![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je zegt dat "bij ons" de vrouwen 50 jaar geleden ook niet zonder hoofddoek konden buitenkomen, dan klinkt dat als "heel even geleden waren wij ook nog zo achterlijk, dus niet te hoog van de toren blazen a.ub.".
Welnu, d�*t is dus onjuist. 50 jaar geleden konden onze vrouwen makkelijk buitenkomen zonder hoofddoek. Waar jij van spreekt is minstens 100 jaar geleden. Wij hebben dus wel reden om hoog van de toren te blazen. En bovenal hebben we het recht om onze verworven normen te handhaven, tegen alle grilletjes in. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Minister
|
![]() Denk dan nog maar eens goed na.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarover, Cor?
Ik heb je het resultaat van mijn nadenkwerk al bezorgd. Nu jij nog. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Banneling
|
![]() Vaticaan: Moslims moeten zich aanpassen
dinsdag 14 november 2006 19:23 Moslims die emigreren naar Europa moeten de daar geldende wetten naleven, ook wanneer die in strijd zijn met hun religieuze overtuiging. ![]() Dat heeft kardinaal Renato Raffaele Martino, voorzitter van de Pauselijke Raad Justitia et Pax, dinsdag verklaard bij de presentatie van de jaarlijkse boodschap van de paus over migrantenkwesties. Islamitische immigranten in niet-islamitische landen moeten 'tradities, symbolen, cultuur en religie van de landen waar ze heen trekken respecteren,' aldus de Roomse geestelijke. En daarbij zijn de eigen religieuze voorschriften ondergeschikt. Als voorbeeld gaf de kardinaal het verbod op sluiers dat in enkele Europese landen van kracht is. Als moslims zich aan dergelijke regels niet houden, moeten de autoriteiten naleving van dit verbod kunnen afdwingen, vindt Martino. Elsevier Voor één keer ben ik het als atheist eens met de paus. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Parlementslid
|
![]() Het is een goede zaak
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Banneling
|
![]() Beter overal die vodde verbieden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Minister
|
![]() Daar had het vaticaan beter vroeger aan gedacht, toen ze europeanen overal binnenvielen en te vuur en te zwaard hun godsdienst oplegden aan de lokale bevolkingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Partijlid
|
![]() We spreken 2006... ik heb er weiningen te vuur en te zwaard gezien, en die ouwe priesters lachten we uit achter hun rug, vielen we aan in de les en konden ons geen bal schelen.
![]() |
#130 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je ziet met welke kracht kruisvaarder Bush tekeer gaat vraag ik me echt af of die moslims wel de gevaarlijksten zijn.
![]() |
![]() |
#131 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Citaatje uit Lawrence from Arabia : "God help the men under that" "But they're turks" "Nevertheless..." Het kan me niet schelen wie het gevaarlijkst is, maar dat we beide extremen beter buiten de opvoeding van kinderen laten lijkt me tenminste een poging waard. Ik vraag me af of hun ouders aan de kinderen denken indien ze hen met een hoofddoek naar school laten gaan. Katholiek of Moslim van de wieg tot in het graf vind ik een nare bedoening.
---------------------------------------------------------------------- Democracy is the name we give the people whenever we need them. (Marquis de Flers Robert and Arman de Caillavet) Laatst gewijzigd door Sante : 14 november 2006 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar jouw pet is geen religieus hoofddeksel, dus ... afzetten. Maar dan zit jij blootshoofds in de klas en dat stoort volgens bepaalde religies, want de Joden dragen ook potskes en ga zo verder. En de boedisten en de Hare Krishna scheren zich kaal, wat voor sommige ook aanstootgevend is en zo blijven we bezig. Nee, of een school laat alle hoofddeksels zonder uitzondering toe en dan krijgen we een complete chaos in de klas. Of de school verbiedt alle hoofddeksels, wat niet in strijd is met de regels van onze seculiere samenleving, maar dan moeten de religieuze mensen zich daar bij neerleggen. Het staat hen vrij om een school te kiezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn visie blijft simpel: of je integreert en laat die hoofddoek af, of je doet het niet en houdt die doek op. Alle respect voor keuze nummer twee, maar kom dan niet zagen dat onze maatschappij je discrimineert, want je kiest er zelf voor om er niet volledig in te passen. Die maatschappij moet jou inderdaad gerust laten en niet veroordelen voor je keuze, maar dat geldt ook vice versa. Moslim(a)s die voor niet-integratie kiezen, vormen maar een maatschappij op zich binnen de onze, zoals de Orthodoxe Joden al heel lang met succes doen, maar klaag er dan niet over dat je meer lid bent van jouw religieuze gemeenschap als die van de seculiere Westerlingen. Wij verbieden katholieke mensen ook geen kloosterleven.
De waarden en normen van de islam en die van het Westen liggen op vele fronten mijlenver uit elkaar en het is onmogelijk om van beide even succesvol deel uit te maken, zeker als je een erg nauwe, fundamentalistische versie van deze godsdienst aanhangt. Je kan onmogelijk moslim zijn en alle mogelijkheden van het Westen ten volle uit begrijpen, vermits het twee verschillende werelden zijn. Moslima's die EN de hoofddoek willen dragen, het symbool van onderwerping aan Allah en aan de willekeur van de man, overtreden hun eigen waarden en normen door te gaan studeren en buitenshuis te gaan werken. Ik denk dat ze daar in vele moslimlanden, waar strikte kledingsregels gelden, niet in hun hoofd moeten halen. Daar zijn de meeste vrouwen ongeletterd, omdat dat hun echte plaats in binnen het geloof. Het is een keuze: wees een goede, traditionele moslima met hoofddoek, maar leef dan ook volgens de sharia en laat de arbeids- en studieplaatsen dan voor de progressieve Westerse vrouwen en moslima's zonder hoofddoek. Maak eens eindelijk een keuze. Je kan niet alles hebben, dus moet je kiezen. Daar draait het mij om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Minister
|
![]() En stilletjesaan glijden we zo af naar een maatschappij waarin iedereen dezelfde kleur en snit van kleding draagt bvb grijs, hetzelfde moet zeggen en denken want anders zijn is fout. Ik vind het heel dom om je te laten afschrikken door een kledingstuk.
Ageschrikt geraken door kleding zit echt wel in onze westerse cultuur ingebakken. Elke generatie wordt er mee geconfronteerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister
|
![]() Sssst ... zwijgen jij. Daarover toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De scholen die het verbieden staan recht in de schoenen en hoeven zelfs niet een langgerekte discussie te beginen met leerlingen over al dan niet maatschappelijk relevant, of nodig voor geloof, etc etc. Dat men doordacht en lang moet discussieren over moeilijke zaken zoals een begroting, sociale zekerheid, of andere zaken die een wezenlijke impact hebben op mensen en maatschappij, ok. Maar ik heb nog geen weet van een meisje dat ziek is geworden of dood is gevallen doordat ze haar hoofddoek moet uitdoen in school, misschien hoogstens wat ongemakkelijk voelen de eerste tijd, meer niet. Ik ben nu zeker ng niet ZOOO oud, verre van, maar als ik de evolutie bekijk in de relatie tussen jongeren en ouderen. Vroeger als mijn ouders naar school gingen dan was het credo "De leeraar heeft gelijk, ZELFS als hij GEEN gelijk heeft."... Dat werd dan "Als je maar je best doet" als ik in school zat... en tegenwoordig is het 'als ge u maar goed voelt, en als dat niet zo is kom eens een klapke doen en zoeken we wel naar een oplossing". Der word VEEL te veel gediscusieerd met de jongeren vandaag de dag. Men moet niet terug naar de jaren 50, de tijd met de REGEL... Maar een beetje meer terug die kant op kan geen kwaad, in die tijd werd er over zulke zaken immers weinig of geen woorden vuilgemaakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het Vaticaan mengt zich nu ook in het debat.
Citaat:
De Kerk heeft zich al altijd voorstander gesteld van het dragen van religieuze symbolen. Maar blijkbaar is het besef gegroeid dat de hoofddoek van moslimvrouwen de integratie kan belemmeren, en uiteindelijk nefast is voor de islamitische immigranten. Daarenboven is het te betreuren dat het dragen van een hoofddoek niet altijd een vrije keuze is maar vaak een sociaal opgedrongen keuze. Laatst gewijzigd door Judokus : 15 november 2006 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Opmerkelijk wel dat het vaticaan en anderen geen probleem hebben als er een oude boerin pattaten aan't rapen is op het veld met een rode doek met witte bolletjes op haar hoofd, maar een moslim meije met een doek, HO MAAR... Als een moslim thuis of elders een hoofddoek wil dragen, ze doen maar, maar als er beslissingen worden genomen dat er op bepaalde plaatsen dit NIET mag, dan moeten zij hun daar ook bij neerleggen... tis geven en nemen.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Beste Bazelflink, we zullen bij gelijkblijvend afzichtelijk progressief beleid over enkele decennia wel zien wie in Europa de plak zwaait. Waar ik het moeilijk mee heb is dat kortzichtige linkse sprinkhanen zoals jezelf mee die afgrijselijke toekomst voor mijn kinderen en kleinkinderen uitstippelen, en dat de , door jouw soort geinfiltreerde en gesatureerde ,media in het belang van een ver voorbijgestreefde ideologie ons het recht ontnemen om het ware gelaat van de multiculturaliteit te herkennen. Weet dat de door jou zo bejubelde moslims ook met clusterbommen oorlog voeren, de hunne komen dan wel niet uit de buik van vliegtuigen, maar uit de schoot van hun vrouwen. |
|
![]() |
![]() |