![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel de Federal Reserve die de schijn gaf door de waarde van geld en interest te bepalen.
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij leest en/of begrijpt echt geen letter van wat ik hier zit te zeggen eh?
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen mag zich daar aan onttrekken. Zoals de Amish. Dat heb ik al tientallen keren gezegd, en ik zal het waarschijnlijk nog honderden keren moeten zeggen.
![]() |
![]() |
#124 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2. De gouden standaard was tijdens de Britse overheersing ook een middel om de pond als handelsmunt bij uitstek te kunnen behouden. Deze werd maar afgeschaft toen de Britse economie de dieperik inging. 3. Dat is 1 van de eerste zaken die het IMF wil invoeren: "civil society" met eigendomsrechten. Daarop steunt de moraal om elk collectief orgaan te vernietigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aldus staat het iemand met een huis vrij dat te verkopen, en dat geld in een pot te steken met tien anderen, om zo een commune op te richten. Ik haal wederom de Amish aan (die, het moet gezegd, evenwel stinkend rijk zijn). Niemand komt u dwingen de tuintomaatjes op de markt te dumpen, u mag ze evengoed geven aan een arme Afrikaan. Dat mag zelfs blijkbaar niet in wat jij "de vrije markt" noemt, zoals het een appelsienteler uit Califonië verboden werd om zijn teveel aan oogst (door subsidiëring) te geven aan een project voor armen.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 augustus 2006 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat wordt ons niet door iedereen in dank afgenomen.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 augustus 2006 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() En de theorie blijkt niet te kloppen met de werkelijkheid. Je bent dus aanhanger van een compleet fictieve versie van het kapitalisme, eentje die niet compatibel is met het kapitalisme. Een elementaire bewustwording van het kapitalisme als historisch systeem kan wonderen verrichten.
Laatst gewijzigd door Praetorian : 15 augustus 2006 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als land: neen (tenzij bij een unanieme beslissing). Als burger: natuurlijk.
Laatst gewijzigd door lombas : 15 augustus 2006 om 14:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de Kameroenezen hebben afgesproken dat zo'n beslissingen door hun parlement worden genomen. Dus kan het Kameroenese parlement beslissen om Europese kippen niet toe te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
|
![]() Kennelijk staan wij toch iets meer met beide voeten op de aarde, dat moet ook wel om een degelijke economische analyse te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat geloof ik best, want de utopie van het liberalisme zal bezwijken zodra de rijke meneren die niet meer nodig hebben. Uw vrije markt heft zichzelf op zodra de machtigste spelers geld rieken. En dus vraag ik me al heel de tijd af: wat gaat jullie libertarisch gepreek over 'rechten' daartegen doen? Een permanente staat van revolutie scheppen? Want zodra ge uw vrije markt een paar jaar bezig laat zult ge alweer terug ten strijde moeten trekken tegen die grote rijke meneren die de liberale utopie verraden.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik nu zeg dat de markt niet vrij is omdat ze te maken krijgen met tarieven en subsidies van de EU uit, en jij antwoordt dat de fout bij de vrije markt ligt. Tja, wat kan ik dan doen? Zeggen: "Ja Pelgrim, in een systeem dat tarieven en subsidies hanteert, is de markt vrij,"? Want, me dunkt, kom je daar niet in overeen met de boegbeelden, die zoiets mercantilisme zouden noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een blik op wat de Founding Fathers van citaten de toekomst injoegen, doet dat al een beetje vermoeden.
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Economie onderwijzen mocht toch niet, want "burgerlijk"? Dat komt toch uit de geest van de Leiders, niet?
![]() |
![]() |