![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tja, wie wind, sorry lood, zaait....
Jarenlange ervaring met het jagend gespuis kan u zover brengen dat je er geen bal meer om geeft dat er een paar het slachtoffer worden van hun eigen morbide hobby. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() In mijnen kop weet ik wel wat er omgaat... ![]() Of u bedoelt dat ik niet van het platteland zou zijn? ![]() ![]() Citaat:
![]() Neen neen serieus je weet toch welke de beste manier is om geen geluidsoverlast te hebben als de buren een feest geven? ![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Voor de 150 meter nogmaals: "Een hagelgeweer heeft een gladde loop en is dodelijk voor mens en dier op de gemiddelde afstand van 35 meter" en voor de rest alles wat ik er al over zei... Neen het is de bewoner te geven en te laten of men op ZIJN terein mag jagen niet op het terrein naast z'n huis. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En ik zie overal huizen opduiken waar het niet hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() er zijn soms van die momenten dat ik veel geld op tafel zou leggen voor een vergunning om op jagers te mogen jagen als er een overpopulatie is ![]() ![]() Laatst gewijzigd door postbus24 : 29 november 2006 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Partijlid
|
![]() Wees maar blij dat je geen last hebt, mischien komt dat ooit nog. Dan weet je in iedergeval wel waar we het hier over hebben. Maar ik gun het je niet , als ik eerlijk ben. Het is met jacht moeilijker. dat is duidelijk. Het is zelfs zo, dat als het een bedrijf was dat problemen verzorgt het eenvoudiger is om maatregelen te treffen. Hier is over het algemeen een goede wetgeving voorhanden. Bij de jacht is dat dus beduidend anders omdat veel hooggeplaatsten jagen en hun (jacht) vriendjes blij willen houden. Het lijkt voor mij duidelijk dat vriendjespolitiek op dit terein aanwezig is. Schieten in woonzones en vanaf 150m ook richting huis........ Te gek om los te lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U stelde op 8 november 2005 dat het u onmogelijk was om op de korte termijn waarover u beschikte in te schatten of er een stijging was van het aantal jachtongevallen, omdat deze niet afzonderlijk geregistreerd werden. 1. a) Kan u gedetailleerde gegevens (in jaren en naar plaats) geven over het aantal jachtongevallen ? b) Is er sprake van een stijging van dergelijke ongevallen ? 2. Acht u het aangewezen om via sensibilisering te komen tot een verhoogde veiligheid bij de jacht ? Antwoord van de vice-eerste minister en minister van Justitie van 23 mei 2006, op de vraag nr. 847 van de heer Stijn Bex van 24 november 2005 (N.): Uit de informatie die mij op mijn verzoek werd overgemaakt door het College van procureurs-generaal, blijkt dat jachtongevallen niet als dusdanig worden geregistreerd. Er zijn dus hieromtrent geen cijfers beschikbaar. Ik verwijs hierbij naar mijn antwoord op uw vraag nr. 8846 van 8 november 2005 en herhaal dat de lage freçuentie van het aantal jachtongevallen momenteel geen specifieke codering rechtvaardigt. Dit wil niet zeggen dat er via de instellingen die de jacht beheren, met name de gewesten, geen bewustwordingscampagnes kunnen worden ontwikkeld inzake de veiligheid wanneer men een vuurwapen hanteert. Bron : http://www.dekamer.be/QRVA/pdf/51/51K0122.pdf pag. 89. Laatst gewijzigd door jurgen79 : 6 december 2006 om 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Het grote probleem is ook dat er toch veel rotte appels tussen jagers zitten. Nu weet ik dat je dat ook niet graag zo hebt, maar dan vind ik toch dat de regering zijn verantwoordelijkheid moet nemen, omdat er naulijks controlle wordt uitgeoefend. Als er cotrolle is, tja dan is plots iedereen braaf. Schijnbaar is het voor een jager erg moeilijk om afstand van woonzones te houden. Maar daar kan aan gewerkt worden, toch? Een beetje therapie waar ook gewerkt wordt aan zelfreflecie kan uitkomst geven. Wat het probleem nu is om niet in woonzones te jagen wordt me steeds duidelijker. Moet ik wel vermelden dat er ook jagers zijn die de leefomgeving respecteren, die de ardennen ingaan in zeer bosrijk gebied en echt jagen. Dus niet op tamme uitgezette fazanten die op een aangelegd stukje bos zitten te wachten op voer om of afgeschoten te worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Partijlid
|
![]() Fietser doorzeefd met hagel: Jager mikt op eend maar treft man op jaagpad
15 November 2005 - POLLARE - Jean-Pierre Dujaquier uit Denderleeuw trok er zondagochtend op uit voor een fietstocht maar die werd bijzonder pijnlijk verstoord. Hij kreeg op het jaagpad aan de brug van Pollare een ferme lading hagel in zijn lichaam. Schutter is een jager die het op een eend had gemunt. In het ziekenhuis telden verplegers liefst dertien hagelbolletjes, verspreid over zijn hele lichaam. Dujacquier werd geraakt in zijn voet, bil, buik, rug, hand, vingers, arm en hoofd. ,,Dat is al de moeite maar ik heb al bij al geluk dat het niet erger is. Een van die kogeltjes boorde zich dwars door mijn fietshelm. Had ik die helm niet op gehad of was die kogel iets lager, in mijn oog beland, dan was die een stuk harder aangekomen. Een ander hagelbolletje miste op een haar na mijn milt omdat het afketste op mijn rib. Sommige hagelbolletjes zullen vrij makkelijk te verwijderen zijn, voor anderen vrees ik dat het een operatie wordt'', zucht Jean-Pierre. Hij is alvast enkele dagen werkongeschikt. De periode wordt waarschijnlijk verlengd. De man zit onder de pijnstillers maar heeft meer dan alleen fysiek ongemak te verwerken. Hij moet nog bekomen van wat hem zondag overkwam. ,,Ik wist niet waar ik het had. Ik fietste voorbij de brug van Pollare toen er een eend opvloog. Meteen hoorde ik een schot en voelde overal een stekende pijn. Ik ging tegen de grond, probeerde recht te staan en zag bloed van mijn armen lopen'', doet Jean-Pierre zijn verhaal. ,,Een voorbijganger belde de ziekenwagen. Hij riep de jager die aan de overkant tussen de struiken stond toe dat hij iemand had geraakt. Die leek eerst nog te twijfelen.'' Jean-Pierre Dujacquier schrikt ervan dat sommige jagers blijkbaar nogal onbesuisd schieten in de richting van een druk wandel- en fietspad. ,,Daar kan ik niet bij. Zeker niet omdat ze zich duidelijk niet aan de regels hebben gehouden. Op manshoogte schieten op een plek waar voortdurend mensen voorbijkomen, kan en mag niet. Dat is zoals bewust door het rode licht rijden: een garantie op ongelukken.'' Bron: Het Nieuwsblad Is toch niet dodelijk dus veilig......... |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Partijlid
|
![]() en nog een....
maar maakt niet uit hoor (voor een respectloze jager) ![]() Vrouw gewond bij jachtongeval 30 Oktober 2005 - In Gozee, in Henegouwen, is zondag een vrouw gewond geraakt bij een jachtongeval. De vrouw was met de auto aan het rijden toen ze een kogel in het been kreeg. Die was afgevuurd door jagers in de buurt. In de auto zaten ook 2 kinderen, die raakten niet gewond. Bron: VTM Nieuws |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de jachtwet 500m afstand tot gebouwen had voorzien was dat niet gebeurd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, het probleem ligt iets moeilijker. Wij wonen in een overbevolkte zone en als je daar ook nog eens mensen met weerwapens toelating geeft om deze te gebruiken, moet je ongevallen krijgen. Sommige jachtwapens hebben ladingen die zelfs op meer dat 1000 meter nog dodelijk zijn voor de mens. En daar zit het grote probleem dus. Als de jagers terug zouden overstappen op pijl en boog zouden er al veel minder gewonden en doden onder de andere mensen vallen. Maar ja, dan moeten die jagers meer moeite doen en krijgen ze vaak de teleurstelling te verwerken dat ze minder superieur zijn dan ze denken. En zouden ze meer zonder dan met buit naar huis moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Heet dat niet echt jagen ? Is jagen niet op dat gebied hetzelfde als vissen? Soms vang je wat , soms ook niet. Maarja daar gaat het bij de jager schijnbaar niet om. Mischien moet er altijd en overal kermis zijn zodat ze met een buksje tussen de kindjes in de schiettent kunnen gaan staan. In iedergeval getuigen de voorgaande reacties zonder enig respect. Ik denk dat het DAAR nu eigenlijk om draait. Laatst gewijzigd door de kat : 7 december 2006 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |