Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2006, 13:43   #121
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik weet idd dat er heel veel dieren ten prooi vallen aan het verkeer. Maar is dat dan niet juist een bewijs dat dit bos wel dieren huisvestigd?
Mijn opmerking over het hoge aantal verkeersslachtoffers onder dieren ging niet specifiek over het witte kinderenbos ... dat is een algemeen probleem (dus het antwoor dop je vraag is nee). Net zoals de versnippering van de natuur een algemeen probleem is. En een meer geïsoleerd stuk natuur dan het witte kinderenbos kan je amper vinden in Vlaanderen. Faunistisch gezien is het zeker geen interessant bos. En het is ook helemaal geen uitwijkoptie voor dieren die van elders migreren. De plannen voor de diabolo-lijn zijn verre van nieuw en het was dan ook een blunder van formaat om dat bos daar aan te planten. Indien men dat elders had gedaan, hadden we nu al een interessanter bos gehad dat ook had kunnen blijven staan!!!

Citaat:
En of dit bos nu 1 jaar, 10 jaar of 1000 jaar oud is, maakt niets uit. Elke bos is waarde vol.
Elk bos heeft inderdaad een waarde, maar het één al meer dan het andere. Het is dan ook niet onlogisch dat mensen sommige bossen/natuur belangrijker vinden om voor te strijden dan andere. Je kan je natuurlijk gewoon zonder onderscheid tegens alles verzetten, maar de tijd en/of middelen zijn beperkt en dan is strijden voor de meest waardevolle stukken het zinvolst.

Citaat:
Edina, jij die zelf in Antwerpen- stad woond zou zelf heel goed moeten weten dat de mensen die buiten de grote ring wonen het als een pest vermijden om zich binnen deze ring te begeven.
Het station van Berchem ligt helemaal niet ver binnen de ring hé en het is gamkkelijk bereikbaar. Met het openbaar vervoer en met de auto.

Citaat:
En je zou evengoed moeten weten dat eens mijn buiten groot Antwerpen komt het openbaar vervoer een ramp is en onbetaalbaar.
In dat groot Antwerpen wonen wel veel mensen hé. En openbaar vervoer vanuit verschillende randgemeenten is helemaal niet zo'n ramp als jij hier wil sugereren. Er zijn verschillende rechtstreekse buslijnen tussen het centraal station en omliggende gemeenten. Het grootste probleem met dat openbaar vervoer in Antwerpen is het vele autoverkeer dat het ov hindert en het ov in Antwerpen zelf (alle lijnen gaan naar het centrum, ringlijnen ontbreken). En onbetaalbaar is dat openbaar vervoer al evenmin. Sommige mensen schijnen echt te denken dat een auto goedkoper is, maar dat is dus onzin hé. Je moet die auto kopen, onderhouden, verzekeren en dan nog eens de alsmaar duurder wordende bezine betalen.

Citaat:
En het grootste deel van de mensen die naar Zaventem pendelen wonen nu net buiten groot Antwerpen.
Heb¨je daar cijfers van, beste Jantje? Want het gaat niet alleen om inwoners van Antwerpen, maar ook Mechelen hé. En om de reizigers van Zaventem.

Citaat:
En om deze lijn bruikbaar en bereikbaar te maken voor het vrachtverkeer van uit Antwerpen-haven zal er nog een spoorlijn moeten aan gelegd worden.
En wat denk je dat daarvoor zal moeten wijken.
Neem maar eens een detailkaart van Antwerpen en zijn omgeving.
En kijk dan maar eens waar die verbinding mogenlijk is zonder teveel de industrie en de bewoners te moeten onteigenen.
Nu spreek je jezelf wel tegen hé, want in je vorige post beweerde je zelf dat die lijn moest dienen voor vrachtverkeer!!!
Ik ken die problematiek overigens maar al te goed. En het is simpel: ik heb dat vrachtverkeer liever per spoor dan via de weg.

Citaat:
Edina, ik werkte in de bouw en kreeg dus vaker projecten te zien voor ze vast liggen waar prijsoffertes worden voor gevraagd dan jij denkt.
En dan? Dat was de vraag niet hé. Ik vroeg welke acties je precies al had ondernomen voor welke bossen/stukken natuur. Want weten en iets doen zijn 2 verschillende zaken hé. Tot nog toe heb ik je alleen nog maar kritiek horen geven op andere die zich wel actief voor iets inzetten. Concrete zaken heb ik van jou nog niet gehoord. En je eigen logica indachtig zou je voor ELK stuk natuur in België waarvan je wist dat het bedreigd werd al acties hebben moeten ondernemen, anders "geef je niet om de natuur", nietwaar? Natuurlijk is die redenering belachelijk, aangezien iedereen (of het nu personen of verenigingen zijn) beperkt is in tijd en middelen en dus keuzes maakt.

Citaat:
Wat mij dus de kennis gaf om reeds met collegas en concurrenten te reageren voor iemand iets wist.
Ah ja? Wanneer was dat dan wel? En wat heb je precies ondernomen voor het bos van Borsbeek? Enig idee hoe lang de lokale afdeling van Natuurpunt daar al mee bezig was?

Citaat:
Alles was tegen de luchthaven gericht en dus direct tegen de Belgische en Antwerpse economie.
Onzin, de lokale afdeling van Natuurpunt heeft zich nooit verzet tegen de luchthaven. En heeft altijd bereid geweest om een aanvaardbaar compromis te zoeken, maar heeft nooit die kans gekregen. Daarom zal die afdeling vanaf nu waarschijnlijk en niet meer dan logisch wel degelijk hardere standpunten innemen tegenover de luchthaven. Overigens is de luchthaven van Deurne verlieslatend en zal ze dat ook altijd blijven. Ze is dus helemaal geen zegen voor de Antwerpse economie.

Citaat:
Idd, de overheid wil deze niet ter inzagge vrijgeven aan de tegenstanders van de luchthaven van Deurne.
Natuurpunt was geen tegenstander van die luchthaven. En ze woilden die documenten niet vrijgeven, omdat ze wisten dat ze geen poot hadden om op te staan (maw omdat er in die documenten niet stond wat ze zeiden). De alternatieven waren er, maar ze hebben die nooit willen bekijken.

Citaat:
Maar iedereen had kan zien waarom men zo druk bezig is om in Vlaanderen terug een tweede grote luchthaven uit te bouwen.
Het is echt niet toevallig dat de Waalse politici zich in dit dossier afzijdig hebben gehouden. En nog minder toevallig dat het voorstel om Deurne naar Zoersel te verhuizen juist uit die hoek kwam.
Utopie, beste Jantje. Natuurlijk willen ze een grote luchthaven, maar er is geen vraag meer naar. Ze waren te laat, ze hebben de boot gemist. Wallonië was hen voor. Bovendien kan Deurne dat omwille van zijn ligging onmogelijk worden (het zal nooit geschikt zijn voor grote vliegtuigen). Het is dan ook niet toevallig dat dezelfde Peeters zich verzet voor de verlenging van de startbaan van de luchthaven van Bierset. Het toont zijn hypocrisie mooi aan en laat heel duidelijk zien waar het over gaat. En dat is niet milieu, noch natuur.

Citaat:
Als Natuurpunt en haar soortgenoten eens verder zouden kijken dan hun neus lang is, dan zouden zij weten via welke wegen zijn moeten gaan om bepaalde zaken gedaan te krijgen.
"Soortgenoten", zeg Jantje, doe eens normaal aub. En enlighten us, via welke wegen hadden ze moeten gaan? En waarom heb jij dat dan niet gedaan als je de wegen toch zo goed kende?

Citaat:
Ik ben idd niet in de bomen gaan hangen, ik kan dat trouwens niet meer. Maar dat wil niet zeggen dat men niet achter de schermen kan werken hoor.
Ik ben ook niet "in de bomen gaan hangen", maar ik had wel veel sympathie voor de bosbezetters van Groenfront! Als je een vereniging wil die bereid is voor elk stukje natuur te strijden zonder compromis, dan heb je ze met hen gevonden hoor. En kom, vertel nu eindelijk eens wat je dan allemaal achter de schermen hebt gedaan. Het heeft overigens ook niet veel mogen baten, ondanks het feit dat je de te bewandelen wegen zo goed kent.

Citaat:
En oud, ja als je 47 jaar oud vind, dan ben ik idd oud in jaren.
En een brompot, nee hoor. Ik geniet veel liever van het leven.
Pfff, het zijn niet de jaren die je mentaliteit bepalen hé. Je posts geven in ieder geval de indruk dat je een oude brompot bent.

Citaat:
Maar wat ik wel doe, is eerst alles bekijken en nagaan.
En dan kijken wat tegen bepaalde zaken kan gedaan worden.
En ik verspil idd geen tijd en krachten aan verloren zaken.
Het bos in Borsbeek was voor mij een verloren zaak en elke verdere actie er tegen was idd zinloos.
Maar je verwacht wel dat anderen hun tijd verspillen aan andere verloren zaken die ze dan ook nog eens minder belangrijk vinden (en daar ook goede argumenten voor hebben).

Citaat:
Maar deurne is nog niet aan het uitbreiden hoor.
En van de rest van dat bos zullen ze voorlopig wel afblijven dankzij Wallonië.
Welke rest? Al eens gaan kijken wat er overblijft? Maar je hebt gelijk. Deurne is nog niet aan het uitbreiden en is zelfs ten dode opgeschreven. Jammer genoeg dat het bos dus weg moest om de luchthaven nog een laatste maal met zijn spierbollen te kunnen laten rollen. Allemaal voor de show. De TGV en de diabololijn daarentegen zullen wel degelijk gebruikt worden en met succes.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 13:43   #122
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Valt meer hoor, toch tegenover Deurne en Oostende.
En zelf de onteigeningen voor het aanleggen van een expresweg Zoersel/zeehaven valt nog mee. Men moet enkel rond Stabroek, Bercht en Oostmalle. En voor Brecht is nu ook reeds een ring voorzien, die men gaat aanleggen inverband met het nieuwe treinstation dat daar in aanbouw is. En de ring rond Oostmalle bestaat reeds op papier, dus die zal er één van de jaren ook wel komen. Verder kan men zonder problemen de bestaande wegen verbreden. De grootste delen naast die wegen zijn nu immers reeds eigendom van de staat. En deze kosten zouden dus economische nog verantwoordbaar zijn. Alleen zouden er natuurlijk weer grote stukken bos en heide aan moeten geloven.

Stabroek/Putte is gewoon veranderbaar naar 4 rijvaksbaan, zonder onteigeningen en natuurverminking. Enkel de bomen langs de wegkant zouden moeten verdwijnen. Maar dan, Putte/Kalmthout daar moet men dan uitbreiden ten koste van de heide. Kalmthout/Wuustwezel is ook geen probleem, die baan is immers reeds voorzien op vierrijvaks te worden. En juist voor het centrum van Wuustwezel maakt men een kleine ring en gaat men het militairdomein binnen. Tot aan de ring in Becht die men aan het aanleggen is.
Van op die ring naar Oostmalle kan men zonder veel onteigeningen de weg ook weer makkelijk verbreden en dan de ring rond Oostmalle aan leggen.

Zie je, het was wel goedkoop en economisch haalbaar geweest om Zoersel om te bouwen tot vrachtluchthaven. Wat gelukkig (tijdelijke altans) juridisch niet meer mogelijk is.
Het is iet rond Malle maar rond Zoersel dat er een ring gepland is.

De onteigeningen voor een traject via Oostmalle, rekening houdend met zowel de grondprijzen en de prijzen van het onroerend goed in die streek zijn fenomenaal.
Bovendien zal je zoiezo ook Kapellen moeten passeren en qua verkeersbereikbaarheid is dat allesbehalve.
Oplossingen voor waterweg en treinverkeer zijn er ook niet.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 13:52   #123
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar we zitten hier wel ver van het onderwerp.

Waarom de natuurverenigingen in België niet populair zijn.

En dat is omdat ze veel natuur gewoon prijsgeven zonder behoorlijk effient verweer en omdat ze er steeds in slagen enkel in de media te komen als ze tegen de mensen hun broodwinning zijn. Tot zelfs met geweldadige acties.
ROFL! Geweldadige acties?!? Waar? Het enige geweld dat ik al heb gezien op natuur- en milieuacties kwam steeds van de "ordediensten". Wat een onzin allemaal zeg. De enige die vechten voor natuur, ga jij nu verwijten dat ze veel natuur gewoon prijsgeven. Zonder hen was er van natuur al lang geen sprake meer in Vlaanderen. En dat had je dan te danken aan degenen waarop je nooit kritiek lijkt te hebben: zij die alle natuur gewoon prijsgeven zonder enig verweer. Dat ze alleen in de media komen bij controversiële (maar daarom niet minder noodzakelijke) acties heeft alles te maken met de sensatiezucht van de pers.

Overigens was je het waarschijnlijk ontgaan dat de thread juist gestart is met een artikel waarin staat dat de natuur- en milieuverenigingen juist populairder aan het worden zijn in België. En dat is gewoon omdat de ogen van velen pas nu open gaan.

Onze natuur- en milieuverenigingen zouden zich best nog wat strenger mogen opstellen. Maar ik weet niet of dat hen populairder zal maken...
Oud 23 november 2006, 14:14   #124
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Uw onwetendheid wordt echt schrikwekkend.

Er is een spoorlijn die vlak bij de luchthaven Deurne voorbijkomt. Bovendien is het station van Berchem vlakbij. Bovendien ligt ten oosten van Deurne een landbouwgebied, het ligt dus op de rand van de stadskern. Dit is gewoon een kwestie van even op de kaart te kijken of de streek goed te kennen. Hier bewijs je weer dat je zeker niet gehindert wordt door veel dossierkennis. Naar het westen heb je inderdaad het probleem van de stadskern van Antwerpen. Maar het vliegveld ligt er zeker niet in.
Ik woonde vroeger vlak bij het vliegveld van Zoersel en ik kan je verzekeren dat je er veel langer over doet om van die regio naar de haven te rijden dan vanaf Deurne. Afrit Zoersel (20) op de E34 tot aan de ring in Antwerpen is in de spits ongeveer 45 min rijden en dat voor slechts 20 km.
Met een luchthaven erbij zal dit dus zeker niet beter worden. Het vliegveld ligt zelf nog verder dus die tijd moet je er nog bijtellen. De hoeveelheid natuurgebied die er zou opgeofferd worden is gigantisch, bekijk de kaart eens, het is midden in het habitatrichtlijngebied BE2100017, ongeveer 5240 ha groot, gelegen. Vogelvlucht tussen het vliegveld en Stabroek is ongeveer 35 km, makkelijk op te zoeken, als je informatie verspreid zorg dan dat ze juist is, zeker als ze zo gemakkelijk te vinden is.
Al eens met een oplegger door Deurne gereden?

Als ik met een oplegger van de zeehaven naar Zoersel rijd kom ik zelfs nog niet eens op een snelweg. Dus waar rijd ik mij vast op de ring in Antwerpen of op de E34.
En dat traject is dan zeer makkelijk te doen hoor. Vanaf Stabroek tot Wechelterzande een klein uurtje met een oplegger. Tijdens de stipt, buiten de stipt 45 minuten.
En bij mijn weten vertrekt de meeste vracht over de baan nog steeds met opleggers en van uit de omgeving van de Noorderlaan of vanop linkerover.

En vanuit de haven op linkerover ben je zeer snel en zonder tijdverlies zo op de Noorderlaan via de liefkenszoektunnel.
terwijl het vrachtverkeer voor Deurne zich gewoon vast rijd in het verkeersinfart van Antwerpen.

Kan je dus enkel zeggen dat als je in Antwerpen zeehaven moet zijn en je over de snelweg rijd je gewoon een stom kieken bent. Zekers als je dit doet met 40ton achter je gat. Je bent dan meer aan het vertrekken en stoppen dan aan het rijden.

En wat Deurne aangaat. Aan de ene zijde Antwerpen, de andere Mortsel en de derde Deurne. Kies maar langs welke kant je naar de luchthaven wil rijden met een oplegger. Vast kom je toch en je mag tegen kruipsnelheid gaan rijden.
En voor het spoor gaat het er niet over dat het in de buurtkomt bij een vrachtluchthaven, maar dat het tot op de terminaal komt.

En ik weet wat er aan natuur zou moeten aangeloven als men daar een vrachtluchthaven van had mogen maken.

Ik woon in habitatgebied en ben dus zeer blij dat het juridsch bijna onmogelijk is gemaakt om daar een vrachtluchthaven van te maken.

Ik weet immers ook dat het dan niet alleen om een paar vliegtuigen per dag zou gaan en een uitbrieding van die luchthaven.
De hele Noorder-Kempen zou er dan hebben moeten aangeloven voor de economie.

Ik weet dus heel goed wat dat dossier inhield, net zoals ik weet en besef wat het dossier van de snellijn Antwerpen/zaventem inhoud.

Een vergroting van het verkeersinfart van Antwerpen, 70ha bos weg en een hele schuldenberg er bij voor de NMBS. En oplossen in Zaventem, niks jongen, want de meeste gaan gewoon met hun eigen auto naar daar blijven rijden, omdat het andere openbaar vervoer in België op niets trekt en omdat de meeste mensen die er heen rijden nu eenmaal niet van uit Antwerpen komen en dus nog steeds sneller en gemakkelijker met de auto naar daar geraken dan met die zinloze snellijn.
Zij zal enkel gebruikt worden door de mensen die nu ook reeds het openbaar vervoer gebruiken.
Dus pure verspilling van natuur en geld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 14:23   #125
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Overigens was je het waarschijnlijk ontgaan dat de thread juist gestart is met een artikel waarin staat dat de natuur- en milieuverenigingen juist populairder aan het worden zijn in België. En dat is gewoon omdat de ogen van velen pas nu open gaan.
Dat de mensen hun ogen open gaan, wel dat betwijfel ik nog steeds ten zeerste. Dat natuurverenigingen nu wat meer leden winnen, wel dat komt omdat er een grote kop is die zich er achter heeft geplaatst.

Als morgen Microsoft zich inzet voor de natuur, dan komen er overmorgen nogeens een pak natuurliefhebbers bij.

De mens is immers een kuddedier en volgd zijn leiders. Gore heeft gezegd dat het goed is en noodzakelijk om met de natuur in te zitten en daar hij in de wereld een grootman is(voor het ogenblik toch) volgd men zijn voorbeeld.
Dat is echt alles hoor, verder denken ze echt niet na en doen ze er echt ook niets voor.
Oud 23 november 2006, 14:26   #126
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de mensen hun ogen open gaan, wel dat betwijfel ik nog steeds ten zeerste. Dat natuurverenigingen nu wat meer leden winnen, wel dat komt omdat er een grote kop is die zich er achter heeft geplaatst.

Als morgen Microsoft zich inzet voor de natuur, dan komen er overmorgen nogeens een pak natuurliefhebbers bij.

De mens is immers een kuddedier en volgd zijn leiders. Gore heeft gezegd dat het goed is en noodzakelijk om met de natuur in te zitten en daar hij in de wereld een grootman is(voor het ogenblik toch) volgd men zijn voorbeeld.
Dat is echt alles hoor, verder denken ze echt niet na en doen ze er echt ook niets voor.
Het ledenaantal van de verenigingen was al aan het groeien voor er van Gore zijn film nog maar sprake was!!! Dat kon je overigens ook lezen in het artikel waarmee deze thread begint. De titel van het artikel slaat dan ook op niets.
Oud 23 november 2006, 14:42   #127
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Het is iet rond Malle maar rond Zoersel dat er een ring gepland is.

De onteigeningen voor een traject via Oostmalle, rekening houdend met zowel de grondprijzen en de prijzen van het onroerend goed in die streek zijn fenomenaal.
Bovendien zal je zoiezo ook Kapellen moeten passeren en qua verkeersbereikbaarheid is dat allesbehalve.
Oplossingen voor waterweg en treinverkeer zijn er ook niet.
Plannen voor ring rond Oostmalle heb ik een kleine 7 jaar geleden gezien. Ik weet nu natuurlijk niet meer hoe het daar mee zit.

Ring rond zoersel zelf had ik idd al van gehoord, maar weet niet hoe die juist gaat lopen.

Kapellen kan je dus wel vermijden, Stabroek-Putte-Kalmthout- Wuustwezel-Brecht is één baan met enkel een winkelhaak aan de kerk van Wuustwezel. Die baan begint in Brecht(klein Veerle) en stopt aan 730.
Deze weg word heel veel gebruikt door vrachtwagens die zeehaven/Meer moeten rijden.

En de staat onteigend tegen economische waarde en niet tegen handelsprijzen.

Waterweg ligt er dus wel het Albertkanaal. Enkel de bereikbaarheid laat te wensen over. Hoewel in Wechelterzande de E34 op en in Zoersel er terug af en je bent er.

Spoor is daar idd niet in de buurt en zou dus ook helemaal moeten aangelegd worden.

Volgens een ingeneur van Tuc-rail bestaan/bestonden daar plannen van, maar dat heb ik dus maar van horen zeggen en ga daar dus echt niet op verder.
Oud 23 november 2006, 14:58   #128
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Als ik met een oplegger van de zeehaven naar Zoersel rijd kom ik zelfs nog niet eens op een snelweg. Dus waar rijd ik mij vast op de ring in Antwerpen of op de E34.
En dat traject is dan zeer makkelijk te doen hoor. Vanaf Stabroek tot Wechelterzande een klein uurtje met een oplegger. Tijdens de stipt, buiten de stipt 45 minuten.
ROFL, dit slaat alles !!!! Neem er eens een routeplanner bij en neem de kortste route (dus niet over de snelweg) van ergens het midden van de haven tot in Wechelderzande. Dat is ruwweg 45 km, en jij doet dat met een oplegger waar de max. snelheid 90 van is, WOEHAHAHAHAHAHA !!!! Zet uw twee voeten op de grond en leef in de realiteit man ! Met de auto over de gewone wegen buiten de spits mag je van geluk spreken dat je dat op 45 min doet, met een oplegger garandeer ik een uur. Weerom bewijs je dat je de situatie daar helemaal niet kent. Zelfs 's nachts haal je op dat traject helemaal geen gemiddelde van 60 km/u, zelfs als er nieuwe wegen worden aangelegd.
Heb je nog een idioot voorbeeld of een idiote stelling of geef je toe dat je er niks van kent.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 15:25   #129
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ROFL, dit slaat alles !!!! Neem er eens een routeplanner bij en neem de kortste route (dus niet over de snelweg) van ergens het midden van de haven tot in Wechelderzande. Dat is ruwweg 45 km, en jij doet dat met een oplegger waar de max. snelheid 90 van is, WOEHAHAHAHAHAHA !!!! Zet uw twee voeten op de grond en leef in de realiteit man ! Met de auto over de gewone wegen buiten de spits mag je van geluk spreken dat je dat op 45 min doet, met een oplegger garandeer ik een uur. Weerom bewijs je dat je de situatie daar helemaal niet kent. Zelfs 's nachts haal je op dat traject helemaal geen gemiddelde van 60 km/u, zelfs als er nieuwe wegen worden aangelegd.
Heb je nog een idioot voorbeeld of een idiote stelling of geef je toe dat je er niks van kent.
Man, ik heb daar geen routeplanner voor nodig hoor.
Ik heb dat traject vaak genoeg afgelegd met een oplegger.

Of denk jij nu werkelijk dat je zelf alles kent. Een oplegger moet het op dat traject niet afleggen tegen een luxe wagen, net opdat hij er lange rechte stukken heeft en omdat de luxe wagen er even vaak moet stoppen als een oplegger.
Maar jij hebt dus jaren lang bewezen dat jij je weg nergens kent, aangezien je hier zelfs durft posten dat je jaren lang langs de E 34 naar de zeehaven rijd. Terwijl iedereen weet dat je dan op de aansluiting met de E313 en de aansluiting met de ring vast komt te zitten. Zeker tijdens de spits.

Dus voor je zegt dan een ander er niets van afkent, laat eens eerst zien dat je zelf wel weet waarover het gaat.
Oud 23 november 2006, 15:35   #130
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En de staat onteigend tegen economische waarde en niet tegen handelsprijzen.
De onteigening is geen verkoop maar een schadeloosstelling.
De staat dient maw de schade die door onteigening ontstaat te vergoeden. Deze schede bestaat uit enerzijds de objectieve waarde (of verkoopwaarde) en anderzijds kan men eveneens aanspraak maken op de subjectieve waarde.
De onteigeningsvergoeding moet overeenstemmen met de werkelijke waarde van het goed plus een bijkomende vergoeding voor wederbelegging.
Dus deze vergoedingen zullen zeker niet lager liggen dan de handelsprijzen.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 15:36   #131
araneus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Man, ik heb daar geen routeplanner voor nodig hoor.
Ik heb dat traject vaak genoeg afgelegd met een oplegger.

Of denk jij nu werkelijk dat je zelf alles kent. Een oplegger moet het op dat traject niet afleggen tegen een luxe wagen, net opdat hij er lange rechte stukken heeft en omdat de luxe wagen er even vaak moet stoppen als een oplegger.
Maar jij hebt dus jaren lang bewezen dat jij je weg nergens kent, aangezien je hier zelfs durft posten dat je jaren lang langs de E 34 naar de zeehaven rijd. Terwijl iedereen weet dat je dan op de aansluiting met de E313 en de aansluiting met de ring vast komt te zitten. Zeker tijdens de spits.

Dus voor je zegt dan een ander er niets van afkent, laat eens eerst zien dat je zelf wel weet waarover het gaat.
Heel simpel, dat is onmogelijk, kortste afstand over de weg nemen en kijken naar de snelheid die je kan rijden. Dan zie je dat dit niet lukt ! Dit is perfect aantoonbaar. Uw beweringen tot nu toe bleken meer dan eens totaal waardeloos. Over deze materie heb je geen kennis, lees het draadje maar eens terug. Mag ik trouwens ook nog opmerken dat op secundaire wegen uw max. snelheid beperkt is tot 60 km/u zodat als je volgens de regls zou rijden je nog trager zou zijn. Vergeet niet dat je het over de streek hebt waar ik meer dan 30 jaar gewoond heb. Meermaals ben ik vandaar naar de haven gereden, ik weet dus best hoe ik zou rijden ifv de drukte.
Oud 23 november 2006, 15:57   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel simpel, dat is onmogelijk, kortste afstand over de weg nemen en kijken naar de snelheid die je kan rijden. Dan zie je dat dit niet lukt ! Dit is perfect aantoonbaar. Uw beweringen tot nu toe bleken meer dan eens totaal waardeloos. Over deze materie heb je geen kennis, lees het draadje maar eens terug. Mag ik trouwens ook nog opmerken dat op secundaire wegen uw max. snelheid beperkt is tot 60 km/u zodat als je volgens de regls zou rijden je nog trager zou zijn. Vergeet niet dat je het over de streek hebt waar ik meer dan 30 jaar gewoond heb. Meermaals ben ik vandaar naar de haven gereden, ik weet dus best hoe ik zou rijden ifv de drukte.
Ik rijd hier al meer dan 30 jaar rond met alles wat wielen en motor heeft en woon al heel mijn leven.
En heb mijn legerdienst zelfs in Tielen en Brasschaat gedaan en mijn ouders hadden een bungalow in Retie. Mijn ouders hebben in Deurne, Schoten en Ekeren gewoond.
Ik zelf woon in de Noorder-Kempen
Dus als je wil beweren dat ik deze streek niet ken, ben je wel aan het verkeerde adres hoor.
Ik ben hier opgegroeid en word hier oud.
Oud 23 november 2006, 16:56   #133
araneus
Gouverneur

Standaard

Dan kom je de laatste tijd je deur niet meer uit, want wat jij stelt is fysisch gewoon onmogelijk !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be