![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() Maak u klaar voor acties !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Banneling
|
![]() Wss zult U ook wel een erist zijn, zeker?
Of bent U met een discussie bezig?.. ![]() ------------------------------------------------------------- Ik heb zo het gevoel dat hier verschillende leden van het AEL aan de 'discussies' deelnemen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door werkgroep morkhoven : 22 juli 2006 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nog : Israël is geen fascistisch regime. U weet duidelijk niet wat de kenmerken van die politieke stroming zijn. Wij, Europa, steunen Israël zeker niet onvoorwaardelijk. Er zijn miljarden europees geld in de palestijnse gebieden gepompt en vervolgens verdwenen zonder dat daarover heisa gemaakt werd. Israël wordt voorzichtig aangepakt maar hetzelfde geldt evengoed voor China en zeker voor de palestijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je "uitverkoren bloed" hebt heb je meteen meer rechten als anderen. Ook al ben je een Russische immigrant en is de van niet "uitverkorenheid" voorziene autochtoon er eentje van de 50 ste generatie |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister-President
|
![]() De verkiezingsoverwinning van Hamas is niet uitsluitend te wijten aan de bezetting door Israël, maar ook door de incompetentie van Fatah, en de verregaande corruptie. Hamas was dan de enige partij die voldoende gewicht bood aan de Palestijnen om de eigen winkel op te ruimen.
Hamas aan de macht is dus een teken van de onmacht van Fatah. Niettemin, die onmacht van Fatah is mede in de hand gewerkt door de politiek van Israël t.a.v. de Palestijnen. Als de veiligheidstroepen van de PA niet in staat waren de veiligheid te garanderen, is dat mede te wijten aan de zeer beperkte ruimte die de Israëli's hen lieten. Diezelfde politiek heeft ook mede de Palestijnse economie helemaal verzwakt, de corruptie onder Fatah heeft alles alleen nog wat versneld. Een landbouweconomie verhinderen de gewassen uit te voeren, waterbronnen vernietigen of in eigen handen houden, de grenzen sluiten zodat de bloeiende grensarbeid nagenoeg dood is (OK, daar zijn ook andere redenen voor te vinden)... is sabotage. De PA is gesaboteerd, door de feitelijke economische blokkade door Israël, en is verder in verval geraakt door Fatah. Ik zou er ook niet meer voor stemmen, mocht ik in Palestina wonen. Dit leidt ons tot de vraag waarom. Waarom die boycot door Israël van de PA? Omdat de Israëlische leiders ervan uitgingen dat hun plicht ophield, zodra ze hadden toegelaten dat de PA werd opgericht? Omdat ze eigenlijk liever geen onafhankelijk Palestina naast zich hebben? Uit angst? Of uit racisme, waar Catherine blijkbaar vanuit gaat. Ik weet het niet, en eerlijk gezegd, ik durf niet denken aan wat ik zou denken als inwoner van Israël, of als Palestijn, Libanees... |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Minister-President
|
![]() Ik bedoel niet de problemen van de laatste paar maand, zelfs niet vanaf de 2e intifada. Nee, vanaf het begin reeds, wou Israël alle touwtjes in handen houden. Die 'schitterende' economie deed het ook voordien al niet zo goed, hoor.
Het M-O is een kwestie van reactie en tegenreactie. Het is al lang niet meer duidelijk wie er is begonnen... |
![]() |
![]() |