Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Benedictus Imperator et Pontifex Maximus van Europa?
Ja 20 35,09%
Nee 35 61,40%
Weet het nog niet 2 3,51%
Aantal stemmers: 57. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 oktober 2006, 14:42   #121
FISHERMAN
Parlementslid

FISHERMAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Zoals ik al zei, als er een democratische meerderheid voor is, kan de paus staatshoofd worden.
Een democratie bestaat niet alleen uit de wil van de meerderheid.
In een democratie dient men ook de minderheid te beschermen tegen de meerderheid.
Een dictatuur blijft een dictatuur ook al geniet ze de wil van de meerderheid.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die Hitler, of moslim-landen waar ze overspelige executeren, democratisch zullen noemen. Nochtans kunnen/konden ze op de meerderheid van de bevolking rekenen.
Ik zie dus niet in hoe een theocratie(door de paus of iemand anders) democratisch kan zijn, zelfs al heeft ze de steun van de meerderheid van de bevolking.

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 14:45   #122
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Daar gaat het 'em net om in onze variant van de democratie Als de meerderheid van de bevolking ervan af wil, moet dat kunnen. Het probleem is enkel dat men er niet op kan terugkomen, nadie.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2006, 15:04   #123
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Zoals ik al zei, als er een democratische meerderheid voor is, kan de paus staatshoofd worden.
Dan moet je eerst voor de functie een voorstel tot een duidelijke taakomschrijving + mandaat + duur van het mandaat hebben. Als die functie via referendum wordt ingevoerd dan kan je kijken voor een verkiezing om die functie in te vullen. Maar dan moeten meerdere kandidaten mogelijk zijn, niet enkel de paus. En natuurlijk moet die na een bepaalde periode weer herkozen (of weggestemd) worden als blijkt dat hij in gaat tegen de wil of het welzijn van de bevolking.

En aangezien hij mijn recht om een burgerlijk huwelijk aan te gaan terug wil af schaffen (en dus rechtstreeks raakt aan mijn burgerrechten) wil ik in geen geval dat hij iets te zeggen krijgt over "wereldlijke zaken".
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be