Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2006, 18:17   #121
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Bij de ramadan wordt niet gevast, enkel de etenstijdstippen aangepast. Het volproppen gebeurt dan voor zonsopgang en na zondsondergang. De zon kan blijkbaar geen eten zien gedurende die periode.
Ik vast een heel jaar, alleen andersom: na 22.00h en voor 08.00h eet of drink ik niks.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 18:19   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
mijn islamitische echtgenoot (klinkt bekakt).... ik praat over mijn man of mijn moslim-man... NIET mijn islamitische echtgenoot

ik zou doelbewust het wettelijke statuut van een huwelijk negeren... dat moet je me toch es uitleggen als je wil, met welk doel precies?
U wenst bewust niet te antwoorden op de vraag of U een wettelijk huwelijk bent aangegaan. Ik vermoed - gezien de meer dan toevallige gelijkenissen met de poster of kifkif - dat dit niet het geval is.

In dat geval kan U niet van echtgenoot of huwelijk spreken. Ik spreek ook niet over mijn kater als "mijn man" - nochtans zijn we gehuwd op FSM-wijze.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 19:28   #123
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Vind je dat ik ook uit de normale maatschappij ben gestapt Basy Lys?
Wat is normaal? Jehovah's getuigen leven in een sociaal isolement dat naar de normen van de rest van de maatschappij niet als "normaal" wordt bestempeld. Het hersenspoelingsproces is er waarschijnlijk gerafineerder dan in vele andere religieuse of quasi-religieuse bewegingen. Derhalve kan ik niet stellen dat je uit de normale maatschappij bent gestapt.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 20:09   #124
hydra
Partijlid

Standaard

dikke chapeau
hydra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 20:17   #125
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Ik noem dit geen discussie meer maar gewoon iemand pesten.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 20:23   #126
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hydra Bekijk bericht
dikke chapeau
Oud 7 oktober 2006, 20:23   #127
Lincoln

Standaard

Citaat:
Wat is normaal? Jehovah's getuigen leven in een sociaal isolement dat naar de normen van de rest van de maatschappij niet als "normaal" wordt bestempeld. Het hersenspoelingsproces is er waarschijnlijk gerafineerder dan in vele andere religieuse of quasi-religieuse bewegingen. Derhalve kan ik niet stellen dat je uit de normale maatschappij bent gestapt.
Kom, kom, u bewijst toch niet dat u bij het rechte einde hebt? Of is alles wat uw hersenspinsel niet als normaal accepteert abnormaal , je kan ook nooit een definitie toewijten dat iemand abnormaal is dat hij dat ook zo is,.
Oud 7 oktober 2006, 20:25   #128
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Ik noem dit geen discussie meer maar gewoon iemand pesten.
Mensen zijn benieuwd naar niet-alledaagse ervaringen van hun medemensen en praten daarover. Iedereen brengt open zijn mening naar voor. Wat is daar verkeerd aan?

Als jij dat als pesten ziet is er misschien een langetenenprobleem?
Oud 7 oktober 2006, 20:32   #129
Lincoln

Standaard

Citaat:
Mensen zijn benieuwd naar niet-alledaagse ervaringen van hun medemensen en praten daarover. Iedereen brengt open zijn mening naar voor. Wat is daar verkeerd aan?

Als jij dat als pesten ziet is er misschien een langetenenprobleem?
Huh, ik heb gewoon mijn mening gezegd, of mag ik mijn forumgenoten geen advies geven ??
Oud 7 oktober 2006, 20:38   #130
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
Ooit was Sylvie "Melody" De Bie een heel gewoon Vlaamse meisje. Maar ook gewone Vlaamse meisjes durven wel dingen doen die je niet meteen zou verwachten. Zoals : trouwen met een Marokkaanse jongen - Khalid Boujida.

Samen met Khalid doet Sylvie sinds begin vorige week mee aan de ramadan - vier weken vasten, niet eten en drinken, maar ook géén make-up gebruiken. Sylvie : "Ik vind het normaal dat ik met hem meedoe. Ik zou het onbeleefd vinden om naast hem te zitten eten."

Khalid is moslim en Sylvie katholiek. Maar dat stond hun huwelijk niet in de weg. Khalid : "Een moslimman mag trouwen met een katholieke vrouw - maar omgekeerd niet. Waarom ? Omdat de man qua opvoeding de leider is. Het voornaamste is dat de vrouw met wie je trouwt gelovig is." En dat is Sylvie. Vier weken mee vasten is niet gemakkelijk. Maar ze is "koppig" en is vastbesloten om tot op het einde mee te doen.

Al blijft ze overdag wel uit de buurt van de ijskast. Thuis bij haar moeder heeft ze de meeste last. Zeker wanneer haar moeder - plagend vraagt : "Allez, schatteke ...wil geen snoepje ?"
Ik heb zelf niets tegen de islam als godsdienst of de gebruiken hier omtrent, zolang ze hun islam maar belijden in hun eigen gebied. En dat is Noord-Afrika, delen van ZO-Azie en het Midden Oosten. In Europa hoort de Islam en zijn gebruiken niet. Etnische Vlamingen die meedoen aan een volksvreemde godsdienst of cultuur, stellen zichzelf buiten de Vlaamse volksgemeenschap, wegens volksverraad.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 20:41   #131
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Een Vlaming dient mee te doen aan de Vasten, niet aan de Ramadan. Ik begrijp dat een aantal jongeren in de huidige decadente samenleving op zoek zijn naar orde in hun leven, maar als Vlaming bestaat hiervoor de Leer van de Heilige Vader te Rome.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 20:57   #132
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Een Vlaming dient mee te doen aan de Vasten, niet aan de Ramadan. Ik begrijp dat een aantal jongeren in de huidige decadente samenleving op zoek zijn naar orde in hun leven, maar als Vlaming bestaat hiervoor de Leer van de Heilige Vader te Rome.
Papa ratzinger??
Oud 7 oktober 2006, 21:17   #133
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een Vlaming is, net als elke westerling, opgegroeid in een cultuur van verdraagzaamheid en openheid, sfeer waarin onderandere de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens het levenslicht zag.

Die UVRM garandeert ondermeer godsdienstvrijheid. Vlamingen die zich tot de islam, het boeddhisme of voor mijn part het satanisme willen bekennen, genieten dat onvervreemdbare recht, net zoals Vlamingen die kiezen voor het christendom of Vlamingen die er atheïstische ideeën op nahouden.

Jij geniet zelfs het recht van mening te zijn dat Vlamingen zich gedwongen mogen weten zich tot het christendom of het katholicisme te bekennen. Je hebt niét het recht die mening in praktijk te brengen; d.w.z. dat je daadwerkelijk Vlamingen gaat dwingen.

Je bewijst hier maar mee dat je in identiek hetzelfde bedje ziek bent als diegenen tegen wie je hier stelling inneemt.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 23:15   #134
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ach wat ben jij toch grappig
het is toch overduidelijk dat jij buiten zo een maffe omgeving niet meer kunt leven! Je hebt gewoon je ouders hun godsdienst verworpen, en daar deed ge goed in volgens mij, maar vrijwel onmiddellijk heb je je in de armen van een �*nder relgie, even waanzinnig, of erger nog,geworpen.Het religie van je vader verlaten voor dat van je man...een mooi bewijs van spirituele afhankelijkheid.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 23:48   #135
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
het is toch overduidelijk dat jij buiten zo een maffe omgeving niet meer kunt leven! Je hebt gewoon je ouders hun godsdienst verworpen, en daar deed ge goed in volgens mij, maar vrijwel onmiddellijk heb je je in de armen van een �*nder relgie, even waanzinnig, of erger nog,geworpen.Het religie van je vader verlaten voor dat van je man...een mooi bewijs van spirituele afhankelijkheid.
Gustaaf, hoeveel posts heb jij ondertussen al die niet over migranten of homo's handelen ??
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 08:43   #136
Basy Lys
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Gustaaf, hoeveel posts heb jij ondertussen al die niet over migranten of homo's handelen ??
Is men op dit forum verplicht deel te nemen aan de meest diverse discussies, of is het toegelaten zich te concentreren op de onderwerpen die men vrij kiest?
Oud 8 oktober 2006, 08:55   #137
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Basy Lys, ik was nog jong toen we eruit zijn gestapt.. ik heb me dan als de bliksem laten dopen, ik had er een en ander aan overgehouden, dat geef ik toe, dan kan ook niet anders maar ik denk dat ik intussen voldoende geevolueerd ben en een redelijk 'normaal' leven leid. Wat is 'normaal' he...ik zie veel rondom mij dat ik ook moeilijk normaal kan noemen hoor. Bij christelijk opgevoede landgenoten bedoel ik dan.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2006, 08:58   #138
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf niets tegen de islam als godsdienst of de gebruiken hier omtrent, zolang ze hun islam maar belijden in hun eigen gebied. En dat is Noord-Afrika, delen van ZO-Azie en het Midden Oosten. In Europa hoort de Islam en zijn gebruiken niet. Etnische Vlamingen die meedoen aan een volksvreemde godsdienst of cultuur, stellen zichzelf buiten de Vlaamse volksgemeenschap, wegens volksverraad.
Waar ligt dan het gebied voor de Atheïsten?
Oud 8 oktober 2006, 09:08   #139
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Wij zijn eruit gestapt, mijn ouders en ik dus ook.
Mijn vader is atheïst, hoe kan ik zijn religie dan verlaten? Oordeel niet over mensen die je van haar noch pluim kent.
Ik ben christene, als mijn zoon later jood of boeddhist wil worden bij wijze van spreken dan zal ik hem niet tegenhouden, enkel de raad geven geen overhaaste beslissingen te nemen.
Ik heb me laten dopen omdat ik het beu was 'anders' te zijn, of nee, ik was niet anders, ik was het beu om door 'jullie' als anders behandeld te worden enkel omdat ik een andere religie had. Eens ik gedoopt was en veranderde van school was het pesten gedaan. Niemand merkte nog dat ik voorheen 'anders' was... ik hoorde er gewoon bij. Wat bewijst dat? Dat ik me abnormaal gedroeg of dat ik beoordeeld werd naar mijn religie??
Carlgustaaf... waaruit besluit jij dat ik moslima ben? Nu ben ik echt niet mee hoor.
Oud 8 oktober 2006, 09:13   #140
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Is men op dit forum verplicht deel te nemen aan de meest diverse discussies, of is het toegelaten zich te concentreren op de onderwerpen die men vrij kiest?
Daar heb je wel gelijk in Basy Lys... maar carlgustaaf zet hier 3 regeltjes neer over mijn persoon en er staan 2 onwaarheden in, hij zou wel beter eens tot zich laten doordringen wat hij leest voor hij zomaar wat uit zijn botten slaat en dan nog in een persoonlijke aanval. Steek niet graag energie in het rechttrekken van een ander zijn stommiteiten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be