![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ken die problematiek overigens maar al te goed. En het is simpel: ik heb dat vrachtverkeer liever per spoor dan via de weg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De onteigeningen voor een traject via Oostmalle, rekening houdend met zowel de grondprijzen en de prijzen van het onroerend goed in die streek zijn fenomenaal. Bovendien zal je zoiezo ook Kapellen moeten passeren en qua verkeersbereikbaarheid is dat allesbehalve. Oplossingen voor waterweg en treinverkeer zijn er ook niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Overigens was je het waarschijnlijk ontgaan dat de thread juist gestart is met een artikel waarin staat dat de natuur- en milieuverenigingen juist populairder aan het worden zijn in België. En dat is gewoon omdat de ogen van velen pas nu open gaan. Onze natuur- en milieuverenigingen zouden zich best nog wat strenger mogen opstellen. Maar ik weet niet of dat hen populairder zal maken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik met een oplegger van de zeehaven naar Zoersel rijd kom ik zelfs nog niet eens op een snelweg. Dus waar rijd ik mij vast op de ring in Antwerpen of op de E34. En dat traject is dan zeer makkelijk te doen hoor. Vanaf Stabroek tot Wechelterzande een klein uurtje met een oplegger. Tijdens de stipt, buiten de stipt 45 minuten. En bij mijn weten vertrekt de meeste vracht over de baan nog steeds met opleggers en van uit de omgeving van de Noorderlaan of vanop linkerover. En vanuit de haven op linkerover ben je zeer snel en zonder tijdverlies zo op de Noorderlaan via de liefkenszoektunnel. terwijl het vrachtverkeer voor Deurne zich gewoon vast rijd in het verkeersinfart van Antwerpen. Kan je dus enkel zeggen dat als je in Antwerpen zeehaven moet zijn en je over de snelweg rijd je gewoon een stom kieken bent. Zekers als je dit doet met 40ton achter je gat. Je bent dan meer aan het vertrekken en stoppen dan aan het rijden. En wat Deurne aangaat. Aan de ene zijde Antwerpen, de andere Mortsel en de derde Deurne. Kies maar langs welke kant je naar de luchthaven wil rijden met een oplegger. Vast kom je toch en je mag tegen kruipsnelheid gaan rijden. En voor het spoor gaat het er niet over dat het in de buurtkomt bij een vrachtluchthaven, maar dat het tot op de terminaal komt. En ik weet wat er aan natuur zou moeten aangeloven als men daar een vrachtluchthaven van had mogen maken. Ik woon in habitatgebied en ben dus zeer blij dat het juridsch bijna onmogelijk is gemaakt om daar een vrachtluchthaven van te maken. Ik weet immers ook dat het dan niet alleen om een paar vliegtuigen per dag zou gaan en een uitbrieding van die luchthaven. De hele Noorder-Kempen zou er dan hebben moeten aangeloven voor de economie. Ik weet dus heel goed wat dat dossier inhield, net zoals ik weet en besef wat het dossier van de snellijn Antwerpen/zaventem inhoud. Een vergroting van het verkeersinfart van Antwerpen, 70ha bos weg en een hele schuldenberg er bij voor de NMBS. En oplossen in Zaventem, niks jongen, want de meeste gaan gewoon met hun eigen auto naar daar blijven rijden, omdat het andere openbaar vervoer in België op niets trekt en omdat de meeste mensen die er heen rijden nu eenmaal niet van uit Antwerpen komen en dus nog steeds sneller en gemakkelijker met de auto naar daar geraken dan met die zinloze snellijn. Zij zal enkel gebruikt worden door de mensen die nu ook reeds het openbaar vervoer gebruiken. Dus pure verspilling van natuur en geld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als morgen Microsoft zich inzet voor de natuur, dan komen er overmorgen nogeens een pak natuurliefhebbers bij. De mens is immers een kuddedier en volgd zijn leiders. Gore heeft gezegd dat het goed is en noodzakelijk om met de natuur in te zitten en daar hij in de wereld een grootman is(voor het ogenblik toch) volgd men zijn voorbeeld. Dat is echt alles hoor, verder denken ze echt niet na en doen ze er echt ook niets voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ring rond zoersel zelf had ik idd al van gehoord, maar weet niet hoe die juist gaat lopen. Kapellen kan je dus wel vermijden, Stabroek-Putte-Kalmthout- Wuustwezel-Brecht is één baan met enkel een winkelhaak aan de kerk van Wuustwezel. Die baan begint in Brecht(klein Veerle) en stopt aan 730. Deze weg word heel veel gebruikt door vrachtwagens die zeehaven/Meer moeten rijden. En de staat onteigend tegen economische waarde en niet tegen handelsprijzen. Waterweg ligt er dus wel het Albertkanaal. Enkel de bereikbaarheid laat te wensen over. Hoewel in Wechelterzande de E34 op en in Zoersel er terug af en je bent er. Spoor is daar idd niet in de buurt en zou dus ook helemaal moeten aangelegd worden. Volgens een ingeneur van Tuc-rail bestaan/bestonden daar plannen van, maar dat heb ik dus maar van horen zeggen en ga daar dus echt niet op verder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heb je nog een idioot voorbeeld of een idiote stelling of geef je toe dat je er niks van kent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat traject vaak genoeg afgelegd met een oplegger. Of denk jij nu werkelijk dat je zelf alles kent. Een oplegger moet het op dat traject niet afleggen tegen een luxe wagen, net opdat hij er lange rechte stukken heeft en omdat de luxe wagen er even vaak moet stoppen als een oplegger. Maar jij hebt dus jaren lang bewezen dat jij je weg nergens kent, aangezien je hier zelfs durft posten dat je jaren lang langs de E 34 naar de zeehaven rijd. Terwijl iedereen weet dat je dan op de aansluiting met de E313 en de aansluiting met de ring vast komt te zitten. Zeker tijdens de spits. Dus voor je zegt dan een ander er niets van afkent, laat eens eerst zien dat je zelf wel weet waarover het gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De staat dient maw de schade die door onteigening ontstaat te vergoeden. Deze schede bestaat uit enerzijds de objectieve waarde (of verkoopwaarde) en anderzijds kan men eveneens aanspraak maken op de subjectieve waarde. De onteigeningsvergoeding moet overeenstemmen met de werkelijke waarde van het goed plus een bijkomende vergoeding voor wederbelegging. Dus deze vergoedingen zullen zeker niet lager liggen dan de handelsprijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En heb mijn legerdienst zelfs in Tielen en Brasschaat gedaan en mijn ouders hadden een bungalow in Retie. Mijn ouders hebben in Deurne, Schoten en Ekeren gewoond. Ik zelf woon in de Noorder-Kempen Dus als je wil beweren dat ik deze streek niet ken, ben je wel aan het verkeerde adres hoor. Ik ben hier opgegroeid en word hier oud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Gouverneur
|
![]() Dan kom je de laatste tijd je deur niet meer uit, want wat jij stelt is fysisch gewoon onmogelijk !
|
![]() |
![]() |