Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 december 2006, 18:23   #121
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik loop ondertussen vlotjes 35 minuten non-stop

met achteraf nen hartslag van 128 a 140.

En eigenlijk kan ik best nog langer ook volgens mij, maar ik ga eerst nog enkele keren 35 minuten doen. En dan naar 45.
Uiteindelijk wil ik stoppen bij een uur. Als ik 3 keer per week een uur kan lopen is het goed voor mij.

Ik vind het wel treffend dat dat eigenlijk zo vlot gegaan is. Het loopschema waar ik mee begonnen was sprak van 30 min. lopen na 10 weken. Ik ben (denk ik, check de openingspost) begin november begonnen en dan heb ik nog een week niet gelopen wegens ziekjes. En vorige week maandag heb ik voor het eerst 35 minuten gelopen.
Das in feite maar 3 a 4 weken.
Ga ik te snel? Vergeet ik iets belangrijk en lig ik binnenkort op de operatietafel? Ik warm altijd op vooraf en strech nadien. Ik heb onder het lopen ook geen pijn en de stijve kuiten de dag nadien zijn ook verdwenen.

Lopen doe ik vooral op ademhaling. Ik tracht zo snel mogelijk een vast ritme te vinden dat overeenstemt met mijn looppassen. 2 passen inademen, 1 stap neutraal (kan in of uit) en 2 passen uitademen. Je merkt pas dat dat geweldig helpt op ogenblikken dat je je niet aan dat ritme kan houden (niezen, sprongetje over stoeprand, gesprek met collega-loper). Dan gaan die benen niet meer automatisch en ik begin te hijgen. Als ik mooi ritmisch kan ademen gaat het als vanzelf. In het begin werd ik ook beperkt door de ademhaling. De eerste keren stond ik na 3 minuten te hijgen als een klaarkomend paard. Nu ben ik na 35 min totaal niet buiten adem. En ook geen last van mijn benen, 't is daarom dat ik denk dat ik gemakkelijk nog wat verder kan.

Morgenvroeg ga ik het toertje dat ik loop eens met den auto doen om te zien hoe ver dat eigenlijk is want daar heb ik geen idee van.

Dus mensen die tegen eventueel lopen opzien omdat ze vrezen dat dat eerst weken aan een stuk hijgen en puffen en stijf zijn gaat worden kan ik geruststellen. De eerste 2 weken zijn eigenlijk het zwaarst. Daarna wordt het pas leuk.
Ik kan het iedereen alleen maar aanraden (tenzij je dokter bezwaar heeft natuurlijk).
ik heb een vermoeden gekregen van wat uw job zoal inhoudt...

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 december 2006, 20:14   #122
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

Na lange tijd is hij terug met een verslag(je). En het gaat goed met hem, ik denk dat ik in januari ook zal starten met lopen! Ik wil namelijk meer conditie krijgen tegen dat het zomer wordt!

Trouwens is lopen (en letten op de voeding) een goede manier om af te vallen? Experts, help!
Dieterius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 15:07   #123
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
Trouwens is lopen (en letten op de voeding) een goede manier om af te vallen? Experts, help!
Dacht van niet.
Alles wat je verliest aan gewicht van vetten en suikers, win je terug aan spiermassa.

Dus gewicht zal je niet echt verliezen maar alles zal wel beter geproportioneerd zijn.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2006, 15:25   #124
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Dacht van niet.
Alles wat je verliest aan gewicht van vetten en suikers, win je terug aan spiermassa.

Dus gewicht zal je niet echt verliezen maar alles zal wel beter geproportioneerd zijn.
nope, met lopen alleen kweek je geen spieren. Heb jij nooit die Ethiopische toprenners gezien?

Spieren kweken doe je alleen als je ze er speciaal op traint. En lopen is dat niet.
Oud 13 december 2006, 18:44   #125
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop er toch een beetje door af te vallen, al weet ik wel dat lopen alleen van mij geen slanke atleet gaat maken.
Dat is trouwens ook niet nodig, maar een paar kilootjes (of een paar cm buikomtrek) mogen er toch af.

En misschien beeld ik het me wel in maar ik heb toch de indruk dat ik er zeker niet dikker van word.
Integendeel zelfs...

Laatst gewijzigd door BigF : 13 december 2006 om 18:45. Reden: moei u met uw eigen zaken
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2007, 16:05   #126
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Loop momenteel 2 a 3 keer per week ongeveer vijf kilometer. En daar doe ik ongeveer een half uur over.

Die vijf kilometer gaat ondertussen zonder problemen en ik ben aan't verzinnen om er dus binnenkort weer enkele meters bij te doen. Zodat ik op 45 min lopen uitkom. Ik moet alleen nog een geschikt parcours vinden om te voorkomen dat ik op het eind hier nog 2 of 3 toertjes in de straat moet doen om aan mijn kilometers te komen. Ik weet een goed parcours maar dat gaat door het bos en daar zie je 's avonds echt geen hand voor je ogen, dus dat valt af.

Kwaaltjes;
Soms wel lichte pijn aan mijn linkerknie, maar dat is een uurtje na het lopen meestal wel over. De pijn duikt ook steeds pas op tegen het einde van het lopen. Verder geen klachten.
Oud 3 januari 2007, 16:27   #127
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Goe bezig zeg! Allé, toch volgehouden tot hiertoe. Een paar keer per week 5 km, I 'm impressed, proficiat !! Voel je het ook effectief dat je conditioneel er op vooruit bent gegaan?
Oud 3 januari 2007, 16:37   #128
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Goe bezig zeg! Allé, toch volgehouden tot hiertoe. Een paar keer per week 5 km, I 'm impressed, proficiat !! Voel je het ook effectief dat je conditioneel er op vooruit bent gegaan?
Dat voel je ja. Niet dat ik heel de dag van hier naar ginder spurt, maar eergisteren ben ik bv. met (storm)wind op kop naar mijn schoonbroer gefietst en na die 15 km flink trappen kwam ik daar eigenlijk vrij fit aan.
En dat was vroeger wel even anders.
Toen was ik zelfs bij goei weer helemaal kapot na dat eindje fietsen.

Ook als je werkt merk je het. Vroeger raakte ik sneller buiten adem na een zware inspanning, nu niet meer.
En dat is toch wel aangenaam als je je huis aan't verbouwen bent.
Oud 3 januari 2007, 16:52   #129
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Lopen, verbouwen, alle beweging is meegenomen en laat je je beter voelen. Volhouden is de kunst hé.
Een paar jaar geleden heb ik ook eens in "den bouw" gestaan. Op 5 weken stond onze ruwbouw er, moest ik de drie metsers dienen tijdens mijn verlof....en van 60kg naar 54kg gegaan maar dat was van het goede wat teveel, een paar maand later, toen ik ook nog water, electriciteit, verwarming en sanitair zelf had geplaatst ging het licht voor een week uit...kon ik zelfs niet meer blijven rechtstaan.
Dus toch maar best niet overdrijven hé...
Oud 3 januari 2007, 18:50   #130
Dieterius
Staatssecretaris

Dieterius's schermafbeelding

Standaard

Ach, daar is onze beer terug, na ongeveer een maand van niets meer gehoord te hebben! En onze beer is nog springlevend, en totaal in conditie! Blijven gaan, ik heb nu examens maar ga na die stresserende tijd beginnen met lopen, zal dan ook verslag doen, oké!
Oud 20 januari 2007, 20:43   #131
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk bericht
Lopen of sport in het algemeen kan nooit geen kwaad.
Als je overgewicht hebt: in het slechtste geval houdt je gewoon je gewicht op peil maar als je regelmatig sport zal je zeker afvallen.

Wel onthouden: één keer per week lopen gaat weinig effect geven. Om effect te hebben moet je toch op zijn minst twee keer per week een half uur of drie kwartier lopen. Punt twee: Langzaam opbouwen: als je niet gewoon bent van te sporten, rustig beginnen, eventueel met een trainingsprogramma.

Ik ken alleszins enkele mensen die louter door te sporten zwaar zijn afgevallen, zonder ook maar iets van dieet!
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 11:28   #132
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Loop momenteel 2 a 3 keer per week ongeveer vijf kilometer. En daar doe ik ongeveer een half uur over.

Die vijf kilometer gaat ondertussen zonder problemen en ik ben aan't verzinnen om er dus binnenkort weer enkele meters bij te doen. Zodat ik op 45 min lopen uitkom. Ik moet alleen nog een geschikt parcours vinden om te voorkomen dat ik op het eind hier nog 2 of 3 toertjes in de straat moet doen om aan mijn kilometers te komen. Ik weet een goed parcours maar dat gaat door het bos en daar zie je 's avonds echt geen hand voor je ogen, dus dat valt af.

Kwaaltjes;
Soms wel lichte pijn aan mijn linkerknie, maar dat is een uurtje na het lopen meestal wel over. De pijn duikt ook steeds pas op tegen het einde van het lopen. Verder geen klachten.
Hoe zou het met onze loper zijn, in januari kon hij (BigF) al 5km lopen zonder kapot te zitten.
We zijn nu 3 maand later, wat is er van geworden, kan hij ondertussen al wat verder dan die 5 km.

Mss loopt hij ondertussen al 10 km in 45 min, of is hij al aan de 10 Engelse mijl (16 km) of zou hij aan het trainen zijn voor een halve marathon, zou hij kwetsuren gehad hebben?, zou hij doping nemen (enkel trippel van Westmalle is toegelaten), allemaal vragen die mij bezig houden.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 13:17   #133
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Hoe zou het met onze loper zijn, in januari kon hij (BigF) al 5km lopen zonder kapot te zitten.
We zijn nu 3 maand later, wat is er van geworden, kan hij ondertussen al wat verder dan die 5 km.

Mss loopt hij ondertussen al 10 km in 45 min, of is hij al aan de 10 Engelse mijl (16 km) of zou hij aan het trainen zijn voor een halve marathon, zou hij kwetsuren gehad hebben?, zou hij doping nemen (enkel trippel van Westmalle is toegelaten), allemaal vragen die mij bezig houden.
geobsedeerd door bigF?
Oud 14 april 2007, 13:37   #134
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Ohnee, bij het zien van de topic krijg ik opeens zuur oprispingen en verschrikkelijk slecht gevoel in mijn maag!
Spreek niet over lopen de komende week(en) is er de looptest op school en 5 maanden achter je computer zitten in de winter is voor zo'n dingen niet al te gezond...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 14:47   #135
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
geobsedeerd door bigF?
Dat niet, maar ik heb vroeger ook nog recreatief aan lopen gedaan, tis gewoon wat intresse, dat is al.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 16:07   #136
styllo_ben
Minister-President

Standaard

.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 14 april 2007 om 16:08.
Oud 14 april 2007, 16:07   #137
styllo_ben
Minister-President

Standaard

.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 14 april 2007 om 16:08.
Oud 14 april 2007, 16:13   #138
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

pffff, gezondheidsfreaks zijn watjes.
ik doe niet aan sport, rook gelijk een ketter, altijd fast-food en vettig eten, geen groenten en fruit, weeg rond de honderd kilo.
joggers lach ik vierkant uit terwijl ik een bickyburger eet.
pure poëzie.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 19:07   #139
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

ik loop nog steeds ongeveer 2 keer per week die 5km.

Eens om de 2 weken maak ik daar een langere trip van. Ongeveer 7,5 a 10 km.
En dat gaat nog steeds vrij vlot.
Begin februari 2 weken niet gelopen wegens pijn in de rechterkuit, maar dat is nu verdwenen.
Oud 15 april 2007, 21:07   #140
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
pffff, gezondheidsfreaks zijn watjes.
ik doe niet aan sport, rook gelijk een ketter, altijd fast-food en vettig eten, geen groenten en fruit, weeg rond de honderd kilo.
joggers lach ik vierkant uit terwijl ik een bickyburger eet.
pure poëzie.
Cool zeg
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be