![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Wat indien VB op 8 oktober ergens aan de macht komt? | |||
Alles wordt beter. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 32,05% |
Het VB zal een partij ale een ander blijken te zijn. Er zal niets wezenlijks veranderen. |
![]() ![]() ![]() |
20 | 25,64% |
VB zal door de mand vallen en de volgende verkiezingen fors inboeten. |
![]() ![]() ![]() |
25 | 32,05% |
Het VB gaat de oppositie monddood maken en de democratie buitenspel zetten. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 10,26% |
Aantal stemmers: 78. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() Ik heb u echt onderschat : 6 minuten!
Hulp ingeroepen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Minister-President
|
![]() Tot dusver 18 ezels op 63 deelnemers die denken dat het beter zou worden. Valt nog mee, ik had slechter verwacht...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() - neen, ik ben niet in die politieke families te situeren - ik heb een meer dan fulltime job en ik koop mijn fotografiespullen zelf (ik ben dus ook geen slechte landschapsschilder maar een meermals bekroond natuurfotograaf) - ik lees minstens 4 kranten per dag (niet tijdens mijn werkuren) en daar is de Morgen er eentje van. - om mijn job te doen mag je niet naief zijn maar van de wereld een betere plaats willen maken ik dacht ik essentieel als politiek geïnteresseerde. Maar, het bewijst allemaal hoe snel we (ver)oordelen nietwaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Gouverneur
|
![]() 'k heb niet gestemd... het zijn immers per 8 oktober gemeenteraadsverkiezingen (en provincieraadsverkiezingen). Wat de impact zal zijn van het VB zal afhangen van het potentieel van de kandidaten in de betreffende gemeenten.
In het algemeen: - het is een nadeel dat men niet uit een omgeving met bestuurservaring komt.. het is altijd makkelijker wanneer je kan terugvallen op mensen die al schepen/burgemeester zijn geweest; - men zal zich - overigens net zomin als andere partijen - sterk kunnen profileren. Immers, de bevoegdheden van de gemeente zijn beperkt... Van de 'klassieke partijen' is men dat allicht al 'gewoon'.. maar gaat men niet meer verwachten van het VB? het is maar een vraag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Europees Commissaris
|
![]() Intriest mochten ze bij ons aan de macht komen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik herinner me vaag dat we een aantal maanden geleden een voorproefje van VB-bestuur gehad hebben in één of andere districtsraad, waar ze blijkbaar een meerderheid hebben kunnen vormen, om het bestuur hun wil op te leggen.
Blijkbaar was er volgens hen onverantwoord omgesprongen met uitgaven. Of dit al of niet correct is, doet er eigenlijk niet toe. Wat zou een beleidspartij met een meerderheid in de raad in dit geval doen? volgens mij een zou die een duidelijk reglement opmaken, en controle installeren. Wat was de VB-oplossing die gestemd is : Alle uitgaven vanaf €20 (denk ik, maar het was in ieder geval belachelijk laag) moeten vooraf aan de raad voorgelegd worden. Dit is geen beleid, dit is een pest-maatregel, om iedere bestuur onmogelijk te maken. Stel u voor dat een directie voor dergelijke uitgave moet wachten op goedkeuring van een raad van bestuur ! Tot daar een blik op wat we van een VB-bestuur kunnen verwachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Parlementslid
|
![]() Maar het VB kan nergens in de meerderheid komen! (cordon sannitaire of hoe je het ook mag spellen)
twee mogelijkheden om toch in de meerderheid te komen: -het cordon wordt verbroken wat misschien in de toekomst gebeurt... -het VB haalt in een kiesdistrict 50% of meer en kan dus alleen in de meerderheid het kiesdistrict besturen... wat zeer onwaarschijnlijk is
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Banneling
|
![]() Als het om een afdeling met goede,idealistische VBers gaat zal het in de mate van het mogelijke beter worden.Mirakels zijn op plaatselijk vlak echter niet te verwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat doet hij niet door op deze of gene partij een stem uit te brengen omdat deze beloft naar hem te luisteren, maar dat doet hij door te zoreg dat de politici zelf niet meer weten wat er gebeurt en verplicht is steeds opnieuw maar de kiezer te komen. Bij meer dan 25% blanco stemmen moeten de politici opnieuw beginnen met hun verkiezingen en terug naar de burger komen. En dat is de enigen echte manier om iets te veranderen. Zorgen dat er geen geldige verkiezingen zijn. En dit tot alle politici eindelijk hebben begrepen dat het zo niet verder kan. En dan pas een volmacht geven aan de politici die met een degelijk en menselijk plan voor het oplossen van de problemen afkomen. En tot nu toe heeft er geen enkel partij een deugdelijk plan aan de burger voorgelegd. Noch de VLD, noch de CD&V, noch Groen!, noch SP.A, noch het VB zijn met een degelijk werkbaar plan met een blijven effect afgekomen. Dus laat ons allen nu eindelijk eisen dat men dit wel doet en BLANCO stemmen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Take sides. Neutrality helps the oppressor, never the victim. Silence encourages the tormentor, never the tormented. - Elie Wiesel. Laatst gewijzigd door Linkse Vogel : 6 oktober 2006 om 19:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Parlementslid
|
![]() eigenlijk moeten doe die VB-ers gewoon geen campagne meer doen... die winnen toch zowiezoo stemmen. tenzij dat ze een vreselijke fout begaan
![]() |
#139 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De kans dat ze deze score halen in de districten Merksem, Hoboken of Deurne is zeer reëel. Als ze een absolute meerderheid behalen, verwacht ik protest (van grote of kleine aard, ik weet het niet) en als ze de macht overnemen, denk ik dat ze het best moeilijk zullen krijgen. Het is geen kwestie van door de mand vallen, de publieke opinie en de verzamelde oppositie zal er alles aan doen om hen door de mand te kunnen rámmen. Elke scheet die het VB laat, zal geëvolueerd, opgevolgd en wanneer mogelijk afgekraakt worden. De bevolking zal ook zeer hoge verwachtingen hebben en het VB genadeloos afmaken als deze niet ingelost worden. Het doemscenario voor de traditionele partijen bestaat er natuurlijk in dat het VB het wél goed doet in zo'n district want dan is de partij volwaardig "gelanceerd". Maar om nu echt concreet op de kern van de vraag te antwoorden: pfff, ik waag het niet. Ik hóóp stiekem wel dat ze érgens een absolute meerderheid behalen en alléén kunnen laten zien wat ze waard zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Banneling
|
![]() Wat er moet gebeuren :
Gewoon de wet naleven ![]() Te rap gereden = de gevolgen dragen, gedronken en achter het stuur = de gevolgen dragen................ Illegaal hier = terug naar land van herkomst. Misdadigers(is het nu een marokkaan,vlaming,chinees,...)!? Die horen in de gevangenis. Zich niet willen aanpassen = een verwittiging->geen resultaat! = naar land van herkomst. Dit is geen racisme maar gewoon de wet naleven.....meer vragen wij niet. Een land moet toch ook een "beetje" efficiënt gerund worden net als een bedrijf anders ga je ten onder. Laatst gewijzigd door colargo : 6 oktober 2006 om 21:04. |
![]() |
![]() |