Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2006, 19:00   #121
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Omdat die Iraanse vluchtelingen daar misschien niets mee te maken hebben? Ze vallen in ieder geval niet onder de concentie van Genève.
Ik weet niet hoe jij de Conventie van Genève (over asielrecht, niet die over oorlogsrecht) interpreteert. Maar ik zie het als volgt: iedereen die vlucht uit een land dat wordt beheersd door een theocratie, gesteund door knokploegen die studentenbetogingen uiteenslaan, waar massaal mensen worden geëxecuteerd, gemarteld en geen recht hebben op een eerlijk proces, iedereen die uit een dergelijk land wegvlucht, loopt, als hij of zij wordt teruggestuurd, het risico op vervolging of erger. Dus kan je het niet maken om mensen naar Iran terug te sturen.
Oud 9 november 2006, 19:00   #122
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Voila.
Wie zal er deze 50 mensen voeden? Wie zal er afzien van hun aanwezigheid? Het is niet puur 'binnenshuis' iedereen 'affects' zijn omgeving!

Nu kijk ik ben in feite niet zo tegen integratie/inculturatie en mensen laten komen maar dat is volgens mij een zeer kortzichtige kijk op de zaak hebben. De enige manier om dit tegen te gaan is ervoor te zorgen dat het daar bijna even goed gaat dan hier. NIet mogelijk? Natuurlijk wel!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 19:03   #123
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Jonge ge Moet hier niet dramatisch gaan doen hé. U vindt personen die deze klote regering komen chanteren om zo nog een tijd op onze kosten te komen leven normaal. Als u zo medelevend bent zoals u zichzelf wil verkopen, wel neem ze in huis en zorg ervoor, deel er 'UW' loon mee en zorg dat ze niets te kort komen niemand zal het u verhinderen. Is al vernoemd op dit forum, wij zijn niet het OCMW van de wereld. Wat betreft uw asielzoekers. Weet niet in hoeverre het klopt dat ze de kerkvloer hadden overgoten met benzine. Als dit klopt wel edelmoedige dat is dan het bewijs welk respect dat uw asielzoekers hebben voor de kerk ons geloof en de gastvrijheid. Dezelfde kerk in brand steken waar ze ik weet niet hoelang onderdak hebben bekomen betuigt van zeer weinig respect voor het gebouw en voor de priester die hun onderdak heeft verleend. Dus heel simpel, de reden dat ze hun klote land zijn moeten ontvluchten hebben ze zelf hier vertoont. Zijn gewoon criminelen en waarom. Chantage is toch een misdaad of niet, gebouwen in brand willen steken of steken is toch een misdaad of niet. Dus edelmoedige neem ze in huis maar hou ze wel weg van brandbare producten.
Zoals je ongetwijfeld niet wist, staat het OCMW (en elk ander dwangmatig collectief) niet op een goed blaadje bij mij.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 19:14   #124
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ik weet niet hoe jij de Conventie van Genève (over asielrecht, niet die over oorlogsrecht) interpreteert. Maar ik zie het als volgt: iedereen die vlucht uit een land dat wordt beheersd door een theocratie, gesteund door knokploegen die studentenbetogingen uiteenslaan, waar massaal mensen worden geëxecuteerd, gemarteld en geen recht hebben op een eerlijk proces, iedereen die uit een dergelijk land wegvlucht, loopt, als hij of zij wordt teruggestuurd, het risico op vervolging of erger. Dus kan je het niet maken om mensen naar Iran terug te sturen.
Inderdaad en dat dient te worden aangetoond. DVZ en het commissariaat-generaal doen hier zeer minitieus werk. Bovendien moet het gaan om een werkelijke dreiging en niet alleen de mogelijkheid.

Als die voorwaarden niet zijn voldaan, en dat is blijkbaar het geval, spreekt men niet van politieke vluchtelingen in de zin van de Conventie van Genève.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 19:15   #125
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Wie zal er deze 50 mensen voeden?
Zijzelf.

Citaat:
Wie zal er afzien van hun aanwezigheid? Het is niet puur 'binnenshuis' iedereen 'affects' zijn omgeving!
Ik zie alleen af van de aanwezigheid van zij die mij kwaad doen.

Citaat:
Nu kijk ik ben in feite niet zo tegen integratie/inculturatie en mensen laten komen maar dat is volgens mij een zeer kortzichtige kijk op de zaak hebben. De enige manier om dit tegen te gaan is ervoor te zorgen dat het daar bijna even goed gaat dan hier. NIet mogelijk? Natuurlijk wel!
Agreed. Maar hoe, daar zullen we wss wel over mening van verschillen
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 19:16   #126
Heftruck

Standaard

Citaat:
Inderdaad en dat dient te worden aangetoond. DVZ en het commissariaat-generaal doen hier zeer minitieus werk. Bovendien moet het gaan om een werkelijke dreiging en niet alleen de mogelijkheid.

Als die voorwaarden niet zijn voldaan, en dat is blijkbaar het geval, spreekt men niet van politieke vluchtelingen in de zin van de Conventie van Genève.
Heil aan de bureaucratie.

Oud 9 november 2006, 19:17   #127
Casca
Minister

Standaard

Het is vrij belachelijk dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen amnestie op basis van politieke situatie en amnestie op basis van sociaal-economische situatie. Veel mensen hebben immers op beiden slechts even weinig vat.
Oud 9 november 2006, 19:20   #128
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Het is vrij belachelijk dat er een onderscheid wordt gemaakt tussen amnestie op basis van politieke situatie en amnestie op basis van sociaal-economische situatie. Veel mensen hebben immers op beiden slechts even weinig vat.
België heeft niet de capaciteit om iedereen op te vangen, kwestie van prioriteiten te stellen.
De economische vluchtelingen die in Europa terechtkomen zijn ook zeker niet de sociaal-economisch zwaksten uit hun land.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 19:24   #129
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
België heeft niet de capaciteit om iedereen op te vangen
Als er voor bepaalde individuen geen plaats is in de maatschappij dan is het aan de maatschappij en aan de markt om dit probleem op te lossen, en niet aan de Staat.

Citaat:
De economische vluchtelingen die in Europa terechtkomen zijn ook zeker niet de sociaal-economisch zwaksten uit hun land.
Ik ken er anders persoonlijk wel een paar.

Het is heeeel simpel. De Staat moet de maximale vrijheid van elke burger waarborgen. Elke maatregel die daar tegen in gaat is illegitiem. Het aan banden leggen van de vrijheid van personen is daar een mooi voorbeeld van.
Hetzelfde kan gezegd worden van het aan banden leggen van de vrijheid van godsdienst, van cultuur, etc.

Laatst gewijzigd door Casca : 9 november 2006 om 19:24.
Oud 9 november 2006, 19:31   #130
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Heil aan de bureaucratie.

Inderdaad ja. Ik heb ook mijn bedenkingen bij de werking van deze instellingen, die zeker niet altijd de juiste beslissing nemen, en hoedanook veel te traag werken, waardoor mensen jarenlang in onzekerheid blijven zitten, vaak met kinderen die ondertussen hier naar school gaan.
Oud 9 november 2006, 20:06   #131
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

@MARE: Het gaat mij niet om praktische overwegingen.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 20:39   #132
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

In Iran moet het wel héél slecht zijn om er als vent te wonen. De vrouwen schijnen het daar niet zo slecht te hebben. Ook al opgevallen hoe weinig vrouwen je tussen die Iraanse vluchtelingen ziet?
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 20:41   #133
Heftruck

Standaard

Arm Vlaanderen..
Oud 9 november 2006, 21:45   #134
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik walg van jullie, echt. Jullie heb net heel mooi bewezen hoe een menselijk leven niets waard is voor jullie.
Walg zoveel je wil, als der voor u ene staat met een geweer tegen zijne kop, en die zegt, uw geld of 'k knal mijneige omver!, zou ge uw geld afgeven?

Ik niet.

Chantage is chantage, en toegeven is een uitnodiging tot meer chantage, alsof die zot genoeg zijn om effectief zoiets uit te voeren
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2006, 22:00   #135
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik betwist dat recht. Als ik 50 Iranezen wil onderbrengen in mijn huis, dat gebouwd is op mijn grond en door mij betaald werd, vind ik niet dat de overheid het recht heeft mij tegen te houden. Nochtans is dat wat zij doet.
Dit is in weze een egoïstische houding, mijn grond, mijn huis... Wat met bv de overlast die 50+ mensen in één gebouw kunnen veroorzaken voor uw buren?

Citaat:
Wanneer heb ik hen ooit het recht gegeven dat te doen? Wanneer heb ik ooit aan anderen het recht gegeven geweld tegen mij te gebruiken?
De maatschappij zit nu eenmaal zo ineen, of je dat nu rechtvaardig vindt of niet doet er niet toe, en als je zoiets wenst aan te vechten of te wijzigen, je moet "enkel" maar de meerderheid van de bevolking achter je krijgen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 9 november 2006, 22:01   #136
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Exactly. Criminaliseren van onschuldige mensen is een schande.
Ochottekes toch
Oud 9 november 2006, 22:03   #137
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Iedereen de gevangenis in dan?
Bah, iedereen wat meer gezond verstand zou al een schoon begin zijn
Oud 9 november 2006, 22:06   #138
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Oneens zijn met bepaalde zaken in hun land. Maar wel de moed hebben om een regering van een ander land te chanteren? Is een raar gegeven aan asielzoekers. Ontvluchten het land van herkomst om hun heil te gaan zoeken in een volledige ander cultuur en levenswijze en deze dan wanneer ze niet worden bediend op hun wenken zoals in dit geval een verblijfsvergunning de regering van het uitgekozen gastland te gaan chanteren. Zou het niet logisch zijn dat ze deze moed zouden gebruiken om in het thuisland zaken waar ze het oneens mee zijn te veranderen. Of zou het kunnen dat dat voor hen niet hoeft en het alleen is te doen om hier mee een deel van de koek te kunnen krijgen want ze zullen elkander wel warm maken voor het land van melk en honing toch wat betreft als ge vreemdeling bent. De rest moet voor de melk en de honing werken!
Het is véél eenvoudiger dan dat, moesten ze zulke stunts in eigen land proberen leven ze gene dag verder, in weze zijn dit laffe daden door laffe mensen, en een smet op de echte sukkelaar die liever de miseré achter zich laat & opnieuw begint in een ander land, de sukkelaar die niets meer wenst dan gerust gelaten te worden en te leven in de samenleving.
Oud 9 november 2006, 22:07   #139
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Arm Vlaanderen..
Na de laatste paar posts te hebben gelezen kan ik dat alleen maar beamen
Oud 9 november 2006, 22:07   #140
Heftruck

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Walg zoveel je wil, als der voor u ene staat met een geweer tegen zijne kop, en die zegt, uw geld of 'k knal mijneige omver!, zou ge uw geld afgeven?

Ik niet.

Chantage is chantage, en toegeven is een uitnodiging tot meer chantage, alsof die zot genoeg zijn om effectief zoiets uit te voeren
Het gaat hier wel om wat anders dan geld. Ik blijf bij mijn standpunt dat die mensen op de eerste plaats niet eens zouden moeten bedelen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be