![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Vlaanderen onafhankelijk zonder Brussel, welke stad moet dan hoofdstad worden? | |||
Antwerpen |
![]() ![]() ![]() |
23 | 41,82% |
Leuven |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,09% |
Toch Brussel, ook al is het een onafhankelijke stadstaat. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,45% |
Andere... |
![]() ![]() ![]() |
13 | 23,64% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kies voor Antwerpen maar op voorwaarde dat de Vlaamse regering en administratie zich nestelt in een industriepark, net als elk gewoon bedrijf. En dat ze dus geen plein gaan platgooien om er een lelijk parlement te zetten in het midden van de stad waardoor er weer 20.000 auto's meer doorheen de stadskern moeten racen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil Antwerpen als hoofdstad van Antwerpen, een stadstaat, deel uitmakende van een conglomeratie van stadsgebieden, middelgrote havenstad met uitstekende verbindingen, samenwerking met Rotterdam en Le Havre, absolute democratie en ijzeren vuist soort van Antwerpen.
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() stadstaten zijn bullshit. Ongeremde stadsexpantie die daar het gevolg van is vernietigt het milieu en het omringende platteland. Nee dank u.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat heeft expansie te maken met stadstaten??? Dat moet je toch eens verklaren.
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stadstaten horen bij heel de rethoriek rond Global Cities: steden die ongeremd moeten kunnen groeien. Ik ben eens benieuwd of Doel nog bij machte zal zijn zich te verdedigen als Antwerpen de reus helemaal alleen beslissingen kan nemen. De concurrentie die ontstaat tussen de steden (want laten we wel wezen, het zullen geen communistische stadstaten zijn die jullie willen) zal de maatschappelijke burgeroorlog nog verscherpen. Niemand zal Antwerpen of brussel nog tegen houden een eigen stedelijk leger te vormen waarmee ze buurtgemeentes onder de knoet houden.
Of hoe uit liberalisme feodale baronnieën ontstaan, zoals ik al gezegd heb.
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In quasi elke post die ik van je lees, komt het woordje "feodaal" voor. Heb jij een speciale band met dat woord of zo? ![]()
![]() |
![]() |
#127 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() global cities is de nieuwe rage in pro-globaliseringskringen.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() zwevezele