Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2003, 12:47   #1
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Beste Piano,

enige tijd geleden zei je dat zowel Abramis als ikzelf in sé crimineel waren omdat we sympathie hebben voor heel wat VB-standpunten. 'De Uzi zit niet in ons pollekes, maar wel in onze gedachten' om het poëtisch uit te drukken.
Verder zouden we volgens u nooit een discussie ten gronde willen voeren. Vreemd, u leest bepaalde zaken niet (zoals mijn aanklacht dat u geen kaas hebt gegeten van historische kritiek: dat je veel feiten kent, maar ze niet goed tot een coherent geheel weet te verwerken), dus ik vrees dat u de oproep van Abramis ook niet hebt gelezen. Maar geen nood: hoe meer we proberen, hoe meer kans we hebben dat u één dezer berichten zult lezen en onze oproep ter harte zult nemen. We beloven braaf te zijn en geef toe, wij twee geven toch heel weinig slagen onder de gordel he. Sterker nog, we willen dat uw kontje op het beste fluweel terecht komt en daarom dat ik een geheel nieuwe topic wil opstarten.
Speciaal voor jou de ultieme discussie over Roodkapje en het Boze Blok. Laat al uw demonen maar los, hier zal het wel mogen. Ik weet dat u veel tijd aan uw webstek spendeert, maar ongetwijfeld zul je nog interesse hebben om een dergelijke discussie te voeren, te meer je je als een amateur-Spruyt opwerpt om de beste Blok-kenner en - watcher te zijn. Probeer dan hier zoveel mogelijk mensen van uw stellingen te overtuigen. Zo kan niemand je nog verwijten een intellectuele lafaard te zijn.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 12:51   #2
radicaal rechts
Partijlid

Stuur een bericht via MSN naar radicaal rechts
Standaard

Die zit.
Schenk ons de taaie kracht,om fier vol vroom vertrouwen,met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen.
Tot statig als een eik voor u ons volk herbloeit!
radicaal rechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 12:57   #3
Renilde
Schepen

Standaard

Wat is daar nu zo speciaal aan die Piano?
Renilde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 13:31   #4
De Ryck Peter
Schepen

De Ryck Peter's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar De Ryck Peter Stuur een bericht via Instant Messenger naar De Ryck Peter Stuur een bericht via MSN naar De Ryck Peter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renilde
Waarom is Filip Dewinter zo speciaal voor onze Renilde
Oud 19 oktober 2003, 13:34   #5
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Ryck Peter
Citaat:
Ik hoop voor Renilde dat die niet zit !
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 14:50   #6
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Goed idee, V-hater !

Op die manier kunnen we dat deel van die topic "bekwaamste partijvoorzitter" ineens hier onderbrengen. Eigenlijk was dat daar nogal off-topic...

Misschien kan je de titel van deze topic een beetje aanpassen. "The Piano vs. Vlaams Blok" of zoiets ???

In alle geval : ik verhuis efkes de "discussie ten gronde" van ginder naar hier, he. We waren hier aanbeland :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Waarom maak je je er dan zo druk over ? Dat is net hetzelfde alsof ik me druk zou maken in het feit dat morgen de zon wel eens op de aarde zou kunnen vallen. Onmogelijke dingen vrees ik niet, en meer zelfs : ik hou er zelfs geen rekening mee.

P.S. : vooral op die vetgedrukte vraag zou ik graag een antwoord horen.
Eerst en vooral verwerp ik uitdrukkelijk de programmateksten zoals die nu door het Blok worden aangeprezen en zoals die ook via hun website te verkrijgen zijn. Dat is niets anders dan een propagandatekst, bedoeld om de kiezer, èn belangrijker nog: het justitieël apparaat, te misleiden.
Bij ALLE partijen zijn de programmateksten misleidend, Piano. Draai het of keer het zoals je wil, dat is nu eenmaal een feit. Sla er desnoods het programma van de VLD op na. 200 000 banen? My ass ! Vlaamse accenten ? Idem dito ! Het programma van een partij is de moeder van alle partijpropaganda, want daarop wordt ze beoordeeld.

Wat het justitioneel apparaat daarmee van doen heeft, ontgaat me. Het is geen overbodige luxe om eens enkele klassieke vooroordelen over het VB te duiden.

Voorbeeld : "Het VB wil de vrouw thuis aan de haard". --> Onzin, het VB wil de thuiswerkende ouder (of dat nu een man of een vrouw is, maakt geen moer uit) een opvoedersloon aanbieden. Als leerkracht kan ik beamen dat het aanmoediging verdient om zo'n voorstel door te voeren. In veel gezinnen is er van opvoeding niet veel sprake meer...

Citaat:
Tweedens is het impact op de andere politieke partijen nefast. Zij zien met lede ogen de stemmenaangroei aan van het Vlaams Blok, en willen die stemmen terughebben, kost wat kost, en helaas ook ten koste van democratische waarden van voorheen.
Daar kan het Vlaams Blok niets aan doen. Dat is eenduidig de schuld van die andere partijen. Als zij er een machtsspel van maken, en daar hun "democratische waarden" voor opzij schuiven (fijn dat je toegeeft dat het cordon ondemocratisch is ), dan is dat hun zaak.
Citaat:
Het 70-puntenplan van FDW werd al eerder een tweede keer aangepast door FDW omdat een tiental punten reeds toepassing vonden door de regerende fracties. De repressiepolitiek van het Blok krijgt meer en meer weerklank bij de andere partijen, niemand die dat ontkent.
Prima toch? En dan zijn er nog die durven zeggen dat het VB niet kan wegen op het beleid. Per slot van rekening werden die voorstellen nog steeds door de door u verkozen meerderheid doorgevoerd. Dat is dan hun verdienste. dan moet je je daarover dus ook bij hen gaan beklagen. Het Vlaams Blok reikt alternatieven aan. Meer niet. Als de zelfbenoemden die alternatieven uitvoeren, is dat een veeg teken aan de wand dat die alternatieven misschien nog zo slecht niet zijn.

Citaat:
Beweren dat wat het Blok werkelijk propageert (en niet wat er in hun programma staat) ONMOGELIJK kan uitgevoerd worden is onzin. Nog heel wat landen in de wereld hebben lak aan de mensenrechten (net zoals het VB) en voeren een waar repressiebeleid (Zuid-Amerika, Azië, Afrika), met bloedige massacres als gevolg. Beweren dat zoiets nooit meer kan plaatshebben in Europa is dubbele onzin verkopen.
Halloooo ! We spreken hier over Vlaanderen, he ! Misschien ontgaat het je dat België en Vlaanderen niks meer zijn dan muggescheten op de Europese kaart ???
Dat er hier bovendien onvoldoende mensen wonen om een militair apparaat uit te bouwen (of gaan ze daarvoor gastarbeiders aanwerven, denk je ? )... En dat Belgie (en dus ook Vlaanderen) een centrum van heel wat bedrijvigheid is, waar wantoestanden nogal snel opvallen.

Zoiets zou nog mogelijk kunnen zijn in Europa, ja. In een land dat daarvoor de nodige slagkracht en technologie heeft. Als jij ons lapke grond + ons miniem bevolkingske daarbij wil rekenen, is dat jouw zaak. Ik zeg je dat het een utopie is.
Als het VB hier ooit aan de macht komt, zal net hetzelfde gebeuren als met Oostenrijk destijds. Héél Europa zal zitten azen op de eerste misstap (die uiteraard niet zal komen, maar wat weten zij veel ? Is het niet, Louis Michel ? 8) ). En jij denkt dus dat "den Vlaemschen Republiek" op zo'n moment ongemerkt efkes een kleine genocide op het getouw kan zetten ??

Dream on, Hugo ! Een klein beetje realiteitszin doet geen zeer, hoor...

Citaat:
In het voormalige Joegoslavië hebben we recent nog kunnen zien dat genocide van alle tijden is. Die genocide laat zich niet vergelijken met de industrieële moordmachine onder het Derde Rijk, maar de dialectiek en de achterliggende racistische ideeën zijn nagenoeg identiek.
En Joegoslavië is perfect te vergelijken met Vlaanderen ??????? Zie hogere commentaar...

Citaat:
Ik neem het Blok zeer ernstig op, omdat zij de druk op de ketel (=de andere partijen) erg hoog blijft zetten door hun verkiezingssuccessen.
Inderdaad, en dat kan enkel door de steun van een steeds groter wordend deel van de bevolking. Daar ging de discussie trouwens niet over. Ik neem het Blok ook serieus op. Terecht, want als alles doorgaat zoals het nu gaat is ze binnen 10 jaar de grootste Vlaamse partij.

Citaat:
Als Volksvertegenwoordiger Tastenhoye publiek verklaart dat Brussel gewapenderhand moet herovert en geannexeerd worden bij Vlaanderen, is dat geen Vlaams-Bloks 1 aprilgrap, maar een onderhuidse gedachte die door een loslippigaard zoals Tastenhoye werd vrijgegeven, maar inderdaad als idee bij de VB-top relevant aanwezig is.
Dan vindt het overgrote deel van de VB-kiezers Tastenhoye een fantast. Gespierde taal, meer niet. Dat is vrij normaal in een situatie die gestuurd wordt door periodiek terugkerende communautaire spanningen. Het gaat hier trouwens over een persoonlijke uitspraak. Dat het een 'loslippig vrijgegeven onderhuidse gedachte van het VB' zou zijn verzin je er gemakshalve zelf bij. Tenzij je dat natuurlijk kan staven. Daar moet je je zeker niet voor inhouden. Ik leer gr�*�*g bij.
Citaat:
Als Volksvertegenwoordiger Alexandra Colen over homoseksualiteit publiek verklaart: "Ik vind homoseksualiteit vies en de homoseksuele praktijk een perversie.", dan wordt dat een Vlaams Blok standpunt. De statements van AC worden openlijk gesteund door voorzitter Vanhecke en Gerolf Annemans. Van wie moet ze nog meer steun hebben denk je?
Van de rest van het VB misschien ? Een partij is meer dan 2 man en één vrouw. Ik kan bij alle partijen wel een aantal mensen aanduiden die er over een bepaald onderwerp een uitgesproken mening op nahouden die desalniettemin géén partijstandpunt is. Moest de steun voor Colens standpunt zo uitdrukkelijk aanwezig zijn, dan was dat punt ongetwijfeld een programmâpunt geworden.

P.S. : mag ik nu uit de uitspraken van Voorhamme destijds ook besluiten dat het officieel standpunt van de SPa over het integratiebelied is "dat het compleet mislukt is" ? Me dunkt dat Voorhamme ook steun krijgt van zijn (ex-)voorzitter en nu burgemeester ? Zoniet zou hij nu niet in het schepencollege zitten...

Citaat:
Als toenmalig vice-voorzitter en senator Roeland Raes revisionistische verklaringen aflegt in de media, dan is dat weer een Vlaams Blok standpunt. Een misdrijf wordt het wanneer zoiets in een programma staat geschreven, maar zoals ik al zei werden alle juridische heikele punten in het programma geschrapt.
Jij verwart persoonlijke uitspraken/standpunten steevast met partijstandpunten, zonder daar ook maar enige bewijskracht aan te kunnen koppelen. Ik heb het ook niet zo begrepen op Raes, maar als hij niet gelooft dat er in 40-45 wrede dingen zijn gebeurd, is dat zijn zaak. Ik geloof er het mijne van, en dat volstaat. Ik heb geen enkele neiging om de woorden van Raes als "het programma van het VB" te gaan beschouwen. Terecht, naar ik meen...

Citaat:
Als een partij openlijk om Amnestie voor collaborateurs blijft schreeuwen, zonder dat daar een schuldbekentenis tegenover moet staan, impliceert dat automatisch het in ere stellen van het verwerpelijk gedachtegoed van de NSDAP van Adolf Hitler. Gedachtegoed waar deze collaborateurs zich indertijd hebben achtergeschaard en het de moeite waard vonden om de geallieerde legers die ons land kwamen bevrijden van het nazi-juk, te gaan bekampen, hier en aan het oostfront.
Oorlogstijden zijn verwarrende tijden. Om het vege lijf te redden, of om de familie te vrijwaren, doen mensen in zo'n tijden zaken waar ze normaal gezien niet achter zouden staan. Denk jij dat de kindsoldaten in Ruanda van nature uit voorbestemd zijn om met een geweer in hun pollen rond te lopen ?
In extreme situaties doen mensen de raarste dingen uit zelfbehoud.

Het ganse amnestie-discours is trouwens iets wat me slechts matig boeit. Oude koeien uit de sloot halen heeft zelden veel goeds opgebracht. Het kan mij eigenlijk niet schelen. Voor mij moet er geen amnestie komen, en als ze er toch komt zal ik er evnmin van wakker liggen.

Let wel : ik maak een onderscheid tussen "zgn collaborateurs" en "bewezen oorlogsmisdadigers". Elke SS-er met bloed aan zijn handen die men kan oppakken, mag men voor mijn part aan de hoogste boomtop opknopen. Maar onder het kanonnenvoer zaten ongetwijfeld veel zgn. collaborateurs die nu al te negatief worden gepercepieerd (zie hoger...)
Citaat:
Tenslotte, en dan kom ik aan bij je vetgedrukte vraag: voel ik mij persoonlijk bedreigd door het gedachtegoed van het Vlaams Blok, zowel in mijn bestaan als in mijn vrijheid van handelen en denken. Ik ben gehuwd met een vrouw uit Oost-Europa, en die moet volgens het VB-dogma terug naar haar land van herkomst, en ik er achterna, omdat het VB vind dat gezinshereniging in het land van origine van de aangehuwde (allochtone) partner moet plaats hebben.
Dat is dan wél een argument dat ik kan volgen. Hoewel ik je stelling "wij zullen hier wegmoeten als het VB aan de macht komt" hoegenaamd niet geloofwaardig vind (opnieuw omdat het een insinuatie zonder enige aantoonbare grond is), kan ik me perfect voorstellen dat je in jouw situatie automatisch - uit zelfbehoud - van het meest negatieve scenario uitgaat. In jouw plaats zou ik vermoedelijk net eender reageren.

Echter : het VB heeft zich er al bij neergelegd - o.m. bij monde van FDW - dat de klok niet kan en zal teruggedraaid worden. Aangezien je vrouw nu Belgische is, zou dat dan toch goed nieuws moeten zijn.
Citaat:
Eveneens wil het VB alle naturalisaties sinds 1974 herzien. Wat jou betreft zouden die van de laatste VIJF jaren wel volstaan. Dat zijn dan zo'n 400.000 dossiers, waar jij terug al het grote werk zou laten herdoen, ongeacht de kosten, de tijd, de mensen en de middelen dat dit reusachtige heronderzoek met zich zou meebrengen. Het Vlaams Blok zal trouwens nooit de uitslag van dit mogelijk heronderzoek accepteren, als zij dat niet zèlf heeft mogen uitvoeren. Vandaar dat ook daar het ergste te vrezen valt.
Er is een immens verschil tussen "willen" en "zullen". Wij weten allebei perfect dat zo'n titanenwerkl onmogelijk is. Ook FDW erkent dat.
Wat wel mogelijk moet zijn - en dat is het punt waarop jij je tanden stukbijt - is dat volgens het VB een naturalisatie moet kunnen herzien worden onder strikte voorwaarden : indien de genaturaliseerde de grondwet ernstig heeft overtreden, moet het mogelijk gemaakt worden om zijn naturalisatie in te trekken. Opnieuw vermoed ik dat jij hiervan niets te vrezen hebt...

Meer zelfs: ik vind dit geen slechte gedachtengang. Voor die naturalisatie moet men een minimum van moeite willen doen (in dit geval : zich binnen de krijtlijnen bewegen die uitgezet worden in de grondwet).

Citaat:
Er zijn nog meer ethische kwesties die op het spel staan. Zo opperde je zelf nog onlangs het idee, om werklozen die na 1 jaar nog steeds werkloos zijn, hen totaal zonder inkomen te zetten.
Het enige resultaat van zo'n maatregel is een enorme toename van de zwarte economie, bittere armoede en enorme sociale ellende. Maar.... dit is OOK een standpunt van het VB, dus blijkbaar blijft er toch nog veel mogelijk voor je.
Niet totaal, maar met een verminderd inkomen (als stimulans om actief werk te zoeken), maar soit... Dat doet er nu niet toe. Ik ga niet beweren dat een dergelijke regeling ideaal zou zijn. Verre van zelfs... ik vrees dat het werkloosheidsprobleem (en het bijhorend profitariaat, want dat bestaat wel degelijk) een bijzonder harde noot zal blijken om te kraken.

Het gaat om keuzes. Profitariaat bestrijden (en dan boeten de goede inderdaad mee met de slechte), of alles op zijn beloop laten (en dan profiteren de slechte verder ten koste van de goede). Mij lijkt het dat hier gewoon geen pasklare oplossing, geen gulden middenweg voor bestaat. Wat jij ?

Citaat:
Ps: ik ben weer eens geband op het forum van het Vlaams Blok (=PI-forum) dus zal je me hier verder moeten bediscuteren.
'k Heb het gezien. Maar : geen probleem, 'k was niet van plan om deze discussie te exporteren naar ginder. Everything's just fine over here
Let the saga continue...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 15:17   #7
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
'De Uzi zit niet in ons pollekes, maar wel in onze gedachten' om het poëtisch uit te drukken.
Een aantal 'linkse' wapenliefhebbers op dit forum zien nu eenmaal liever een Uzi in uw pollekes dan een Uzi in uw gedachten.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 15:33   #8
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Was er niet een zekere Louis Tobback die zich liet ontvallen dat men het Vlaams Blok "met alle middelen" diende te bestrijden ?

Toen huiverde ik hoor. Stel je voor dat er enkele SPa-militanten bij mij thuis komen binnenvallen en mij doodslaan omdat ik ooit eens lid van het VB was. Met alle middelen hè ? Ik zag voor mijn geestesoog aanslagen, moorden, hinderlagen, bommen, geweersalvo's, executies...

Gewoon om aan te tonen dat niet elke uitspraak van een politicus au serieux dient genomen te worden en dat men van negatieve uitspraken niet direct het ergste mag verwachten.
Oud 19 oktober 2003, 15:40   #9
De Ryck Peter
Schepen

Stuur een bericht via ICQ naar De Ryck Peter Stuur een bericht via Instant Messenger naar De Ryck Peter Stuur een bericht via MSN naar De Ryck Peter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babeth
Was er niet een zekere Louis Tobback die zich liet ontvallen dat men het Vlaams Blok "met alle middelen" diende te bestrijden ?

Toen huiverde ik hoor. Stel je voor dat er enkele SPa-militanten bij mij thuis komen binnenvallen en mij doodslaan omdat ik ooit eens lid van het VB was. Met alle middelen hè ? Ik zag voor mijn geestesoog aanslagen, moorden, hinderlagen, bommen, geweersalvo's, executies...

Gewoon om aan te tonen dat niet elke uitspraak van een politicus au serieux dient genomen te worden en dat men van negatieve uitspraken niet direct het ergste mag verwachten.
Geachte Babeth,duidelijk dat Louis Tobback sprak over alle legale middelen,wat niet te vergelijken valt met de illegale praktijken van de VMO waar bepaalde individuen uit het huidig Vlaams Blok aan deelnamen.

De gewelddaden van het VMO

Hieronder vind je een beperkt overzicht van de gewelddaden van het VMO.
december 1978: de VMO pleegt een aanslag op de Poolse voetballer Lubanski in Lokeren. Eén van de daders is Werner Van Steen
februari 1979: bij een anti-vreemdelingenbetoging van het VMO in Schilde komt het tot hevige botsingen met de politie
april 1979: VMO-leden bestormen een franstalige school in Mortsel
mei 1979: Drie VMO-leden stichten brand in een Turks café in Antwerpen
mei 1979: de auto van een franstalige Voerenaar wordt in brand gestoken door VMO'ers
juni 1979: de VMO houdt een 'militair' trainingskamp in Houffalize
augustus 1979: VMO-leden nemen deel aan een trainingskamp van de terroristische Hoffman groep in Duitsland. Later wordt een kopstuk van die Hoffman-groep gearresteerd bij Spinnewyn thuis in Brugge
augustus 1979: VMO-leden worden tijdens een auto-controle betrapt op het illegaal transport van verboden vuurwapens
oktober 1979: VMO-leden bezetten het gemeentehuis van 's Gravenvoeren
oktober 1979: Bij een huiszoeking bij VMO-leider Robbijns in Temse wordt legermateriaal in beslag genomen. Daaronder een SS-dolk.
februari 1980: Boekhandel 'De Rode Mol' in Mechelen wordt aangevallen, er vallen twee gewonden
februari 1980: VMO-aanslag met een rijkswachtgranaat op een café in Moelingen
april 1980: Aanval op Brugse Halletoren, 16 VMO-leden worden vervolgd
oktober 1980: Leidinggevende VMO'ers worden uit de VS uitgewezen nadat ze er poogden te vergaderen met leiders van de Ku Klux Klan
november 1980: Bij rellen in Kraainem wordt VMO'er Patrick Coreman aangehouden wegens verboden wapendracht
januari 1981: start van het VMO-proces in Antwerpen. 109 neo-nazi's worden vervolgd voor een hele lijst gewelddaden
mei 1981: een groep VMO'ers vernielt in Sint Nikaals een aantal vakbondsvlaggen die buiten hangen ter ere van 1 Mei. Een Marokkaans café wordt aangevallen en er wordt brand gesticht.
januari 1982: ontdekking van een wapenarsenaal in Antwerpen
februari 1982: de VMO-leiding bezoekt Leon Degrelle in Spanje
maart 1982: VMO-trainingskamp in Brecht
mei 1983: Het VMO wordt verboden als privé-militie door het Hof van Beroep te Gent.
juli 1983: Drie militairen, leden van de VMO, beschieten een café in Voeren
december 1984: Aanval op een links café in Brugge door NJSV'ers en VMO'ers. Drie gewonden worden in een ziekenhuis verzorgd
februari 1985: in beslagname van wapens in Hasselt in kringen rond de VMO
maart 1985: aanval op anti-rakettenbetoging in Gent door een commando van VMO en NSV
september 1985: brandstichting in boekhandel 'De Geus' in St. Niklaas
november 1985: beschieten van het Masereelfonds in Brugge
november 1986: tijdens een herdenking van Oostfronters in Lommel slaat het VMO drie antifascisten in het ziekenhuis
Oud 19 oktober 2003, 15:48   #10
Renilde
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

Omdat die tenminste eerlijk is, het recht voor de raap zegt.
Ben jij jaloers? Wat is er zo speciaal aan Peter?

Hij zaagt als geen ander, hij beschuldigd mensen als geen ander, hij weet gewoon niet wat hij zegt, dus kies ik liever een politieker zoals Filip De Winter, dan een oude zaag zoals jij.
Versta je het, of moet ik er een tekening bij maken?
Oud 19 oktober 2003, 15:49   #11
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Nee Peter, Tobback had het over "alle middelen". Voor mij en vele andere mensen was het niet duidelijk "legale" middelen". Het was "alle middelen"...

En die opsomming over het VMO is misschien leerrijk en die organisatie is ondertussen terecht verboden (dacht ik toch) maar de socialistische vakbond kan er ook wat van. Ik ga gewoon 1 voorbeeldje geven van waar ik zelf bijstond, wat ik zelf heb gezien en wat dus echt-en-techtig gebeurt is: toen de Forges de Clabecq in Vilvoorde ging sluiten is D'Orazio hier aan de poorten een piket komen opzetten. Niemand mocht erdoor. Wie het probeerde werd met houten stokken en ijzeren staven aangevallen en geslagen. Er werd volop gescholden en getiert.
Dat was dus op 10 meter van onze voordeur vandaan. Ik kan u verzekeren dat ik niet veel goeds verwacht van een politicus van dezelfde politieke strekking als die vakbondsmilitant. Die trouwens berucht was voor geweldpleging. Zowel de socialistische partij als de socialistische vakbond hebben een lang palmares van geweld en moord. Ik huiver ervan.
Oud 19 oktober 2003, 16:03   #12
De Ryck Peter
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Hij zaagt als geen ander, hij beschuldigd mensen als geen ander, hij weet gewoon niet wat hij zegt, dus kies ik liever een politieker zoals Filip De Winter, dan een oude zaag zoals jij.
Filip Dewinter beschuldigt en beledigt niemand

Vb.Dyab Abou Jahjah werd beschuldigt(schijnhuwelijk,terrorisme,enz...)
Dit zijn redenen om iemand zijn Belgische nationaliteit te ontnemen,en hem uit het land te zetten.

Deze ongegronde beschuldigingen werden onderzocht door het parket in Antwerpen.

Onmogelijk om op te sommen waarvan hij iedereen heeft beschuldigt.

Ik wil wel even verwijzen naar die mooie Mijnheer(uw gevoelens) zijn uitlatingen,waaronder''Dyab Abou Jahjah,dada en neem uw Ali Baba's méé''.

Probeer a.u.b. om zijn naam correct te spellen''Filip Dewinter''

Duidelijk dat u hem persoonlijk niet kent.

Is Filip Dewinter eerlijk of heerlijk beste Renilde

Hangt er een poster van hem boven uw bed

U kiest liever voor Filip Dewinter omdat hij de OUDERE zaag is.

Ik neem dergelijke opmerkingen niet kwalijk van een minderjarige.
Oud 19 oktober 2003, 16:12   #13
Renilde
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Filip Dewinter beschuldigt en beledigt niemand

Vb.Dyab Abou Jahjah werd beschuldigt(schijnhuwelijk,terrorisme,enz...)
Dit zijn redenen om iemand zijn Belgische nationaliteit te ontnemen,en hem uit het land te zetten.

Deze ongegronde beschuldigingen werden onderzocht door het parket in Antwerpen.

Onmogelijk om op te sommen waarvan hij iedereen heeft beschuldigt.

Ik wil wel even verwijzen naar die mooie Mijnheer(uw gevoelens) zijn uitlatingen,waaronder''Dyab Abou Jahjah,dada en neem uw Ali Baba's méé''.

Probeer a.u.b. om zijn naam correct te spellen''Filip Dewinter''

Duidelijk dat u hem persoonlijk niet kent.

Is Filip Dewinter eerlijk of heerlijk beste Renilde

Hangt er een poster van hem boven uw bed

U kiest liever voor Filip Dewinter omdat hij de OUDERE zaag is.

Ik neem dergelijke opmerkingen niet kwalijk van een minderjarige.

Peter ik volg je hier al enkele weken op dit forum, mijn bevindingen over jou zijn devolgende;

Normaal ben je niet, jij weet blijkbaar alles, jij scheld op iedereen, nog eventjes en de DWANGBUIS staat voor je klaar.
Oud 19 oktober 2003, 16:17   #14
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

De Rijck, gelieve een aparte topic op te zetten om met je spuugonnozele nonsens te vervuilen.
Oud 19 oktober 2003, 16:20   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

En de topic ging over
"The Piano vs. twee 'onschuldige' Blok-sympathisanten"
Of was het Peter vs Renilde
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 16:36   #16
De Ryck Peter
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En de topic ging over
Wie zijn eigenlijk die twee''onschuldige''Blok-sympathisanten

Geachte Verhofstadthater,wanneer u een opmerking wil maken,zorg er dan tenminste voor dat u mijn naam correct kan spellen.
Oud 19 oktober 2003, 16:58   #17
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
En de topic ging over
Wie zijn eigenlijk die twee''onschuldige''Blok-sympathisanten

Geachte Verhofstadthater,wanneer u een opmerking wil maken,zorg er dan tenminste voor dat u mijn naam correct kan spellen.
Wie wij zijn? Voor ons een weten, voor jou een raden.

Ps: leer jij maar eens helemaal spellen.
Oud 19 oktober 2003, 17:04   #18
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En de topic ging over
Er bestaan geen 'onschuldige’ Bloksympathisanten. Enkel misleide of misnoegde stemmers die voor het Blok kiezen.

De eersten (misleiden) laten zich leiden door het nationalistische populistische discours: “Vlaanderen onafhankelijk = iedereen rijk”.

De tweede (misnoegde) stemmen vooral tégen traditionele partijen én (dus) vóór het populistische discours van het Vlaams Blok, nl: “met ons aan de macht is iedereen rijk + (en vooral) veilig. ’t Is te zeggen; alle stoute migranten weg, en alle stoute Belgen in den bak” Preventie heeft in dat discours geen plaats, er wordt dan immers beroep gedaan op het nuanceringvermogen van de potentiële kiezer.

De derde categorie, de ‘onschuldige’ bestaan niet. Dat zijn belezen mensen die perfect weten wat het programma van het VB omhelst, en die weten waar het VB ‘uit’ gegroeid is, en waaraan de kopstukken (al of niet achter de schermen) gelinkt kunnen worden.

Het zijn enkel deze onschuldige die op ThePiano zo vals zijn. 8)
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 17:23   #19
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser

Citaat:
Er bestaan geen 'onschuldige’ Bloksympathisanten. Enkel misleide of misnoegde stemmers die voor het Blok kiezen.
Dat zijn nu net van die zaken die niet te bewijzen vallen.

Citaat:
De eersten (misleiden) laten zich leiden door het nationalistische populistische discours: “Vlaanderen onafhankelijk = iedereen rijk”.
Het eerste deel 'vl onafhankelijk' klopt, maar daaruit vloeit niet noodzakelijk het tweede. Het Blok zegt niet dat iedereen rijk wordt als Vlaanderen onafhankelijk wordt, maar wel dat bepaalde beleidspunten vloeiender zullen verlopen.

Citaat:
De tweede (misnoegde) stemmen vooral tégen traditionele partijen én (dus) vóór het populistische discours van het Vlaams Blok, nl: “met ons aan de macht is iedereen rijk + (en vooral) veilig. ’t Is te zeggen; alle stoute migranten weg, en alle stoute Belgen in den bak” Preventie heeft in dat discours geen plaats, er wordt dan immers beroep gedaan op het nuanceringvermogen van de potentiële kiezer.
Wat een verrekte zwart-witstelling. Indien het niet zo ernstig was, zou ik serieus de drab over mijn billen van het lachen krijgen. Je leest echt te veel interpretaties van het Blok-programma in plaats van het Blok-programma zelf. IN DE HISTORISCHE KRITIEK ZEGT MEN DAT DE OORSPRONKELIJKE BRON ALTIJD HET BELANGRIJKST IS. SECUNDAIRE BRONNEN ZOALS DAAR ZIJN: DE SPROOKJESBOEKEN VAN MARK SPRUYT, DE HALLUCINATIES VAN HUGO GIJSELS OF DE RECENTE VOD VAN PATRICK DEWAEL HOREN DAAR NIET BIJ, IK HERHAAL: HOREN DAAR NIET BIJ.

Citaat:
De derde categorie, de ‘onschuldige’ bestaan niet. Dat zijn belezen mensen die perfect weten wat het programma van het VB omhelst, en die weten waar het VB ‘uit’ gegroeid is, en waaraan de kopstukken (al of niet achter de schermen) gelinkt kunnen worden.
Ik weet wat het omhelst, ik weet dat ze uit de rechtervleugel van de VU stammen. Ik vermoed dat ik weet waaraan jij die kopstukken wil linken. Maar in tegenstelling tot jou heb ik met enkele van die kopstukken al gesproken. Deze mensen hebben evenveel zwakheden en fouten als andere politici, maar datgene waarvoor jij hen verslijt is natuurlijk gebaseerd op natte-vingerwerk. Op die manier kun je Anciaux ook verwijten voor enkele uitspraken die hij twintig jaar geleden heeft gedaan tijdens enkele Vlaams-nationale betogingen.
WAT NIET EVOLUEERT STERFT!!!!
Oud 19 oktober 2003, 17:24   #20
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Beste Piano,

enige tijd geleden zei je dat zowel Abramis als ikzelf in sé crimineel waren omdat we sympathie hebben voor heel wat VB-standpunten. 'De Uzi zit niet in ons pollekes, maar wel in onze gedachten' om het poëtisch uit te drukken.
Ik heb tegenover Abramis al eerder verklaard/gecorrigeerd (op PI-forum) dat niet de kiezers van het Vlaams Blok criminele daden stellen door op die partij te stemmen.

Maar ik wil hier best herhalen (en dat doe ik al bijna acht jaren op het internet), dat het Vlaams Blok mijns inziens een georganiseerde criminele organisatie is, die (nogmaals mijns inziens) al van bij haar ontstaan in mei 1979, bij wet verboden had moeten worden op grond van het overtreden op EVRM en UVRM. Alsmede dat haar mandatarissen buiten de wet moeten gesteld worden. De 750.000 kiezers genieten bij mij het voordeel van de twijfel.

Abramis en jij -die beiden anoniem op de forums inloggen en het Vlaams Blok aanhangen en verdedigen, daarvan kan ik niet zeggen of zij crimineel zijn, vermits ik via jullie anonimiteit ook niet meteen kan achterhalen of jullie al dan niet mandataris zijn bij de racistische partij.

Citaat:
Verder zouden we volgens u nooit een discussie ten gronde willen voeren.
Ja dat klopt. Abramis beroept zich altijd op het huidige programma van het VB dat ik persoonlijk verwerp als propagandistisch waardeloos materiaal, dat slechts bedoeld is om de kiezer te misleiden en de justitie op het verkeerde been stellen. Als ik het Vlaams Blok doorlicht, doe ik dat van bij haar ontstaan, bekijk ik ook de achtergronden van haar oprichters en die van haar huidige kopstukken/volksvertegenwoordigers en senatoren en andere mandatarissen. Ik bekijk ook alle individuele statements, congresteksten, kaderbladen, de verschillende connecties nationaal en internationaal, alsmede al hun randorganisaties, daar ik het Blok veeleer als een koepelorganisatie zie van al wat extreemrechts in Vlaanderen (en in Brussel en België) vertegenwoordigt.

Dus, om een discussie ten gronde te kunnen voeren, zouden we al eerst en vooral het eens moeten raken, hoever en hoe grondig we terug in te tijd gaan. Sommigen vinden 1 jaar terug al te ver, sommigen willen wel vijf jaar terug gaan. Ik wil teruggaan, tot waar het allemaal begon, en er zelfs nog de collaboratie in betrekken, niet ongewoon vermits ook amnestie nog steeds een heet hangijzer is voor de partij. En ook revisionisme en negationisme een 'normaal' verschijnsel is bij zowel VB-leden als VB-mandatarissen.

Stel eens een paar regels voor, en ik zal zien of ik mij daar kan in vinden.

Citaat:
Speciaal voor jou de ultieme discussie over Roodkapje en het Boze Blok. Laat al uw demonen maar los, hier zal het wel mogen. Ik weet dat u veel tijd aan uw webstek spendeert, maar ongetwijfeld zul je nog interesse hebben om een dergelijke discussie te voeren, te meer je je als een amateur-Spruyt opwerpt om de beste Blok-kenner en - watcher te zijn. Probeer dan hier zoveel mogelijk mensen van uw stellingen te overtuigen. Zo kan niemand je nog verwijten een intellectuele lafaard te zijn.
Ik ben helemaal niet klaar voor een ultieme discussie.

En een topic zoals deze, is al helemaal idioot om op te starten. Er zijn zoveel ethische items, waar al draden over gaan, er bestaan de verschillende rubrieken, dat het onbegonnen werk is.

Voorts wens ik er aan toe te voegen, dat deze topic mij erg ongelegen komt vermits ik:

1. Aan mijn website werk
2. Een cursus Bedrijfsbeheer volg, 1 examen reeds heb afgelegd, en er nog drie examens aankomen vOOr 4 december a.s. en het is een moeilijke cursus (voor mij toch).
3. Ik mij vanaf het eerste kwartaal volgend jaar als zelfsstandige wil vestigen en ik daar een pak dingen moet voor voorbereiden.
4. Een migrantenorganisatie (amarcord vzw) leid
.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be