![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook de flexibiliteit kan niet ver genoeg gaan. Er wordt een lans gebroken voor zaterdagwerk, onbeperkt gelegenheidswerk in de horeca en meer overuren. Een wetsvoorstel van het Vlaamse Belang wil die overuren opdrijven tot 195, zonder controle van de arbeidsinspectie en zonder toezicht van de vakbonden. En als kers op de taart oordelen extraamrechtse partijen dat het ontslag van werknemers veel soepeler en sneller moet kunnen. Laatst gewijzigd door eno2 : 8 november 2006 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op de vorige pagina. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je vind jezelf zo slim, met je "intellectuele vriendenkring" waar je prat op gaat en je "IQ van 135".(Ja, ik lees ook andere threads). Daarom denk dat je het recht hebt om neer te kijken op de massa. Wel, ik heb een woord voor mensen als jij: POSEUR. Je meent mij te kunnen toespreken op een neerbuigend toontje, terwijl je intellectueel nog niet aan mijn enkels reikt. Op die andere thread vertel je een zielig verhaaltje van hoe anders je wel was als tiener omdat je zo slim was. Ocharme, mijn hartje bloedde toen ik het las. Er zijn ook mensen met een IQ van 150 of meer, en die worden heus niet allemaal misantrope sociopathen met extremistische sympathieën. Sommigen houden aan hun hoogbegaafdheid niet meer over dan een zekere gemakzucht, omdat ze nooit hard hebben moeten studeren.
![]() |
![]() |
#123 | ||||||
Banneling
|
![]() Ergens wel, ergens niet.
Citaat:
Verder zijn er ook tieners die een taalgevoel en kennis hebben ontwikkeld dat verder staat dan die van heel wat volwassenen. Ik ben zelfs ooit op het internet een 12-jarige Amerikaanse tegengekomen die zeer goed "gehomeschoold" was en die meer inzicht en kennis bezat dan de gemiddelde 30-jarige. Je kon alleszins niet aan haar uitspraken merken dat ze minderjarig was. Ik maak om bovenstaande redenen dus nooit een uitspraak over de leeftijd van mensen op een forum, tenzij hun gedrag overduidelijk infantiel is, maar zelfs dat zegt niet altijd iets. Een reden waarom ik het niet onwaarschijnlijk vond dat je nog studeerde, is het feit dat je in de namiddag online kan komen. Dat betekent meestal dat iemand OF studeert OF vrijaf heeft OF een bureaujob heeft waarbij hij het een beetje rustig aan kan doen. Mijn situatie is de laatste. Ik ben IT Consultant en momenteel niet toegewegen aan een klant. Binnen enkele dagen komt daar verandering in. Tenzij ik daar ook niet al te veel te doen heb, betekent dat dus dat je mij binnen enkele dagen niet meer zult kunnen zien. Volgens mij interpretteert u mij daar toch verkeerd. Indien u denkt van niet, gelieve te citeren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het nogal zwak van jou om iemand die je nooit in real life hebt ontmoet en waarvan je enkele posts op het internet hebt kunnen lezen een poseur te noemen. Wat een vooroordeel, zeg? En nee, ik kijk niet neer op de massa. Ik kom uit een arbeidersfamilie en heb vakantiewerk gedaan in een autofabriek, een industriële keuken, een tuinbouwbedrijf en andere. Mijn vriendin daarentegen komt uit een familie van dokters, advocaten, architecten en dergelijke. Ik ben dus voldoende bekend met zowel de lagere als de hogere middenklasse en wat daarrond zweeft. Mijn stelling dat de massa te incompetent is voor "democratie" is gewoon vanzelfsprekend. Hoe kan een fabrieksarbeider die nooit een hogere opleiding heeft gehad nu een goede minister van financiën zijn? Hoe kan iemand die geen flauw benul heeft van politiek nu weten wie de beste kandidaat is? Verder komt daar bovenop dat de massa door goede propaganda zeer gemakkelijk te beinvloeden is. Zo is het verschil tussen de Amerikaanse publieke opinie en de Europese publieke opinie (die op heel wat vlakken drastisch verschillen) grotendeels te wijten aan het verschil in educatie en media-rapportage. Hoe kunt u, dit wetende, dan enig vertrouwen hebben in het concept "democratie"? Citaat:
![]() Citaat:
Verder zijn mijn ideeën niet extreem. Heel wat van mijn ideeën waren de standaard pakweg 50 jaar geleden. De rest waren de standaard een 100 a 200 jaar eerder. Het is net de samenleving die extreem is geworden door steeds meer af te wijken van de waarden en normen van weleer. Voor mij is het hoogste ideaal de hoofse ridder of de Japanse samurai. Die idealen vindt je vandaag de dag nog steeds in de moslimwereld en heel wat andere culturen. Zo'n eeuwenoude waarden die je over de hele wereld tegenkomt kun je toch moeilijk extreem noemen... Dat u mij sociopathisch noemt, is al helemaal uit de lucht gegrepen. Ik geloof in sterke (traditionele) waarden en normen, ben zowel open als openminded, heb heel concrete plannen voor de toekomst, ben nog nooit betrokken geweest in een gevecht, ben vaak een controlefreak en kan er niet tegen als ik ruzie heb met een goede vriend. Geen enkel van de symptomen hebben dus ook maar in enige mate betrekking om mij. Ik ben trouwens een grote dierenliefhebber, cultuurliefhebber en drink al eens graag een pint met mijn vrienden. Hoogbegaafden zijn even gevarieerd als de rest van de bevolking in de zin van politieke overtuiging en smaak. Wat is dat nu voor een belachelijk argument. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Sinistra : 9 november 2006 om 01:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die linkse progressieve partijen hebben mooi fuck you gezegd tegen meer dan100.000 vakbondsleden die in Brussel betoogden tegen het links progressieve Generatiepact. Waar was het VB op dat moment. Die durfden als enigste partij hun mond niet te openen uit schrik om stemmen van die mensen te verliezen.
Fiscale amnestie, minste aanpak van vermogens van alle buurlanden, miljarden en miljarden aan lastenverlagingen voor ondernemingen, België steekt Ierland en VK voorbij qua bedrijfsbelastingen, overheidsbezittingen worden in snel tempo verkocht, PPS a gogo, toename van de armoede en sociale ongelijkheid, flexibiliteit en onzekerheid, verharding arbeidsmarktbeleid, verharding asielbeleid, verharding aanpak criminaliteit, etc...etc... Waar blijven ze het toch halen dat men in België een links beleid zou voeren. Ja Reagan was ook een communist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongen, laat het maar om aan dit soort mensen iets uit te leggen. Ik heb lang genoeg met HBs samen geleefd en mijn kids zijn het zelf ook, om te weten hoe die mensen denken. Zij willen zelfs niet omgaan met andere HBers, want zij vinden ze onaangepaste mensen die niet normaal kunnen denken. Ga maar eens kijken op de website van Mensa. Zelf hulpgroep voor HBers die zich beter voelen dan de rest van de mensheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 november 2006 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ikzelf word er vaak van verschuldigd om TE logisch te denken door mijn partner en mijn vrienden. Met TE logisch bedoelen zij dat ik logischer denk dan de meeste andere mensen, die te vaak hun emoties de logica laten overschaduwen en daardoor onlogisch redeneren. Ik ben nochtans niet minder emotioneel dan een ander mens, integendeel. Ik laat gewoon mijn emoties mijn beslissingen niet bepalen. Dat heeft als gevolg dat ik objectief kan redeneren waar andere mensen dichtklappen omwille van de propaganda waarmee ze overspoeld zijn. Dat maakt mij zeker niet sociaal ongaangepast, zoals Dr. Strangelove suggereerde, al heb ik het vooral in mijn tienerjaren moeilijk gehad om te begrijpen hoe andere mensen redeneren en in elkaar steken. Dat is de laatste jaren echter ruimschoots goedgemaakt. Citaat:
Het is enorm hypocriet van jullie om mensen af te schilderen als sociaal onaangepast of dergelijke enkel en alleen omdat iemand controversiële ideeën koestert die niet in overeenstemming zijn met de jouwe. Hebben jullie er ooit bij stilgestaan dat iemand gewoon een ander idee kan hebben door logische gevolgtrekkingen? In de plaats van mensen met ideeën als mijzelf af te schilderen als onverdraagzaam, moeten jullie eens diep in je eigen ziel kijken. Ik ben niet degene die onverdraagzaam is. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 november 2006 om 10:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar verder geraakt men daar nooit. Als er iets uitkomt in de vorm van een oplossing dan is dat iets wat ik onderbreng in :" een totalitaire, schiet ze neer, oplossing". Oplossingen waarvan sommige dromen maar iedereen weet dat het nooit in de realiteit verdedigbaar zijn Je weet wel, van die oplossingen die hand in hand gaan met sommige slogans... En dan zichzelf afvragen waarom het beleid niet rechts mag/moet zijn? Ten hoogste een goei alarmbel die te veel lawaai maakt, maar niet de centrale waar men moet besturen.... Laatst gewijzigd door Zyp : 9 november 2006 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel degelijk zo dat vanuit naief links standpunt rechts vaak extreme ideeën heeft, maar dat is dan ook alleen vanuit naief links standpunt (waar ik niet mee wil zeggen dat rechtsen niet naief kunnen zijn, integendeel). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
wees eerlijk en surf eens door het forum... "der zijn geen goei", "allemaal dezelfde", " shiet ze van die kraan, goei voorbeeld"... Echt het soort dat je beslissingen wil laten nemen.... en komen ze verder dan dat? het strafste dat ze al hebben is " zet ze op een vlieger".... En zelfs dat parcours kunnen ze nog niet volledig doordenken... Laatst gewijzigd door Zyp : 9 november 2006 om 10:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Banneling
|
![]() Wegens gebrek aan belangstelling laat ik punt zes en al mijn volgende punten vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zie je onze maatschappij al draaien op uitsluitend loeiende sirenes ? Oorverdovend angstwekkend lawaai en weinig rustgevend. Helemaal anders dan een filharmonisch orkest. ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 9 november 2006 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als voorbeeld van een meer genuanceerde en intellectuele rechtse bron, kan ik bijvoorbeeld de Delta Stichting nemen. Zij zijn vandaag een van de belangrijkste rechtse denktanks in Vlaanderen en zijn nauw geaffilieerd met GRECE (de "bekende" beweging van Alain De Benoist). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Gouverneur
|
![]() IlluSion schrref dit over de N-VA:
Citaat:
Zou hij het VB ook als een linkse partij beschouwen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Hier vindt trouwens in mijn ogen de tegenstelling links-rechts zijn oorsprong. Citaat:
![]() |
![]() |
#139 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
"In zijn boek Vlaams Geblokkeerd, 2006, schetst Geert van Cleemput een ontluisterend beeld van de partijtop en de heersende zeden van Vlaams Belang. In dit werk worden de drie topfiguren van de partij Filip Dewinter, Frank Vanhecke en Gerolf Annemans op de ontleedtafel gelegd en op hun zwakke kanten afgerekend. In dit boek onthult de auteur voor het eerst de naar verluidt dictatoriale wijze waarop Dewinter in 1991 het 70-puntenplan doorduwde, tegen de zin van heel wat andere Blokkers in. Bron: Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Geert_Van_Cleemput) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wij zijn allemaal fier op hem...
![]() |