standaard

Citaat:
Alleen al omdat een basisinkomen een ferme belasting vereist.
Dat is ook zo'n leuke eigenlijk: misschien vereist het helemaal géén ferme belasting, maar dan zal het basisinkomen belachelijk laag zijn.

Uit de ethische fundering kan niet worden afgeleid hoeveel het basisinkomen moet bedragen en/of hoeveel de belasting (of pacht, of cijns, of hoe men het wil noemen) moet bedragen.
Oud 17 juli 2006, 18:54   #139
Percalion

Standaard

Ik verwacht van een goed bestuur
- Dat ze eens begint met wetten af te schaffen, in plaats van er constant bij te maken
- Dat ze de burgers met rust laat. Laissez faire, laissez passer. De overheid moet zich terugplooien op haar kerntaken: het vrijwaren van het leven, de vrijheid en de eigendom van de burgers.
- Dat ze de belastingen vermindert met iets van een tachtig, negentig procent.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2006, 19:08   #140
vulpes
Gouverneur

Standaard

sorry dat ik pragmatisch ben.. maar waar ga je dan naar streven?
armen hoeven geen school te lopen? hoeven niet vooruit te gaan in het bestaande onderwijssysteem? School sucks want armen hebben het er moeilijk in.. geen bijles, geen AN, geen huiswerk, geen poging tot het aanleren van discipline..

de werkomgeving: de boom in! Armen kunnen er zich moeilijk inpassen dus moet het ook maar volledig worden aangepast.. geen AN, geen meertaligheid,..

en wie gaat dan de kar moeten trekken?

'k weet niet wat je bedoelt met een 'middenklasserscultuur', maar 'k kom zelf uit een werkmansbroek.. 'k heb ondervonden hoe moeilijk het kan zijn wanneer je wordt omgeven door kinderen van notarissen, dokters en aanverwanten.. Hoe 'lastig' het is om je weg te banen indien je uit een 'andere omgeving' komt.. Wat ik probeer te doen is, door mezelf te blijven, de weg wat makkelijker te maken voor anderen met dezelfde achtergrond als ik.. te laten zien dat je, ook als kind uit een arbeidersgezin, zonder volledig je eigenheid te verliezen, toch je plaats kunt vinden.. en daarvoor hoef je heus niet te 'assimileren' met de mentaliteit van de hogere klassere.. maar je moet ook niet zo koppig zijn om ten allen tijde vast te houden aan je 'eigenheid'.. Een Limburgse klant heeft er niets aan dat je perfect Oostends spreekt... om van een franstalige of engelstalige klant nog maar te zwijgen.. en in intermenselijke betrekkingen is het aangewezen dat je - ook vanuit commercieel oogpunt - een beetje kunt redden in allerlei gesprekken.. ook met mensen met een totaal andere achtergrond.. Want waarom zou jouw achtergrond superieur zijn en moeten primeren? Ik ben een beetje een kameleon en dat vind ik goed zo...

en .. misschien ook eens iets om over na te denken waarom zou de 'middenklassersmentaliteit' inferieur zijn? want dat is de indruk die je wekt... en da's even pedant als mensen die vinden dat hun middenklassersmentaliteit superieur is.

Citaat:
je gaat uit van de assimilatie van de armen aan je eigen middeklasserscultuur terwijl vws uitgaat van de eigenheid en unieke kwaliteiten van de armen die een verrijking kunnen zijn voor de maatschappij. Er bestaat wel een netwerk maar door dat netwerk wordt vws uitgesloten en omdat we een zelforganisatie zijn van armen botert het niet zo goed tussen ons en dat gesubsidieerde op assimilatie van de armen gerichtte paternalistische netwerk.

ik verwijs je dus door naar http://www.vlaams-netwerk-armoede.be/

maar over armoede en de visie van de armen zelf zal je daar niks leren
daarvoor is er maar één adres en dat vind je in de link in mijn handtekening
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be