![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
je bent zelf een racist
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk heef heel deze discussie geen zin. Wij zitten hier achter onze computers, terwijl de boel ginder in de fik gestoken wordt.
Iedereen lult hier pro's en contra's maar niemand kan het geweld echt stoppen. Daarbij stel ik me de vraag bij de politiek correcten of ze werkelijk voor zichzelf denken of enkel de voorgekauwde koek slikken, die men hen wil doen slikken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik bezorgde je gewoon een koekje van eigen deeg terug nav die boertige opmerking die je nav Fieseler's politiek oncorrecte opmerking maakte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik denk gewoon, dat jonge kerels/meisjes met een gemiddelde van 30 overtredingen. Niet echt op straat horen en vooral niet in groep.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
haha 2 vliegen in 1 klap, een criminele ael'er, een criminele moslim die wel aan de ramadan deed hahaha
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geldt die theorie ook voor Karel Degucht ? Of mag die zijn haatfestijntjes nog jaren lang verder zetten met zijn maatjes uit de bevriende pers? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe in elk geval geen uitspraken over "de individuele criminele ( ideologische) afwijking van bepaalde aanwijsbare entiteiten ( volgens het nieuws hier Noord Afrikanen)". Ik zou zulke (on)zin zelfs niet geschreven krijgen. 2. Er zijn 'voor minder' zeker nog géén fatwas uitgesproken. Op 'de cartoons' en de 'de paus' zijn voor zover ik mij kan herinneren in België géén gewelddadige reacties gekomen, en dit ondanks de aanwezigheid van ca. 400.000 'Islamieten' in ons land. Wat hebben al deze zaken trouwens te maken met wat er nu in Brussel gebeurt/gebeurd is ??? 3. Deze zin begrijp ik niet. Kunt u dat even herformuleren, a.u.b. ? 4. Voor een 'lose babbel' doet u anders toch wel vrij straffe uitspraken, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Minister-President
|
![]() degucht is op z'n pik getrapt. Toen hij de vb'ers uitmaakte voor mestkevers heeft paola een plafond in haar paleis laten bezetten met deze diertjes. Volgens degucht is dit een stille liefdesverklaring van het wat ze noemen vorstenhuisvoor het vb toch langs paola 's zijde. Dat is ook de reden dat flipke zo uit den bol ging tegen het vb, hij zag zijne mama al ontrouw worden aan zijne papa met nen vb'er. En degucht dacht dat hij het vb had beledigd, wat een (s)nul.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mag jij dat eens mooi hier gaan uitleggen
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Doe ik lekker niet.
![]()
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben leraar Nederlands op een Franstalige middelbare school, en iets meer dan de helft van mijn leerlingen zijn 'Islamieten', van Marokkaanse, Turkse, Tunesische, Algerijnse, Syrische, Albanese, Pakistaanse, ... afkomst. De meeste van deze jongens en meisjes zijn echter wel 'Belgen', die - omdat ze in Brussel naar school gaan - als 'tweede taal' Nederlands (de Vlaamse variant) moeten leren. Sommigen onder hen beheersen deze taal nu reeds beter dan nogal wat zogenaamde 'èchte Vlamingen'. Dat belooft voor de toekomst ! Dankzij mijn job werk ik dus eigenlijk actief mee aan de uitbouw van een 'multiculturele' samenleving, en ik moet toegeven: dat doet mij heel veel plezier. Ik hoop dat nog vele jaren te kunnen blijven doen. Tot genoegen, djimi |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Misschien verdedigt Fieseler zichzelf wel beter zonder uw 'hulp' ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wel kan me iets voorstellen bij uw reactie maar vergeet onderstaande niet. Bron : Answering-islam. Islam en geweld Na de gebeurtenissen van 11 september 2001, heeft het onderwerp geweld en religie opnieuw geleid tot felle discussies. Het is onze stellige overtuiging dat hoewel verschillende politieke, sociaal economische en culturele factoren veelbetekenend zijn geweest en bijgedragen hebben aan de opkomst van geweld en terrorisme in de hedendaagse fundamentalistische islam, we de religieuze dimensie van dit geweld niet kunnen ontkennen dat terug leidt naar het hart en de oorsprong van de islam. Het punt dat we willen maken is erg simpel. Moslims die daden van geweld en terreur plegen in de naam van God, kunnen ruimschoots rechtvaardiging vinden voor hun daden, gebaseerd op de leringen van de koran en de woorden en voorbeelden van Mohammed zelf! We hebben vaak gehoord in de media dat de relatie tussen moslimterroristen en islam dezelfde is als de relatie tussen de KKK en het christendom. Deze analogie is absoluut onjuist. Christenen die zich bezighouden met geweld, overtreden de expliciete leringen en het voorbeeld van Jezus Christus. Aan de andere kant kunnen moslims die klaar staan om hun zogenaamde vijanden te vernietigen in de naam van God, zich beroepen op het volgen van de geboden van God in de koran en het nadoen van de profeet als hun rolmodel. Ons punt impliceert uiteraard niet dat alle gelovige en vrome moslims gewelddadig moeten zijn, om aan de ware leringen van de islam recht te doen. We aarzelen niet te zeggen dat de meerderheid van de moslimwereld daden van terreur en geweld veroordeelt. Er zijn vele denkscholen in de islam met gevarieerde en vaak conflicterende interpretaties van de koran. Echter het belangrijke verschil dat we maken is dat de minderheidsgroepen in islam die overgaan tot het gebruik van geweld, zijn niet een afwijking van de islam, maar in feite kunnen legitiem beweren dat ze binnen de basis parameters van de islamitische djihaad werken. We zullen ons nu richten op het bewijs voor onze bewering. Het volgende zijn slechts sommige van de verzen in de koran die in de geschiedenis gebruikt werden ter ondersteuning van geweld in de naam van God en de glorie van het martelaarschap in een heilige oorlog . (Zie verder die site Answering-islam) Soera 2: 190-193 Soera 2: 216 Soera 2: 244 Soera 3: 157-158 Soera 3: 169 Soera 3: 195 Soera 4: 101 Soera 4:74 Soera 4:76 Soera 4: 89 Soera 4: 95 Soera 5: 33 Soera 5: 54 Soera 8: 59-60 Soera 8: 65 Soera 9: 5 Soera 9:5 Soera 9: 14 Soera 9: 29 Soera 47: 4 Soera 61: 4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() djimi staat voor dhimmi
dag mensen, ik ben dat gemanipuleer van links hier meer dan zat.
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waar zit Godfried Daneels trouwens, moet hij zijn volk niet aansporen om de gemoederen te bedaren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() stropkeuh,
wat u daar allemaal aanhaalt, klopt grotendeels. Er ontbreken ook nog een aantal 'waarheden', maar als ik mij goed herinner, bestaan er reeds een aantal threads hierover, niet ?? Laten we dus elders verder discussiëren over het verband tussen Islam en geweld, hier gaat het over die 'rellen' in Brussel. Dank u, djimi |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wat ik niet begrijp is dat als het inderdaad over een kleine groep en bij het gerecht zeer goede bekenden zijn, waarom worden ze dan niet allemaal onmiddelijk opgepakt.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om een klein groepje mensen op te pakken. Waarom pakken de ordediensten hen niet op: a) ze willen niet b) ze kunnen niet c) ze mogen niet d) ze durven niet e) het zijn er veel meer dan een klein groepje f) ze weten van geen kanten wie de relschoppers zijn g) ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze mogen niet, en als ze het al doen, de magistratur zit nog harder politiek verweven, en dus heeft het geen nut ze op te pakken.
|
![]() |
![]() |