Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2006, 15:38   #121
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat klopt als een bus.
Toen de lorre in Gent eens een zware snelheidheidsovertreding beging deed de politiecommisaris van Gent deze verbijsterende uitspraak: ''wettelijk gezien was de verkeersovertreding zo zwaar dat we de onmiddelijke intrekking van zijn rijbewijs konden vragen maar dat doe je bij een prins natuurlijk niet''
Ja maar alle belgen zijn gelijk voor de wet... of heb ik dat verkeerd voor dat dat in de grondwet staat.
Of zijn saksen-coburgs geen belgen?
Wie weet: 't zijn misschien gastarbeiders
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 15:43   #122
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toen de Belgische grondwet werd gemaakt waren er bitter weinig Vlamingen die iets in de pap te brokkelen hadden.
Ik weet wel wat dat ge bedoelt Knuppel, maar je kan ook niet ontkennen dat veel Vlamingen heel lang het vorstenhuis hebben gesteund en dat velen dat nu nog steeds doen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 15:45   #123
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Helemaal niet. Men hoeft helemaal niet gedwee de aanwezigheid van een bepaalde politieke leider of staatshoofd te ondergaan.
Dat bedoelde ik ook niet. Respect voor de functie houdt niet in dan je niet kan ijveren voor de afschaffing van die functie !
Oud 14 december 2006, 15:51   #124
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik weet wel wat dat ge bedoelt Knuppel, maar je kan ook niet ontkennen dat veel Vlamingen heel lang het vorstenhuis hebben gesteund en dat velen dat nu nog steeds doen.
Maakt geen zak uit.
Het Hof kreeg die functie nooit op democratische wijze.
Ik zal het pas tolereren als er daarover een referendum is geweest. Vraag me echter nooit respect voor het krapuul van Laken.
Oud 14 december 2006, 15:54   #125
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Maakt geen zak uit.
Het Hof kreeg die functie nooit op democratische wijze.
Ik zal het pas tolereren als er daarover een referendum is geweest. Vraag me echter nooit respect voor het krapuul van Laken.
Ik vraag je niets, Knuppel
Oud 14 december 2006, 16:18   #126
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mijn dankbaarheid zal je eeuwig achtervolgen.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 19:00   #127
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Heh, het wordt nog beter:

Citaat:
Prins Laurent sloeg vrouw

Prins Laurent had een relatie met Wendy Van Wanten.

Prins Laurent was ook op vakantie omringd door vrouwen.

Vandaag leest u in het Laatste Nieuws het derde en laatste deel van de serie rond de uitspattingen van Prins Laurent, verteld door zijn adviseur Noël Vaessen, die door het parket van Hasselt van fraude verdacht wordt. Vandaag gaat het vooral over de amoureuze avonturen van prins Laurent. De jongste zoon van koning Albert kende zeer woelige jaren toen hij alleen woonde in Villa Clémentine. Maar als het er echt op aankwam, koos hij voor zijn prinselijke zekerheden en kende Laurent de vrouwen niet meer met wie hij de lakens had gedeeld.

Veelwijverij
"Veel mannen moeten hemel en aarde verzetten om een mooie vrouw te pakken te krijgen. Maar als je prins bent, komen ze op je af als vliegen op een pot suiker. Hij voegde eraan toe dat hij ‘speciale technieken’ had om in een dag zoveel vrouwen te ontmoeten. ‘Ze moeten zichzelf bedienen. Ik ben tenslotte prins’, lachte hij. Laurent raakte door zijn veelwijverij geweldig in de knoei. Hij moest voortdurend liegen en vergiste zich nu en dan van naam. De prins spelde de meesten onder hen verhaaltjes op de mouw. Als het uit raakte, werden sommige vriendinnen bedankt met een horloge van Cartier. Anderen werden gewoon gedumpt. Dat probeerde hij dan weer recht te zetten met ellenlange telefoons. Het was een echte soap. Televisiereeksen verbleken daarbij", vertelt Vaesen.

Zelfbeheersing kwijt
Privéleraar Rudy Bogaerts verklaarde dat de prins ooit een vrouw hard aanpakte. «Dat verhaal klopt. Het was die Limburgse», zegt Vaessen. «Ik heb haar gezien nadat Laurent haar een paar klappen had gegeven. Tijdens een van zijn zoveelste nachtelijke crisissen was hij zijn zelfbeheersing verloren. Ik had echt met haar te doen. Ze wilde een klacht indienen tegen de prins, maar hogere kringen hebben dat verhinderd. Ik ben toen naar haar ouders geweest om de gemoederen wat te bedaren, hen te troosten en verontschuldigingen aan te bieden. De jonge vrouw zag de prins echt graag."

Wendy
En dan is er het hoofdstuk gewezen ex pin-up en zangeres Wendy Van Wanten. "Ze onmoetten elkaar begin 1995, op een modeshow van couturier Gérald Watelet in Parijs. Ik kan een half boek schrijven over die periode. Natuurlijk hadden Wendy en Laurent een intieme relatie. Wie durft daaraan te twijfelen? De romance duurde zelfs veel langer dan ik dat van de prins gewoon was. Samen met mijn vrouw en mijn secretaris ben ik ooit gaan tafelen met Wendy en de prins. Ze viel best mee. Korte tijd nadien vroeg het paleis me of ik via mijn contact met Wendy het VTM-poppenspel over ‘koning Albertje’ kon doen stilleggen. Onmogelijk, natuurlijk. Wendy kwam veel naar de villa van de prins. Ze bleef er soms overnachten."

Overval
Wat klopt er van de sappige story dat Wendy in oktober 1997 overvallen werd op het domein van Laurent in Tervuren? Vaessen: "Niets, vrees ik. Ze hadden die nacht ruziegemaakt. Wendy was weggelopen. Waarop de prins in paniek sloeg en zich in zijn gepantserde kamer verschanste met een pistool. Hij belde me met een verhaal over een carjacking. Ik heb de politie gealarmeerd, die een onderzoek startte. Nooit is er enig spoor gevonden dat er gangsters op het domein waren geweest. Ik denk dat heel het verhaal verzonnen is, op initiatief van de prins. Waarom, is me nooit duidelijk geworden. Het blijft een zeer troebel incident. Ook Laurent ontkende later dat er iets gebeurd was. Hij vertelde dat Wendy dat allemaal had uitgevonden om zich in de belangstelling te werken."

Claire
De prins vond rust in 2002, toen hij zich verloofde met landmeter Claire Coombs. Zij huwden een jaar later en hebben intussen drie kinderen. "Ik hoop dat ze het goed stellen, maar volgens mijn contacten aan het hof leeft Claire geregeld bij haar ouders. Met Laurent onder een dak wonen, is geen geschenk. Ik denk dat Claire nu en dan stoom moet aflaten. Een goede tactiek om het een tijdje uit te houden."

Met andere woorden : die gast is gewoon gek.

.
Oud 14 december 2006, 20:06   #128
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maar neen.
Een over het paard getilde debiel.
Oud 14 december 2006, 21:19   #129
amydal
Partijlid

Standaard

Citaat:
Maar neen.
Een over het paard getilde debiel.
ik heb de standaard, en heb het nieuws van het slaan van Laurent zeker niet tegengekomen.

Dit belangrijke nieuws staat in HLN, en niet in de standaard. Zegt veel over de geloofwaardigheid zeker?
Oud 14 december 2006, 21:24   #130
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door amydal Bekijk bericht
ik heb de standaard, en heb het nieuws van het slaan van Laurent zeker niet tegengekomen.

Dit belangrijke nieuws staat in HLN, en niet in de standaard. Zegt veel over de geloofwaardigheid zeker?
Onzen blinde is daar weer. Het is een exclusief interview dat Vaessen heeft met HLN. HLN gaat DS niet zomaar toelaten om alles over te nemen hoor.

Of mag de DS zomaar Humo artikels copy/pasten ook?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 21:25   #131
amydal
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nr 11 (elf, onze, eleven)
in de troonopvolging krijgt een dotatie van € 295.000,-

sommige dingen vind ik moeilijk om te vatten, ik geef dat toe ... mijn verstandelijke gaven zijn daar blijkbaar te beperkt voor ...
hij was enkele jaren geleden nog derde in rij (voor de geboorte van alle kinderen, dus na filip en astrid).

Ik weet ook niet waarom men de dotatie heeft laten doorlopen, maar er zit dus enige logica achter

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Onzen blinde is daar weer. Het is een exclusief interview dat Vaessen heeft met HLN. HLN gaat DS niet zomaar toelaten om alles over te nemen hoor.

Of mag de DS zomaar Humo artikels copy/pasten ook?
Ten eerste is het HLN van dezelfde uitgever als DS: als het om werkelijk spectaculair nieuws zou gaan zou de moederkrant daar ook wel mogen gebruik van maken.

MAar ik heb er goede hoop op, nog een paar dagen gezever van de kolonel en iedereen zal wel doorhebben wat hij uit zijn botten is aant slaan ("vrouwen slaan", "bedelen voor eten", "geen eten meer hebben", "twee miljard willen hebben", ...)

Laatst gewijzigd door amydal : 14 december 2006 om 21:33.
amydal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 21:47   #132
Nussbaum
Burgemeester

Nussbaum's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste is het HLN van dezelfde uitgever als DS: als het om werkelijk spectaculair nieuws zou gaan zou de moederkrant daar ook wel mogen gebruik van maken.
Weet je dat zeker? Volgens wikipedia wordt de HLN(Het laatste nieuws) uitgegeven door 'de persgroep', de SD(de standaard?) word uitgegeven door VUM(Vlaamse uitgeversmaatschappij) wat nu Cornelio(?) heet. De persgroep is het bezit van de familie Van Thillo, de VUM van de familie(?) Leysen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/HLN
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Persgroep
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Standaard
http://nl.wikipedia.org/wiki/VUM

Laatst gewijzigd door Nussbaum : 14 december 2006 om 21:49.
Nussbaum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 21:55   #133
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
MAar ik heb er goede hoop op, nog een paar dagen gezever van de kolonel en iedereen zal wel doorhebben wat hij uit zijn botten is aant slaan ("vrouwen slaan", "bedelen voor eten", "geen eten meer hebben", "twee miljard willen hebben", ...)
Ik zou maar niet te hard hopen als ik jou was. Het merendeel van de "onthullingen" van KTZ Vaessen is oud nieuws; royalty-watchers wisten dat allang en zo nu en dan werden snippertjes gepubliceerd in "de boekskes". Het grote verschil is nu dat de man die het tot dusver het langst heeft volgehouden aan de zijde van Laurent het boekske open doet. Niet zozeer uit rancune, maar om een kant van het verhaal te geven die in het nakende proces met alle middelen zal geweerd worden.

Een belangrijk verhaal voor KTZ Vaessen, omdat het de context geeft waarbinnen de malversaties hebben plaatsgevonden. In elk normaal proces krijgt de beklaagde de gelegenheid om het verhaal vanuit zijn standpunt te geven, zodat de rechter bij de straftoemeting gebeurlijk rekening kan houden met verzachtende omstandigheden. Doordat het hier echter om een ten onrechte overbeschermde 'koninklijke prins' gaat, wordt Vaessen dat basisrecht ontnomen. Er wordt blijkbaar van hem verwacht dat hij zich zonder verweer naar de slachtbank laat leiden om het blazoentje van de prins zoveel mogelijk ongeschonden te laten.

Niet dus... En minstens vanuit menselijk oogpunt kan ik KTZ Vaessen heel goed begrijpen. Het is alweer een hele tijd geleden dat ik hem sprak (nog voor de hele Laurent-historie), maar mij kwam hij alleszins niet over als een fantast of lasteraar.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2006, 23:10   #134
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Het is absurd te stellen dat de prins van niets wist. De marine zou een hele sjoemeloperatie op touw zetten om hem geld in de handen toe te stoppen zonder dat hij het zelf beseft? Komaan zeg. Bedrijven komen zomaar bij je thuis om werken uit te voeren en je vraagt je zelfs niet af waarom ze dat doen ?
Tja, Vaessen z'n praatjes... Zoals Van den Berghe vertelde in Morgen Beter: 80% daarvan wisten we eigenlijk al, weinig nieuws. Maar samen op enkele pagina's in de krant komt het flink sterker over. Die jongen heeft inderdaad geldproblemen gehad, een hand in z'n hand en een relatie met Wendy gehad (en ja die kleine...) en die relatie is met tranen bij Wendy geëindigd. Maar slaan? Nou, dat weet ik niet, dat is misschien/waarschijnlijk aangedikt.

Wist hij iets? Dat kan niet anders. Maar zoals 'den Rudy' vertelde: ze zijn in Laken niet gewoon om daar mee om te gaan, ze letten er echt niet op. Dus Lorenzo dacht er geen kwaad van.
Ok, dat is dan misschien verschoonbaar, maar bewijst des te meer hoe wereldvreemd ze daar zijn. En de show may go on te Laken, maar dan moet het cabaret toch een beetje politiek en ethisch correcter.

Laatst gewijzigd door Burry : 14 december 2006 om 23:21.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 11:10   #135
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Wist hij iets? Dat kan niet anders. Maar zoals 'den Rudy' vertelde: ze zijn in Laken niet gewoon om daar mee om te gaan, ze letten er echt niet op. Dus Lorenzo dacht er geen kwaad van.
Is Laurent dan zo dom? Bevestigt dit de eerdere geruchten dat de prinsen intellectueel heel zwakke broertjes zijn?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 11:13   #136
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
hij was enkele jaren geleden nog derde in rij (voor de geboorte van alle kinderen, dus na filip en astrid).

Ik weet ook niet waarom men de dotatie heeft laten doorlopen, maar er zit dus enige logica achter

die dotatie voor Laurent is recenter.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2006, 18:17   #137
Totoff
Vreemdeling

Standaard Nieuwe job voor Laurent

Na de enigszins moeilijke start in het zakenleven begint Laurent nu aan een tweede carrière.
Lees er alles over op : www.totoffclowns.be
[email protected]
Totoff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 07:08   #138
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
M.a.w. KTZ Vaessen voelt dat hij hier als een lam naar de slachtbank geleid wordt in een eenzijdig proces waarin zijn rechten vrij grof gefnuikt worden. Het verwondert me dan ook niet in het minst dat hij nu uitgebreid zijn verhaal wil doen. Mogelijks zal hij door de rechtbank vakkundig de mond gesnoerd worden.
Door de rechtbank of door Flahaut?
Citaat:
Minister André Flahaut onderzoekt of Noël Vaessen eervol pensioen kreeg bij de zeemacht in ruil voor de belofte dat hij prins Laurent niet in opspraak zou brengen. DE minister van Defensie, André Flahaut (MR), onderzoekt onder welke omstandigheden kolonel Noël Vaessen (56), de voormalige adviseur van prins Laurent, in 2001 bij de zeemacht met pensioen mocht.

Vaessen, die in 2001 vijftig jaar was, kreeg in dat jaar ,,om medische redenen'' eervol pensioen bij de Belgische zeemacht. Hij was op dat moment een van de verantwoordelijken van de aankoopdienst van de zeemacht.

Een jaar eerder had het diensthoofd van de facturatiedienst van de zeemacht nochtans ontdekt dat Vaessen en een aantal medeplichtigen al jarenlang de kas van de zeemacht plunderden.

Het gerecht werd ingeschakeld en Vaessen werd in verdenking gesteld. Toch kreeg hij van Defensie in 2001 eervol pensioen met behoud van al zijn rechten.

Een vreemde gang van zaken. De verantwoordelijken hadden ook het einde van het gerechtelijk onderzoek kunnen afwachten eer ze Vaessen met pensioen stuurden. Voor Vaessen maakte dat financieel een heel verschil. Als hij nog in actieve dienst was geweest, riskeerde hij bij een veroordeling zijn rechten op pensioen te verliezen. Nu loopt hij dat risico niet.

In januari moet Vaessen samen met veertien medeplichtigen voor de rechtbank van Hasselt verschijnen, omdat ze 2,2 miljoen euro zouden hebben verduisterd ten nadele van de zeemacht. Een deel van het geld -175.000 euro - werd gebruikt voor werken aan de villa Clementine in Tervuren, waar prins Laurent woont.

Bronnen bij de aankoopdienst van het leger bevestigen dat het bij de zeemacht al vele jaren de gewoonte is om voor het einde van het jaar de overschotten van de begroting op te souperen. Het merendeel van dat geld werd besteed aan aankopen voor het leger. Dat zou veranderd zijn in de periode toen Noël Vaessen adviseur werd bij prins Laurent, tussen 1993 en 1997. Toen zou steevast een deel van het eindejaarsoverschot naar prins Laurent gegaan zijn.

Op vraag van wie dat gebeurde en wie er bij het leger groen licht voor gaf, weet niemand bij de aankoopdienst. Volgens Vaessen was het perfect wettelijk en was het goedgekeurd door het hoofd van de zeemacht, Verhulst, en admiraal Willy Herteleer.
De praktijk ging echter gewoon verder na 1997. Toen was Vaessen geen adviseur meer van Laurent en ging hij werken op de aankoopdienst. Uit het gerechtelijk onderzoek blijkt dat hij en de anderen daar toen 2,2 miljoen euro verduisterden en dat maar een schijn van dat geld naar Laurent ging.

Bronnen bij de aankoopdienst zijn er zeker van dat het geen toeval was dat Vaessen in 2001 eervol pensioen kreeg. Toen zijn praktijken in 2000 uitlekten, zou hij er al mee gedreigd hebben om naar buiten te brengen dat ook prins Laurent geld kreeg. Om hem te sussen zou Vaessen zijn pensioen gekregen hebben. Maar hij bracht zijn verhaal toch uit.

Minister Flahaut zei gisteren dat het gerecht bij de aankoopdienst ,,gerust ook de periode tussen 1993 en 1997 mocht onderzoeken''. Hij kondigde ook aan dat hij het dossier van het pensioen van Vaessen zou opvragen om te zien of daar iets vreemds mee aan de hand is. Noël Vaessen zelf bleef er gisteren bij dat zijn pensioen er louter en alleen kwam ,,om problemen van neurologische redenen. Dat is vastgesteld door verschillende objectieve dokters, militairen en burgers.''

Prins Laurent noch het Paleis verkoos gisteren te reageren. Op het Paleis was wel een lichte dooi in de communicatie te merken. ,,De koninklijke familie beseft dat de publieke opinie zeer begaan is met de zaak'', zegt woordvoerder Michel Malherbe. ,,Maar wij vragen nog een beetje geduld.''
Als het aan Flahaut ligt is Vaesen dus zijn goed pensioen kwijt. En dat is nog maar een begin....
Wedden dat ze Vaesen aan het leren zijn om zijn bek voortaan te houden?
Oud 16 december 2006, 19:26   #139
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

wanneer het parket zegt dat Vaessen de naam van de prins misbruikte geloof ik dat wel, de redenering was idd niet zo dom "ik fraudeer wat en aangezien ik zo dicht bij de prins sta, durft niemand me wat te doen".

En nu het toch misloopt gaat ie nog ff de prins er proberen bijsleuren.

Ongelofelijk wat mensen allemaal niet doen voor de Mammon
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2006, 21:05   #140
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
wanneer het parket zegt dat Vaessen de naam van de prins misbruikte geloof ik dat wel, de redenering was idd niet zo dom "ik fraudeer wat en aangezien ik zo dicht bij de prins sta, durft niemand me wat te doen".

En nu het toch misloopt gaat ie nog ff de prins er proberen bijsleuren.

Ongelofelijk wat mensen allemaal niet doen voor de Mammon
Maar dat de prins Vaessen misbruikte geloofd natuurlijk geen mens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be