Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2006, 04:11   #121
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
vliegt de blauwvoet!
Ik wist echt niet dat blauwvoeten beter oogskes hadden dan arenden.
En kunnen tellen !
Tot 1500 ...
't is vast geen Blokker!
Bij Spirit is het geen noodzaak tot 1500 te kunnen tellen ! Nog nooit een bijzitter van Spirit gezien zelfs Ondanks het diepzinnige cijferspelletje van Feremanske over vliegen en stront

Je zou eens wat vaker openbaar op stap moeten met Bertje Bleitsmoel, Feremanske Het zou een nieuwe dimensie Bassie en Adriaan zijn

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 04:27   #122
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Waarom zijn er dan geen 10 duizenden mensen meer op de ijzerbedevaart nadat het VB is op gekomen. Nu zijn er nog amper 5000 mensen op de ijzerbedevaart en het ijzerwake samen. En dan zijn er nog die naar de twee gaan. dus kom je eigenlijk op slechts 4000 man.

Wel sinds er de Ijzerwake is, waarom komen die volgens jou 10 duizenden dan niet terug naar de Ijzerbedevaart ?
Als de Ijzerbedevaart de radicale Vlamingen uitspuwt is het logisch dat er minder volk opdaagt voor de Ijzerbedevaart. Je moet nu niet komen klagen want mensen zoals jij waren juist blij dat het VB er nu weg bleef.
Dat je nadien komt klagen dat er te weinig volk is tja...
Hoe dan ook is niet het aantal aanwezigen dat iets wilt zeggen.
Er zijn veel Vlaams gezinden die niet gaan, en dat zijn verdorie een pak meer dan 5.000
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 04:53   #123
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De frontsoldaten vochten voor België tegen den Duits.
De flaminganten recupereerden het hele geval, en stellen het nu voor alsof de frontsoldaten vochten tegenBelgië en de Walen.
Dikke afzeik dus.
Je vergeet dat er ook soldaten waren die vochten tegen België omdat hen beloofd werd dat na een Duitse overwinning Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Enkele duizenden jonge idealisten wisten niet beter en trokken naar het Oostfront. Ik denk dat deze mensen ook hebben afgezien, evenzeer als die dat voor België vochten, of tellen die niet mee misshien ? Het gaat tenslotte ook om levens.
Je kan ook moeilijk verwachten dat Vlaamse separatisten gaan vechten voor de Belgische driekleur. Een beetje redelijk blijven ook hé.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 06:38   #124
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Barman was niet meer vrij
't café was toe... wekelijkse rustdag voor de barman
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 07:14   #125
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vrede, vrijheid en verdraagzaamheid zijn de drie boodschappen van de IJzerbedevaart.
Er zijn mensen die dat niet zien zitten en die liever het goede ouwe nationalisme op onverdraagzame manier willen cultiveren. Met daarbij een saausje nostalgie naar de collaborerende "helden".

Vlaanderen is nog steeds niet verlost van zijn fascisten.
Me dunkt dat het vlaanderen waar jij voor staat, net door fascisten in gang wordt gehouden...

Vrede : "Met die van het belang willen wij niet klappen want dat zijn facisten... " jaja, 't toont maar hoe graag jullie vrede willen zeker... ? Versteylen, en De Winter gaan samen een pint pakken. Wel ik moet zeggen, voor Versteylen, zijn agalevers, ... Die man heeft het toen ongetwijfeld nooit zo betoeld dat ze zo zouden worden, ... Dat is ook de reden denk ik waarom hij nu met FDW een klappeke gaat doen. Ik moet zeggen, k had niet gedacht dat dat mogelijk zou zijn.

Vrijheid : Schoon vrijheid dat ik hier heb, als ik mijn woorden niet op een bascule leg, en niet over bepaalde zaken zwijg, ze mij in den bak steken, ... vrijheid my asse ja.

Verdraagzaamheid : nog zo'n belachelijk begrip om te horen van de organisatoren van de ijzerbedevaart en de politieke groeperingen in wiens gat ze gekropen zijn... Verdraagzaamheid, voor al de bandieten, drugsverslaafden, iligaalen, gansters, ontsnappers, onkelinksen en die ruppos maar als ge een partijkaart van het belang bij hebt , gelieve u klaar te maken om uitgespuwd, en beledigd te worden, ... jekkes, vuile nazi's en facisten !

Maw... Uw 3 princiepes, die overigens de verkrachte versies zijn van de vorige princiepes, zijn nog niet eens toepasbaar op het eigen gedrag van het ijzerbedevaart comité en de politiek partijen waar ze mee colaboreren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 07:23   #126
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Je vergeet dat er ook soldaten waren die vochten tegen België omdat hen beloofd werd dat na een Duitse overwinning Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Enkele duizenden jonge idealisten wisten niet beter en trokken naar het Oostfront.
Ik geloof niet in 'niet beter weten'.
Je leven op het spel zetten, ten oorlog trekken, doe je niet zonder nadenken en afwegen.

Citaat:
Ik denk dat deze mensen ook hebben afgezien, evenzeer als die dat voor België vochten, of tellen die niet mee misshien ? Het gaat tenslotte ook om levens.
Wat zal het zijn?
Voor of tegen België?

Citaat:
Je kan ook moeilijk verwachten dat Vlaamse separatisten gaan vechten voor de Belgische driekleur. Een beetje redelijk blijven ook hé.
Je kan perfect loyaal aan België blijven en toch eventueel gerechtvaardigde Vlaamse eisen nastreven.
Er zijn daar trouwens adequatere manieren voor dan vechten (in Rusland)
Oud 28 augustus 2006, 07:57   #127
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Mijn ouders en grootouders gingen al naar de ijzerbedevaart voor jullie geboren waren. En ik ben vanaf mijn geboorte steeds mee geweest.
Ik weet dus heel goed wat er op de toren daar staat. In 4 talen.

Mijn ouders en ik zijn er weggebleven vanaf dat het VB er zijn zeg kwam doen.
Het VB hoort dan ook niet thuis op de plaats. Want die plaats behoort toe aan vredelievende mensen. Die plaats behoort toe aan mensen die praten over vriendschap en naaste liefde. De ijzervlakte is een plaats van verbroedering. De ijzervlakte behoord toe aan de mensen die bereid zijn hun eigen en andere volkeren te helpen. De ijzervlakte behoord aan iedereen die dat gedachte goed draagt. En niet aan een politieke partij.
Ook het monument waar het VB zijn ijzerwake houd staat er om de mensen er aan te herrieneren hoe wreed en slecht haat en geweld zijn.
En is gebouwd met het zelfde gedachten goed als de TWEE ijzertorens.
POLITIEK hoort daar niet thuis. Van niemand, niet van het VB, niet van NVA, niet van SPIRIT, nee van NIEMAND. Dit zijn monumenten die zijn gebouwd als belofte" NOOIT MEER OORLOG" ook geen politieke oorlogen.

Dus als je een beetje respect hebt voor hen voor wie deze monumenten zijn gebouw en aan wie deze belofte is gedaan, begrijp je wat ik bedoel.
Voor een klein deeltje heb je gelijk in je stelling nooit meer oorlog!
Maar het ijzerbedevaart is al altijd met politiek gekoppeld.
Als je er toch zoveel keer bent geweest moet je ook weten wat er staat op het monument!!
ZIEHIER ONS BLOED WANNEER ONS RECHT!!!
Ben je dat vergeten!
Het monument was vooral een oproep voor meer vlaamse rechten.
Of ben je ook vergeten dat 7 op de 10 belgische gesneuvelden Vlamingen waren.
En dit wilden de vlamingen duidelijk maken aan het dierbare belgie dat het weeral zij waren die de hoogste prijs moest betalen.
wat kregen ze terug STANK VOOR DANK!
Dus voor je hier je verontwaardiging uitspuwt leer eerst je geschiedenisles.
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 07:59   #128
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Ach dat er zo weinig volk naar de ijzerbedevaart komt dat is toch eigenlijk normaal. De kerken lopen toch ook leeg, als ik in scherpenheuvel kijk naar het aantal bedevaarders dat daar per jaar nog komt dan is dat ook pakken minder dan 10 jaar geleden. Het is eigenlijk simpel de jongeren vinden het oudbollig en de ouderen die vallen één voor één weg.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 08:07   #129
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
....Ondanks het diepzinnige cijferspelletje van Feremanske over vliegen en stront ...
Trek het u niet aan. De Feremans moet daar waarschijnlijk dagelijks een bad in nemen, want hij kan er niet over zwijgen... zie ook: ...je staat nu zelf te kakken.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1999
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 08:40   #130
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ik geloof niet in 'niet beter weten'.
Je leven op het spel zetten, ten oorlog trekken, doe je niet zonder nadenken en afwegen.
Daar zit iets in. Maar… ik denk niet dat de meeste mensen op de hoogte waren van laten we dit een ‘machtspolitiek’ noemen. Tijdens de tweede wereldoorlog was een kardinaal Van Roey wel tegen de verplichte tewerkstelling… maar hield hij zich op de vlakte wanneer onze jongens gingen vechten ‘tegen het goddeloze communisme’.

De Duitse bezetting had gewoon geen oog voor een Vlaamse onafhankelijkheid. Zij steunde het Belgisch establishment omwille van haar steun aan de Duitse oorlogsproductie. Alle beloften voor een onafhankelijk Vlaanderen werden verwezen voor NA het beëindigen van de vijandelijkheden. Zie: "Geen plaats voor Vlaanderen in een Duits Europa", Louis Van Roy. http://secessie.nu/pdf/11-5.pdf

…En nog een klein detail… De oostfrontstrijders is men blijven vervolgen terwijl de kapitalisten van de Société Générale en de Banque Lambert onmiddellijk amnestie kregen. Dergelijke politiek kon niet afgewogen worden door de kleine man in de straat.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 09:07   #131
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Je vergeet dat er ook soldaten waren die vochten tegen België omdat hen beloofd werd dat na een Duitse overwinning Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Enkele duizenden jonge idealisten wisten niet beter en trokken naar het Oostfront. .
U haalt twee oorlogen door elkaar mijn beste.
Oud 28 augustus 2006, 11:54   #132
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Me dunkt dat het vlaanderen waar jij voor staat, net door fascisten in gang wordt gehouden...

Vrede : "Met die van het belang willen wij niet klappen want dat zijn facisten... "
Kijk, beste kameraad, collaboratie is uit de mode. Linksen doen daar niet aan mee de laatste tijd. Verwondert je dat?

Citaat:
jaja, 't toont maar hoe graag jullie vrede willen zeker... ? Versteylen, en De Winter gaan samen een pint pakken. Wel ik moet zeggen, voor Versteylen, zijn agalevers, ... Die man heeft het toen ongetwijfeld nooit zo betoeld dat ze zo zouden worden, ... Dat is ook de reden denk ik waarom hij nu met FDW een klappeke gaat doen. Ik moet zeggen, k had niet gedacht dat dat mogelijk zou zijn.
Versteylen heeft het op hoge leeftijd ooit gepresteerd van een partij op te richten tegen agalev. Hij vondt echter geen naam, geen centen en geen mensen. Ik stel voor : GAGALEV.

Citaat:
Vrijheid : Schoon vrijheid dat ik hier heb, als ik mijn woorden niet op een bascule leg, en niet over bepaalde zaken zwijg, ze mij in den bak steken, ... vrijheid my asse ja.
Dit is weeral een verdraaiïng van de realiteit: iedereen kan zeggen wat hij wil. Wat wettelijk verboden is door de internationale wetten op de mensenrechten (die overal in de wereld van kracht zijn, beste vriend...) is het AANZETTEN tot haat (homohaat, vrouwenhaat, rassenhaat, vreemdelingenhaat). Wil je zagen en zeuren, zoals op dit forum over alle gebreken die je zo graat toedicht aan andere mensen: ga je gang. Maar niet in een oproep om ze te pesten, te discrimineren, te expatrieren of in kampen, ghetto's, concentratiekampen op te sluiten. Dat is verboden. Heb je daar eigenlijk iets op tegen????

Citaat:
Verdraagzaamheid : nog zo'n belachelijk begrip om te horen van de organisatoren van de ijzerbedevaart en de politieke groeperingen in wiens gat ze gekropen zijn... Verdraagzaamheid, voor al de bandieten, drugsverslaafden, iligaalen, gansters, ontsnappers, onkelinksen en die ruppos maar als ge een partijkaart van het belang bij hebt , gelieve u klaar te maken om uitgespuwd, en beledigd te worden, ... jekkes, vuile nazi's en facisten !
Kijk eens wie hier alles door mekaar slaat. Je verwijt mensen iets en meteen toon je aan dat je alternatief nog erger is. Wat een own-goal!

Citaat:
Maw... Uw 3 princiepes, die overigens de verkrachte versies zijn van de vorige princiepes, zijn nog niet eens toepasbaar op het eigen gedrag van het ijzerbedevaart comité en de politiek partijen waar ze mee colaboreren.
Je toont niet aan hoe vrede, vrijheid en verdraagzaamheid haaks staan op godsvrede enz... Dit is dus geen verwerping maar een abdicatie.
Dank u voor de hulp!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 15:11   #133
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago Bekijk bericht
Voor een klein deeltje heb je gelijk in je stelling nooit meer oorlog!
Maar het ijzerbedevaart is al altijd met politiek gekoppeld.
Als je er toch zoveel keer bent geweest moet je ook weten wat er staat op het monument!!
ZIEHIER ONS BLOED WANNEER ONS RECHT!!!
Ben je dat vergeten!
Het monument was vooral een oproep voor meer vlaamse rechten.
Of ben je ook vergeten dat 7 op de 10 belgische gesneuvelden Vlamingen waren.
En dit wilden de vlamingen duidelijk maken aan het dierbare belgie dat het weeral zij waren die de hoogste prijs moest betalen.
wat kregen ze terug STANK VOOR DANK!
Dus voor je hier je verontwaardiging uitspuwt leer eerst je geschiedenisles.

Ik weet heel goed wat er geschreven staat.

Maar jullie zijn Godverdomme vergeten dat de vijand NIET je eigen VOLK is,
en mijn vraag aan jullie is dus enkel, WANNEER DENKEN JULLIE IETS GEDAAN T KRIJGEN ALS JE DE RANGEN NIET SLUIT.

Zelf de Romeinen wisten al dat ze de Vlamingen enkel konden verslagen als ze twist en verdeeldheid in hun rangen konden zaaien. En ook de Walen weten dat. Verkiezingsuitslag van vorige federale verkiezingen eens nakijken en de uitslag van de Volksunie partijen eens samen tellen, want dat zijn jullie drie bekvechtende partijen. Zelfs Verhofstad heeft angst dat hij niets meer te vertellen heeft als dit gebeurt. Samen zijn we sterk, zelfs te sterk voor iedere andere politieke tegenstander in België.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 15:15   #134
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
was het DIT misschien?
In de verenigde Volksunie partijen. En jij weet zelfs beter dan mij wie van die partijen je dan nodig hebt en wie je moet buiten zetten en naar de andere politieke partijen moet laten overlopen. Maar jij zal wel eerst je haat door anderen aangepraat opzij moeten zetten. Er zijn er namelijk bij die je nodig hebt om alles terug tot één geheel te maken.
Oud 28 augustus 2006, 15:17   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De IJzerbedevaart dient niet om de rangen te sluiten met het Belgisch establishment.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 28 augustus 2006 om 15:17.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 15:24   #136
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De IJzerbedevaart dient niet om de rangen te sluiten met het Belgisch establishment.
Ik heb het over de Vlaamse rangen, leer nu toch eens begrijpend lezen en doe die oogkleppen af.
Oud 28 augustus 2006, 15:30   #137
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over de Vlaamse rangen, leer nu toch eens begrijpend lezen en doe die oogkleppen af.
wie draagt er hier eigenlijk oogkleppen?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 15:40   #138
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
wie draagt er hier eigenlijk oogkleppen?
Wat baten kaars en bril, als de uil niet ziene wil.
Oud 28 augustus 2006, 16:03   #139
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat baten kaars en bril, als de uil niet ziene wil.
heel juist!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2006, 16:15   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand Bekijk bericht
heel juist!
Ja juist, zolang er geen water bij de wijn word gedaan tussen de Vlaams gezinde partijen zullen anderen over Vlaanderen baas blijven spelen.

Praat nu eens als grote mensen jullie problemen uit en werk samen.
Jullie hebben samen begod meer dan 40% van de stemmen in Vlaanderen.

Beseffen jullie wel hoe machtig een verenigd VB/SPIRIT/NV.A is.

Of hebben jullie soms angst om werkelijk iets te zeggen te hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be