Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2003, 21:52   #121
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb die twee fragmentjes gezien op de web site van West Wing. I feite is het twee keer niks. Voor de amerikaanse kijkers gaat dat in hun rechteroor binnen om in het linker terug uit te vliegen. Na twee seconden zijn ze het alweer vergeten.

Voor de Vlamingen had het bijna even ongemerkt voorbij gekunnen, ware het niet dat Dewinter hier handig gebruikt van maakt om er voor publicitaire doeleinden een heisa rond te maken, en die 'intellectuelen' van links springen er met de beide handen en beide voeten in.

Als je het mij vraagt : weeral een heel sterk nummer van Dewinter en het Blok. De linkies hebben nog wat lessen te leren op dat gebied.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 21:52   #122
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ward
[size=6]Heb ik geleerd van jou en je alter ego, pianotje[/size]
'Pianoman' je bent van uw pluimen aan 't verliezen. Nu ben jij al een alter ego van mij!!
Jeps, volgens het kippebrein van Ward en zijn sloef, heten alle Blok-kritikasters thePiano.
Oud 25 november 2003, 22:05   #123
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik heb die twee fragmentjes gezien op de web site van West Wing. I feite is het twee keer niks. Voor de amerikaanse kijkers gaat dat in hun rechteroor binnen om in het linker terug uit te vliegen. Na twee seconden zijn ze het alweer vergeten.

Voor de Vlamingen had het bijna even ongemerkt voorbij gekunnen, ware het niet dat Dewinter hier handig gebruikt van maakt om er voor publicitaire doeleinden een heisa rond te maken, en die 'intellectuelen' van links springen er met de beide handen en beide voeten in.

Als je het mij vraagt : weeral een heel sterk nummer van Dewinter en het Blok. De linkies hebben nog wat lessen te leren op dat gebied.
Dat durf ik te betwijfelen. Het toont alvast de dubbele moraal aan van het extreem-rechtse Vlaams Blok wat vrije meningsuiting betreft.

Nogal een flexibele toepassing daarop vind je niet?
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 22:30   #124
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

allemaal gratis publiciteit en een Filip die binnenkort een gastrol kan aangeboden krijgen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2003, 22:39   #125
Lekker Links!
Parlementslid

Lekker Links!'s schermafbeelding

Standaard

Zijn Hollywood carrière is gelanceerd. Binnenkort: Filip De Winter, The would-be Sjerp of Antwerp in:

[size=7]
SCRAM!
[/size]
Lekker Links! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 08:16   #126
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

een rol met Schwarzenegger, Stallone en J-C Van Damme in de film
"Antwerp was saved in 2008"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 09:34   #127
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Nee, dan belt hij naar de directeur-generaal (of CEO)van K2 en vraagt gewoon "joske, die aflevering van x zint mij niet, zo'ne zever! laat da ne keer vallen" waarop de ceo antwoordt " natuurlijk fluppe!no problem, tot sebiet in de pussycat!" waarop dewinter "zet de champieter maar al koud! ciaou!"

Een kwinkslag, het laatste redmiddel, ik had het kunnen weten.

Moch Filip de macht hebben dan hij zou de betreffende aflevering verbieden. En als hij fictie (of reclame, remember de paarden?) al wil verbieden, wat mogen we dan verwachten van de non-fictie? S. Verbeke zal er waarschijnlijk geen last van hebben.
uw kwinkslag getuigt wel van meer fantasie, dat moet ik toegeven! Nu we toch bezig zijn : Als filip dewinter de ring terugkrijgt en daardoor de wereld in de duisternis zal storten zal er gewoon geen tv meer zijn, de mensheid zal in slavernij gestort worden overheerst door de half-androïde Vlaams Blokkers die hierdoor het eeuwig leven hebben. Gasten zoals piano en co zullen gestraft worden door voor de rest van hun leven de oude blokgazetjes te moeten opvreten!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 09:54   #128
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, dan belt hij naar de directeur-generaal (of CEO)van K2 en vraagt gewoon "joske, die aflevering van x zint mij niet, zo'ne zever! laat da ne keer vallen" waarop de ceo antwoordt " natuurlijk fluppe!no problem, tot sebiet in de pussycat!" waarop dewinter "zet de champieter maar al koud! ciaou!"

Moch Filip de macht hebben dan hij zou de betreffende aflevering verbieden. En als hij fictie (of reclame, remember de paarden?) al wil verbieden, wat mogen we dan verwachten van de non-fictie? S. Verbeke zal er waarschijnlijk geen last van hebben.
uw kwinkslag getuigt wel van meer fantasie, dat moet ik toegeven! Nu we toch bezig zijn : Als filip dewinter de ring terugkrijgt en daardoor de wereld in de duisternis zal storten zal er gewoon geen tv meer zijn, de mensheid zal in slavernij gestort worden overheerst door de half-androïde Vlaams Blokkers die hierdoor het eeuwig leven hebben. Gasten zoals piano en co zullen gestraft worden door voor de rest van hun leven de oude blokgazetjes te moeten opvreten!

Sorry, maar hier ga ik niet meer op reageren.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 09:56   #129
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Sorry, maar hier ga ik niet meer op reageren.
geef je het nu al op? Het begon net leuk te worden!
Oud 26 november 2003, 10:29   #130
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet uit goede en betrouwbare bron dat DarthWinter, eens hij aan de macht is, alle jedis uit de weg zal laten ruimen en met zijn Imperiale Vloot gaat hij eerst wallonië bezetten en dan het offensief openen op de naburige planeten. Eens hij werelddominantie heeft gaat hij iedereen assimileren in zijn hive van drones, en heeft de mensheid één collectieve geest (het zijne uiteraard). Moeten wij de plannen van deze snodaard niet dwarsbomen?
Oud 26 november 2003, 10:33   #131
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Citaat:
Ik weet uit goede en betrouwbare bron dat DarthWinter, eens hij aan de macht is, alle jedis uit de weg zal laten ruimen en met zijn Imperiale Vloot gaat hij eerst wallonië bezetten en dan het offensief openen op de naburige planeten. Eens hij werelddominantie heeft gaat hij iedereen assimileren in zijn hive van drones, en heeft de mensheid één collectieve geest (het zijne uiteraard). Moeten wij de plannen van deze snodaard niet dwarsbomen?
Dat lijkt me een zaak voor Hercules Poirot!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 12:13   #132
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

De Amerikaanse fictiereeks 'The West Wing', in de VS vaker het onderwerp van controverse, zorgt nu ook in Vlaanderen voor onenigheid. Het Vlaams Blok vraagt de Vlaamse Media Maatschappij (VMMa) om de uitzending, op Kanaaltwee, van twee afleveringen tegen te houden. Daarin wordt het Blok erg negatief voorgesteld. De VMMa ziet geen reden om op die vraag in te gaan.

'The West Wing' is een ongewone televisiereeks. Het feuilleton speelt zich af binnen de muren van het Amerikaanse Witte Huis, waar de democratische president Josiah Bartlet (Martin Sheen) en zijn staf af te rekenen krijgen met erg actuele problemen. Het programma van de Amerikaanse omroep NBC is vooral opvallend doordat de reeks geen controversiële standpunten en onderwerpen schuwt: abortus, onderwijs, defensie, door de VS gesteunde dictatoriale regimes...

Ondanks de overwegend linkse invalshoeken is ook Vlaams Blok-politicus Filip Dewinter fan. Toch is hij nu verbolgen over een paar uitzendingen waarin politici van The Flemish Bloc worden omschreven als "skinheads in driedelig pak".
"Ik vind 'The West Wing' een knap feuilleton," zegt Dewinter. "Al worden er heel progressieve standpunten in verdedigd. Maar op deze afleveringen, waarover we via internet vernamen, moeten we reageren. We hebben een brief gestuurd naar de Vlaamse Media Maatschappij, om te vragen of het opportuun is dit uit te zenden. 'The West Wing' is geen duidingsprogramma, maar een populaire serie waarin een populaire acteur zich uitspreekt tegen het Vlaams Blok. Dat noem ik manipulatie."

Ambassade

Tegelijk vraagt Dewinter via een brief een onderhoud met de Amerikaanse ambassade. "Elke week kijken 14 miljoen Amerikanen naar het feuilleton. Het verkeerde beeld dat ze in deze reeks krijgen van onze partij werkt beschadigend. Wij willen in Antwerpen ooit deelnemen aan het bestuur, en met onder meer de Antwerpse haven vormen de Amerikanen een belangrijke partner. Ik vraag een gesprek, om te vertellen dat de vork, wat het Vlaams Blok betreft, anders in de steel zit."

Toch beseft Dewinter dat hij wettelijk geen been heeft om op te staan. Het Blok kan deze afleveringen van 'The West Wing', normaal pas over twee jaar op de Vlaamse televisie, niet tegenhouden.

VTM-perswoordvoerder Mark Vanlombeek heeft inmiddels de brief van Dewinter ontvangen, maar ziet geen reden om speciale stappen te zetten. "In de eerste plaats is 'The West Wing' een pure fictiereeks, waarin alles door een Amerikaanse bril wordt bekeken. En in de tweede plaats hebben we jaargang één en twee al uitgezonden. Bovendien ligt de uitzending van deze afleveringen nog erg ver van ons af. Waarmee ik het probleem niet voor me uit wil schuiven: wij zien geen reden om deze afleveringen te schrappen."
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 12:18   #133
jan hyoens

Standaard

Over 2 jaar! Ik denk nu ook dat het dewinter te doen was om de publiciteit en het is hem nog gelukt ook! Binnen twee jaar kan er nog veel gebeuren!
Oud 26 november 2003, 12:21   #134
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over 2 jaar! Ik denk nu ook dat het dewinter te doen was om de publiciteit en het is hem nog gelukt ook! Binnen twee jaar kan er nog veel gebeuren!
't kan zijn dat 'the flemish Bloc' al niet eens meer bestaat

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 13:04   #135
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

De partij die vindt dat "censuur de waarheid dient" is haar principes wel getrouw.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 13:51   #136
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De partij die vindt dat "censuur de waarheid dient" is haar principes wel getrouw.
Zegt Tacitus, oppergoeroe van verdraagzaamheid en tolerantie...
Oud 26 november 2003, 13:53   #137
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Heb je het over de BLUB?
Oud 26 november 2003, 14:13   #138
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Heb je het over de BLUB?
De Bub hoeft niks te censureren, want niemand schrijft noch leest er wat over.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 15:17   #139
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb nooit - itt het VB- gepleit voor censuur.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2003, 15:26   #140
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb nooit - itt het VB- gepleit voor censuur.
Zeg jongens, vraag eens een Van Dale (cd-rom) voor kerstmis! Censuur = "overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, met de bevoegheid gedeelten daaruit te schrappen of te verbieden"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be