Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 november 2006, 19:26   #121
Sneta
Gouverneur

Sneta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardig. Een vraag naar de waarheid wordt volgens u een "kinderachtig spelletje"...
Ik verwees naar het hebben van een ''spion'' in een clubje van mensen die electoraal niet veel voorstellen en dan daarmee gaan pronken op een politiek internetforum.
Dat noem ik kinderachtig.
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2006, 19:49   #122
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, in het verleden hebben ze op dit forum alsook per pb me al in die zin bedreigd: men zou een klacht tegen me indienen, me voor schending van de privacy voor de rechter slepen, enzovoort. Veel dure woorden die allemaal op niets zijn uitgedraaid.

En neen, die persoon die mij de informatie door speelt, is niet "zeer recent" verwijderd. Hij heeft immers "zeer recent" zijn lidkaart met bijhorende brief ontvangen...
Heb je dan ook inzicht in die "statuten", waar zoveel om te doen is en die blijkbaar niet bekend mogen gemaakt worden?
Oud 1 december 2006, 12:58   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Heb je dan ook inzicht in die "statuten", waar zoveel om te doen is en die blijkbaar niet bekend mogen gemaakt worden?
Ja, ik heb die ergens op m'n harde schijf staan. Jammer genoeg kan ik op dit ogenblik niet aan die bestanden (computerproblemen).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 13:08   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Ik verwees naar het hebben van een ''spion'' in een clubje van mensen die electoraal niet veel voorstellen en dan daarmee gaan pronken op een politiek internetforum.
Dat noem ik kinderachtig.
Ik pronk daar helemaal niet mee. Wie al lang op dit forum is, weet dat de bubbels zelf me daartoe gebracht hebben.

Nog erger is dat de bubbels van alles beweren en allerlei leugens hieromtrent rondstrooien.

Ondertussen wacht ik nog steeds op een antwoord van hen...
Oud 1 december 2006, 16:07   #125
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb die ergens op m'n harde schijf staan. Jammer genoeg kan ik op dit ogenblik niet aan die bestanden (computerproblemen).
De bub statuten?

Citaat:
Statuten van de B.U.B. (Belgische Unie - Union Belge) opgesteld te Brussel op 05/07/2002 en gewijzigd op 28/06/2003, 21/10/2003, 02/10/2004 en 01/01/2005

Algemeen

Art. 1. De B.U.B. is een politieke partij in de vorm van een feitelijke vereniging.

Art. 2. De B.U.B. is een centrumpartij voor nationale eenheid. Ze is tweetalig Nederlands-Frans.

Art. 3. De B.U.B. is een niet-confessionele partij. Ze neemt geen standpunten in over ethische kwesties.

De nationale voorzitter

Art. 4. De nationale voorzitter van de partij wordt om de vijf jaar met een gewone meerderheid van de stemmen van alle aanwezige leden op een jaarlijkse vergadering van de raad van bestuur aangeduid. Hij heeft alle bevoegdheden in de partij behalve die toegekend zijn aan de raad van bestuur. Hij benoemt en ontslaat de leden van de raad van bestuur.

De nationale voorzitter kan zijn bevoegdheden delegeren aan de leden van de raad van bestuur, maar heeft altijd een controle- en censuurrecht. De nationale voorzitter roept de nationale vergaderingen bijeen.

De structuur is hiërarchisch en piramidaal. De nationale ondervoorzitter staat onder het gezag van de nationale voorzitter. Onder voorbehoud van controle en censuur vanwege de nationale voorzitter, staan de provinciale (onder-)voorzitters onder het gezag van de laatste. De provinciale ondervoorzitters staan onder het gezag van de provinciale voorzitters.

De raad van bestuur

Art. 5. De raad van bestuur is samengesteld uit de nationale voorzitter, de nationale ondervoorzitter en de provinciale voorzitters en ondervoorzitters alsook de coördinatoren en telt hoogstens 25 leden. Het zijn de enige leden van de partij.

De raad van bestuur wordt samengeroepen door een meerderheid van zijn leden of door de nationale voorzitter of ondervoorzitter en voorgezeten door de nationale voorzitter of, bij gebreke, door de nationale ondervoorzitter.

De Raad van bestuur is bevoegd voor de wijziging van de statuten met een twee derde meerderheid, behalve voor de artikels 1 tot 3 waarvoor unanimiteit vereist is. Hij is eveneens bevoegd om het programma van de partij aan te passen bij gewone meerderheid met vetorecht voor de nationale voorzitter als er geen twee derde meerderheid is. De stemming kan plaatsvinden bij volmacht, op afstand en zelfs vóór of na de vergadering, maar wel binnen de 5 dagen. Een voortdurend stilzwijgen van méér dan 5 dagen staat gelijk met een toestemming, behalve in geval van overmacht. Voorstellen tot programmawijzigingen moeten duidelijk worden aangekondigd. Ze moeten komen van een lid van de raad van bestuur. Ze moeten tweetalig zijn. Ze mogen pas op de website worden gepubliceerd na bekrachtiging door de nationale voorzitter of de nationale ondervoorzitter.

De raad van bestuur leidt de rechtszaken van de partij.

De assistentie

Art. 6. De nationale secretaris neemt nota van de beslissingen genomen tijdens de vergaderingen. Hij ondersteunt en coördineert de actie van de partij. Hij staat onder het gezag van de nationale voorzitter.

De nationale voorzitter kan ook, indien hij dat nodig acht, coördinatoren benoemen die uitsluitend onder zijn gezag staan. Deze coördinatoren zullen een speciaal omschreven taak hebben.

De sympathisanten

Art. 7. Wie de partijsteun betaalt, wordt sympathisant van de B.U.B..

Art. 8. Er wordt aan de sympathisanten tot en met de leeftijd van 25 jaar een bijdrage van 10 € gevraagd en aan de sympathisanten ouder dan 25 jaar een bijdrage van 20 €. Sympathisanten jonger dan 18 jaar moeten niets betalen.

Zetel en internetsite
Art. 9. De zetel van de partij kan gewijzigd worden door de nationale voorzitter. De partij heeft een internetsite waarop deze zetel is aangeduid.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 16:20   #126
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
De bub statuten?

Art. 3. De B.U.B. is een niet-confessionele partij. Ze neemt geen standpunten in over ethische kwesties.
Ze hadden moeten weten dat one-issue partijen nooit veel stemmen halen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 16:42   #127
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ze hadden moeten weten dat one-issue partijen nooit veel stemmen halen.
Hans heeft zeer weinig politiek inzicht.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2006, 16:47   #128
evilbu

Standaard

Citaat:
Art. 2. De B.U.B. is een centrumpartij voor nationale eenheid. Ze is tweetalig Nederlands-Frans.
En Duits?
Oud 1 december 2006, 16:50   #129
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
En Duits?
Daar rakel je een oud zeer aan, die ze ooit eens opgelost hebben door de website te laten vertalen door Babelfish
Oud 1 december 2006, 16:52   #130
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Daar rakel je een oud zeer aan, die ze ooit eens opgelost hebben door de website te laten vertalen door Babelfish
Is dat niet jammer, want zijn Oostkantonners niet nog het meest belgicistisch? Is het niet zo dat zij eigenlijk (of is dat een fabeltje) Belgen willen zijn, en niet terugwillen naar Duitsland?
Oud 1 december 2006, 17:22   #131
FRoNT-international
Lokaal Raadslid

Standaard Kartellijst Unie

Meedoen aan de federale verkiezingen terwijl 99% van de maatschappelijke indicatoren ervan uit gaan dat het halen van de 5% kiesdrempel door UNIE onmogelijk, zoniet utopisch is, maakt enkel de grootste partij machtiger! En gezien de meeste mandaten in vlaanderen te verdelen zijn is dit het Vlaams Belang. Lang leve belgie zou ik zo zeggen!
FRoNT-international is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2006, 12:25   #132
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En Duits?
Dat is een oud zeer... Jaren geleden werd hier op dit forum aangekondigd dat de Duitse vertaling bijna rond was. Toen was er een zekere "KevinLux" die niet alleen provinciaal voorzitter was maar ook zou instaan voor de vertaling. KevinLux verdween. Van enige vertaling werd niets meer gehoord, tot de opperbubbel weer eens in een van zijn zovele verklaringen aankondigde dat de Duitse vertaling maar een zaak van dagen was. Er zou een partijlid uit de "Oostkantons" daarvoor gezorgd hebben. Ook hier kwam niets van in huis...

Van PR hebben de bubbels duidelijk geen kaas gegeten. In de meest belgicistische vijver durven ze blijkbaar niet vissen...
Oud 4 december 2006, 12:41   #133
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een oud zeer... Jaren geleden werd hier op dit forum aangekondigd dat de Duitse vertaling bijna rond was. Toen was er een zekere "KevinLux" die niet alleen provinciaal voorzitter was maar ook zou instaan voor de vertaling. KevinLux verdween. Van enige vertaling werd niets meer gehoord, tot de opperbubbel weer eens in een van zijn zovele verklaringen aankondigde dat de Duitse vertaling maar een zaak van dagen was. Er zou een partijlid uit de "Oostkantons" daarvoor gezorgd hebben. Ook hier kwam niets van in huis...

Van PR hebben de bubbels duidelijk geen kaas gegeten. In de meest belgicistische vijver durven ze blijkbaar niet vissen...
Zoals steeds bewijzen ze hoe bekwaam ze zijn...
Oud 4 december 2006, 12:55   #134
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zouden ze in hun "bekwaamheid" ook al een antwoord gevonden hebben op mijn vraag?

Citaat:
Even kort: indertijd heeft deze persoon wat informatie opgevraagd bij de BUB. Plotseling werd die door de bubbeladministratie als lid aanzien en werd ook een lidkaart verstuurd. Ook dit jaar. Die persoon heeft evenwel nooit iemand opgebeld of aangedrongen om de lidkaart te ontvangen. Ook is er nooit lidgeld gestort. Toch werd een lidkaart aan die persoon bezorgd.

In tegenstelling tot wat de bubbels hier beweren werd die persoon ook nooit "verwijderd" of "opgespoord".

Daarom dan ook had ik van de bubbelsmurfen graag geweten met welke plaatselijke voorzitter "mijn rat" gebeld zou hebben.

Maar het blijft wel stil...
Oud 4 december 2006, 14:10   #135
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zouden ze in hun "bekwaamheid" ook al een antwoord gevonden hebben op mijn vraag?
Maar neen, die jongens (en meisjes) zijn volop bezig met het samenhouden van de belgische staat en dat werkje vraagt al hun energie en tijd
Oud 4 december 2006, 16:33   #136
evilbu

Standaard

Citaat:

Waarom de ultieme minderheid in dit land belgicistisch is, is me niet bekend.
Voor de rest kunnen we gokken! Wat komt er eerst, een Duitse vertaling of een antwoord op Jan's vraag?
Oud 6 december 2006, 13:23   #137
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom de ultieme minderheid in dit land belgicistisch is, is me niet bekend.
Voor de rest kunnen we gokken! Wat komt er eerst, een Duitse vertaling of een antwoord op Jan's vraag?
Dat laatste komt er hoogstwaarschijnlijk niet... En die stilte is zoveel als een bevestiging van wat ik eerder stelde.

Laat me even raden waarom de BUB zich niet tot Duitstaligen richt... Eerder heeft de opperbubbel op dit forum al meermalen gezegd dat hij het Duits niet langer als een nationale taal op hetzelfde niveau als het Nederlands en Frans wil zien. Hij wil die taal immers degraderen tot een erkende regionale taal. Als de Duitstaligen daarvan horen...
Oud 6 december 2006, 16:05   #138
evilbu

Standaard

Citaat:
Dat laatste komt er hoogstwaarschijnlijk niet... En die stilte is zoveel als een bevestiging van wat ik eerder stelde.

Laat me even raden waarom de BUB zich niet tot Duitstaligen richt... Eerder heeft de opperbubbel op dit forum al meermalen gezegd dat hij het Duits niet langer als een nationale taal op hetzelfde niveau als het Nederlands en Frans wil zien. Hij wil die taal immers degraderen tot een erkende regionale taal. Als de Duitstaligen daarvan horen...
Mooi is dat. Zoek nog even verder en je zult ook uitspraken vinden waaruit blijkt dat ze denken dat uiteindelijk het Frans zal overwinnen (Kim is de enige Belgicist hier, en geen Bub-er trouwens, die oproept tot respect voor de taalgrens, en behoud trouwens...)
En stem jij op iemand die zegt "we willen het niet maar het zal wel gebeuren..." ?

En hiermee komen we tot de grote fout van de BUB-ers. Ze zijn een internet-rondhang partij. We hebben geen bevestiging van hun identiteiten, iedereen kan infiltreren, en we kunnen alles tegen hen gebruiken, ook de contradicties. De BUB-ers riepen immers in een andere post op tot het laten toenemen van de lessen Duits (in Vlaanderen waarschijnlijk..) om de derde landstaal te kunnen spreken.
Oud 18 december 2006, 18:31   #139
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En nog steeds wachten we met veel ongeduld op een antwoord. Daarom deze draad even naar boven brengen. Alweer het zoveelste teken dat de bubbels veel gedruis maken, maar geen enkele discussie weten af te werken:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=101
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110
Oud 21 december 2006, 21:32   #140
evilbu

Standaard

Citaat:
En nog steeds wachten we met veel ongeduld op een antwoord. Daarom deze draad even naar boven brengen. Alweer het zoveelste teken dat de bubbels veel gedruis maken, maar geen enkele discussie weten af te werken:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=101
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=110
Toch even wijzen op hun reactie hier :
http://forum.politics.be/showthread.php?p=2210500

Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....27#post2207427

In deze topic over stilte bij BUBbers toch even wijzen op een andere topic waarin Jan van den Berghe BUB om een reactie vraagt en nog altijd geen gekregen heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wij verspillen onze tijd niet aan futiliteiten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be