Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2003, 16:31   #121
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Nóg eens opkrikken...

P.S. : en wat als Metser = Piano ? Zelfs al zou dat zo zijn, dan nog is dat in se niet erg. Met de Metser is een zinnige babbel perfect mogelijk. Oók al zou de Metser en de Piano één en dezelfde zijn, dan nog zou ik het alter ego "Metser" blijven waarderen. Niet om wie hij is, maar om de wijze waarop hij een discussie voert. En da's hier toch het enige wat écht van belang is ?
Als ik iets te zeggen heb, heb ik graag dat ze weten dat het van mij -thePiano dus- komt. Ik heb daar mijn persoonlijke redenen voor.

De Metser is nen toffe gast, en we denken ongeveer hetzelfde over het Vlaams Blok. Alleen is zijn aanpak anders dan die van mij. Ik heb de metser nog nooit zijn geduld weten verliezen, waarvoor chapeau.

Met mijn temperament ligt dat wel eens anders.

En het is waar wat je zegt. Wat Klaas zit te jammeren over de metser en thePiano is flauwe kul. Ik wet niet meer hoe dikwijls dat het mij is overkomen dat ik tegen dezelfde persoon zat te babbelen, die onder verschillende nicknamen was ingelogd. Ik bekijk dat nog altijd als intellectuele hersengymnastiek. Door veel op de forums rond te hangen (en voordien 18 maanden intensief op de chatkanalen) ben ik in staat om ook life goed uit mijn woorden te geraken. Dat is mij in mijn beroep en in onze vzw al dikwijls goed van pas gekomen.

Ik erger me wel eens als ik er op uit kom dat het dezelfde persoon met een andere nick was, maar anderzijds heb ik m'n dagelijkse schrijfoefening weer gehad
Kom ik ben in een goede beu ... dus het doet er niet toe wie, wie is.

Maar waarom citeer je uit een artikel waarvan de informatie niet juist is. En dit is simpel via het internet na te kijken! Dan daalt toch snel je geloofwaardigheid?
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 16:46   #122
ward
Burger

Standaard

Alsof je bij de piano nog over geloofwaardigheid kan spreken.
Weet je nu nog niet Abramis, dat piano zijn eiegn "leugens" gelooft.
Oud 29 oktober 2003, 16:52   #123
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Maar waarom citeer je uit een artikel waarvan de informatie niet juist is. En dit is simpel via het internet na te kijken! Dan daalt toch snel je geloofwaardigheid?
Het hangt er vanaf welke bronnen je vertrouwt en dewelke niet. Zoals De Metser op devorige pagina al aangeeft, is er nog altijd geen wederwoord van het Vlaams Blok verschenen, en dan val ik De Metser bij waarin hij zegt dat zolang het tegendeel van wat Douglas De Coninck schrijft, dit voorlopig 'de waarheid' blijft.

En je hebt gelijk als je zegt: surf maar op het internet: ben je al op mijn webpagina geweest? http://www.thepiano.tk Dat is ook info van het internet. Mijn waarheid heeft zoveel bestaansrecht als die van een ander, of niet soms?

Ps: ik heb het allemaal niet zo goed meer gevolgd, maar ben je het nu met ons, en ook verschillende Vlaams Blokkers(!!), het er eindelijk over eens dat Kosmos wel degelijk heeft bestaan en dat minstens t/m 1998? Zo ja, zijn we het toch al over iets eens.
Oud 29 oktober 2003, 16:53   #124
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ward
Alsof je bij de piano nog over geloofwaardigheid kan spreken.
Weet je nu nog niet Abramis, dat piano zijn eiegn "leugens" gelooft.
Ik ben meer geïnteresseerd in zij die mij wèl geloven, en daar zitten ook Vlaams Blokkers bij zoals jij.
Oud 29 oktober 2003, 16:59   #125
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Chapeau overigens voor uw tragedie van Lide dinges, (sorry voor mijn Tsjechies dat niet meer is wat het nooit geweest is en nooit zal zijn, .. )

Over de aanslag zelf had ik al heel wat gelezen , maar niet over wat er met die verzetsmannen gebeurd is, en nog minder van de repressie achteraf.
Ha bedankt! Nog een beetje geduld, want de komende maanden komen er nog erg interessante pagina's aan.
Oud 29 oktober 2003, 17:04   #126
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal rechts
Die zit.
Maar waar? in Leuven-Centraal?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 17:20   #127
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het hangt er vanaf welke bronnen je vertrouwt en dewelke niet. Zoals De Metser op devorige pagina al aangeeft, is er nog altijd geen wederwoord van het Vlaams Blok verschenen, en dan val ik De Metser bij waarin hij zegt dat zolang het tegendeel van wat Douglas De Coninck schrijft, dit voorlopig 'de waarheid' blijft.

En je hebt gelijk als je zegt: surf maar op het internet: ben je al op mijn webpagina geweest? http://www.thepiano.tk Dat is ook info van het internet. Mijn waarheid heeft zoveel bestaansrecht als die van een ander, of niet soms?

Ps: ik heb het allemaal niet zo goed meer gevolgd, maar ben je het nu met ons, en ook verschillende Vlaams Blokkers(!!), het er eindelijk over eens dat Kosmos wel degelijk heeft bestaan en dat minstens t/m 1998? Zo ja, zijn we het toch al over iets eens.
Kijk, neem de telefoon en bel naar het federaal parlement - zou ben ook ik het te weten gekomen - en vraag of het correct is of de VVBM in lokalen van de Senaat gehuisvest is! Antwoord, "neen mijnheer deze dienst zit in de lokalen 1142, 1144 en 1146 en deze lokalen zijn gelegen in de kamer. Met wie mag ik u doorverbinden."

Stel dan de bijkomende vraag of je met dhr. Luk Dieudonné kan doorverbonden worden. Antwoord, "sorry mijnheer ik zal u met de fractie doorverbinden want deze persoon werkt niet op het federaal parlement."

Ik heb niet enkel via het internet opgezocht wat ik wou weten, want inderdaad dan vind je de zotste dingen.

Of deze vereniging - of hoe je het ook wil noemen - ooit heeft bestaan, weet ik niet. Ik ben namelijk niet verbonden aan een partij. Ik lees enkel wat er geschreven wordt, ja ook De Morgen! Maar ik lees alles met de nodige vraagtekens en daarom wou ik Douglas zijn speurwerk overdoen. Denk je dat ze op het federaal parlement de verdediging van het Vlaams Blok zouden opnemen en doelbewust zouden liegen?
Oud 29 oktober 2003, 17:31   #128
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Kijk, neem de telefoon en bel naar het federaal parlement - zou ben ook ik het te weten gekomen - en vraag of het correct is of de VVBM in lokalen van de Senaat gehuisvest is! Antwoord, "neen mijnheer deze dienst zit in de lokalen 1142, 1144 en 1146 en deze lokalen zijn gelegen in de kamer. Met wie mag ik u doorverbinden."

Stel dan de bijkomende vraag of je met dhr. Luk Dieudonné kan doorverbonden worden. Antwoord, "sorry mijnheer ik zal u met de fractie doorverbinden want deze persoon werkt niet op het federaal parlement."
Ja zeg kom Klaas! Precies of iemand gaat jou aan de telefoon antwoorden: "Meneer Klaas, wilt U de dienst Kosmos hebben? Een ogenblikje graag, ik verbind U door met de Hr. Luk Dieudonné."

Zoals ik al zei, werd Kosmos wettelijk verboden, en, als die nog operationeel is, dan is het illegaal. Dat Douglas DC meent dat Kosmos inderdaad nog operationeel is, en hij citeert een rits gebeurtenissen die dat inderdaad aantonen, verbaast mij helemaal niet. Ik heb het archief zèlf in mijn handen gehad (anno 78-79) en dan was het al erg omvangrijk. Ik ken(de) Dieudonné persoonlijk, want hij was mijn bovenbuur in hetzelfde gebouw, en we zaten samen in de VVP van Lode Claes. Ik bezweer het je, die man kennende, die vernietigt NOOIT zijn levenswerk.

Citaat:
Of deze vereniging - of hoe je het ook wil noemen - ooit heeft bestaan, weet ik niet. Ik ben namelijk niet verbonden aan een partij.
Ik denk dat wanneer ik je morgen met je neus op het archief druk, je nog niet zal geloven d�*t het bestaat. Of het nog steeds operationeel is, kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
Oud 29 oktober 2003, 17:36   #129
ward
Burger

Standaard

Hier een beetje "kakken" op een zg kosmos dat ZOU bestaan hebben in de jaren 80, en daar een heel leger kiezers voor beledigen. Wat weet je over die afluisterpraktijken van in het parlement van NU??
Of MAG daar niks over gezegt worden? Heel merkwaardig, dat jouw patij, piano er WEL van op de hoogte was. Nu ZOU het over een te verwaarlozen foutje gaan. In amerika is daar een president voor gevallen!
Of heb je daar géén mening over?
Oud 29 oktober 2003, 17:38   #130
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Hier een beetje "kakken" op een zg kosmos dat ZOU bestaan hebben in de jaren 80, en daar een heel leger kiezers voor beledigen. Wat weet je over die afluisterpraktijken van in het parlement van NU??
Of MAG daar niks over gezegt worden? Heel merkwaardig, dat jouw patij, piano er WEL van op de hoogte was. Nu ZOU het over een te verwaarlozen foutje gaan. In amerika is daar een president voor gevallen!
Of heb je daar géén mening over?

Zeg zouden jullie persoonlijke topics niet via PM verder kunnen uitvechten.??? Dit haalt het niveau van het forum verder naar beneden.
Oud 29 oktober 2003, 17:43   #131
thePiano

Standaard

Citaat:
Hier een beetje "kakken" op een zg kosmos dat ZOU bestaan hebben in de jaren 80, en daar een heel leger kiezers voor beledigen.
Nee, het heeft zeker bestaan, ttz operationeel geweest, tot 1998. Daar twijfelen maar weinigen aan.

Het is zelfs officieël bij wet verboden geworden, en Luk Dieudonné heeft er een perscommunique aan besteed d�*t hij het heeft ontbonden.

En jij blijft dat ontkennen zelfs als de eigenaars zèlf toegeven dat het bestaan heeft?
Oud 29 oktober 2003, 18:10   #132
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ja zeg kom Klaas! Precies of iemand gaat jou aan de telefoon antwoorden: "Meneer Klaas, wilt U de dienst Kosmos hebben? Een ogenblikje graag, ik verbind U door met de Hr. Luk Dieudonné."

Zoals ik al zei, werd Kosmos wettelijk verboden, en, als die nog operationeel is, dan is het illegaal. Dat Douglas DC meent dat Kosmos inderdaad nog operationeel is, en hij citeert een rits gebeurtenissen die dat inderdaad aantonen, verbaast mij helemaal niet. Ik heb het archief zèlf in mijn handen gehad (anno 78-79) en dan was het al erg omvangrijk. Ik ken(de) Dieudonné persoonlijk, want hij was mijn bovenbuur in hetzelfde gebouw, en we zaten samen in de VVP van Lode Claes. Ik bezweer het je, die man kennende, die vernietigt NOOIT zijn levenswerk.

Citaat:
Of deze vereniging - of hoe je het ook wil noemen - ooit heeft bestaan, weet ik niet. Ik ben namelijk niet verbonden aan een partij.
Ik denk dat wanneer ik je morgen met je neus op het archief druk, je nog niet zal geloven d�*t het bestaat. Of het nog steeds operationeel is, kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
Neen Piano ... mijnheer Klaas hebben ze me niet genoemt! Maar antwoord doe je weer niet. Ik heb de telefoon opgenomen, heb het centraal nummer van het federaal parlement gekozen en de vraag gesteld of ze met de Vlaams-Blokdienst VVBM gehuisvest in de Senaat konden doorverbinden. Antwoord neen ... bla bla bla neen mijnheer die zitten daar niet. Ze hebben wat opgezocht en de kantoren gevonden. Wat bleek ze zijn gehuisvest in de Kamer. Toen ik mijn excuses liet horen en vroeg of ik dan dhr. Dieudonné medewerker van het Vlaams Blok bij de VVBM aan de lijn kon krijgen. Antwoord neen ... bla bla die werkt niet op het federaal parlement. Gevolg hebben ze me gewoon met de VVBM doorverbonden en heb ik afgelegd. Denk jij nu dat het federaal parlement niet weet wie en welke dienst in hun gebouwen zit?

Dat het bestaan heeft, weet ik niet. Maar ik wil je best geloven. Geen probleem. Maar dat het nu nog bestaat? Neen, want de argumenten van Douglas DC dat de VVBM op de Senaat zit en dhr. Dieudonné daar zijn bureel heeft, klopt gewoon niet!
Oud 29 oktober 2003, 18:49   #133
thePiano

Standaard

Citaat:
Neen, want de argumenten van Douglas DC dat de VVBM op de Senaat zit en dhr. Dieudonné daar zijn bureel heeft, klopt gewoon niet!
Douglas DC zegt dan ook, en let op het laatste zinnetje: "Nu zou het zich in de kantoren van de VVBM (Vereniging van Vlaams Blok Mandatarissen) in de Senaat bevinden. Dat is in elk geval de werkplek van Dieudonné, zij het eens te meer zonder naamplaatje voor de deur."

Waarom dat? Omdat Kosmos illegaal is.
Oud 29 oktober 2003, 18:51   #134
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Aan KLaas.

Ik kan het toch niet laten…

Klaas je hebt blijkbaar enig speurwerk verricht en denkt een fout gevonden te hebben in het bewuste artikel. Je hangt heel je betoog daaraan op. Inhoudelijke kritiek op het artikel ontbeer je.
Waarom schrijf ik nu dat je een ‘vermeende’ fout gevonden hebt? Wel omdat Douglas De Coninck zich (bewust?) indekt met de woorden: ‘volgens ’ en ‘zou’. Ik kleef het hieronder nog eens.

Volgens de laatste berichten is het Kosmos-archief (inmiddels gereduceerd tot een gedigitaliseerd megacomputerbestand en een paar archiefkasten) binnen de gebouwen van de Senaat alweer naar een ander lokaal verhuisd. Nu zou het zich in de kantoren van de VVBM (Vereniging van Vlaams Blok Mandatarissen) in de Senaat bevinden. Dat is in elk geval de werkplek van Dieudonné, zij het eens te meer zonder naamplaatje voor de deur.”

Dat de VVBM zich niet in de senaat bevind maar in de kamer zal dan wel een fout zijn van De Coninck, dit doet mijn inziens geen afbreuk aan het inhoudelijke van het artikel.
Dat je Dieudonné daar niet kan contacteren is misschien te wijten aan: “Dat is in elk geval de werkplek van Dieudonné, zij het eens te meer zonder naamplaatje voor de deur.”

Dat deze laatste regels van het artikel in (min of meer) voorwaardelijke wijs geschreven zijn getuigd niet van hoogstaande journalistiek. Da’s alvast een feit. Moesten sommige onder jullie dezelfde kritische blik hanteren voor de GVA, er konden een hele boel topics van dit forum onder de noemer ‘leugens, of tendensieus’ gerangschikt worden.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 19:05   #135
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Aan KLaas.

Ik kan het toch niet laten…

Klaas je hebt blijkbaar enig speurwerk verricht en denkt een fout gevonden te hebben in het bewuste artikel. Je hangt heel je betoog daaraan op. Inhoudelijke kritiek op het artikel ontbeer je.
Waarom schrijf ik nu dat je een ‘vermeende’ fout gevonden hebt? Wel omdat Douglas De Coninck zich (bewust?) indekt met de woorden: ‘volgens ’ en ‘zou’.
Ja inderdaad. Stel dat Douglas zich vergist heeft, en dat de VVBM zich in de Kamer ipv de Senaat bevind, wat ik best wil geloven het is ook geen belangrijk gegeven, waarom vervalt dan volgens Klaas heel dat verhaal over Kosmos? Zo van, 1 fout en het hele verhaal is fout?

Luk D. zal wat graag geloven dat wij denken dat Kosmos opgedoekt is. Als hij straks aanwijzingen moest vinden dat we zijn archief op het spoor zijn, dan doet die geen oog meer toe
Oud 29 oktober 2003, 19:07   #136
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, want de argumenten van Douglas DC dat de VVBM op de Senaat zit en dhr. Dieudonné daar zijn bureel heeft, klopt gewoon niet!
Douglas DC zegt dan ook, en let op het laatste zinnetje: "Nu zou het zich in de kantoren van de VVBM (Vereniging van Vlaams Blok Mandatarissen) in de Senaat bevinden. Dat is in elk geval de werkplek van Dieudonné, zij het eens te meer zonder naamplaatje voor de deur."

Laten we elkaar nu eens uitdagen en morgen de proef op de som nemen! Volgens de website van het Vlaams Blok werkt dhr. Dieudonné op het madouplein en volgens het federaal parlement werk dhr. Dieudonné niet in de gebouwen van het federaal parlement. We bellen naar het centrale nummer van het Vlaams Blok (madouplein dus) 02/219.60.09 en vragen achter dhr. Dieudonné. Als we hem aan de lijn krijgen, is het bewijs er, niet? Ik zal het morgen zeker eens proberen!
Oud 29 oktober 2003, 19:17   #137
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Moet je nu op elke aantijging of berichtje van de morgen reageren met een eis tot rechtzetting...

Dat is eerder een bewijs van waar rook is vuur... een onschuldige moet zich niet verdedigen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2003, 22:52   #138
ward
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hier een beetje "kakken" op een zg kosmos dat ZOU bestaan hebben in de jaren 80, en daar een heel leger kiezers voor beledigen.
Nee, het heeft zeker bestaan, ttz operationeel geweest, tot 1998. Daar twijfelen maar weinigen aan.

Het is zelfs officieël bij wet verboden geworden, en Luk Dieudonné heeft er een perscommunique aan besteed d�*t hij het heeft ontbonden.

En jij blijft dat ontkennen zelfs als de eigenaars zèlf toegeven dat het bestaan heeft?
Ik piano, ontken niks. Het zou in't verleden kunnen bestaan hebben. Dat het zelfs nu nog bestaat, is zelfs heel goed aan te nemen. Denk jij nu ECHT dat de andere partijen GEEN gegevens van hun mede en tegenstanders verzamelen? Dan zijt ge nog veel naiever dan ik dorst te denken. En dat tweede deel van mijn vraag vergeet ge maar zeker, makkelijkshalve.
Oud 29 oktober 2003, 22:56   #139
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Dat is eerder een bewijs van waar rook is vuur... een onschuldige moet zich niet verdedigen :)
Wat een prachtige zin voor beklaagden. Alleen zal niemand (en dus ook geen onschuldige) zich wagen aan die strategie.
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 13:18   #140
Klaas
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laten we elkaar nu eens uitdagen en morgen de proef op de som nemen! Volgens de website van het Vlaams Blok werkt dhr. Dieudonné op het madouplein en volgens het federaal parlement werk dhr. Dieudonné niet in de gebouwen van het federaal parlement. We bellen naar het centrale nummer van het Vlaams Blok (madouplein dus) 02/219.60.09 en vragen achter dhr. Dieudonné. Als we hem aan de lijn krijgen, is het bewijs er, niet? Ik zal het morgen zeker eens proberen!
Piano Hugo, hoe zit het nu met men uitdaging? Ik heb vandaag als zogezegde student naar het nationaal secretariaat gebeld en na een simpele vraag (Namelijk goede voormiddag, ik ben laatste jaar student moderne talen en moet een werk maken van een politieker uit mijn gemeente. Zou ik dhr. Dieudonné aan de lijn kunnen krijgen?) kreeg ik ook dhr. Dieudonné aan de lijn. (Dienst ledenadministratie met Luk)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be