Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2006, 21:28   #121
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Waarom gaat u niet op het forum van uw geliefd VB? Of hebben die geen forum?
Ga maar is googlen met de woorden BUB forum (info komt van Maerlant)
en zie de eerste resultaat is.

Vlaams Belang heeft op zich geen forum maar er zijn forums genoeg die van Vlaams-Nationalisten komen.

http://vlaamsnationalistisch.forumup.be/

http://www.taalaktiekomitee.org/fora/index.php

http://www.zwartofwit.be/forum/index...aa150bd01c7f9a

Bovendien is de forum van BUB zo lek als iets. Als ik rechtstreeks naar de BUB-forum gaat, komt erop dat ik geband ben. Ga ik echter via derden kan ik nog altijd berichten lezen op de BUB-forum.

VB: bericht hans 1 terjuist

[SIZE=1]Proletarian

[/SIZE][SIZE=1][/SIZE][SIZE=1]Posted: Sun Sep 10, 2006 9:26 pm[/SIZE] [SIZE=1] Post subject: [/SIZE][SIZE=1][/SIZE] Kim wrote:</SPAN>Mr. Y wrote:</SPAN>Kim wrote:Lees mijn post boven Y.

Daar vind je antwoord op je vraag, wat eigenlijk geen vraag was, eender een verwijt.

Jij zegt dat "de" Franstaligen geen Nederlands kennen. Dat zegt het Vlaams Belang toch ook?

Nee, dat zeg ik niet.

Ik zeg dat Franstaligen die in de Rand gaan wonen (in Vlaanderen dus), zich moeten kunnen behelpen in het Nederlands. Iemand die al 20 jaar in Vlaanderen woont en geen woord Nederlands spreekt... Vind jij dat normaal?

Ga je ons nu eens zeggen over hoeveel procent Franstaligen in de Rand we het hier hebben? Of heb je daar geen info over?

Laatst gewijzigd door Vorenus : 10 september 2006 om 21:29.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 21:47   #122
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

't Is daar goed hommeles tussen de belgicisten van de buub en de unie.
En die gaan zorgen voor de eenheid vh land?
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:14   #123
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
http://www.unionbelge.be/forum/phpbb...?t=79&start=30

Strijk! Kim probeert Bruno (=*Bruno, Superbelg, Tacitus,....) iets bij te brengen.

Trouwens, doe eens een Google search op 'bub forum', en check het eerste resultaat

Hieruit kan je toch concluderen dat Bruno nog koppiger is dan een ezel. De bub is dan ook achterlijk. Hebben ze een forum waar gelijkgezinden kunnen 'discussieren', worden zelfs de gelijkgezinden gebanned omdat hun visie op belgië afwijkt van De Unitaire Droom.
Wat gaat dat geven áls er daar eentje van verkozen geraakt. (Niet dat dat gaat gebeuren. )
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:15   #124
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
't Is daar goed hommeles tussen de belgicisten van de buub en de unie.
En die gaan zorgen voor de eenheid vh land?

Van belgicisten zou je toch tenminste kunnen verwachten dat ze de wapenspreuk van hun Land kennen.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2006, 22:49   #125
Vorenus
Banneling

Standaard

Nog een voorbeeld van hun uitnodiging tot hun forum

Citaat:
snelleneddy22

Posted: Submitted by snelleneddy22 on Wed, 2006-08-30 11:51. Post subject: NIEUW FORUM B.U.B.

Schrijft u allen in op het forum van den B.U.B., de partij voor de Belgische eenheid. Ook mensen met een andere mening zijn welkom

http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

just follow the link
Oud 11 september 2006, 16:29   #126
vulpes
Gouverneur

Standaard

lap... 'k heb één posting geplaatst en blijkbaar ben ik al geband....

't is overigens de onderstaande.... :

Citaat:
vulpes
unperson

Posted: Mon Sep 11, 2006 4:20 pm Post subject:

--------------------------------------------------------------------------------

als Kim spreekt over 'de franstaligen' leek het mij - gezien de context - te gaan ver 'franstaligen in de Vlaamse rand die geen Nederlands willen spreken'. Een hele discussie gaan uitspinnen over het woordje 'de' is - in de gegeven context - spijkers op laag water zoeken.. (kwestie van bij de spijkers te blijven).

Wat die spijkers betreft: gewoon ontzettend laaghartig. Wie doet nu zoiets? Bovendien is het met opzet. Niet alleen het opzettelijk verstoren van een vreedzame activiteit, maar tevens het opzettelijk beschadigen van andersman eigendom.

Wat betreft de franstaligen in de rand (zie contextuele omschrijving hoger):
1) zeggen dat er geen verfransing is, is gewoon de kop in het zand steken. Wie in de rand woont, merkt de verfransing. Zelf woon ik in de 'uiterste rand', het voorportaal van het pajottenland en zelfs daar merk je de sluipende verfransing.
2) voor zover ik weet beperkt de Belgische wetgeving (in tegenstelling tot de Canadese - als ik mij goed herinner) zich in eerste instantie tot de relatie tussen overheid en burgers. Uit gesprekken met gemeenteraadsleden heb ik vernomen dat in de gemeente waar ik nu woon de Franse druk toeneemt. Mensen die zich enkel in het Frans uitdrukken en verwachten steeds in het Frans bediend te kunnen worden.
3) de bereidheid tot het aanleren van de taal is een teken van respect en een wil tot integratie. Wie weigert de lokale taal - in casu het Nederlands - aan te leren, sluit zichzelf uit uit het gemeenschapsleven. Dan moet je niet verbaasd zijn over Vlaamse reflexen bij de lokale bevolking.
4) wat de individuele tweetaligheid betreft, twee opmerkingen.
a) zolang het Nederlands en het Frans niet door alle betrokkenen als evenwaardig wordt erkend, zal het Frans uiteindelijk domineren. Cfr. het verleden waar de ouders zelf hun nakomelingen 'verfransten' omdat het noodzakelijk was om 'vooruit te komen'. Met het streven naar meertaligheid heb ik geen probleem.
b) begin eerst bij het begin: de individuele tweetaligheid in Brussel en zie daarna. Uit kranten heb ik vernomen dat de vacatures voor Franstaligen (met een voldoende kennis van het Nederlands als tweede taal) niet ingevuld geraken, aan Nederlandstalige zijde heeft men blijkbaar dat probleem niet. Om deze reden pleiten Franstalige partijen voor de afschaffing van de individuele tweetaligheid ten voordele van de tweetaligheid van de dienst. Op die manier zou men Nederlandsonkundigen in dienst kunnen nemen.

Ik stel dus voor dat het BUB in eerste instantie werk maakt van het respecteren van de wettelijk verplichte individuele tweetaligheid in de tweetalige overheidsdiensten te Brussel, alvorens die individuele tweetaligheid uit te breiden naar de rest van het land.

Wat Leterme betreft, lijkt men gemakkelijkheidshalve het woordje "apparemment" te vergeten. Wat geïnsinueerd wordt is duidelijk: gelet op de toenemende verfransing in de rand kan enkel maar geconcludeerd worden dat (i) of Franstaligen die zich in de rand vestigen/ hebben gevestigd zijn niet bereid om het Nederlands te spreken of (ii) - als ze dan wel bereid zouden zijn - ze kunnen het niet. Een andere mogelijkheid zie ik niet. Gegeven de context, is het voor mij duidelijk dat Leterme het - net als Kim - had over de Franstaligen in de rand die geen Nederlands (willen) spreken.

Tenslotte, wat het verschil betreft tussen pakweg N-VA en FDF is er toch minstens één groot verschil => de eerste beschermt, de tweede wil inpalmen. Bij mijn weten worden door N-VA geen campagnes opgezet om Waalse gemeenten te vernederlandsen. Het zijn evenmin de Vlaamse partijen (bij mijn weten) die de individuele tweetaligheid in administratief tweetalig Brussel willen afschaffen.
Wat is hier nu in hemelsnaam aanstootgevend aan? of is het gewoon te vervelend om erop te antwoorden?
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 16:31   #127
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht

Wat is hier nu in hemelsnaam aanstootgevend aan? of is het gewoon te vervelend om erop te antwoorden?
ongelooflijk maar waar.... de tekst is zelfs volledig verdwenen en dat op zo'n vijf minuten tijd... ????????
Oud 11 september 2006, 16:36   #128
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze post is niet aanstootgevend, maar ze staat wel in schril contrast met je nogal kinderachtige houding op dit forum.

Waarom die twee gezichten? Voer deze discussie dan hier op een beschaafde manier... Nog véél meer mensen zullen het lezen.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2006, 16:36   #129
vulpes
Gouverneur

Standaard

zeg.. wat heeft Tantist dat ik niet heb? die mag blijkbaar wél blijven? potverdikke Tantist, wat is je geheim?
Oud 11 september 2006, 16:39   #130
vulpes
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Deze post is niet aanstootgevend, maar ze staat wel in schril contrast met je nogal kinderachtige houding op dit forum.

Waarom die twee gezichten? Voer deze discussie dan hier op een beschaafde manier... Nog véél meer mensen zullen het lezen.
Huh???

Hans, dat mag je mij eens uitleggen..
1) als het niet aanstootgevend is, waarom moest ze dan zelfs worden gewist? Niet alleen werd ik geband, maar niemand mocht er blijkbaar zelfs op reageren....
2) sinds wanneer is er een link tussen de twee fora? dat zijn toch twee verschillende fora?
3) hoe komt het dat jullie op voorhand wisten dat het over dezelfde persoon ging.. voor zover ik weet is 'vulpes' niet gepatenteerd.
4) en waaruit blijkt dan wel dat ik op dit forum dan wel zo kinderachtig ben? Graag bewijzen. En aangezien het 'schril' is, verwacht ik dus wel overvloedige bewijzen. Bovendien kan het aanleveren van het bewijs bij 'schril' ook niet lang duren...
Oud 11 september 2006, 18:13   #131
Vorenus
Banneling

Standaard

Is kijken, vandaag om 19u11

Citaat:
Our users have posted a total of 1521 articles
We have 86 registered users
The newest registered user is vulpes
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests [ Administrator ] [ Moderator ]
Most users ever online was 22 on Thu Aug 24, 2006 5:40 pm
Registered Users: None
And vulpes is zoals u weet ook reeds geband
Oud 11 september 2006, 20:50   #132
Vorenus
Banneling

Standaard

om 19u11

Citaat:
Our users have posted a total of 1521 articles
The newest registered user is vulpes
In total there are 5 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 5 Guests [ Administrator ] [ Moderator ]
Most users ever online was 22 on Thu Aug 24, 2006 5:40 pm
om 21u44

Citaat:
Our users have posted a total of 1532 articles
The newest registered user is Christophe
In total there are 2 users online :: 0 Registered, 0 Hidden and 2 Guests [ Administrator ] [ Moderator ]
Most users ever online was 50 on Mon Sep 11, 2006 8:20 pm
Ze moeten hun eigen forum al censureren om te doen alsof er 50 man opkomt.
Oud 14 september 2006, 00:36   #133
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
En wie heeft er naast mij en kim ook een ban gekregen?

Wil wel de reden weten waarom.
Ik, omdat ik naar UNIE verwees, en een correcte toelichting rond een foto gaf. Die topic is al verwijderd op hun forum.

Ik ben naderhand weer toegevoegd.
Oud 14 september 2006, 00:47   #134
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

toevoeging:

Ik ben terug gebanned, nu zonder reden
Nello is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 00:52   #135
Vorenus
Banneling

Standaard

Op deze forum krijg je tenminste uitleg als je een waarschuwing of een ban opdoet.

Er is hier zelfs een classificatiesysteem voor.

Op BUB is het gewoon willekeur.
Oud 14 september 2006, 00:59   #136
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

So? Maak dan uw eigen forum hé.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 01:09   #137
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Op deze forum krijg je tenminste uitleg als je een waarschuwing of een ban opdoet.

Er is hier zelfs een classificatiesysteem voor.

Op BUB is het gewoon willekeur.
Lekker voorsmaakje van hoe de BUB de democratie zou toepassen. Geen alternatief voor de huidige dictatuur dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2006, 01:49   #138
Vorenus
Banneling

Standaard

U vergeet wel één punt.

Jullie maken je eigen zeer onpopulair mee door zulke toestanden. Op de UNIE-Forum kan je als andersdenkende een discussie aangaan over hun standpunten. Ze respecteren er tenminste je mening en schelden je niet uit als je het niet eens bent met hun.

Op de BUB-Forum kan je dit niet. Iedere afwijkende mening wordt direkt geknipt of er volgt een ban. Bovendien zit er geen structuur in. Op den duur is er geen discussie meer mogelijk omdat ze niet meer weten of er geen sanctie volgt indien ze een opmerking of kritiek geven.

Als je eerst iedereen uitnodigt op diverse fora (zelfs op Vlaams-Nationalistische fora) om je forum te bezoeken moet je achteraf niet klagen dat je kritiek of andere standpunten hoort.
Zeker niet als je daarvoor opeens de regels verandert en willekeurig knipt.

Dat de BUB-Forum een forum is om over de BUB, haar standpunten, ideologie en visie op de maatschappij te discussieren is, wel daar ben ik het eens mee.

Het Allergrootste probleem is jullie gebrek aan inzicht.
Jullie vereten dat de BUB-forum ook een PR-forum is voor jullie partij. Hier gaan kullie dan ook compleet de mist en schrikken daardoor toekomstige leden en stemmers mee af. Wat gaan ze denken over BUB als ze zien dat berichten zomaar geknipt worden en sommige woorden gecensureert zijn? Het zal inieder geval geen positieve indruk zijn. Integendeel, ze keren zich van de BUB af. Als ze nu al zo doen, wat wordt het dan als ze verkozen geraken denken ze. Resultaat, weg toekomstige leden, weg toekomstige stemmers. Je kan natuurlijk denken dat een stem niets uitmaakt. Fout, die ene persoon kan wel andere personen overtuigen om niet voor BUB te gaan. Voor je het weet kan dit je een zetel kosten of de kiesdrempel.

Een ander gevolg is dat de BUB een negatieve bijsmaak krijgt. Waarom op die forum gaan als ze er toch censureren en bannen met willekeur. De mensen doen dan geen moeite om jullie forum te bezoeken en gaan dan direkt naar andere gelijkwaardige fora.

Mij straf je niet met een ban, wel jezelf en je partij.
Oud 14 september 2006, 09:29   #139
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
zeg.. wat heeft Tantist dat ik niet heb? die mag blijkbaar wél blijven? potverdikke Tantist, wat is je geheim?
Ik ben afkomstig uit de buurt van Leuven, de so called hoofdstad van het unitarisme...

Ik vind het overigens wel discriminerend dat ik niet de eretitel krijg om gebanned te worden...
Oud 14 september 2006, 11:42   #140
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Lekker voorsmaakje van hoe de BUB de democratie zou toepassen. Geen alternatief voor de huidige dictatuur dus.
UW PARTIJ HEEFT ZELFS GEEN FORUM ! (honderdste keer)
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be