Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 10 oktober 2006, 07:27   #121
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Whoa! Man, waar woon jij? Jupiter? Het niet groeien van het VB is absoluut geen overwinning, je zit nog steeds met 33,5% mensen die niet van de andere partijen moeten hebben, je zit nog steeds met 1/3 van de Antwerpse bevolking die blijkbaar niet happy zijn met het beleid, en de enige verschuivingen zijn in de coalitie zelf (namelijk de VLD die in elkaar gestompt werd, wat volgens mij nog maar een voorsmaakje is voor '07), en voor de rest elders in't land doet VB het goed.

Hoe je deze conclusie kan maken snap ik absoluut niet, aangezien stemmen voor SP.a of de VLD of om't even wie van de monstercoalitie hetzelfde resultaat levert.

Ilogische conclusie.

Ilogische conclusie, de mensen die SP.a stemden deden dat niet om het VB te counteren, maar om de SP.a (of de coalitie) te steunen. Wat men wel zag was een flinke afstraffing voor één bepaald lid van die coalitie, namelijk de VLD, en dit hoogstwaarschijnlijk omwille van het nationale beleid van deze partij.

Deze keer blijkbaar niet nee, is dat zo abnormaal dat men verschuivingen ziet?

Euh, watte? Als ik van VLD naar SP.a ga, kanibaliseer ik mijneige? Hallo?

Denk even na, wat verandert er in Antwerpen?

33,5%, dat noem ik niet massaal door de kiezer de bons krijgen.

Ik zou graag wat meer gezond verstand willen zien, hoe je het ook draait of keert, het VB nam weeral grote stappen vooruit, en voor elke andere partij zouden we spreken over monsterscores.

Het feit blijft, dat zolang men de problemen in België niet aanpakt, dat het VB zal blijven groeien.
dat is zo, maar dat willen ze niet geweten hebben.
Oud 10 oktober 2006, 07:45   #122
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

mistake sorry

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 oktober 2006 om 07:45.
Paulus is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:07   #123
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Goed voor een 8000 per jaar voor HEEL BELGIE, dus voor de provincie antwerpen (1/8ste van belgie) een 1000 per jaar of 6000 op 6 jaar .bron? En vertrokken betekend stemmen minder of komen er magisch anderen in de plaats?Borgerhout bestaat niet voor zogoed als alleen uit moslims, kom je daar vaak soms? Ik soms en ja er zijn problemen maar dat enkel op migranten steken is achterlijk.
Iedere jonge allochtoon krijgt nu automatisch een belgisch paspoort en stembrief.
Het kan voor een stad als Antwerpen gemakkelijk enkele duizenden niewe 18+ ers zijn op 6 jaar tijd.
als men weet dat de populatie in de scholen in Antwerpen op sommige plaatsen meer dan 50 % uit vreemdelingen bestaat en dat zijn allemaal die als ze 18 zijn geworden stemrecht krijgen.

Vandaar K9. snap je of moet ik het nog eens uitleggen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 10 oktober 2006, 08:10   #124
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
iddVan campenhout kon er niet mee lachen. Ik denk dat de kans groot is dat de coalitie de stemming niet overleefd.Die amper effect kunnen hebben zoals ik al met die cijfers aantoonde gaat her hier over 1000'en stemmers op een totaal van bijna een kwart miljoen of enkele %'en . Eind jaren 90 was de migratie VEEL hoger en nochtans steeg het VB toen wel . Het VB heeft in sommige gemeenten zijn plafond gewoon bereikt dat enkel op migratie steken is belachelijk het is een cobinatie van redenen waaronder programma, standpunten, partij vertegenwoordigerd, beleid ,... En dus ook demografie en migratie.idd
Voila U zegt het zelf. Eind de jaren 90. U weet wel... toen de snel belg wet nog moest komen.
U moet goed bedenken dat de snel belg wet nu zijn eerste effect had voor de gemeenteraadsverkiezingen.
Voor de verkiezingen van 2000 was de snelbelg wet nog niet klaar en toen moesten nog vele jonge autochtonen 18 worden. Ondertussen zijn die 18 geworden en hebben gestemd.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 10 oktober 2006, 08:13   #125
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Feit is dat je geen idee hebt, niemand heeft dat want er is amper onderzoek naar gedaan de laatste jaren. In nederland wel en daar komt men uit dat 2E en vooral 3e generatie allochtonen ongeveer stemmen zoals autochtonen.Zeg ik dat ergens? Neen , leer lezen, ik zeg dat de winter het zo zij, en een iedere die de winter het horen zeggen heeft kan dat niet ontkennen.
Onderzoek doen naar zo iets, is in dit land nog een groot taboe.

Oud 10 oktober 2006, 08:49   #126
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Dat weet ik wel, maar ondertussen zitten we aan de gemeenteraadsverkiezingen van 2006. Dan is het "nieuwe" er toch al wel af, niet?

Kijk, in 2004 haalde Vlaams Belang in kieskanton Antwerpen (Antwerpen + Zwijndrecht) 99 077 stemmen. Dat zijn 7783 stemmen meer dan de gemeenteraadsverkiezingen van 2000 (en 1202 minder dan in 2006). Toen hadden ze blijkbaar geen last van al die "snel belgwet kiezers".
Klopt het VB haalt nog evenveel stemmen bij de autochtoon.
Ieder jaar helt de balans verder door naar de 'andere' kant en wordt het aandeel autochtonen kleiner en allochtonen groter.
Kijk naar de samenstelling van de schoolbevolking van Antwerpen en je weet genoeg. Het potentieel allochtonen is enorm....

Oud 10 oktober 2006, 08:49   #127
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Brussel is een mooi voorbeeld : de stad was vroeger een MR bolwerk. Vandaag zijn *alle* gemeenten met hoge concentraties migranten rood (PS dus) gekleurd. In de witte gemeenten is het stemgedrag nauwelijks veranderd tov vroeger : ze blijven nog altijd sterk MR-getint, met nauwelijks vooruitgang voor de PS. Die trend werd eerst in 2003 ingezet.

Brussel is nu een gepolariseerde, tweedelige stad geworden en de grens tussen de twee stadsdelen valt perfect samen met de concentratie aan allochtonen. Dat kan toch geen toeval zijn.
Duidelijk nu voor iedereen ?

Oud 10 oktober 2006, 08:51   #128
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Op straat geleerd , van allochtonen??
Niks van! Op Politics.be, van VuilB-ers
Niks van, geleerd op Rendezvous.be en vooral gebruik makend van valse nicks.

Oud 10 oktober 2006, 08:52   #129
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei in 76 had de PS veel meer stemmen dan dat ze nu heeft . Ze hebben die om redenen anderen dan allochtonen kwijt gespeeld en winnen die nu om een veelvoud aan redenen waarvan stemmen van allochtonen er 1 is, maar ach ja voor VB'ers word dit natuurlijk enkel danzij vreemdelingen stemmen.
Waarom haalde de ps in 1976 daar zoveel stemmen ? Kan goed zijn dat daar toen een enorm bekend kopstuk zat, een populair boegbeeld of zo he.

Oud 10 oktober 2006, 08:55   #130
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Iedere jonge allochtoon krijgt nu automatisch een belgisch paspoort en stembrief.
Waarom? In je blinde haat besef je niet dat de meeste allochtonen BELG zijn, tuurlijk krijgen ze dan een stembrief, is het nu zo moelijk om iemand van wie zijn grootouders niet belg waren als belg te zien? Wat is daar het probleem bij? Voor nederlanders/fransen/duitsers tot zelf italianen geeft het niet.

Citaat:
Het kan voor een stad als Antwerpen gemakkelijk enkele duizenden niewe 18+ ers zijn op 6 jaar tijd.
als men weet dat de populatie in de scholen in Antwerpen op sommige plaatsen meer dan 50 % uit vreemdelingen bestaat en dat zijn allemaal die als ze 18 zijn geworden stemrecht krijgen.

Vandaar K9. snap je of moet ik het nog eens uitleggen.
Je moet beter leren lezen, ik reageer op de stelling dat het om nieuwe belgen gaat, iemand van wie de ouders BELG zijn hier geboren en getogen is is GEEN nieuwe belg, maar blijkbaar verschillen we daar van mening. Zeg me eens hoeveel generaties terug je moet gaan voor je een "oude" belg bent, kwestie van te weten in welke categorie ik hoor.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:00   #131
k9

Standaard

Citaat:
Voila U zegt het zelf. Eind de jaren 90. U weet wel... toen de snel belg wet nog moest komen.
U moet goed bedenken dat de snel belg wet nu zijn eerste effect had voor de gemeenteraadsverkiezingen.
En ik heb de effecten van die wet hier al gepost en de cijfer gegeven, voor heel belgie gaat het om 50 000 mensen, HEEL BELGIE en dat houd kinderen ed in. Zeg me eens hoeveel dat uitmaakt op 1 gemeente dat 3,3% van de belgische bevolking uitmaakt? 3,3% van 40 000 (min de kinderen) is 1300, verdubbel dat gerust en weet dat er 250 000 stemgerechtigden waren, 2600 is iets meer dan 1% en dat is echt wel een hoog maximum, meer waarschijnlijker is de helft 0,5% of verwaarloosbaar.

Citaat:
Voor de verkiezingen van 2000 was de snelbelg wet nog niet klaar en toen moesten nog vele jonge autochtonen 18 worden. Ondertussen zijn die 18 geworden en hebben gestemd.
Een allochtoon hier geboren en getogen is geen nieuwe belg en hoef geen erkenning via de snel belg wet als hij nog niet belg zou zijn (wat onwaarschijnlijk is)
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:01   #132
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarom? In je blinde haat besef je niet dat de meeste allochtonen BELG zijn, tuurlijk krijgen ze dan een stembrief, is het nu zo moelijk om iemand van wie zijn grootouders niet belg waren als belg te zien? Wat is daar het probleem bij? Voor nederlanders/fransen/duitsers tot zelf italianen geeft het niet.
In je verdwazing zie jij niet dat die allochtonen 2 nationaliteiten hebben. De Marokkaanse die ze beleven en de papieren Belgische die ze gebruiken om te stemmen.

Citaat:
Je moet beter leren lezen, ik reageer op de stelling dat het om nieuwe belgen gaat, iemand van wie de ouders BELG zijn hier geboren en getogen is is GEEN nieuwe belg, maar blijkbaar verschillen we daar van mening. Zeg me eens hoeveel generaties terug je moet gaan voor je een "oude" belg bent, kwestie van te weten in welke categorie ik hoor.
Voor mij heeft het niet zozeer met generaties te maken. Als je bvb. thuis geen Nederlands spreekt dan ben je geen Belg/Vlaming voor mij. Dan gedraag je je als een vreemdeling.
Dus het is aan henzelf om te beslissen of ze Belg-Vlaming willen worden of niet.

Oud 10 oktober 2006, 09:01   #133
k9

Standaard

Citaat:
Waarom haalde de ps in 1976 daar zoveel stemmen ? Kan goed zijn dat daar toen een enorm bekend kopstuk zat, een populair boegbeeld of zo he.
maakt mij weinig uit hoor, feit is en blijft dat lang voor er sprake was van een masaale aanwezigheid van allochtonen de PS al heel veel stemen haalde in brussel, in tegenstelling tot sommigen die beweerden dat de PS nooit sterk was in brussel tot de opkomst van allochtonen.

k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:03   #134
k9

Standaard

Citaat:
Duidelijk nu voor iedereen ?
Enkel als je negeert dat in molenbeek de PS vroeger 8% meer stemmen haalde dan nu, maar ach ja laat zo'n feiten je propaganda niet onderuit halen.

k9 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:07   #135
Boppa47
Burger

Boppa47's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
Het was een verrassing Philip Dewinter gisterenavond een eerder flauw en kleurloze - iets wat we van hem niet gewend zijn - verklaring te zien afleggen. Duidelijk aangeslagen, door het niet halen van het verhoopte resultaat, gaf hij tekst en uitleg bij zijn eerste zwarte zondag.

Al was zijn commentaar op de reusachtige en bijna irreële overwinning van Patrick Janssens fundamenteel juist - nl. dat hij wint door het opeten of cannibaliseren van de andere meerderheidspartijen - weet ik niet of hij daar voor zichzelf de juiste conclusies uit trekt. Integendeel zelfs.
De antwerpenaar heeft gisteren klare taal gesproken. Men is bereid om over de politieke grenzen heen te gaan, louter en alleen om Philip Dewinter af te stoppen. Zoals zovelen beweren, was de overwinning van Janssens helemaal niet gelegen aan goed bestuur of aan een "positief programma" van de sp.a (ik weet zelfs niet of de Antwerpenaar weet, wie juist schepen is van welke tak, en wat er allemaal gerealiseerd is).
Neen, de stemmen waren niet voor Janssens, maar wél tegen Dewinter!
En ja, het zo omstreden cordon sanitaire - in principe ondemocratisch van nature - heeft zich gisteren spontaan afgespeeld aan de stembus. Democratie ten top!

Het eigen volk heeft gesproken, het eigen volk is duidelijk.
Men wil Dewinter niet als burgemeester!
Zelfs al moet men zijn eigen partij verlaten, zelfs moet men zich laten cannibaliseren.

Het zou overbodig zijn toe te voegen dat het gisteren helemaal geen "match nul" was. Die naieve illusie en doorzichtige gezichtsredder is te goedkoop voor woorden.
Er is er maar één verloren in Antwerpen. Er is er maar één die na 20 jaar nog altijd aan de zijlijn staat te roepen. Er is er maar één die definitief zijn burgemeester droom mag opbergen en er is er maar één die massaal door de kiezer de bons heeft gekregen!

Dewinter jongen, tijd om te dimmen!
Sp-A is dankzij de hulp van de allochtonen vooruit geraakt, in het laatste nieuws staat er een onderzoek van socioloog Jan Hertogen waar hij dit bevestigd. Deze uitslag is te wijten aan de snel belg wet en het vreemdelingen stemrecht, daarbij komt nog het feit dat er van de 22 zetels bij SP-A er 6 gaan naar een allochtoon. Dit strekt zich verder uit naar alle grote gemeenten met meer dan 40 000 inwoners waar er het aantal verkozen allochtonen, gestegen is van 16 naar 40, de bevolking zal op termijn met een kater wakker worden.

Laatst gewijzigd door Boppa47 : 10 oktober 2006 om 09:08.
Boppa47 is offline  
Oud 10 oktober 2006, 09:10   #136
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
En ik heb de effecten van die wet hier al gepost en de cijfer gegeven, voor heel belgie gaat het om 50 000 mensen, HEEL BELGIE en dat houd kinderen ed in. Zeg me eens hoeveel dat uitmaakt op 1 gemeente dat 3,3% van de belgische bevolking uitmaakt? 3,3% van 40 000 (min de kinderen) is 1300, verdubbel dat gerust en weet dat er 250 000 stemgerechtigden waren, 2600 is iets meer dan 1% en dat is echt wel een hoog maximum, meer waarschijnlijker is de helft 0,5% of verwaarloosbaar.

Een allochtoon hier geboren en getogen is geen nieuwe belg en hoef geen erkenning via de snel belg wet als hij nog niet belg zou zijn (wat onwaarschijnlijk is)
K9 aangezien U de cijfers hebt zeg mij eens hoeveel:
Nieuwe belgen belg zijn geworden via de snel Belg wet sinds 2000
hoeveel mensen automatisch de Belgische nationaliteit hebben gekregen sinds 2000 (dubbele nationaliteit)
hoeveel mensen geregulariseerd werden sinds 2000

U mag er een link bij doen, maar ik link niet graag en zal U op uw woord geloven. GEwoon het aantal. dank U.

Oud 10 oktober 2006, 09:12   #137
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Enkel als je negeert dat in molenbeek de PS vroeger 8% meer stemmen haalde dan nu, maar ach ja laat zo'n feiten je propaganda niet onderuit halen.
Wie was toen de stemmentrekker K9 ? Wie was daar toen de plaatselijke Patrick ?
zeg het mij gerust.
In die tijd haalde Tindemans OP ZIJN EENTJE bij de Europese verkiezingen ongeveer 1.000.000 stemmen. (één miljoen ja).

Toen was de CDV in Vlaanderen nog oppermachtig he.
Kan dus ook in Molenbeek toen geweest zijn als daar een populair figuur was.

Oud 10 oktober 2006, 15:08   #138
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt het VB haalt nog evenveel stemmen bij de autochtoon.
Ieder jaar helt de balans verder door naar de 'andere' kant en wordt het aandeel autochtonen kleiner en allochtonen groter.
Kijk naar de samenstelling van de schoolbevolking van Antwerpen en je weet genoeg. Het potentieel allochtonen is enorm....
Kunt u mij zeggen hoeveel autochtonen er nu minder in Antwerpen en Zwijndrecht wonen dan in juni 2004?

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 10 oktober 2006 om 15:12.
Dave Brocatus is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:12   #139
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Kunt u mij zeggen hoeveel autochtonen er nu minder in Antwerpen wonen dan in juni 2004?
Misschien kan je het uit dit dokument van Annemans halen?

Bevolking in het district Antwerpen

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 10 oktober 2006, 15:32   #140
k9

Standaard

Citaat:
K9 aangezien U de cijfers hebt zeg mij eens hoeveel:
Nieuwe belgen belg zijn geworden via de snel Belg wet sinds 2000
immigranten die belg geworden zijn? volgens de website hierboven gepost een 48 000.(cijfers gaan maar tot 2003 dus pak ik het gemiddelde van de jaren ervoor)
Citaat:
hoeveel mensen automatisch de Belgische nationaliteit hebben gekregen sinds 2000 (dubbele nationaliteit)
Bij geboorte bedoel je? Maakt niet uit dit zijn geen immigranten die zijn hier gebeoren en getogen gedurende 18 jaar dat zijn belgen.
Citaat:
hoeveel mensen geregulariseerd werden sinds 2000
In totaal (dus die 48 000 van hierboven erbij erbij+huwelijk naturalisaties en nationaliteistverklaring) een 300 000 daarvan zijn er 100 000 kinderen en 150 000 via nationaliteisverklariing (dus mensen die hier geboren zijn of die hier 10 jaar of langer wonen)
Citaat:
U mag er een link bij doen, maar ik link niet graag en zal U op uw woord geloven. GEwoon het aantal. dank U.
http://www.allrights.be/effectsnelbelgwet.htmlAls je dus spreekt van mensen die hier nog maar een paar jaar zijn en meestemmen spreek je over een 100 000 a 150 000 mensen, aantal is moeilijk omdat bij nationaliteisverklaring het gaat over mensen die hier 7 of meer jaar wonen.

k9 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be