Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 december 2006, 18:28   #121
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Echt liberalisme is progressief, maar:

1) Het bestaat uit fiscal conservatives
2) Liberalen kunnen persoonlijk wel conservatief zijn
3) De natuurlijke bondgenoten van liberalen zijn conservatieven (geen christen-democraten eh)
4) Het promoot vele conservatieve elementen (voluntarisme, charity, verenigingsleven, smal businesses, ...)
Maar in België is er toch nooit een sterke dergelijke stroming, vergelijkbaar met de Britse conservatives, geweest?
Oud 19 december 2006, 18:28   #122
Dr. Strangelove
Minister

Dr. Strangelove's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AEvanLoon Bekijk bericht
Deze redenering gaat uiteraard alleen op als het kartel VB-VLOTT overeind blijft bij de parlementsverkiezingen van mei of juni 2007.
Als ik Lombas goed begrijp is dat nog lang niet zeker.

Ook het project van JM De Decker zal nog wel wat invloed kunnen hebben op de toekomstige keuzes van Coveliers en C°.
Inderdaad. Dat denk ik ook.
Oud 19 december 2006, 23:52   #123
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk bericht door lombas
Citaat:
Echt liberalisme is progressief, maar:

1) Het bestaat uit fiscal conservatives
2) Liberalen kunnen persoonlijk wel conservatief zijn
3) De natuurlijke bondgenoten van liberalen zijn conservatieven (geen christen-democraten eh)
4) Het promoot vele conservatieve elementen (voluntarisme, charity, verenigingsleven, smal businesses, ...)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Maar in België is er toch nooit een sterke dergelijke stroming, vergelijkbaar met de Britse conservatives, geweest?

de CVP...daarna de CD&V promoot vele conservatieve elementen (voluntarisme, charity, verenigingsleven, smal businesses, ...)

Laatst gewijzigd door filosoof : 19 december 2006 om 23:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:17   #124
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Huh? Ten eerste, dat jij de gewoonte hebt iedereen als "fascist" te bestempelen omdat je het woord "fascist" gelijkstelt aan "in de ban van het Kwaad", fijn, maar respecteer dat de meeste andere mensen wel rationeel de definitie van fascisme kunnen benaderen. Ten tweede, Hugo had 13 000 voorkeurstemmen, heel wat meer dan 0,5%. Er zijn een pak mensen verkozen, velen via "onverkiesbare" plaatsen. Ten derde, onze partij zal ten onder gaan zonder federale verkozenen. Ten vierde, er is helemaal geen kartel tussen het VB en VLOTT, wij zullen dat voor onze partij democratisch tijdens een ledencongres beslissen in het voorjaar van 2007.
Nu even serieus blijven, Lombas. Ik weet dat deze posting weer een klassieke "gij moet als N-VA'er veel zeggen!"-repliek zal opleveren, maar wil je ons nu werkelijk wijsmaken dat VLOTT er serieus over denkt ooit de band met het VB door te knippen?

Wanneer het VLOTT zijn groot stichtingscongres houdt, komen daar TACHTIG mensen op af. 80! Buiten de provincie Antwerpen bestaan jullie niet, terwijl ook binnen Antwerpen jullie afdelingswerking beperkt is tot een paar gemeenten. Jullie ledenaantal is zo dramatisch laag dat Coveliers zelfs boos weigert te zeggen hoeveel het er zijn wanneer hem dat in een dubbelinterview met De Wever wordt gevraagd. Buiten Hugo Coveliers hebben jullie niet één politicus met ervaring of naambekendheid die zijn eigen gemeente overstijgt.

Liberaal Appel en VeiligBlauw bewezen al overduidelijk dat een rechts-liberaal project een doodgeboren kind is. Ik kan het VLOTT, of laten we het gewoon Coveliers noemen, niet kwalijk nemen dat ze eieren voor hun geld kozen en een kartel sloten met het VB. Het valt niet te ontkennen dat jullie wel enige ideologische overeenkomsten hebben die een kartel rechtvaardigen naast de logische noodzakelijkheidsargumenten.

Maar hou in godsnaam toch op met het toneelstukje dat VLOTT een bloeiende partij is die over haar eigen lot kan beslissen wanneer ze maar wil, zoals op haar groot "congres" in voorjaar 2007. Daarvoor ontbreken dingen als een serieuze basis, een breed arsenaal aan vertegenwoordigers en een degelijke regionale spreiding, dat ziet elke buitenstaander.

Soit, ik verwacht niet veel meer reactie op deze post dan "als N-VA'er moet gij zwijgen", maar ik ben toch eens benieuwd of iemand bereid is dat te overstijgen. Ik wijs er trouwens op dat ik bijna krek dezelfde uitleg heb gedaan tegen een Liberaal Appeler hier anderhalf jaar geleden, wiens repliek inderdaad was "u moet veel zeggen! u zit bij de n-va!". Hoe het met het LA is afgelopen weten we ondertussen wel.

Laatst gewijzigd door zorroaster : 20 december 2006 om 00:20.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 00:32   #125
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht

Soit, ik verwacht niet veel meer reactie op deze post dan "als N-VA'er moet gij zwijgen", maar ik ben toch eens benieuwd of iemand bereid is dat te overstijgen. Ik wijs er trouwens op dat ik bijna krek dezelfde uitleg heb gedaan tegen een Liberaal Appeler hier anderhalf jaar geleden, wiens repliek inderdaad was "u moet veel zeggen! u zit bij de n-va!". Hoe het met het LA is afgelopen weten we ondertussen wel.
Wel riskant wat je zegt na de cd&V perikelen van uw partij hoor.
Kan zijn dat je deze reply over een paar maanden/jaren op uw bord krijgt.
Oud 20 december 2006, 01:38   #126
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Zijne Heerlijkheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
...zij steven niet de werkgelegenheid na (door bevoorbeeld betaalde overheidsjobs te creeeren met de poen van de bedrijven die het bijzonder goed doen...)...
Tjonge. Laten we van alle werklozen ambtenaren maken. Is de werkeloosheid meteen opgelost.

Dat we daar nog niet aan gedacht hadden!
Zijne Heerlijkheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 01:44   #127
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Oorspronkelijk bericht door lombas
de CVP...daarna de CD&V promoot vele conservatieve elementen (voluntarisme, charity, verenigingsleven, smal businesses, ...)
De CD&V is een corporatistische zuilenpartij en kan dan ook bezwaarlijk als zijnde rechtsconservatief bestempeld worden. Niet te vergelijken dus met pakweg de Spaanse of Britse conservatieven, alhoewel ze op Europees niveau wel in hetzelfde clubje zitten.

Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 20 december 2006 om 01:45.
Oud 20 december 2006, 02:06   #128
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid Bekijk bericht
Tjonge. Laten we van alle werklozen ambtenaren maken. Is de werkeloosheid meteen opgelost.

Dat we daar nog niet aan gedacht hadden!
Dat is toch al zo hier?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 02:37   #129
Zijne Heerlijkheid
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Dat is toch al zo hier?
't Is te zeggen. Ze creëren alsmaar meer overheidsjobs, en toch blijft die snode werkloosheid bestaan.

Nog meer overheidsjobs dus, aldus feremans. Yep, goed plan.
Oud 20 december 2006, 02:42   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
't Is te zeggen. Ze creëren alsmaar meer overheidsjobs, en toch blijft die snode werkloosheid bestaan.

Nog meer overheidsjobs dus, aldus feremans. Yep, goed plan.
Het is dan ook de bedoeling dat de staat alles overneemt hier. Met een "liberale" premier wordt alles hier meer en meer overheid. Tot her verbieden van partijen door de overheid toe (kiesdrempel en cordon en juridische zaken tegen het Vlaams Belang). De overheid wil geen tegenwerking meer.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2006, 09:00   #131
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Neen, inderdaad. De enige conservatieve partijen die sterk op hun poten staan, vind je in de Angelsaksische landen.
Oud 20 december 2006, 09:05   #132
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu even serieus blijven, Lombas. Ik weet dat deze posting weer een klassieke "gij moet als N-VA'er veel zeggen!"-repliek zal opleveren, maar wil je ons nu werkelijk wijsmaken dat VLOTT er serieus over denkt ooit de band met het VB door te knippen?
Buiten bestuursvergaderingen meen ik dat er een zekere zwijgplicht dient gerespecteerd te worden. Maar mijn aanbod daar dieper op in te gaan, blijft gelden hoor.

Citaat:
Wanneer het VLOTT zijn groot stichtingscongres houdt, komen daar TACHTIG mensen op af. 80! Buiten de provincie Antwerpen bestaan jullie niet, terwijl ook binnen Antwerpen jullie afdelingswerking beperkt is tot een paar gemeenten. Jullie ledenaantal is zo dramatisch laag dat Coveliers zelfs boos weigert te zeggen hoeveel het er zijn wanneer hem dat in een dubbelinterview met De Wever wordt gevraagd. Buiten Hugo Coveliers hebben jullie niet één politicus met ervaring of naambekendheid die zijn eigen gemeente overstijgt.
Ik denk dat jij heel slecht ingelicht bent. Vooral over het aantal afdelingen, leden en politici.

Citaat:
Maar hou in godsnaam toch op met het toneelstukje dat VLOTT een bloeiende partij is die over haar eigen lot kan beslissen wanneer ze maar wil, zoals op haar groot "congres" in voorjaar 2007. Daarvoor ontbreken dingen als een serieuze basis, een breed arsenaal aan vertegenwoordigers en een degelijke regionale spreiding, dat ziet elke buitenstaander.
We bestaan dan ook nog maar één jaar, hebben nog maar aan één verkiezing deelgenomen.

Citaat:
Als klassiek-liberaal vind ik dat vooral niemand moet zwijgen. Maar ik vraag je wel met aandrang je beter te informeren voor je zo'n pleidooi verspreid over enkele alinea's afsteekt dat je ook in één zinnetje had kunnen poneren.
Oud 20 december 2006, 09:31   #133
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, iets anders dan.
Denken jullie serieus de band met de tsjeven ooit nog te kunnen doorknippen?
Oud 22 januari 2007, 21:25   #134
AEvanLoon
Gouverneur

AEvanLoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De CD&V is een corporatistische zuilenpartij en kan dan ook bezwaarlijk als zijnde rechtsconservatief bestempeld worden. Niet te vergelijken dus met pakweg de Spaanse of Britse conservatieven, alhoewel ze op Europees niveau wel in hetzelfde clubje zitten.
Ook de Forza Italia zit in dat clubje.
In tegenstelling tot het VB, dat momenteel in een extreem-rechts Europees clubje is beland, waar zelfs Berlusconi van gruwelt.
Oud 22 januari 2007, 22:27   #135
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denken jullie serieus de band met de tsjeven ooit nog te kunnen doorknippen?
Goeie vraag.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be