Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 29 september 2006, 20:20   #121
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De vergelijking van de VRT-peiling met de werkelijke uitslag:
SPA 2.6% te hoog
VB 4.3 % te laag
VLD 0.5% te hoog
CD&V-nva 5.3% te hoog
Groen 1.7 % te laag
goh, peilingen... ze duiden natuurlijk ook wel iets aan hé. Als ge 5% haalt in de peilingen (als die methodologisch correct zijn uitgevoerd) ga je geen 30% op de verkiezingsdag hebben. Sowieso zal het VB geen absolute meerderheid halen, wat helaas allicht nodig zou zijn om aan het beleid deel te nemen. Neem nu dat ze 1 of 2 zetels tekort zouden komen, dan zie ik ze er nog wel enkele overtuigen. Maar nu... soit, Vlaanderen is groter dan Antwerpen
grossfaz is offline  
Oud 29 september 2006, 20:31   #122
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht
goh, peilingen... ze duiden natuurlijk ook wel iets aan hé. Als ge 5% haalt in de peilingen (als die methodologisch correct zijn uitgevoerd) ga je geen 30% op de verkiezingsdag hebben. Sowieso zal het VB geen absolute meerderheid halen, wat helaas allicht nodig zou zijn om aan het beleid deel te nemen. Neem nu dat ze 1 of 2 zetels tekort zouden komen, dan zie ik ze er nog wel enkele overtuigen. Maar nu... soit, Vlaanderen is groter dan Antwerpen
------------

één of twee zetels tekort betekent vroeg of laat het failliet van het gemeentebestuur ergens in de komende legislatuur.
Dat zou trouwens een goede zaak zijn want op die manier worden de realistische pijnpunten van Antwerpen blootgelegd.

At your service
bob. is offline  
Oud 29 september 2006, 20:56   #123
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
------------

één of twee zetels tekort betekent vroeg of laat het failliet van het gemeentebestuur ergens in de komende legislatuur.
Dat zou trouwens een goede zaak zijn want op die manier worden de realistische pijnpunten van Antwerpen blootgelegd.

At your service
en welke zijn die realistische pijnpunten dan volgens jou?
Oud 29 september 2006, 22:05   #124
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
De werkelijke uitslag is toch nog niet bekend? Of bedoel je de peiling en uitslag bij de Vlaamse verkiezingen?

Ik kan me herinneren ergens gelezen te hebben dat bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen in 2000 de peiling vlak voor de verkiezingen voor Antwerpen voorspelde dat Vlaams Blok 27% zou halen, 1 procentpunt minder dan in 1994. Uiteindelijk haalde VB 33% oftewel 5 procentpunt méér dan in 1994.

Aangezien VB bij de Vlaamse Parlementsverkiezingen in 2004 al 35% haalde in het kanton Antwerpen (ik geloof dat dat alleen bestaat uit de gemeente A'pen zelf en de gemeente Zwijndrecht), dan is de 34,2% die nu voorspeld wordt sowieso onrealistisch. Zeker als je ziet dat de uitslag van het VB bij de Vlaamse verkiezingen in 1999 ook een stuk lager was dan die bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2000. Mij lijkt de 39% die de Stemmenkampioen voorspelt daarom een stuk realistischer.
Beste djimi, ik hoop dat je gelijk hebt. Is dat niet vriendelijk?
luc broes is offline  
Oud 30 september 2006, 09:09   #125
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Beste djimi, ik hoop dat je gelijk hebt. Is dat niet vriendelijk?
Heel vriendelijk.

Het lijkt mij erg leuk als er een patstelling ontstaat. Dat kan als bijv. VB-VLOTT 26 zetels haalt, de PVDA 1 en NEE ook 1. Of VB-VLOTT 27 zetels en de PVDA 1 zetel. Ik zou de gezichten van de coalitiegenoten dan weleens willen zien. Gaan VLD en CD&V dan serieus met de communisten besturen (nog afgezien van de vraag of de PVDA dat zelf wel wil) of toch maar met VB? Dat wordt een lastige afweging...

Kortom, een droomuitslag. Maar ik vrees dat mij dat genot als toeschouwer niet wordt gegund.
Dimitri is offline  
Oud 30 september 2006, 10:12   #126
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
en welke zijn die realistische pijnpunten dan volgens jou?
------

een bont gekleurd schepencollega dat aan de ene kant zegt dat illegalen (het woord zegt het zelf) moeten worden opgespoord en het land uitgezet, en aan de andere kant die illegalen onderdak en te eten geven , en daar bovenop dan nog ' miss illegal beauty ' wedstrijden organiseert.

Of om het anders te formuleren , ...een schepencollege dat dweilt en tegelijkertijd de waterkraan zo ver mogelijk opendraait.
Het resultaat is dat de vloer nat en glibberig blijft, er kordaat over stappen gaat wegens het slipgevaar niet en voorzichtig gesluip dringt zich op.
Een probleemstad als Antwerpen heeft wel wat anders nodig dan behoedzaam bestuur.

At your service
bob. is offline  
Oud 30 september 2006, 15:39   #127
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Het lijkt mij erg leuk als er een patstelling ontstaat.
Inderdaad. Zelfs indien het VB 1-2 zetels tekort komt voor een absolute meerderheid. Eigenlijk lijkt diegene die het initiatief neemt na de verkiezingen dan in het nadeel:
- Heel de linkse en Belgische kerk zal druk uitoefenen om toch maar een bonte anti-VB coalitie op de been te brengen. Dit kan heeeel moeilijk worden, bvb. de verliezende VLD opnieuw een coalitie met Groen! door de strot te duwen. En de vernieuwde (alles is relatief) CD&V die in een verliezende formule worden gedwongen. Wordt leuk...
- Indien het initiatief echter aan FDW wordt gelaten, dan zal hij bruggen moeten bouwen. Wordt ook leuk...
Oud 30 september 2006, 15:52   #128
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Zeker niet vergeten popcorn in huis te halen voor volgend weekend.
Oud 30 september 2006, 15:57   #129
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dilbert Bekijk bericht
Zeker niet vergeten popcorn in huis te halen voor volgend weekend.

+

+

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 30 september 2006, 21:11   #130
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik denk dat je je hier vergist. Er zijn meer dan voldoende allochtonen die ook voor het VB stemmen. Cijfers ken ik niet. Ik heb het onlangs ergens in een of ander tijdschrift gelezen.
Klopt. Ik werk beroepshalve met veel Oosterlingen. Het gros daarvan zijn VB'ers. Zal wel iets met Oosterse wijsheid te maken hebben, veronderstel ik
hurricane is offline  
Oud 30 september 2006, 23:04   #131
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Klopt. Ik werk beroepshalve met veel Oosterlingen. Het gros daarvan zijn VB'ers. Zal wel iets met Oosterse wijsheid te maken hebben, veronderstel ik
Japan houdt middels wettelijke en bureaucratische maatregelen zekere cultuur-vreemde/vijandige invloeden buiten en China rekent er binnenslands op uiterst harde wijze mee af.
Oud 1 oktober 2006, 08:15   #132
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Japan houdt middels wettelijke en bureaucratische maatregelen zekere cultuur-vreemde/vijandige invloeden buiten en China rekent er binnenslands op uiterst harde wijze mee af.
Denk maar niet dat je daar zo maar de nationaliteit bekomt. Ik ken een Chinese student uit Beiging (Peking) die hier in Antwerpen trouwde met een Chinese uit Taiwan. Die Chinese verkrijgt daardoor echter geen Chinese nationaliteit (in de volksrepubliek).
Onze lieve politiek correcten zouden zoiets hier een grove schending van de mensenrechten noemen. Maar voor het rode china brengen ze het nodige begrip op.

Laatst gewijzigd door luc broes : 1 oktober 2006 om 08:16.
luc broes is offline  
Oud 1 oktober 2006, 22:28   #133
Tussendelijntjes
Vreemdeling

Standaard

Ach ja, het is veel gemakkelijker om je waren aan de man te brengen als je met twee maten en twee gewichten werkt.
Zelf vinden ze zich intelligent en de Vlaams Belanger dom en achterlijk of in het beste geval een populistische foertstemmer.
Ze zouden er beter aan doen om, zoals het in een echte democratie hoort, met alle partijen rond de tafel te gaan zitten en eens goed te overleggen, en daarbij geen enkel onderwerp in de taboesfeer te brengen of houden.
Tussendelijntjes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be