![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Gouverneur
|
![]() als je in google libération en leterme intypt kan je het artikel wel vinden. Daar kan je lezen dat de uitspraak werd gedaan in de context van de faciliteitengemeenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Vreemdeling
|
![]() Ok.
Mijn excuses, Leterme heeft dus alleen maar een paar duizenden franstaligen beledigd, geen miljoenen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Leterme wordt inderdaad nooit premier, dat is dirupo al 8 jaar en 4 jaar komen er zeker nog bij. Lees eerst eens dat artikel, of bent U daar intelectueel ook niet staat? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Zijn uitspraak komt eigenlijk gewoon op het volgende neer: a) ik stel vast dat vele Franstaligen, die zich jaren geleden in de faciliteitengemeenten zijn komen vestigen, nog steeds geen woord Nederlands spreken; b) hiervoor zijn slechts 2 verklaringen mogelijk, nl. enerzijds dat ze intellectueel hiertoe niet in staat zouden zijn, of anderzijds dat ze gewoon geen Nederlands willen leren. Leterme is van huisuit eigenlijk zélf Franstalig, maar spreekt toch perfect Nederlands. Hij is dus het levende bewijs dat Franstaligen wel degelijk intellectueel in staat zijn om Nederlands te leren. (Welk weldenkend mens zou daar overigens één seconde durven aan twijfelen?) Tot zijn essentie herleid heeft Leterme dus eigenlijk gewoon het volgende gezegd: "De Franstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel willen gewoon geen Nederlands leren." En dát is natuurlijk de zuivere waarheid. Maar aangezien de waarheid wel eens durft kwetsen, klampen de meeste Franstaligen zich gewoon vast aan een doelbewust verkeerde interpretatie van de betrokken uitspraak, om die waarheid toch maar niet onder ogen te moeten zien.
![]() |
![]() |
#125 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Zeg, jou grappen zijn nog beter dan die van Leterme!! Heb je al gedacht omeen politica te worden ? Je hebt talent! Citaat:
Leterme, Di Rupo, Verhofstad ... Ik denk dat we een nieuwe cordon sanitaire nodig hebben ... rond Di Rupo en de PS. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ironisch is overigens niet hetzelfde als grappig. Niemand in Vlaanderen vindt het grappig, dat vele Franstaligen, die zich in Vlaanderen komen vestigen, ook na vele jaren nog steeds geen gebenedijd woord Nederlands spreken. Leterme is overigens van huisuit inderdaad Franstalig. Ook dat is allesbehalve een grap. Als kind werd hij volledig in het Frans opgevoed. Enkele citaatjes van Leterme zelf: Citaat:
Citaat:
Om te antwoorden op uw vraag: ik heb er inderdaad nog nooit aan gedacht zelf politica te worden... Om te beginnen zou daartoe immers een geslachtswijziging nodig zijn.. ![]() En verder heeft Leterme zich helemaal niet fout uitgedrukt: hij heeft perfect - zij het op ironische wijze - verwoord wat het probleem is met vele Franstaligen die zich in Vlaanderen komen vestigen: hun absolute onwil om Nederlands te leren. Maar aangezien men daar langs Franstalige kant weinig zinnige argumenten tegen in te brengen heeft, is het natuurlijk het eenvoudigst om te doen of men dat niet snapt...
![]() |
![]() |
#127 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Pas op, de zin hierboven was ook ironisch bedoeld. ![]() Citaat:
Citaat:
Om het nog simpeler te stellen: ze zouden zich net als Leterme ook eens moeten afvragen waarom Franstaligen in de Vlaamse rand rond Brussel geen Nederlands spreken. Waarom is dat eigenlijk te moeilijk voor hen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad, zo is het. Ie heeft een kleine groep Franstaligen bekritiseerd, namelijk die in Vlaamse Rand, en om hun schaamteloze onwil te bekritiseren zei ie "kunnen ze het misschien niet?". En nu doen ze alsof ze allemaal beledigd zijn en is het racisme terwijl ze verdomd goed weten wat ie bedoelde. Trouwens, ik heb nog geen enkele Franstalige in het NEDERLANDS Leterme van weerwoord zien dienen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier misschien een poging?
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=64 |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zal het nog een keer zeggen.
Leterme is geen franstalig. Hij kan inderdaad redelijk goe frans spreken, maar hij spreek met een duidelijke accent, en hij maakt ook een paar foutjes. Ik betwijfel niet dat hij toch goe kan frans kan, maar toch is hij geen franstalig. Vraag maar aan een franstalig ... u zult mij niet geloven ![]() (hij was misschien franstalig als hij 3 was, maar nu niet meer ![]() Ok ok, dus, leterme heeft een ironische uitsrpaak gedaan. Hij zegt dat de franstaligen misschien niet in staat zijn om nederlands te leren. Ironisch bedoelt, hij wil zeggen dat franstaligen die in de faciliteitsgemeten wonen geen nederlands willen leren. De ironie is ook bedoelt om te choqueren. En hij laat nu veel dingen doorschemeren... Hij kon het heel eenvoudig zeggen : "Franstaligen die in de faciliteitsgementen wonen willen blijkbaar geen nederlands leren" Maar nee. Dat is te eenvoudig, te braaf. Zo is de CD&V-NVA nu niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
En als ik Dimitri goed lees, denken sommigen zelfs over de grens er ook zo over! ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |