Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2006, 20:48   #121
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Dus u mag als soldaat folteren als de legerleiding u dat beveelt zonder enige persoonlijke verantwoordelijkheid te moeten opnemen. De Duitsers in WOII deden ook maar wat men van hen vroeg en treffen dus geen schuld?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 23:00   #122
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ik ben bang dat de practijk toch anders is; jouw ideale type soldaat heeft minder overlevingskans of pleegt zelfmoord.

Er wordt van uitgegaan dat de opdrachtgevers weten voor welke "goede zaak" getrainde moordenaars worden ingezet.
Willem, je moet wel het onderscheid maken tussen gewoon kanonen vlees en elite militairen.

Een elitesoldaat moet weldegelijk nadenken en moet weldegelijk zelf kunnen beslissen en hij bepaald op het veld zelf wat hij doet.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 23:39   #123
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Dus de soldaat is van alle verantwoordelijkheid en eigen mening ontdaan?
Ik heb wel de indruk dat zulks minstens beneden een bepaalde rang een streefsituatie zou kunnen zijn, hoewel het waarschijnlijk niet politiek correct is om zoiets onder woorden te brengen.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 13 oktober 2006 om 23:39.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2006, 23:39   #124
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Willem, je moet wel het onderscheid maken tussen gewoon kanonen vlees en elite militairen.

Een elitesoldaat moet weldegelijk nadenken en moet weldegelijk zelf kunnen beslissen en hij bepaald op het veld zelf wat hij doet.
Ja, sluit aan bij het voorgaande.
Oud 13 oktober 2006, 23:41   #125
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dus u mag als soldaat folteren als de legerleiding u dat beveelt zonder enige persoonlijke verantwoordelijkheid te moeten opnemen. De Duitsers in WOII deden ook maar wat men van hen vroeg en treffen dus geen schuld?
In ernstige/geruchtmakende gevallen wordt daar iets op gevonden, voorbeeld gesteld, vooral als het de verliezende partij raakt.
Oud 14 oktober 2006, 07:12   #126
Riksken
Parlementslid

Riksken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg enkel dat het MIJN mening is dat de politiek verantwoordelijk is voor de daden die een militair stelt. Dat het zo niet is weten mijn 2 ballen ook. Tijdens je opleiding wordt je heel nauwlettend in het oog gehouden en halen ze er dan de zwaar gevallen al uit die eventueel een risico zouden kunnen betekenen. Meestal vallen die toch al vroeg door de mand omdat ze zich het soldaat zijn helemaal anders voorgesteld hadden dan wat het in werkelijkheid inhoud en houden ze het zelf voor bekeken.
Wat enkel Duitsers hier weer om de hoek komen doen snap ik niet, er zijn voorbeelden genoeg zonder dat je hiervoor 60 jaar terug moet.
En als je nu Somalië aanhaald zijn we helemaal uitgesproken.
Het waardig en met respect behandelen van een overwonnen vijand staat in de erecode maar als je met der ene een paar tikken te verkopen levens kunt sparen weet ik wel wat te kiezen. Van een paar tanden kwijt of wat gebroken ribben ga je niet dood.
Oud 14 oktober 2006, 10:41   #127
Marines
Vreemdeling

Marines's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Indien er oorlog uitbreekt waar de belangen van Europa op het spel staan doe ik dat gegarandeerd. Vergeef me als ik niet ganse dagen in een kazerne wil zitten wegkwijnen. Een geweer hanteren is snel geleerd. Voorts vecht ik als individu regelmatig, dus je kan wel zeggen dat ik mezelf mano militari verdedig. Nogmaals: ik praat niet alle oorlogen goed. Jij refereert ongetwijfeld naar de oorlog van Bush in Irak. Daar ga ik ook niet mee akkoord. Maar waren de Sovjets, de Duitsers of de Japanezen dan beter? Jij kiest de kant van de underdog, maar wat zouden de Irakezen doen denk je moesten zij over dezelfde macht beschikken als de VS? Net hetzelfde. Dat heeft de status-quo in deze wereld tot stand gebracht. Voorts denk ik niet dat je mijn tekst goed gelezen hebt. Counter-argumenten misschien? Als Karel Martel liever patatten was blijven schillen in zijne veranda, dan was heel Europa nu misschien islamitisch. Als Amerika er niet was om borg te staan voor het zwakke broertje Europa, dan was jij al lang van achter je computer geknald. Kon je ganse dagen slavenarbeid verrichten. De mooiste dood is de dood in de strijd. Verwelk jij maar in je nest, slappeling.
Een wapen hanteren is inderdaad snel geleerd,maar als het tegoei is???is een andere zaak en mooi gesproken de laatste regels!!
Marines is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 10:45   #128
Marines
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Mooi gesproken iedereen denkt dat een gewone soldaat ene stom achterlijk rund is dus de meeste denken ook dat de slecht lerende dan maar voor een job als SOLDAAT kiezen FOUT JONGENS ben zelf militair heb ook mijn heel middelbaar gedaan en nee het is niet voor minder begaafde het is niet meer gelijk vroeger ooohhh we zien een voertuig of een mannetje we knallen erop neeeeeeee deze tijd is om!!!
Dus als je denkt dat we achterlijk zijn,kunt ge U wel eens vergissen!!
Oud 14 oktober 2006, 10:45   #129
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Nee, die laatste zin en uw mening is een herhaling van het feit dat omdat Amerika ons gered heeft, dat wij automatisch hun gat moeten likken en braafjes aanvaarden wat ze allemaal niet uitspoken.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2006, 10:51   #130
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marines Bekijk bericht
Mooi gesproken iedereen denkt dat een gewone soldaat ene stom achterlijk rund is dus de meeste denken ook dat de slecht lerende dan maar voor een job als SOLDAAT kiezen FOUT JONGENS ben zelf militair heb ook mijn heel middelbaar gedaan en nee het is niet voor minder begaafde het is niet meer gelijk vroeger ooohhh we zien een voertuig of een mannetje we knallen erop neeeeeeee deze tijd is om!!!
Dus als je denkt dat we achterlijk zijn,kunt ge U wel eens vergissen!!
Ze moeten zekere bekwaamheden hebben, maar begaafd kunde ze echt ni noemen. Het zijn gewoon "moderne" pummels en ze klussen de vuile werkjes op en iedereen spuwt er op. (Niet leterlijk natuurlijk.) Op treinstations ziede altijd een cirkel zonder volk rond een militair (is echt niet omdat ze imponeren hoor), en geen kat die voor hen de deur opendoet zoals in Amerika.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 14 oktober 2006 om 10:51.
Oud 14 oktober 2006, 10:56   #131
Marines
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ze moeten zekere bekwaamheden hebben, maar begaafd kunde ze echt ni noemen. Het zijn gewoon "moderne" pummels en ze klussen de vuile werkjes op en iedereen spuwt er op. (Niet leterlijk natuurlijk.) Op treinstations ziede altijd een cirkel zonder volk rond een militair (is echt niet omdat ze imponeren hoor), en geen kat die voor hen de deur opendoet zoals in Amerika.
Waarom altijd Amerika,ik heb 3 kameraden wat Marine zijn en in Irak zitten, eentje ervan is terugkomen en tussen 4 planken grof gezegt maar ga je nu bewijzen dat Marines niet goed opgeleid zijn ofzo???En zo moderne pummels zorgen ervoor dat gij er niet moet geen vechten,MAAR GOED DAT ZE ZO GEKKE MODERNE PUMMELS HEBBEN he toch????
Oud 14 oktober 2006, 11:00   #132
Bhairav

Standaard

Ze zijn opgeleid om mariniers te zijn.
Ik had het niet over opleidingen, maar over dom geboren zijn.
Die oorlog is eens niet nodig, dus voor mij vechten die ni. En uw meningen lijken nogal amerikaans qua ondertoon. Of beter: boventoon. Waarom beginde ni te zeiken dat als ik bvb een Levi's jeans draag, dat ik dan meteen akkoord moet gaan met het Amerikaans imperialisme omdat mijn broek ook amerikaans is?
Oud 14 oktober 2006, 11:11   #133
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marines Bekijk bericht
Waarom altijd Amerika,ik heb 3 kameraden wat Marine zijn en in Irak zitten, eentje ervan is terugkomen en tussen 4 planken grof gezegt maar ga je nu bewijzen dat Marines niet goed opgeleid zijn ofzo???En zo moderne pummels zorgen ervoor dat gij er niet moet geen vechten,MAAR GOED DAT ZE ZO GEKKE MODERNE PUMMELS HEBBEN he toch????
Laat we het simpel stellen. Amerikanen zitten in Irak en Afghanistan buiten hun vakgebied. Ze hebben geen of weinig ervaring met oorlogvoeren in moslimlanden. En of ze zo superopgeleid worden? Tja, zou het tegendeel durven beweren. Pikfijn materiaal maar 20km te voet afleggen is er te veel aan. Staan ze nog versteld ook als ze met hun vliegende autobus uit de lucht geschoten worden omdat ze midden in de aktie willen gedropt worden.
Oud 14 oktober 2006, 11:13   #134
Bhairav

Standaard

Zie, zelfs ons Riksken geeft toe te schijterig te zijn voor een moslimland als oorlogsfront uit te kiezen.
Oud 14 oktober 2006, 11:15   #135
Marines
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Laat we het simpel stellen. Amerikanen zitten in Irak en Afghanistan buiten hun vakgebied. Ze hebben geen of weinig ervaring met oorlogvoeren in moslimlanden. En of ze zo superopgeleid worden? Tja, zou het tegendeel durven beweren. Pikfijn materiaal maar 20km te voet afleggen is er te veel aan. Staan ze nog versteld ook als ze met hun vliegende autobus uit de lucht geschoten worden omdat ze midden in de aktie willen gedropt worden.
Dan moeten ze belgische militairen sturen he die kunnen 20km afleggen inderdaad daar heb je gelijk in dat ze niet getraind zijn in dat gebied ze zijn er wel voor getraind maar ze kunnen nooit zo getraind zijn als de taliban zelf,in deze gebieden is het zeer moeilijk voor een strijd te winnen tegen de taliban!!
Oud 14 oktober 2006, 11:17   #136
Marines
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zie, zelfs ons Riksken geeft toe te schijterig te zijn voor een moslimland als oorlogsfront uit te kiezen.
Tja gaat gij ernaar???Denk het niet he??
Oud 14 oktober 2006, 11:22   #137
Bhairav

Standaard

Neen, ik bedoelde ook ni dak stoer ben. Ik wou met Riksken zijn stoerheid lachen. Gij zijt hier duidelijk nieuw.
Oud 14 oktober 2006, 11:43   #138
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ooit al van Libanon, Tsjaad, Centraal Afrikaanse republiek, Djibouti en Somalië gehoord? Het was daar dat de lijken te rapen vielen, niet achter uwen door de ziekenkas betaalde pc.
Oud 14 oktober 2006, 11:48   #139
Bhairav

Standaard

Ja en? Ben ik nu verondersteld op mijn plaats gezet te zijn?
Oud 14 oktober 2006, 11:54   #140
Riksken
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ja en? Ben ik nu verondersteld op mijn plaats gezet te zijn?
Volgens mij zit je allang op je plaats. Doe dit enkel om u ook eens het plezier te gunnen om eens een paar keer na elkaar gequot te worden. Ge ziet ik ben de slechtste nog niet hé.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be