Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 september 2006, 11:28   #121
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
JIJ hebt beweerd dat ik een maagd ben omdat ik geen affiches aftrek zoals Hemmerechts.
Dat wil dan zeggen dat Hemmerechts géén maagd is omdat ze wél affiches aftrekt. Logisch toch?

Het kan natuurlijk ook zijn dat je gewoon het gedrag van Hemmerechts goedpraat omdat ze in hetzelfde straatje zonder haat denkt te wonen als jij....
Mij blijft vooral haar zeer intelligente uitspraak bij, toen het op tv over onveilgheid ging, dat zij dagelijks met de fiets door de stad rijdt, en ook zeer laat, maar dat men haar weigerde te verkrachten......

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline  
Oud 10 september 2006, 11:33   #122
born2bewild
Banneling

Standaard

Of die keer in morgen beter toen ze haar overpeinzingen de ether instuurde aangaande sex met de veestapel.
born2bewild is offline  
Oud 10 september 2006, 11:35   #123
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas

natuurlijk steekt voor u links met kop en schouders bovenuit, u heeft het idee dat wat u ervan denkt per definitie correct is
maar eigenlijk bent u precies niet verder geraakt dan het niveau van een kleuter.
een redenering van " als zij iets doen, mag ik het ook doen" is in de ontwikkeling van een kind te situeren op kleuterniveau
in de verdere ontwikkeling leer je een kind dat " je slimmer moet zijn, en als iemand die naar je scheldt niet terug te schelden maar een voorbeeld te geven hoe het moet"

Je bedoelt dus eigenlijk dat jij iedereen mag uitschelden voor klein kind en dat degene die door jou uitgescholden wordt maar moet zwijgen want anders is hij....een klein kind?

Citaat:
in uw zin dat u nog nooit voor Kristien beleefd bent geweest, bewijst u duidelijk uw vooringenomenheid en uw beperkingen.
Verstandige mensen stellen zichzelf of hun mening steeds in vraag en toetsen deze mening af telkenmale er nieuwe gegevens of informatie komt.
Verstandige mensen kunnen dus in de loop van de tijd hun mening aanpassen door ook te luisteren naar argumenten van anderen, dit toetsen met hun mening en eventueel hun mening aanpassen.
Heeft u er nog nooit bij stilgestaan, dat als u per definitie mensen afschrijft of beledigd door hen hoer te noemen, de kans wel heel klein is dat u nog objectief naar meningen van anderen kan luisteren ?

Geldt deze regel ook voor Vlaams Belang-stemmers waartegen men veel verder is gegaan dan er 'gewoon onbeleefd' tegen te zijn?

Er zijn nochtans honderdduizenden 'verstandige' burgers die intussen met een heel of half oor luisteren naar wat die partij al jaren zegt, ook al worden ze ervoor gestraft, en die hun mening onder invloed van de gebeurtenissen hebben bijgesteld.

Heb jij er misschien ooit bij stil gestaan dat er duizenden burgers al jarenlang beledigd worden door hen uit te schelden voor onverdraagzame fascisten, racisten en nazi's?
De kans dat er nog 'objectief' naar hun mening KAN geluisterd worden is intussen nihil.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 september 2006 om 11:36.
Knuppel is offline  
Oud 10 september 2006, 11:36   #124
Stein
Burger

Standaard

Mijn mening :
( deze mening staat los van mijn politieke voorkeur)

De Vlaams-Belang kiezer : Geliefdkoost doelwit én Sitting Duck

Vlaams-Belang kiezers hebben het niet makkelijk. De hetse tegen het VB is dermate groot, dat je moet opletten je politieke voorkeur als VB'er duidelijk te maken. Waar een S.pa'er, CD&V'er of liberaal ongegeneerd kan zeggen voor welke partij hij kiest, moet een VB'er steeds op zijn hoede zijn. Sommigen vinden de kiezers van het VB ratten, mestkevers, of dergelijke meer. En dat is vreemd, want net deze "verdraagzame" mensen beschimpen zo 1 miljoen vlamingen. Een willekeurig persoon die "makak" zegt beschimpt belange geen miljoen mensen, maar wordt wel meteen als racist aanzien. Natuurlijk is het zeggen van "makak" even fout als het zeggen van mestkever tegen een VB'er. Maar in deze maatschappij is het zover gekomen dat een VB stemmer vogelvrij is. Zijn werk mag afgepakt worden, hij mag ineengeslaan worden. Want hij is VB'er. En die zijn onverdraagzaam, volgens bepaalde andere politieke partijen. De dag dat er een VB'er in elkaar wordt geslaan of vermoord, zal een politicus van een andere partij dan opstaan en zeggen "Dit is de schul van alle politiek correcte partijen, want door een jarenlange haat campagne tegen het VB, wakkeren ze de haat tegen VB'ers aan" ? Ik denk het niet.
Stein is offline  
Oud 10 september 2006, 11:37   #125
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas Bekijk bericht

u heeft wel veel pretentie om mij dommerik te noemen
niet dat studies per definitie iets zeggen maar welke studies heeft u gedaan dat u zichzelf de expertise geeft om mij dommerik te noemen ?
Ik heb sterk de indruk dat ik toch veel hoger opgeleid ben dan u.
ik kan accepteren dat u mij dom gedrag verwijt, maar dommerik slaat op mijn persoon en daar denk ik mij toch te kunnen meten met u

Wat een domme opmerking. Alsof het niveau van opleiding correleert met gezond verstand. Dommerik, toch.
Duym is offline  
Oud 10 september 2006, 11:37   #126
Nicolas
Burgemeester

Nicolas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dat heb jij dan weer allemaal opgemaakt uit mijn mening dat een normale vrouw liever geen seriemoordenaar op de koffie uitnodigt?
ja, maar ik vergeef het u dat u het niet snapt
en het feit dat u dit zelf niet ziet, is eigenlijk een bewijs van mijn stelling of mijn mening over uw niveau van ontwikkeling
als we spreken over niveau's van denken dan is het logisch dat als iemand op een lager niveau van ontwikkeling denkt, niet begrijpt wat iemand zegt die in de ontwikkeling op een hoger niveau denkt.
U moet dit niet direct opvatten als een belediging, ik weet niet hoe oud u bent en het kan zijn dat u nog een deel van uw ontwikkeling moet ondergaan. Alles op zijn tijd.
Bedenk dat het ook noodzakelijk is dat we al deze niveau's van denken moeten doormaken in onze ontwikkeling tot volwassene.

Bij elk niveau van denken is er ook een bepaald niveau van belevingswereld. bijvoorbeeld op zekere leeftijd/ ontwikkelingsniveau is het volledig te geloven in spoken onder het bed of bang te zijn voor vreemde mannen ( zwarte piet ziet voor kinderen er toch heel akelig uit)
Nicolas is offline  
Oud 10 september 2006, 11:40   #127
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

het is opvallend hoe vaak mensen met een extreem-rechts ideeëngoed nood hebben om te schelden, vernederende taal of schuttaal gebruiken.

Is dat zo? Je stelling is een typisch staaltje van linkse interpretatie. Het linkse kamp blinkt uit door fijnzinnig, beleefd en correct taalgebruik, terwijl het rechtse het moet hebben van vernederende schuttingtaal. Lees eens goed de berichten van sommige uitgesproken linkse debaters en dan kunnen we verder praten.
Citaat:
Ofwel is dit te wijten aan de lage scholing of sociaal niveau ofwel is het een teken van enorme frustratie en onmacht.
Ik vrees echter het laatste.

Gemakkelijke terminologie die niets bewijst.

robert t is offline  
Oud 10 september 2006, 11:51   #128
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Je bedoelt dus eigenlijk dat jij iedereen mag uitschelden voor klein kind en dat degene die door jou uitgescholden wordt maar moet zwijgen want anders is hij....een klein kind?

Geldt deze regel ook voor Vlaams Belang-stemmers waartegen men veel verder is gegaan dan er 'gewoon onbeleefd' tegen te zijn?

Er zijn nochtans honderdduizenden 'verstandige' burgers die intussen met een heel of half oor luisteren naar wat die partij al jaren zegt, ook al worden ze ervoor gestraft, en die hun mening onder invloed van de gebeurtenissen hebben bijgesteld.

Heb jij er misschien ooit bij stil gestaan dat er duizenden burgers al jarenlang beledigd worden door hen uit te schelden voor onverdraagzame fascisten, racisten en nazi's?
De kans dat er nog 'objectief' naar hun mening KAN geluisterd worden is intussen nihil.
ik heb u niet uitgescholden voor klein kind, ik heb gesteld dat u precies niet verder bent gekomen met uw redenering dan het niveau van klein kind
er is een ENORM nuance verschil

en waar ik op bedoelde is dat u een denkwijze volgt van : ik mag net hetzelfde doen als een ander ook al vind ik dat ze verkeerd bezig zijn

ik zal het nog duidelijker trachten uit te leggen :
het is niet omdat anderen u beledigen dat u ook moet beginnen beledigen ( dit is een kinderachtige manier van doen)
wees zo verstandig om uit deze polemiek te blijven

maar ik zie ( lees) wat er op deze discussie tussen ons beiden gebeurd. Ik zeg dat dit een kinderachtige denkwijze is en als antwoord stuurt u dat ik u uitscheld voor klein kind.
Er is een enorm nuanceverschil tussen wat ik u zeg en wat u denkt te horen.
U krijgt toch wel heel snel het gevoel " uitgescholden " te worden, in de psychiatrie noemen ze zo iemand " iemand met een kort lontje". Ik kan me inbeelden dat u zich weer beledigd zult voelen maar het is niet beledigend bedoelt en verder wil ik u wijzen op het recht op vrije meningsuiting.
Ik geef een mening over uw denkwijze en niet op u als persoon. Hopelijk verstaat u dit nuanceverschil en zoniet is het zinloos om met u verder in discussie te gaan.
Nicolas is offline  
Oud 10 september 2006, 12:03   #129
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ja, maar ik vergeef het u dat u het niet snapt
en het feit dat u dit zelf niet ziet, is eigenlijk een bewijs van mijn stelling of mijn mening over uw niveau van ontwikkeling
als we spreken over niveau's van denken dan is het logisch dat als iemand op een lager niveau van ontwikkeling denkt, niet begrijpt wat iemand zegt die in de ontwikkeling op een hoger niveau denkt.
U moet dit niet direct opvatten als een belediging, ik weet niet hoe oud u bent en het kan zijn dat u nog een deel van uw ontwikkeling moet ondergaan. Alles op zijn tijd.
Bedenk dat het ook noodzakelijk is dat we al deze niveau's van denken moeten doormaken in onze ontwikkeling tot volwassene.

Bij elk niveau van denken is er ook een bepaald niveau van belevingswereld. bijvoorbeeld op zekere leeftijd/ ontwikkelingsniveau is het volledig te geloven in spoken onder het bed of bang te zijn voor vreemde mannen ( zwarte piet ziet voor kinderen er toch heel akelig uit)

Ik ben 62 en geef toe dat een mens nooit te oud is om te leren...
Oud 10 september 2006, 12:06   #130
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Wat een domme opmerking. Alsof het niveau van opleiding correleert met gezond verstand. Dommerik, toch.
ik begrijp uit uw antwoord dat u moeite heeft om te lezen, dat mijn taalgebruik, woordenschat te moeilijk voor u is om te begrijpen.
Ik heb zelf gezegd dat er geen linear verband is tussen opleiding en verstand. Maar het is wel een mogelijke indicatie.
Iemand dommerik noemen, is een gewaagde uitspraak.

ik durf niet te zeggen of u een dommerik bent
wel dat u dom en kinderachtig gedrag stelt door bijvoorbeeld uw antwoord te beginnen met lachende gezichtjes ( ik ervaar het als dat u mij uitlacht), ik stel vast dat u moeite heeft met lezen want u herhaalt wat ik zelf schreef maar presenteert het als een vondst van u, verder stel ik vast dat u wel een heel simpele denkwijze erop heeft : voor u is een domme opmerking gelijk aan dommerik ( in begint schrijft u dat ik een domme opmerking maak en eindigt door mij nogmaals dommerik te noemen)
indien u geen onderscheid begrijpt tussen gedrag en persoon, dit voor u gelijk aan elkaar is, dan kan ik beter begrijpen dat u zich zo makkelijk beledigd voelt, dan kan ik ook beter begrijpen waarom u dergelijke domme dingen schrijft op dit forum.
Indien wat ik schreef voor u te moeilijk was of toch niet begrijpt dan is dit niet erg maar dan zou je toch in de toekomst beter moeten opletten wie u een dommerik noemt.
Misschien zegt u het beter tegen het spiegelbeeld in uw computerscherm.
Nicolas is offline  
Oud 10 september 2006, 12:08   #131
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

ik heb u niet uitgescholden voor klein kind, ik heb gesteld dat u precies niet verder bent gekomen met uw redenering dan het niveau van klein kind
er is een ENORM nuance verschil

Laat dat nu nét zijn wat ik van jouw manier van redeneren denk...

Citaat:
en waar ik op bedoelde is dat u een denkwijze volgt van : ik mag net hetzelfde doen als een ander ook al vind ik dat ze verkeerd bezig zijn
Dat mag je. Ik zal je zelfs geen kinderachtige manier van redeneren verwijten.

Citaat:
ik zal het nog duidelijker trachten uit te leggen :
het is niet omdat anderen u beledigen dat u ook moet beginnen beledigen ( dit is een kinderachtige manier van doen)
wees zo verstandig om uit deze polemiek te blijven
Een goede raad die dus ook voor jezelf geldt.

Citaat:
maar ik zie ( lees) wat er op deze discussie tussen ons beiden gebeurd. Ik zeg dat dit een kinderachtige denkwijze is en als antwoord stuurt u dat ik u uitscheld voor klein kind.
Ik (her) ken deze tactiek, ja.
Je bent niet de enige die ze gebruikt...

Citaat:
Er is een enorm nuanceverschil tussen wat ik u zeg en wat u denkt te horen.

U krijgt toch wel heel snel het gevoel " uitgescholden " te worden, in de psychiatrie noemen ze zo iemand " iemand met een kort lontje".
Dat klinkt in mijn oren als: 'mij zul je nooit horen zeggen dat je een vijs loshebt', maar ondertussen staat het er wél, hé?
Citaat:

Ik kan me inbeelden dat u zich weer beledigd zult voelen maar het is niet beledigend bedoelt

Citaat:
en verder wil ik u wijzen op het recht op vrije meningsuiting.
Juist....
Heel belangrijk voor de juiste persoon tegen de onjuiste....

Citaat:
Ik geef een mening over uw denkwijze en niet op u als persoon. Hopelijk verstaat u dit nuanceverschil en zoniet is het zinloos om met u verder in discussie te gaan.
Bedankt voor de moeite die je aan mij besteedt.
Je bent toevallig toch geen dubbelnick van Ayne Rand?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 10 september 2006 om 12:20.
Knuppel is offline  
Oud 10 september 2006, 12:16   #132
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Is dat zo? Je stelling is een typisch staaltje van linkse interpretatie. Het linkse kamp blinkt uit door fijnzinnig, beleefd en correct taalgebruik, terwijl het rechtse het moet hebben van vernederende schuttingtaal. Lees eens goed de berichten van sommige uitgesproken linkse debaters en dan kunnen we verder praten.Gemakkelijke terminologie die niets bewijst.

" gemakkelijke terminologie die niets bewijst" geldt ook voor uw antwoord.
als je extreem rechts zit met je politieke visie dan is bijna iedereen links en zo zijn je uitspraken altijd juist, zelfs een genuanceerde VB wordt reeds links in uw ogen of gedachten.

verder wil ik ook voor u herhalen dat dit toch een bijzonder kinderlijke redenering is dat uw gedrag zuiver bepaald wordt door de wijze dat anderen het doen
staat u voor iets of niet ?
indien u staat voor respect en fatsoen, pas het dan toe
ipv "als zij zo doen dan doe ik dit ook" denk- en handelswijze
als u staat voor een leefbare omgeving, tracht dan wijzer te zijn, tracht dan een voorbeeld te zijn van hoe het moet

het is natuurlijk makkelijker te zeggen " voor een leefbaar vlaanderen " dan het zelf leefbaarder te maken
neen, de anderen moeten veranderen om het leefbaar te maken maar in aanloop van verkiezingen zijn de VB kiezers vrijgesteld om mee te werken aan de leefbaarheid

Nicolas is offline  
Oud 10 september 2006, 12:18   #133
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik ben 62 en geef toe dat een mens nooit te oud is om te leren...
dit zijn heel wijze woorden en teken van inzicht
Nicolas is offline  
Oud 10 september 2006, 12:22   #134
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

dit zijn heel wijze woorden en teken van inzicht

Zegt degene die niks anders doet dan de manier van redeneren van iedereen die niet redeneert zoals hijzelf als kinderachtig afdoet....
Oud 10 september 2006, 12:25   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

" gemakkelijke terminologie die niets bewijst" geldt ook voor uw antwoord.
als je extreem rechts zit met je politieke visie dan is bijna iedereen links en zo zijn je uitspraken altijd juist, zelfs een genuanceerde VB wordt reeds links in uw ogen of gedachten.

verder wil ik ook voor u herhalen dat dit toch een bijzonder kinderlijke redenering is dat uw gedrag zuiver bepaald wordt door de wijze dat anderen het doen
staat u voor iets of niet ?
indien u staat voor respect en fatsoen, pas het dan toe
ipv "als zij zo doen dan doe ik dit ook" denk- en handelswijze
als u staat voor een leefbare omgeving, tracht dan wijzer te zijn, tracht dan een voorbeeld te zijn van hoe het moet

het is natuurlijk makkelijker te zeggen " voor een leefbaar vlaanderen " dan het zelf leefbaarder te maken
neen, de anderen moeten veranderen om het leefbaar te maken maar in aanloop van verkiezingen zijn de VB kiezers vrijgesteld om mee te werken aan de leefbaarheid

Je bedoelt toch dat iedereen moet meewerken aan de leefbaarheid van Vlaanderen zoals St.Niklaas dat ziet?
Oud 10 september 2006, 12:30   #136
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Laat dat nu nét zijn wat ik van jouw manier van redeneren denk...

Dat mag je. Ik zal je zelfs geen kinderachtige manier van redeneren verwijten.

Een goede raad die dus ook voor jezelf geldt.

Ik (her) ken deze tactiek, ja.
Je bent niet de enige die ze gebruikt...

Dat klinkt in mijn oren als: 'mij zul je nooit horen zeggen dat je een vijs loshebt', maar ondertussen staat het er wél, hé?

Juist....
Heel belangrijk voor de juiste persoon tegen de onjuiste....

Bedankt voor de moeite die je aan mij besteedt.
Je bent toevallig toch geen dubbelnick van Ayne Rand?

neen, ik ben geen dubbelnick van iemand anders

spijtig dat uw wijze woorden slechts tot deze woorden beperkt is gebleven en dat u zo een rigide opstelling heeft
maar desondanks heb ik geen spijt om mijn tijd in u te steken.
Een van mijn opleiders zij ooit dat ik mij teveel bezig houd met de " verloren zaken", dit is waar maar ik heb er geen spijt van

Nicolas is offline  
Oud 10 september 2006, 12:35   #137
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Zegt degene die niks anders doet dan de manier van redeneren van iedereen die niet redeneert zoals hijzelf als kinderachtig afdoet....
misschien iets om uit te leren ?
dat ik toch iets openere blik heb dan u ?
dan ik iets minder rigied ben dan u en dus ook kan toegeven dat iemand iets verstandig zegt ?

toch een teken misschien dat ik toch gezien mijn jonge leeftijd ten opzichte van u, reeds verder sta

Nicolas is offline  
Oud 10 september 2006, 12:40   #138
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Je bedoelt toch dat iedereen moet meewerken aan de leefbaarheid van Vlaanderen zoals St.Niklaas dat ziet?
ik kan niet antwoorden op uw vraag omdat uw vraagstelling zo vaag is en u waarschijnlijk iets bijzonders bedoelt over de leefbaarheid in St Niklaas.

Wat bedoelt u ? doe moeite om meer te schrijven dan één nietszeggende zin die misschien in uw brein is geformuleerd maar zelfs de verstandigste mens kan niet weten wat u hiermee bedoelt
Nicolas is offline  
Oud 10 september 2006, 12:50   #139
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kan de piepjonge, maar zo goed ontwikkelde Nicolas, zélf eens wat meer uitleg geven over wat hij bedoelt met: in aanloop van verkiezingen zijn de VB kiezers vrijgesteld om mee te werken aan de leefbaarheid van Vlaanderen'?
Knuppel is offline  
Oud 10 september 2006, 13:10   #140
Nicolas
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Misschien kan de piepjonge, maar zo goed ontwikkelde Nicolas, zélf eens wat meer uitleg geven over wat hij bedoelt met: in aanloop van verkiezingen zijn de VB kiezers vrijgesteld om mee te werken aan de leefbaarheid van Vlaanderen'?
oei, de jongere Nicolas heeft een gevoelige snaar geraakt bij onze 62 jarige knuppel ( u heeft zelf uw nickname gekozen) ?
ik zal dus niet vervallen in uiten van beledigingen zoals u doet
ik zal dus niet zoals u een gewone vraag tot uitleg ontwijken door over iets anders te beginnen

indien de VB kiezer wil staan voor betere leefbaarheid dan moet deze in zijn gedrag, naar mijn mening, het voorbeeld stellen in zijn gedrag.
mensen beledigen, mensen kleineren helpt niet om tot een leefbaardere omgeving te komen.
Kiezen voor VB is kiezen voor een leefbaardere omgeving, dit is de slogan van VB. Graag zou ik zien dat deze partij en zijn aanhangers het voorbeeld geven voor de verkiezingen en niet wachten op verkiezingen.

tenzij ik het mis heb, maar leefbaarheid in een maatschappij verbetert indien men start met het principe van respect voor andere mensen, fatsoenlijkheid in omgang met andere mensen.
Indien deze twee principes de komende weken worden toegepast de komende weken voor verkiezingen door VB en aanhang, dan stijgt de geloofwaardigheid van partij en zijn kiezers. De democratische partijen hebben reeds bewezen in het verleden dat ze voor iets staan. Het VB heeft tot nog toe nog niet bewezen in haar omgang met mensen dat ze de leefbaarheid van onze maatschappij hebben verbeterd, in tegendeel...

Nicolas is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be