![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Zijn de huidige "belgen" verwant aan de Belgae? | |||
Nee, natuurlijk niet. Wij stammen af van de Germanen, zoals iedereen weet. |
![]() ![]() ![]() |
59 | 76,62% |
Ja, natuurlijk. België heeft een duizenden jaren lange geschiedenis, beginnende met onze voorouders, de Belgae. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,19% |
Weet het niet. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 18,18% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hoe komt het dan dat ik gisteren het nieuwe groene boekje heb gekocht (editie 2006)? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook Creools, maar niet hetzelfde Creools als in Haïti. 't Duits van de Wolgaduitsers in Rusland is heus ook niet het Duits uit de BRD, beste vriend. Of wist u dat niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Vreemdeling
|
![]() Nu bent u echt belachelijk bezig. U vraagt mij om voorbeelden en reageert daar zo op??U bent het duidelijk niet met me eens. Voor alle duidelijkheid Ik ben geboren en getogen Vlaming en ben daar ook trots op. Ik heb alleen geen probleem mee met dat de taal niet zo belangrijk is in het wereldgebeuren. Ik ga me dan ook niet koste wat kost mezelf en mijn taal belangrijk proberen te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Vreemdeling
|
![]() sorry foute bewerking
Laatst gewijzigd door pjc : 28 juli 2007 om 13:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De stelling die u innam had niets met belangrijkheid van een taal te maken, wel met inherente taaleigenschappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? U stelde immers eerder dat - ik citeer - "Nederlands heeft zich veel minder geevolueerd en is daardoor een onhandige archaische taal vergeleken met die andere talen". Daarna bezong u de lof van het Engels, dat blijkbaar wel een geëvolueerde taal is, handig is en bijgevolg superieur.
Of trekt u nu uw woorden in? |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
maar het is echt wel dezelfde taal, dit heb ik echt uit eerste hand. als je de haitiaanse tekst leest ziet er er heel vreemd uit maar als je het gaat ontleden merk je dat het bijna allemaal Frans is. Ik was ook nogal ongelovig toen dit me vertelt werd en ben creoolste teksten een beetje gaan ontleden en het frans sprong er zo uit. Laatst gewijzigd door pjc : 28 juli 2007 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar het moderne Engels is heel sterk beinvloed door tientallen talen en heeft daar veel voordeel mee gedaan. Het is een soort natuurlijk esperanto aan het worden want het is de taal die overal gebruikt word als men moet communiceren in een andere taal. al deze niet-Engels sprekers maken fouten die te maken hebben met hun moedertaal en deze fouten sluipen geleidelijk in het standaard engels. Ik merk dat dit gegeven de taal veel duidelijker maakt. Dit is heel normaal omdat alle goede eigenschappen van verschillende talen worden samengevoegd. Nederlands heeft nooit zo'n invloed gehad. Mischien een beetje van de Nederlandse colonies maar dit is niet te vergelijken met wat het Engels tegenwoordig doormaakt. Het begint letterlijk een wereldtaal te worden. En je begint dit tegenwoordig(vooral in Nederland)te merken dat heel veel Engelse uitdrukkingen en woorden worden overgenomen in het nederlands omdat er een behoefte bestaat naar een duidelijke taal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlands, niet de oorspronkelijke taal van Nederland??? Hunk??? Welke taal spraken de Nederlanders dan wel? Apie Apie misschien? |
|
![]() |
![]() |