![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Gouverneur
|
![]() U bent zeer zeker één van de verstandigste mensen op deze site.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kaffees zijn sociale plekken, niemand hoort er uitgesloten te worden. Uitsluiten doe je alleen als je verzuurd bent. Het is dus een zeer goede afspraak dat de rokers af en toe eens buiten gaan om daar hun sigaretje te roken. Doen ze tegelijk nog wat frisse lucht op. Kan een niet-roker nog gemakkelijk even meegaan (wel niet beneden windsgaats staan ..) Allez, welke roker zou nu een vriend of kollega astma-patient uitsluiten om mee uit te gaan, alleen maar om binnen sigaretten te kunnen roken? Daaraan toegeven, als roker, is toch maar een kleintje ? Of niet?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar stél nu eens dat het omgekeerd was? Dat er bij mij thuis overal mocht gerookt worden? Wel, wie daar niet tegen kan hoeft niet te komen, laat staan te blijven. Er is tussen die situatie en een café of restaurant geen enkel verschil. Er bestaan tegenwoordig steeds meer alternatieven voor rabiate anti-rokers (zoals mezelf trouwens). Ik ga niet binnenstappen in een zaak waar gerookt wordt en daar mijn wetten opleggen. Een café is géén openbare plaats, maar een private ruimte die voor het publiek is opengesteld. Ik weet wel dat er een stevige trend bestaat om dit anders te zien, maar het is de zoveelste oefening in betutteling en regelneverij door een stelletje bemoeizuchtige welweters in het verre Brussel. Citaat:
Wel, daar zit het verschil tussen ons: ik heb helemaal geen hekel aan rokers. Zolang ik niet verplicht word om te delen in hun rook, is er voor mij geen vuiltje aan de lucht. En ik ga geregeld een pintje pakken in een rookvrij café, spreek er af met m'n vrienden en zakenpartners, ga eten in een hele rist restaurants waar rookwaar niet welkom is, etc... In al die tijd heb ik me nog nooit sociaal gehandicapt gevoeld omdat ik weiger andermans sigarettenrook te delen. Er zijn alternatieven z�*t.
The pen is mightier than the sword, and considerably easier to write with. Laatst gewijzigd door Desiderius : 11 oktober 2006 om 20:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Of beter gezegd, werd je als het ware verplicht. Nu er op de trein en in principe op het werk niet meer gerookt mag worden, hebben de niet-rokers alvast een stuk meer ademruimte.) Citaat:
"Oei dit is een leuk cafeetje, ideaal gelegen, enz, spijtig dat we niet even kunnen stoppen om iets te drinken want het wordt blijkbaar ingepalmd door de rokers" Pffft Alternatieven zat ? Vergeet niet te overdrijven. En vergeet ook niet dat niet iedereen even mobiel is als jij. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#126 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() T' is onbeleeft uw rook in de ander zijn gezicht te blazen als hij aan het eten is. Maar ja sommigen blijven maar knabbelen ook!
Voor de rest een kleine scheiding doet ook al wonderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan dan zonder probleem sigaret opsteken. ![]() Maarnee, ik ben dat gezever over dat roken en niet roken zo beu éh. Het spijst de staatskas genoeg, en tegen dat ik sterf aan de longkanker, of hart en vaatziekten, heb ik die kas al zo volgestouwd met taxgeld, dat ze der nog aan over houden. En dan al die sukkelaars die nu roepen dat ze mee dood gaan door al die rokers, dat ze dan stoppen met ademen, onze lucht is ook niet alles, dat ze dan stoppen met eten, ze steken daar ook vanalles in dat niet goed is, en zo kan ik nog wel ff verder gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge doe maar, ik heb niet liever dat mensen lachen, langs de andere kant ontkracht maar eens wat ik zeg éh...kan je niet, omdat het gewoon zo is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wel, ik heb pas een nieuwe gewoonte aangenomen en ik kan het niet laten. Ik gooi per dag zo een 25 tal stinkbommetjes rond me heen. Ik hou van die geur van rottende eieren. Waar ik ook kom wil ik die heerlijke H2S geur ruiken, heerlijk en dan gooi ik gewoon een dergelijk bommetje voor me op de grond en geniet ik lekker van die geur. Zoals op café bijvoorbeeld en wat kan het mij schelen dat een deel mensen die geur niet kunnen uitstaan en dat ze er misschien hoofdpijn van krijgen. Dan moeten ze maar op een ander gaan.
Je discrimineert mensen met astma en allergie voor tabaksrook en andere mensen met luchtwegen problemen die niet in een café kunnen komen. Hoe minder plaatsen er zijn waar gerookt mag worden des te meer zullen er mensen stoppen met roken. Citaat:
Laatst gewijzigd door pekka_123 : 12 oktober 2006 om 00:31. Reden: spelling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Omdat er veel mensen sterven door het verkeer maakt het ook niet meer uit dat mensen sterven aan het gevolg van sigaretten, zeker?
Het is al erg genoeg dat er zoveel ongevallen gebeuren, daarom dat men die ongevallen cijfers naar beneden wil. De anti-rook campagnes zijn er ook om mensen te beletten om ziek te worden. Omdat er veel te veel mensen sterven en ook ziek worden daardoor. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Mensen die ademhalingsproblemen hebben en zo vinden anders niet dat sigarettenrook best wel kan. U relativeert het wel sterk ik denk wel dat er meer dan een sigaretje wordt gerookt.
Het wil niet zeggen dat jij die rook kunt verdragen dat andere ex-rokers dat ook kunnen.Veel ex-rokers kunnen die rooklucht niet verdragen, gewoon Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er mag op geen enkele werkplaat nog gerookt worden, behalve in de horeca. Wat is dat voor zever. Dat is pas discriminatie. Dan moet je maar niet in de horeca gaan werken, zeker.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Er zijn idd nog ander manieren om borstkanker te krijgen, maar de hoofdoorzaak is roken. Mensen die vinden dat roken van het leven genieten is moeten dat thuis maar doen.
Gezond leven is een gewoonte, geen ziekte. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat de roker dan zelf ook maar opdraait voor de gezondheidskosten veroorzaakt door het roken.
Zijn Noorwegen, Ierland en Italië totalitaire staten? En is New-York een totalitaire stad |
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een café is ook een werkruimte en elke werknemer heeft recht op rookvrije ruimte.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |