![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan toch beter thuis bent in economie, dan weet je zelf even goed dat het allemaal toch net wat ingewikkelder is, zeker wanneer je over het "nu" versus investeringen (toekomst) hebt. Citaat:
Niet dus. Ga maar eens kijken welk effect houtkap voor thuisverwarming kan hebben. Als één gezin dat doet, heeft dat weinig impact; als een heel dorp dat doet, heb je binnen de kortste keren geen bos meer. Een andere energiebron, je moet er zelf moeite voor doen, maar een besparing heb je allerminst (sterker nog, milieutechnisch gezien ben je hoogstwaarschijnlijk zelfs slechter af). Citaat:
Wat versta je dan onder "niet voor het grijpen te leggen"? Citaat:
Je geeft direct ook de redenen aan waarom ze dat doen; zo moeilijk is het dus niet om in te zien dat wat je hier aanhaalt verre van een snel recupereerbare "verspilling" is. Citaat:
En dan? Het geeft aan dat, alhoewel je hier wel heel mooi kan staan roepen dat er energiebesparing moet zijn, het totale effect niet van die grootteorde gaat zijn dat we plots minder nodig hebben dan vandaag. Die argumenten houden dan ook geen steek. En zoals ik al zei, energieronnen exploiteren doe je niet tegen om het even welke prijs. Van zodra je dat doet, tegen een hogere kost dan een andere vorm van energieopwekking (die qua betrouwbaarheid en leverhoeveelheden vergelijkbaar is), ben je de welvaart van je maatschappij naar beneden aan het helpen, omdat je geld wegsmijt. Citaat:
De energiemarkt is zo niet zo'n economisch modelvoorbeeld. Het aanbod van de energiemarkt past zich aan aan de vraag, niet omgekeerd. Als je aanbod lager is, zijn je netwerken niet meer stabiel en valt alles plat; als je aanbod te hoog is, is je kost hoger omdat je een excess aan energie moet "vernietigen". Citaat:
Lol, als je ontwikkelingslanden alleen nog maar dezelfde kansen wil geven als de Westerse wereld op vlak van verzorging, een minimaal leefcomfort, dan neemt je vraag al met een dik kwart toe. Welcome to reality. Sterker nog, de kans bestaat zelfs dat zij dat gaan invullen met steenkool, wanneer je overal een moratorium op andere technieken zet. Lekker extra vervuilend dus. Citaat:
Wat zijn dan de alternatieven die onze energievraag op een gegarandeerde en voldoende manier kunnen invullen? Daar ben ik dan wel heel benieuwd naar. Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar goed; als het toch geen zin heeft, heeft het weinig zin er verder over door te bomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een stapje terugzetten, betekent bijvoorbeeld ook een stapje terugzetten wat betreft benodigde energie voor ons gezondheispeil. Verminderde levensverwachting dus. Wil je daarvoor kiezen? Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 19 september 2006 om 12:05. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Griep en aids kunnen inderdaad dodelijk zijn, maar griep is te behandelen (beheersen), aids niet (behoorlijk beheersbaar is het wel, maar on). CO2 en kernafval kunnen ook dodelijk zijn; kernafval is beheersbaar, CO2 amper. Waar is de redenering niet toepasselijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
CO2 is volledig te bestrijden en terug te dringen als men maar zijn medicijnen wil innemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Vooraleer ik begin: wil je aub niet in mijn quote e antwoord plaatsen? De citeer-knop werkt in zo'n geval niet meer.
Citaat:
Citaat:
![]() De kans dat ze effectief zelf gaan kappen is immers enorm klein; je milieu-impact echter des te groter zijn. Citaat:
Als ik thuis het licht aandoen, dan wordt me dat aangerekend en daar ben ik me van bewust. Jij niet dan? Citaat:
Simpeler gezegd dan gedaan dus. Citaat:
Citaat:
Wie heeft de vraag naar energie gecreëerd? De consument; jij en ik dus. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En sinds wanneer is een experiment plots een werkbaar alternatief? Citaat:
Citaat:
Mest! (jeuj, nog een graadje erger qua nitraat vervuiling) Dieren! (jeuj, die laat je niet overleven zonder energie) Nog? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Totaal onbekend zeg je? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 19 september 2006 om 12:56. |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat weet men wel; meerdere alternatieven zelfs. Citaat:
Wat denk je dat er met zo'n berg kernafval kan gebeuren? Een grote nucleaire explosie? Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ Jantje
Natuurlijk weet "men" goed genoeg waar en hoe hoog-radioactief langlevend kernafval moet worden opgeslagen (na een initiële periode van afkoeling). http://www.nea.fr/html/brief/brief-03.html De vraag is echter wanneer onze politici genoeg guts gaan hebben om dat ook te laten weten aan de bevolking...
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() CO2 lijkt mij een gefingeerd probleem, lonend door subsidies aan milieu-fanatische/fantastische clubs.
Het is zeer, zeer moeilijk om het CO2-gehalte van lucht wereldwijd ook maar een fractie te verhogen want de plantengroei neemt onmiddellijk toe en consumeert die paar promillen. In (veel) vroegere tijdvakken was er volgens geleerden iets meer CO2 in de lucht (raar hè, kan moeilijk door de Mens veroorzaakt zijn geweest) en daaraan hebben we o.a steenkool en diamanten te danken. Waarschuwen tegen het echte gevaar van CO2 doet men niet: de dreiging van het Oprukkend Oerwoud, waardoor men zich dagelijks opnieuw per kapmes een weg zal moeten banen van de huisdeur tot aan het Reddend Asfalt. ==== Ik las eens dat er, o.a in de USA en ik meen ook, in China, gebieden bestaan waar het door van nature aanwezige straling ongezond toeven is. Misschien een idee om daarheen gevaarlijk radioactief afval te verhuizen. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 19 september 2006 om 13:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Parlementslid
|
![]() Ik weet er niet zoveel over maar er zijn gebieden waar de straling groter is dan in de buurt van Chernobyl. Een week verblijven op Guarapari Beach in Brazilië zou qua straling gelijk staan aan meer dan drie jaar in Pripyat wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus zelfs jij geeft toe dat de meeste mensen zelfs te lui zijn om enige moeite te doen voor hun energie, niet kappen geen vuur. eens zien of ze dan niet willen gaan kappen, maar dit is idd geen milieuvriendelijk voorbeeld. Op welke manier men de energie aanrekend maakt niets uit. De meeste mensen staan er gewoon niet bij stil hoeveel ze betalen voor hun gas en electriciteit a) omdat het toch rechtstreeks van hun rekening gaat b) omdat ze zelfs niet weten en beseffen hoeveel energie de getallen op hun eindafrekening inhoud c) omdat vaak slechts 1 persoon per gezin die rekening ziet Ik had dan ook het openbaar vervoer niet als voorbeeld genomen, maar twee mensen die naast elkaar wonen en op het zelfde bedrijf werken en op de zelfde uren moeten beginnen en op de zelfde uren stoppen en beide hun eigen auto nemen terwijl er een bus van het bedrijf waar ze werken nogeens op de zelfde uren rijd dat zijn zich verplaatsen om naar en van hun werk te rijden. En je moet eens gaan kijken overdag in de winkels, er zijn zelfs mensen die 6en7 maal naar de zelfde winkel rijden om een fles melk dan om brood dan om koekjes en ga zo maar verder. En andere die verschillende winkels na elkaar bezoeken die op nog geen 500 meter van elkaar liggen, maar wel steeds hun auto mee verplaatsen als zij naar de volgende winkel gaan. Ik gebruik bijna altijd mijn fiets en fietskar om te gaan winkelen en heb dan mijn boodschappen voor een hele week bij, soms tot een gewicht van 100kilogram in mijn fietskar. En ik kan je verzekeren dat ik dan idd deftig op de pedalen moet trappen en niet tegen 30km/u kan rijden. Ik heb wel het recht om jou te vragen hoever jou kennis over bio-energiebronnen en bio-energiedragers reikt. Ook biogas geeft je de garantie van een voordurende beschikbaarheid van energie, biogas is een energiedrager geen bron. De bron er van is (om het zeer onbeleeft te zeggen) jou stront. En die word toch alle dagen opnieuw geleverd door meer dan 6.000.000 inwoners in Vlaanderen, dus voorraad genoeg zou ik zo zeggen. En daarmee weerleg ik ook ineens alle milieuonvriendelijkheid er van, want of er nu eerst de energie van gebruikt word of niet, het komt toch altijd in de natuur en de grond terecht.Dus die neveneffecten voor de natuur en het leefmilieu zijn er nu ook, zonder dat we er iets aan hebben. En idd er zijn nu geen biogasinstallaties die de capaciteit van de huidige kerncentrales hebben, men heeft er ook nog nooit evenveel geld en middelen voor uit gegeven. Maar op dat punt is er beterschap op komst, Electrabel is samen met nog een paar andere grote bedrijven bezig een behoorlijk grote biogascentrale weg te zetten in de haven van Antwerpen. Heb dus duidelijk alle voordelen van een kerncentrale tegenover een biogascentrale weerlegt. Er zijn er immers geen. Weerleg jij straks maar de nadelen van een kerncentrale tegenover een biogascentrale. Wat heeft het stroomnetwerk te maken met het verbruik er van, behalve de makkelijke beschikbaarheid er van. Ik zie de mensen nu nog niet direct voor een emmer electriciteit naar de winkel gaan. En dat de andere dingen in huis bijna allemaal op stroom werken hoef je mijn niet te vertellen. Laatste was hier een van mij nichtjes en ik vroeg haar of ze mee wilde afwassen, wat geen probleem was. Enkel ze wist zelf niet dat je dat kon doen met de hand, zij is 13 jaar en ze doen bij haar thuis alles met machines. Gemakzucht en luiheid, en als men niet steeds bezig is dat alles veel makkelijker is als men dit of dat gebruikt dan zal men ook minder stroom verbruiken, dus de behoefte er aan is gecreëerd. De 3 meest gekende a) wind b) zon c) water De minder gekende a) bioenergie( biogas, biodiesel, bioethanol en consoorte) b) warmte recuperatie c) warmtewinnig d) aardwarmte Bij te gebruik geraakte ( toch in onze landen) a) dierenkracht b) was c) dierenwarmte d) citrusstroom(egypte) Niet gebruikte a) water getij b) termic En ik heb niet gezegt dat je ze niet bij naam kent, maar hun mogelijkheden of niet kent of wil minimaliseren ten voordelen van kernenergie. Wij leven in een tijd dat afstanden geen rol meer spelen. Maar zelfs dat speelt geen rol, zij gebruiken plantenolie, waterkracht, wind en zwaarte kracht. Ik wil geen enkele alternatieve Energiebron of energiedrager voor de andere stellen, dit zou heel dwaas zijn daar ze samen veel meer energie kunnen leveren dan slecht een enkele alleen. Ik heb de alternatieven gegeven, maar jij begint ze af te breken zonder duidelijke bewijzen dat ze het niet zouden aankunnen. heb ze al gegeven Zal dat eens terug opzoeken, weet dat het aan de kanten van philipville is. Als jij er mee rondrijden in Parijs een exprement noemt dan zal dat wel zo zijn. Heb ze al gegeven, watergetij, termic, warmtewinning, grondwarmte. men is nu idd pas begonnen met deze te onderzoeken. Steenkool werd is idd vergelijkbaar met aardolie. Mest, of je de energie ervan gebruikt of niet, voor het nithiaat gehalte dat in het milieu komt maakt dat niks uit. Dus deze verwijzing naar milieuonvriendelijkheid is belachelijk en onbruikbaar voor de tegenstanders er van. Dieren leven van planten, niet van electriciteit of olie, anders moet ik eens dringend biologie terug gaan opfrissen. Maar denk dat ik het wel juist heb. En dieren geven idd veel meer energie dan word toegegeven. Was, alcohol, plantenolie, citrusstroom, en nog een vervuiler turf. heb ze al benoemt. En waarschijnlijk zijn er nog een pak die ik niet ken. Zijn de problemen van de huidige kernenergie daar soms niet duidelijk genoeg voor. En nee, dat durf ik openlijk toegeven, hoe het juist werkt en in elkaar ziet weet ik niet. Maar zie wel welke problemen er mee zijn en die ken ik wel. Denk dat Tsjernobyl idd het meest gekende ongeval er van is en dat de gevolgen van dat ongeval al even duidelijk zijn. Maar waarom zijn sommige stukken in de woestijnen van de USA niet meer toegankelijk? Waarom deelt men preventief medicijnen uit rond de kerncentrales als ze toch zo veilig zijn? Waarom laat men militairen bij gevallen van internationale angste de centrales bewaken als deze toch zo veilig zijn een wel tegen een bom zouden kunnen? Waarom moeten er zo'n zware veiligheidsnormen zijn voor iets dat veilig en ongevaarlijk is? Nee, hier heb je 200% gelijk, de gevolgen zijn idd niet totaal onbekent. Men weet dat men er zelfs het kleinste bio-organisme mee kan doden. Want dat is wat meen er mee doet alles doden. En wat de RX foto's aangaat, wel men weet dat deze zeer schadelijk zijn voor alle ongeboren leven en dat als men ze te veel op te korte tijd gebruikt bij volwassen mensen deze daar gevolgen van hebben en zelfs ziek van worden en dat het overdadig gebruik er van zelfs dodelijk is. Dus men weet er wel iets van, het is iets dat men zeer goed kan gebruiken om te doden. Kijk eens hier boven naar wat je zelf hebt gepost. En kijk eens naar rusland, Japan, China en de USA. Denk dat die genoeg bewijzen leveren van het tegendeel van wat jij verkondigd. Opbergen voor een paar duizend jaar is volgens mij niet verwerken. Maar het probleem voor zich uitschuiven, Om het later door andere te laten oplossen. Verwerken wil zeggen dat het niet meer moet opgebotgen worden en dat het ook nooit geen problemen meer kan geven. Heeft men ook reeds jaren gedaan met die andere afvalberg. Nu zitten wij met de problemen er van. Nee, men heeft idd de mensen ook niet ingelicht over de gevolgen van het gebruik van fossiele brandstoffen, maar die werden ook reeds gebruikt voor ze gekent waren. en wat zijn de gevaren van windmolens? En bij het aankopen van zonnecellen krijg je idd een lijst met uit wat ze bestaan. En daar zit zeker geen radioactieve stof in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Da's letterlijk een druppel op een hete plaat, verdampt in een fractie van een seconde. Iedereen met een beetje brein in het hoofd heeft dat intussen begrepen. Bovendien gaat het om zeer dure en moeilijk te winnen olie, en over de recoverable reserves bestaan grote meningsverschillen.
Tamelijk irrelevant nieuws dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Edina,
Je moet de CO2 niet aanhalen als vervuiling, want elke verbranding leverd CO2 En die is niet echt het grootste probleem. Eens men de stagnering er van heeft verkregen zal dit probleem zichzelf oplossen. De problemen van de vervuiling en het kernafval liggen iets moeilijker en ingewikkelder dan enkel de CO2. Het gevaar dat men binnen een 25�*30 jaar gewoon zal stikken in de westerse wereld als men niet met luchtfilters werkt dan, is veel groter. Het probleem is het fijne stof, het is ook het fijne stof dat voor de opwarming van de aarde zorgt door een mantel rond de aarde te trekken en zo te verhinderen dat de luchtlaag rond de aarde voldoende kan afkoelen en de aarde op een laag temperatuur houd. En dit stof is afkomstig van de fossiele brandstoffen en de oververhitte bio-diesel. Ja iedereen leest heel goed, ook biodiesel is een stofmaker, evenwel een veel kleinere dan de fossiele-diesel. En de reden dat men moet stoppen met het massale gebruik van fossiele brandstoffen is omdat deze de natuurlijke opslagplaats is van CO2 die men nu dus terug vrij aan het laten is. En nee, deze CO2 zal echt niet het einde van alle leven op aarde, maar wel het einde van het leven zoals wij het kennen. En zeker het einde van de mens en vele andere van het huidige zuurstof gehalte levende dieren. Voor planten en vissen zal dit echt geen probleem leveren en voor de andere dieren die kiewen hebben ook niet. Ook de dieren die in de wouden leven zullen minder bedreigt zijn dan de andere. Dus het terug dringen van het CO2 gebruik is in hoofdzaak nodig om de wereld voor ons leefbaar te houden. Het terug dringen van de kleine stofdeeltjes is van levensbelang voor de mens, wil hij niet met stofmaskers en stoffilters gaan leven over 1 �* 2 generaties. Het andere probleem zal de natuur zelf dan wel voor ons oplossen. Als wij stoppen met de oververzadiging er van. Het probleem met kernafval ligt idd zoals je zelf weet veel moeilijker. Hier spreekt men over een probleem dat pas over een paar 10duizend jaar opgelost zal zijn en zolang er steeds van dit soort afval bij komt word de dag voor de oplossing verder weg geschoven. De reden dat dit afval nog steeds geen vaste bergplaats heeft gekregen is even simpel als doeltreffend, men wil het niet uit het oog en uit de aandacht halen. Want van zodra men dit afval voorgoed laat opbergen zullen vele gaan deenken dat het probleem ervan is opgelost en men er rustig mee kan doorgaan zonder nog verder naar andere oplossingen te zoeken voor het energie probleem. Dit afval mag dus nooit een vaste opbergplaats krijgen, en men moet er verdomme heel veel moed en verstand hebben om dit steeds opnieuw aan iedereen te blijven zeggen en te blijven volhouden. Zo zal de aandacht er op nooit verslappen en zal men het steeds goed in het oog houden. Maar zoals ik reeds hoger heb geschreven er is beterschap op komst. Electrabel is nu bezig in de haven van Antwerpen samen met een grote afvalverwerker en een paar banken en GROTE biogaswinningsinstallatie te zetten met een vermogen vergelijkbaar met de installaties van Kopenhage DK. een investering van een kleine 5.000.000€ De eerste grote stap in de richting van hernieuwbare energie is in België dus ook gezet nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Minister-President
|
![]() Hallo iedereen en in het bijzonder Jantje
Weinig tijd momenteel, vandaar pas nu gestart met het lezen van deze thread. Het eigenlijke onderwerp is wat op de achtergrond geraakt. Blijkbaar stelt de vondst niet zoveel voor als op het eerste zicht lijkt. Daarna is de discussie wat uitgewaaierd. Hierover een paar bedenkingen en vragen: 1) Pro of contra kernenergie Hier voel ik me het meest verwant met Jantjes standpunt. Kernenergie kan wel heel gevaarlijk zijn, en heeft problemen waar men geen 100% goede oplossing voor heeft. Door het feit dat we met zoveel (mensen) zijn, moeten we het wellicht noodgedwongen nog een tijdje gebruiken. Toch zou ik het aandeel hiervan liefst zo beperkt mogelijk zien. Als biogas maken vrij eenvoudig blijkt te zijn, zou ik het wel fijn vinden mocht hier meer gebruik van gemaakt worden. 2) Maken van biogas Heb met veel interesse de bijdragen van Jantje gelezen. Als ik het goed begrijp produceer je zelf biogas die je oa gebruikt om mee te rijden. Ik heb nog wat vragen waarvan ik hoop dat je hierover iets meer toelichting zal kunnen geven. Kan en wil je uitleggen (stap voor stap) hoe jij organisch materiaal omzet naar biogas (op kleinschalige manier dus). Wat heb je allemaal nodig, en wat doe je ermee? Kan dit biogas ook gebruikt worden om mee te verwarmen? (lijkt me eenvoudiger dan een auto naar gasgebruik om te bouwen?) Zijn er veiligheidsmaatregelen die men moet treffen indien men met zo'n systeem begint (overdruk, onderdruk, ontploffingsgevaar, ...) alvast bedankt bij voorbaat ![]() Als heel veel mensen kleine initiatieven nemen kan dit op gebied van energievoorziening grote gevolgen hebben. Dan kan men denk ik sneller aan afbouw dan bijbouw van kern- of andere centrales denken, hetgeen toch positief is? |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() CO2 wordt voor zuurstofverbruikend leven pas gevaarlijk als er hele procenten van in lucht zitten; de aardse atmosfeer bevat minder dan een half proMILLE en dat is zo weinig dat voor bevordering van plantengroei in kassen wel eens een cilinder koolzuur daar wordt opengetrokken (mensen buiten blijven, de eerste uren).
CO2 ademen wij zelf uit, tot soms 5% dus ook daarop zal binnenkort wel belasting worden gaan geheven ... dankzij de zwetsende milieufreaks. http://www.stichtingklimaat.nl/index.htm http://www.arompa.nl/knipsel/20020914a.htm http://www.flitsservice.nl/phpBB/vie...886&highlight= |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vaak totaal verkeerd geinterpreteerd; bovendien enkel bruikbaar indien de vraag naar warmte en elektricteit parallel lopen én indien de warmte in de buurt bruikbaar is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee; de huidige problemen zijn wat mij betreft niet duidelijk genoeg. Of beter, ze zijn mij wel duidelijk, en ik kan ze in perspectief plaatsen. Allecommotie errond vind ik overdreven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Bovendien zijn er vandaag alltechnieken in experimentele fase voor de verwerking van kernafval. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zitten in zonnecellen: Fosofor, Arseen, zware metalen en een verzameling aan zware chemicaliën om ze aan te maken. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||||
Banneling
|
![]() Ik heb al gezegd dat ik de discussie die wel elders voerden niet opnieuw ga doen, en daar blijf ik ook bij. Be my guest als je liever in jouw eigen realiteit blijft leven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar een nobel streefdoel van je om de mensen hun "luxe" afhandig te maken. Citaat:
En als je de STEGS wil gebruiken, én kernenrgie wil afschaffen, zonder extra CO2-uitstoot, dan heb je hier in België een reductie van 58% nodig op elektriciteit alleen al. Hoe wil je dat doen? De industrie wegjagen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||
|
![]() Citaat:
Om te bezuinigen en een einde te maken aan de nodeloze verspillingen zijn er geen speciale technologieën nodig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik al hoger zei, zal er willens nillens bezuinigd moeten worden. Door industrie en particulieren. En kernenergie moet niet enkel vervangen worden door STEGS. Ook hernieuwbare energie en andere alternatieven moeten maximaal worden ontwikkeld. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat heeft totaal niets te zien met kernenergie. Deze moet je ook met andere opwekkingenergie ook in het oog houden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geloof het maar, zelfs zij kunnen vaak niet volgen met de energofielen. Is dus zeker geen schande. Citaat:
Organisch afval blijft steeds de zelfde hoeveelheid gas leveren tot het uitgewerkt is, ooit gehoord over opslag. En tegen dat hij uitgewerkt is zal jij wel terug genoeg hebben geleverd, dus geen probleem. Citaat:
En als je wil kan je de centrale in Brecht ook gaan bezoeken om je te overtuigen. Die werkt enkel op de groencontainers van een paar gemeentes. Maar de huidige kerncentrales kunnen de vraag naar elektriciteit ook niet alleen aan. En wat is het kosten plaatje van een nieuwe kerncentrale en wanneer is ze dan terug betaald. De biogascentrale die nu in Antwerpen word gebouwd kost +/- 5.000.000€ en heeft zichzelf binnen 5 jaar terug betaald. Citaat:
Of je nu iets onder toezicht laat rotten en ontgasten of gewoon in de vrije natuur geeft geen verandering voor het milieu. Je hebt het hier niet over opwekken van bruikbare plutonium, maar over mest. Citaat:
En waarom moet alles steeds grootschalig zijn, vele kleintjes maken immers ook een grote. Maar ja, dan is alle winst niet voor de energiebaronie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zie toch veel molens verschijnen in het landschap, het worden er steeds meer en meer. Of zouden de energiebaronnen iets meer weten nu dan jij. Citaat:
Citaat:
Heb toch al geschreven dat je niet voldoende op de hoogte bent van alternatieve energieën. Citaat:
Citaat:
En hierover enkel met energofielen discuseer, dit gaat immers veel te technisch omdat iedereen hier op het forum nog zou kunnen volgen. En wil het daar verder gerust met jou over hebben, maar ben zeker dat we over deze dezelfde ideeën hebben en dit slechts als een bijproduct van de energiewinning zien. Nee, ik had het over warmterecuperatie van mest en afval. Is evenwel slecht plaatselijk bruikbaar en zeker niet in grote steden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Economisch onverantwoorden handelingen enkel omdat men wil opkomen voor het milieu, zonder naar andere zaken te kijken is niet mijn standpunt en zeker niet mijn handelswijze. Een mens mag voor mij ook finacieel beter worden van zijn inspanningen. En het gebruik van termic is in België echt niet haalbaar op finacieel vlak. Maar het gebruik van Biogas, wind, zonnenenergie en warterecuperatie zijn dit wel en kunnen weldegelijk de concurentie met kernenergie aan. Het is ook daarom dat de huidige grote energiebaronnen zoveel mogelijk negatieve rapporten maken over deze energiebronnen. Citaat:
Warmte winning. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Men is zelfs bezig met de veeteelt te proberen af te bouwen juist om deze gassen om zo meer ruimte te hebben voor de gassen van de fossiele brandstoffen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat men een paar jaar geleden heeft toegegeven dat kernenergie moet afgebouw worden is echt niet zonder reden geweest hoor en zeker geen politiek spelletje geweest. Groen heeft toen de politici van de andere partijen Enkel achter de garantie gevraagt dat het binnen 250 jaar nog even veilig zou zijn opgeborgen als wat men nu beweerd te doen. Geen enkele politicus heeft het aan gedurft dit idd op papier te zetten en ze hebben allemaal toegegeven dat ze deze garantie niet konden geven, want zij weten ook niet wat er in die tijd kan gebeuren. Jij beweert hier even dat die garantie er zelfs is voor 100.000 jaar. Ben jij helderziende of heb je soms een glazen bol. Het is daar dat het probleem zit en het is daarom dat er zoveel commotie over is en dat niemand de verantwoordelijkheid over het deffinitief opbergen van deze rommel durft te nemen. Citaat:
Citaat:
Veiligheidsvoorschriften zijn er namelijk alleen als er iets fout kan gaan en enkel voor de dingen die fout kunnen gaan. Bij het gebruik van een hamer leer ik ook aan mijn kids dat ze hun vinger er niet onder mogen houden of dat deze anders wel eens pijn kan gaan doen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die van het gebruik van fossiele brandstoffen kende men niet bij ingebruik namen er van. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |