Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2006, 21:40   #121
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
deze paragraaf vond ik trouwens treffend:

"Daarnaast valt het Hooghe op dat we in Vlaanderen makkelijk op een heel negatieve manier over immigratie praten. ,,Als het over migranten gaat, dat is het achtervoegsel '-probleem' nooit ver weg. In Canada wordt immigratie veel meer gezien als een economische opportuniteit: nieuwkomers dragen bij aan de verdere groei van de Canadese economie.
Dat komt dus uit die fameuze studie. Wel die professor verdient een buis. Om wille van domheid of kwade wil.

In Canada worden enkel opgeleide en geselecteerde immigranten toegelaten. Ik ken bv een echtpaar, beide dokter uit Roemenië die naar Canada uitgeweken zijn. Ook enkele opgeleide Chinezen die eerst in Antwerpen gestudeerd hebben. Natuurlijk dragen die in het dun-bevolkt Canada bij aan de verdere groei van de economie.
In België zijn zeer veel immigranten (zeker de tweede en derde generatie) onopgeleid en werkloos. Er is ook geen sprake van selectie.
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een 'professor' die twee op gelijke voet stelt, en dan nog gebruikt om de Vlamingen te demoniseren?

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 september 2006 om 21:41.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:40   #122
The B@ron
Burger

The B@ron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Omdat zelfs de Belgische maatschappij niet alleen meer bestaat uit blanken?
Nee, maar over welk percentage spreken we ? Als je elke minderheid moet opvoeren uit PC overwegingen zijn we nog niet aan "de nieuwe patatjes" De meerderheid is hier nog altijd blank (mss tot spijt van sommigen) dus dit moet tot uiting komen in de televisieuitzendingen ook.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ja hoor, ik vraag me af hoeveel blanken er leven in Nigeria...
Hoeveel zwarten leven er in Belgie ? Same question...
Oud 30 september 2006, 21:47   #123
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het officiele VB standpunt is een afgezwakte versie (met veel glijmiddel) voor in de media...
Ja u weet het natuurlijk beter dan het Vlaams Belang zelf waar zij voor staan.

Ik dacht dat u ernstig genomen wilde worden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 30 september 2006 om 21:49.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 21:52   #124
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The B@ron Bekijk bericht
Geef mij eens een goede reden waarom wij een zwarte nieuwslezer moeten hebben ? Bij mijn weten ligt Belgie niet in Afrika. Heb jij weet van blanke nieuwslezers bij bv de Nigeriaanse televisie ? Die hebben daar ook niks te zoeken.
Om politiek correct te zijn moeten voortaan Chinese nieuwslezers komen in Frankrijk, Zwarten in Denemarken, Aziaten in Duitsland, Vlamingen bij de Walen, Walen in Vlaanderen enz
Op die manier zullen we mekaar wellicht niet verstaan maar dat is niet belangrijk. We zullen wel 'verdraagzamer' worden en dat is het bijzonderste.

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 september 2006 om 21:52.
Oud 30 september 2006, 22:01   #125
The B@ron
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Om politiek correct te zijn moeten voortaan Chinese nieuwslezers komen in Frankrijk, Zwarten in Denemarken, Aziaten in Duitsland, Vlamingen bij de Walen, Walen in Vlaanderen enz
Op die manier zullen we mekaar wellicht niet verstaan maar dat is niet belangrijk. We zullen wel 'verdraagzamer' worden en dat is het bijzonderste.
Om nog maar te zwijgen van doven, blinden en andere andersvalieden. Ik denk dat die mensen een grotere minderheid zijn in onze maatschappij dan Afrikanen.
Oud 30 september 2006, 22:03   #126
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben het "Symphonic Show" op France 2 aan te kijken. De presentator is een Zwart. Bij TF1 hebben ze nu een Zwarte nieuwsanker : Harry Roselmack. En die zijn maar voorbeelden.

Zou zoiets in Vlaanderen kunnen gebeuren? Een Zwart of een Arabier die het nieuws of een uitzending zou presenteren? Ik denk van niet, Vlamingen zouden dat niet accepteren. Moet men Kaye Styles en Brahim uit de Vlaamse showbizz zetten enkel en alleen omdat ze "verschillend" zijn? Ik zie al het antwoord van sommigen hier op die forum : "Brahim is een makak en Kaye Styles is een aap". Vlaanderen draait slecht; Vlaanderen is ziek van zijn nationalisme en van zijn gratis haat tegenover alles wat niet Vlaams is. Dat wekt natuurlijk de onverdraagzaamheid, de racisme die we onder meer binnen de Vlaamse jeugd kunnen zien.
Faruk Özgünes
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 22:25   #127
The B@ron
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Faruk Özgünes
Jamaar, dat zal wel een heel slecht voorbeeld zijn volgens de multicul-lobby. Die man is zo perfect geintegreerd dat het niet opvalt dat hij van allochtone origine is. Ik veronderstel dat zij liever een type "Abdel met zijn haar vol gel" of een reincarnatie van de profeet (met baard) hebben om de diversiteit wat meer in de verf te zetten.

Laatst gewijzigd door The B@ron : 30 september 2006 om 22:27.
The B@ron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 22:31   #128
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
deze paragraaf vond ik trouwens treffend:

"Daarnaast valt het Hooghe op dat we in Vlaanderen makkelijk op een heel negatieve manier over immigratie praten. ,,Als het over migranten gaat, dat is het achtervoegsel '-probleem' nooit ver weg. In Canada wordt immigratie veel meer gezien als een economische opportuniteit: nieuwkomers dragen bij aan de verdere groei van de Canadese economie. In Vlaanderen verloopt het hele debat over migratie, integratie en multiculturaliteit bijzonder gepolariseerd.
Nogmaals hetzelfde onderwerp.
De ilegale immigratie vanuit Mexiko naar de VSA wordt niet gezien als een economische opportuniteit. Want het betreft onopgeleide onnodige immigratie.
Dat wordt bewezen door het feit dat de senaat in de VSA de bouw goedkeurde van een 1200 km lange muur om die immigratie te stoppen.
Goedgekeurd door 80% van de senatoren, die wellicht niet allemaal idioten of racisten zijn.
Het is zinloos te zeggen: immigratie is goed of immigratie is slecht.
Het hangt ervan af:
Wie is de immigrant en welk is het gastland?

Geleerde (linkse) professoren moeten daarmee rekening houden vooraleer ons te demoniseren

Laatst gewijzigd door luc broes : 30 september 2006 om 22:37.
Oud 30 september 2006, 22:35   #129
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Vlaamse jongen is onverdraagzaam omdat hij een relatie met een allochtoons meisje niet zo vanzelfsprekend vindt
Wat zou er gebeuren met die jongen als hij met zijn Marokkaanse vriendin hand en hand rondloopt?
Misschien krijgen ze dan wel goesting om hun genen te mengen......
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 22:38   #130
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Misschien krijgen ze dan wel goesting om hun genen te mengen......
Heb je al de proef op de som gedaan labyrinth?
Oud 30 september 2006, 22:46   #131
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben het "Symphonic Show" op France 2 aan te kijken. De presentator is een Zwart. Bij TF1 hebben ze nu een Zwarte nieuwsanker : Harry Roselmack. En die zijn maar voorbeelden.

Zou zoiets in Vlaanderen kunnen gebeuren? Een Zwart of een Arabier die het nieuws of een uitzending zou presenteren? Ik denk van niet, Vlamingen zouden dat niet accepteren. Moet men Kaye Styles en Brahim uit de Vlaamse showbizz zetten enkel en alleen omdat ze "verschillend" zijn? Ik zie al het antwoord van sommigen hier op die forum : "Brahim is een makak en Kaye Styles is een aap". Vlaanderen draait slecht; Vlaanderen is ziek van zijn nationalisme en van zijn gratis haat tegenover alles wat niet Vlaams is. Dat wekt natuurlijk de onverdraagzaamheid, de racisme die we onder meer binnen de Vlaamse jeugd kunnen zien.
Alida Neslo, Sandra Nalaerts.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 30 september 2006 om 22:46.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 22:48   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heropvoeden, eh.

Dit is wat in een andere maar gelijke dictatuur heropvoeden werd genoemd.

Heropvoeden. Godver... Bhairav zou hier moeten vloeken tegen dat woord maar dat doet hij niet omdat hij een geconditioneerd sletje is.
Ik denk dat jij verstandig genoeg bent om te weten dat het niet dit soort heropvoeding is wat ik bedoel.

Ik bedoel weldegelijk van hen mensen maken die respect hebben voor andere en van hen mensen maken die weten dat men rekening moet houden met andere en dat men niet zomaar zijn zin kan doen.

Ik bedoel dus hen heropvoeden tot mensen met een open geest.

Ik begrijp trouwens niet waarom jullie steeds met zulke dingen alles moeten vergelijken.
Als dat de enige vorm is die je kent als men over heropvoeden spreekt,
dan heb je toch een zeer bekropen geest.

Had van jou meer en beter verwacht Jazeker.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 22:58   #133
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je al de proef op de som gedaan labyrinth?
Sedert wanneer vind jij de liefde tussen een Vlaming en een Marokkaanse een som Luc ?
Misschien is er toch een stukje universele liefde bij jou blijven hangen.....
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 23:21   #134
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pukkie Bekijk bericht
Gelukkig zijn allochtoonse jongeren veel verdraagzamer tegenover de Vlamingen.
Af en toe steken ze wel eens wat autootjes, een bejaardencentrum of een ziekenhuis in de fik, slagen ze de ruiten van Vlaamse winkeliers aan diggelen, verkrachten ze hier en daar wat Vlaamse meisjes, zetten ze een halve stad op stelten, slagen ze wat tram- en busbestuurders op hun smikkel of sleuren ze je uit je jas om aan je zuurverdiende centjes te geraken, zetten ze op den tram het mes op de keel van enkele cipiers... maar voor de rest lopen de allochtoontjes over van verdraagzaamheid tegenover de Vlamingen.
Zolang die lieve, politiek correct geknuffelde allochtoontjes niet begrijpen dat verdraagzaamheid van twee kanten moet komen, mogen ze 0110 concerten organiseren zoveel ze willen. Ze blijven oogsten wat ze zaaien.
Oud 30 september 2006, 23:24   #135
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals hetzelfde onderwerp.
De ilegale immigratie vanuit Mexiko naar de VSA wordt niet gezien als een economische opportuniteit. Want het betreft onopgeleide onnodige immigratie. Dat wordt bewezen door het feit dat de senaat in de VSA de bouw goedkeurde van een 1200 km lange muur om die immigratie te stoppen. Goedgekeurd door 80% van de senatoren, die wellicht niet allemaal idioten of racisten zijn. Het is zinloos te zeggen: immigratie is goed of immigratie is slecht. Het hangt ervan af: Wie is de immigrant en welk is het gastland? Geleerde (linkse) professoren moeten daarmee rekening houden vooraleer ons te demoniseren
De studie is zeer beperkt. Men selecteert een doelgroep en gaat hierop bepaalde criteria meten. Op geen enkele manier heeft men een meting gedaan op andere doelgroepen.... en dus kan men ook niet vergelijken met die groepen. In feite kan men zelfs de gebruikte criteria in vrage stellen.

Het feit dat ik geen immigranten wil in België heeft niets te maken met racisme... en kan volledig gesteund zijn op economische gronden.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2006, 23:36   #136
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'niemand beweert dat de marrokanen verdraagzaam zijn'
Inderdaad, maar waarom moet een studie (liefst juist voor verkiezingen) nog maar eens aantonen hoe achtrlijk en verkeerd de Vlamingen wel zijn. DS zegt zelfs racistisch!!
Zou je het voor mogelijk achten dat een studie zou verschijnen waarin gezegd wordt: 'Marokkanen zijn racistisch'
Natuurlijk niet, zoiets is ondenkbaar. Maar Vlamingen demoniseren is in dit vervloekte land altijd toegelaten.
Juist gezegd. Over een ander geen kwaad woord, maar eigen volk gooit men voor de allochtone leeuwen, die ze hier gehaald hebben om die vuile klus te klaren.
Laat ze nog wat verder modderen, ze zullen met hun atheïsme en anarchisme niet ver komen. Ze zullen nog het minst respect afdwingen en met hun idealen nog het hardst tegen de kop stoten van de volkeren die ze hier gehaald hebben.
Eigenlijk hebben de linkiewinkies dus twee vijanden: de migranten van wie ze het kwaad niet zien en het kritische eigen volk, dat ze diaboliseren omdat ze de propaganda niet slikken en vroeg of laat ook tegen hen zal keren.
Oud 1 oktober 2006, 01:37   #137
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik bedoel dus hen heropvoeden tot mensen met een open geest.
Hoe gaan we hen heropvoeden? In een kamp steken? Meer goedgekeurde lectuur laten lezen? Meer zaligmakende folders laten lezen ter bevordering van gelijkheid en gelijke kansen. Wat wil je nog meer?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 01:41   #138
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Ik krijg spontane kniepeesreflexen van het woord "heropvoeden".

Hierzie, tijd voor David Hasselhoff:
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 01:52   #139
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Ik krijg spontane kniepeesreflexen van het woord "heropvoeden".

Hierzie, tijd voor David Hasselhoff:
Je maakt het er me niet makkelijker op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2006, 08:30   #140
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Sedert wanneer vind jij de liefde tussen een Vlaming en een Marokkaanse een som Luc ?
Misschien is er toch een stukje universele liefde bij jou blijven hangen.....
Beste labyrinth, je blijkt weeral verbaasd omdat je meent iets menselijks al liefde te ontwaren zelfs bij een VB-er! Hoe breeddenkend ben je toch, dat je zo iets voor mogelijk houdt.
Zoals je wellicht weet heb ik vele jaren van mijn leven in het buitenland doorgebracht wereldwijd. Mijn liefde was er niet universeel. Maar enkele zeldzame individuele gevallen waren toch mijn deel. En die waren niet beperkt tot blond haar en blauwe ogen.
Hopelijk krijg ik daarop geen giftige commentaar zoals vorige keer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be