![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister-President
|
![]() Dus sociaal actievoeren is verboden of ongepast? (Geen betogingen meer, geen spandoeken, geen sit-ins?) Nochtans maken die deel uit van de democratische middelen waarmee burgers hun mening te kennen geven.
![]() |
#122 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat jij trouwens zo'n voorstander was van recht op vrije meningsuiting? Dit gaat om vreedzaam protest. Dat is een recht dat elke burger heeft. (En dat is wel wat anders dan het doodslaan van inbrekers op straat of het zelf veroordelen en straffen door burgers, iets waar je met je opmerking over "straatrecht" duidelijk op alludeerde) Laatst gewijzigd door Edina : 10 augustus 2006 om 08:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Even een vraagje aan de milieu-activisten daar: probeer die berichten van jullie eens tot in de media te laten doordringen mits een persbericht ofzo? Ik heb dat allemaal nog nergens kunnen lezen behalve hier.
Het feit dat ze "wachten" met verderkappen wijst er natuurlijk wel op dat er iets niet in de haak zit met hun "vergunning", maar ik zou graag hebben dat niet alleen de lezers hier dat te weten komen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi) Laatst gewijzigd door Black Cat : 10 augustus 2006 om 09:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze signaleert ook mijn schrijffouten. Weliswaar in ene andere thread... Staatsrecht? Laatst gewijzigd door eno2 : 10 augustus 2006 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Voor alle duidelijkheid: deze zaak sleept al meer dan een jaar aan. Tot voor kort was daar vooral de "gelegenheidsorganisatie" boomspotting mee bezig, maar toen de daadwerkelijke kapping er dreigde aan te komen is de hulp ingeroepen van GroenFront. Laatst gewijzigd door Edina : 10 augustus 2006 om 10:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind het erg goed dat mensen zich zo gemotiveerd voor inzetten voor "het laatste groen" in België. (De link met GroenFront werkt wel moeilijk)
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
Weet je wat het probleem is met die zogenaamde democratie? Indien je een democratie opzet betekent het dat je er vertrouwen in hebt dat je burgers gezond verstand genoeg hebben om de beste optie voor de samenleving te kiezen. In veel gevallen is het belang van de groep of samenleving en dat van een indidividu tegenstrijdig ... De meeste mensen zijn tegenwoordig nochtans geneigd om te kiezen voor het laatste, met dank aan het liberalistisch individualisme dat de nadruk legt op de waarden 'vrijheid' en 'autonomie'... Een democratie die gerund wordt door tien miljoen anarchisten kan niet lukken. Enfin, goddank zijn er nog mensen die verder kijken dan hun eigenbelang en ook eens denken aan het belang van de samenleving. De mensen die daar niet alleen aan denken, maar zelfs bereidt zijn zich in te zetten voor die goede zaak, vind je nu in de bomen ... Bovendien is het een algemeen aanvaard door de politici dat het belang van enkele zakkenvullers heel erg boven het belang van de natuur wordt gesteld, die laatsten kunnen namelijk nog wat cash geld geven, maar wat krijg je, behalve frisse en zuivere lucht, van een boom? ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 augustus 2006 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
Er zal nu wel het meeste nieuws besteed worden aan de verijdelde aanslagen van vannacht (brrrr) en aan de superprestatie van Kim Gevaert, maar toch, 't is de moeite van het porberen waard lijkt me. Enfin, ik ben misschien naïef maar ik denk wel dat ze jullie dan helpen.
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Ik vroeg me al af wie groenfront was en waarom ik er nooit van gehoord had, blijkt het een Nederlandse vereniging te zijn. Dat wij, om onze natuur te moeten behouden de hulp moeten gaan inroepen van de natuurverenigingen van een ander land is toch wel hoogst genant. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Burger
|
![]() Kappen die handel...maar op een ander plaats evenveel boompjes terug planten en goed onderhouden !
De luchthaven van Deurne is TE belangrijk als uithangbord voor de economie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Als hij maar geen voetballer wordt, dan schoppen ze hem misschien halfdoooooohhhhooood... ...of het bord voor zijn kop, van de zakenman, daar wordt hij alleen maar slechter van..." En die ploerten willen ons laten geloven dat ze op andere plaatsen altijd weer nieuwe stukjes natuur en leuke bossen zullen installeren en goed onderhouden, want dat is belangrijk bij de uitbreiding van de golfterreinen., bv. ..Het moeten niet altijd landingsbanen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Maar zo zullen ook voetbalhaters niet snappen waarom er zoveel voetbalpleinen moeten aangelegd worden ![]() En voor de rest vind ik het nogal aandachttrekkerij om dat bos in te palmen, een rede te meer waarom ik Groen! niet echt bedachtzaam vind. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
|
![]() Citaat:
(de luchthaven is trouwens al jaren verlieslatend, de weinige vluchten die er nu zijn raken zelfs bij lange niet vol... zo'n belangrijk uithangbord voor onze economie zal het dus niet zijn) |
|
![]() |
![]() |