![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
[quote="michr.oscoop"]
Citaat:
Tja...bier zuipen, anderdenkenden afranselen, en racistische praat neerpennen dat zijn idd een aantal hoofdbekommernissen van de Neonazi's op dit forum. Nog altijd gefrustreerd Michr.oscoop omdat je géén amnestie hebt gekregen voor jouw landverraad..
|
|
|
|
#122 | |||||
|
Provinciaal Statenlid
|
Filo,
Ik bewonder de CIA en de NSA NIET omwille van de excessen die ze verplicht waren te plegen (hiertoe gedwongen door om de KGB en hun onvoorstelbare moordzucht,hun totaal ongelimiteerde bereidhed om alles te vernietigen waar ik met volle teugen van geniet.Ik bewonder ze des te meer omwille van WAT ze zijn,niet omwille van wat ze doen:ikzelf zou het niet kunnen,maar door mijn technische achtergrond waarin lineaire logica en het continu streven naar perfektie als kernwaarden me werden aangeleerd kan ik niet anders dan de zuiverheid van hun methodieken te bewonderen.Op dezelfde wijze heb vind ik een Apache aanvalshelicopter zowat het mooiste en het beste wat het menselijk vernuft ooit heeft voortgebracht:een samenballing van technologisch kunnen,zonder enig compromis te aanvaarden,zonder enige andere overweging dan het genadeloos nastreven van de gekozen doelstelling:en geef nu toe:het je ooit iet mooiers gezien dan dit: ![]() De pure efficientie,ongehinderd door welke bekommernis andere dan het bereiken van het gesteld doel:voor mij is dit het summum van menselijk vernuft;en toch walg ik van het gebruiken ervan;geweld is iets wat je in uiterste nood aanwendt om jezelf en datgene waarin je gelooft te vrijwaren voor vernietiging.... Zo ook bewonder ik de CIA en de NSA:ongehinderd door welke vorm van moraliteit of ethiek het nastreven van je doelen;niet wat ze doen is mooi,de wijze waarop ze het doen is echter zo ontzagwekkend dat ze op zijn minst bewondering afdwingt,de feilloze aanwending van alles wat hen ter beschikking maakt van hen de meest efficiente vorm van menselijk bestaan......tis maar dat je het weet:niet het doden is bewonderenswaardig,de capaciteit om boven alle overwegingen je doel na te streven is het des te meer;mocht onze wereld wat meer van dat soort bezieling kennen,dan waren we 500 jaar geleden al verlost van alle ellende die het eindeloze streven naar compromissen ons nu oplevert.... Citaat:
Tenslotte is een mens die denkt en zich vergist nog steeds vele malen beter dan iemand die klakkeloos aanneemt wat één of andere bron poneert zonder het te onderbouwen.Alléén kritisch denken en het, onbeperkt door ideologie of theologie,nastreven van wat men juist acht kan verandering brengen....als ik me hierbij vergis zal ik mijn standpunten bijstellen en me aanpassen.Zich beroepen op een site die exclusief aanklaagt,zonder oorzaak-analyse,zonder de vraag te stellen WAAROM iets is,op zijn vriendelijkst een domheid,maar vermits jij allang hebt bewezen een stuk beter te kunnen dan dat vraag ik me dan af:wat wilde je bereiken door die link op te geven???? Citaat:
Citaat:
Dat ze een forum bieden aan diegenen die een worst case scenario beschrijven en dit in genen dele nuanceren of ruimte geven aan compenserende versies of verklaringen zegt op zich al genoeg..... Maar dat wist je allang..... Geef toe, over die aanslag zijn er heel veel onopgehelderde vragen Als dit over 9/11 gaat,zou ik liver stikken in mijn eigen braaksel dan dit toe te geven:het was een aanslag op de symbolen van waarden die ik als waardig en nobel beschouw.....een zootje moslim fanatici (die nota bene een opleiding genoten hebben in West Europa en vliegcursussen volgden in de States) hebben op bloedbad aangericht enkel en alléén maar omdat onze vrijheid die hoop biedt aan zovelen die ze moeten ontberen hen een doorn in het oog is,en hen belet hun bestialiteiten over heel de mensheid uit te storten.Dat,in het licht van een dergelijke genadeloze haat er niets anders meer past dan een even genadeloze poging ze uit te roeien is maar normaal...als iemand jouw en je familie naar het leven staat,zal je als eerste ALLE middelen aanwenden om je te verdedigen.(en volkomen tercht) - En de aanval is nu éénmaal de beste verdediging.... Citaat:
Citaat:
We zijn blijkbaar nog steeds onze ergste vijand,en als we hier geen oplossing voor vinden zullen van langs om meer mensen vluchten in extreme,ongenuanceerde ideologiën als fascisme of communisme.....en jij bewijst het met iedere post![/quote]
|
|
|
|
#123 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Bedrog van Kissinger tegenover WIE? (Kissinger=kissing here and killing there....) |
||||
|
|
|
|
|
#124 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Merk op dat de vrije nieuwsgaring niet door de Amerikanen verhinderd werd - ze weigerden alleen maar om in te staan voor de veiligheid van onafhankelijk reporters.... Als je trouwens nu nog niet doorhebt dat een oorlog op ALLE fronte moet gevochten worden,dan zal je het wel nooit meer snappen.Saddam heeft zich bediend van de pers om een vals beeld van zichzelf op te hangen,dus waarom zouden de States de pers niet mogen gebruiken om te beletten dat info in handen van de vijand valt,of precies om info de wereld in te sturen die de vijand kan destabilseren (Psy-Ops zijn algemeen beschouwd als DE faktor in deze conflicten - leer ermee leven en,indien nodig,bedien je ervan....) Alhoewel je het weer niet uitdrukkelijk zegt,zal ik het toch maar uitdrukkelijk tegenspreken:de 34 mensen zijn gedood door omstandigheden,niet door de wil of het toedoen van Amerikaanse strijdkrachten. Al was het maar omdat,mocht een peletonscommandant een dergelijk order geven,hij er in het Amerikaanse leger gegarandeerd naar Leavenworth voor gestuurd zal worden. Geloof je nu echt dat de officieren zoiets zouden doen? Of dat de gewone soldaten het zouden doen en er later dan maar over zwijgen?En maar hopen dat de onvermijdelijke getuigen ook zullen zwijgen?Wat dat is dan een complot dat honderden,zoniet duizenden mensen omvat,en filo:geloof me:dit zou uitkomen..... Bedrog van Kissinger:tot op heden nog niet volledig gekend wegens niet gedeclassificeerde dokumenten.Maar dat hij naar het Amerikaanse volk toe beweerde de onderhandelingen te steunen en in werkelijkheid ze saboteerde waar hij het maar kon staat nu al vast.De wijze waarop hij het deed komt later wel uit,de reden waarom hij het deed waarschijnlijk nooit........misbegrepen patriotisme,een beetje te dicht gaan aanleunen bij de wapenindustrie.....wie kan uitsluitsel geven en bewijzen:doe het aub. Kissinger bedrog was dus in de eerste plaats bedrog tov het Amerikaanse volk.En wat er met dat soort gasten volgens mij moet gebeuren kan je wel raden zeker? En wat de woordenspelletjes betreft: Breznjev:kissing nowhere,killing everywhere Wat werd hiermee nu bewezen????????????????????????????????
|
|
|
|
#125 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die reporters werden niet door Iraquis gedood... er werd met een tank geschoten op het bureau van Reuters in Bagdad, op het hotel waar ongeveer alle reporters logeerden Een beetje te veel om "ongelukjes" te zijn.... |
|
|
|
|
|
|
#126 | ||
|
Provinciaal Statenlid
|
filo schreef:
Citaat:
In Servië werd de Chinese ambassade onder vuur genomen:was dat een daad van agressie jegens China?Nochthans,inzoverre "ongelukjes" gaan was dat er eentje dat kon tellen.....en toch was het een ongeluk. Reuters onder vuur genomen?Het Bagdad Hilton en het Palestine Hotel ook,maar dan door Saddam getrouwen vanaf ezelskarretjes...(waar heb je dit aangeklaagd?) - als een tankcommandant (welgeteld 1 individu) een fout begaat kan je dit toch maar moeilijk bestempelen als "algemeen beleid...";hadden de Amerikaanse strijdkrachten onafhankelijke reporters willen ontraden,dan hadden ze nog wel wat ergers kunnen uithalen,EN er ongestraft mee wegkomen.En hadden ze de onafhankelijk reporters totaal weg willen hebben,hadden ze het net zo goed kunnen doen.En dan zonder getuigen achter te laten ook indien nodig. Feit is en blijft dat ze geprobeerd hebben de journalisten ietwat in toom te houden en de éénzijdige berichtgeving van sommige te compenseren door een "goed nieuws" show.....(een fundamenteel onderdeel van elke moderne oorlog) en hierbij is dus alle geweld per definitie uit den boze.Ze zouden wel gek moeten zijn om de wereldpers tegen zich in het harnas te jagen..... Citaat:
a/in vergelijking met wat ze hadden KUNNEN doen,zijn de Amerikanen niets minder dan terughoudend geweest in het ontplooien van hun macht b/door inzet van Hi-Tech wapens is het aantal burgeslachtoffers beperkt gebleven tot het absolute minimum..... Enig idee wat jouw travaillistische schatjes in het toenmalige Oostblok deden met de pers of met mensen die het waagden "niet akkoord" te zijn....? ALLE door de VS gevoerde oorlogen sinds WO2 hebben één kenmerk gemeen:nog nooit hebben de VS hun volle militaire macht ontplooit - en maar goed ook! Zelf in periodes dat alle menselijkheid zoek was en er van humaan denken allang geen sprake meer kon zijn,zijn de VS steeds blijven proberen met zo weinig mogelijk geweld het zich opgelegde doel te bereiken.Een bewijs van hun humanitaire aard op zich..... Nuja,decennia lang zwijgen over SH en de door hem gepleegde misdaden (al dan niet met hulp van anderen) is gemakkelijk,aanklagen wat de States doen en verwijzen naar sites die drie leugens op evenveel lijnen publiceren is natuurlijk nog gemakkelijker..... Recentelijk kreeg de huidige "master of Oxford" (=rector) een nobelprijs economie omdat hij cijfermatig aantoonde dat hongersnoden geen onvermijdelijk natuurfenomeen zijn,maar het direkte gevolg van een non-equitabele verdeling van de door een staat gegenereerde welvaart.Daarna bewees hij hun dat die non-equitabele verdeling onveranderlijk het gevolg was van ofwel het slecht funktioneren van de demokratie of meestal het totaal ontbreken ervan. De dag dat het Westen geen olie meer nodig zal hebben zou het regime van SH dus geleid hebben tot humanitaire rampen (bij gebrek aan petrodollars).En dus heeft de inval in Irak een hongersnood vermeden voor hij kon plaatsvinden.En dat zeg ik niet,dat zegt een Indisch econoom en nobelprijswinaar....zo hoor je het ook eens van een ander! En dan hebben we het nog niet over de zijdelingse successen van die inval:Libië heeft zijn NBC programma stopgezet.... En terwijl Iran miljarden investeert in wapenproduktie moeten de Westers landen hulp sturen naar Bam....en nog weigeren sommigen te aanvaarden dat,om een omlet te bakken,je zo nu en dan een occasioneel eitje moet breken... Echt filo,jij doet me denken aan die vrouw die op TV een nieuwjaarsreceptie kwam aanklagen met de woorden:wat 50 Europeanen hier vanavond eten,daar kan een dorp in Afrika een volledige week mee overleven,waarop één van de genodigden antwoorde:en van het bad dat U vannochtend nam hadden ze een week kunnen drinken Mevrouw....en stil dat ze was
|
|
|
|
#127 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#128 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
filo schreef:
Citaat:
De EU moet kost wat kost de militaire evenknie van de VS worden,en om onszelf hierbij niet bankroet te laten gaan,kunnen we maar best met diezelfde VS samenwerken. Dan kunnen we indien nodig elders eitjes gaan breken en verder rustig slapen.De VS systematisch tegen de schenen schoppen lijkt mij uitermate onzinnig,om niet te zeggen suïcidair.... En opdat ik ooit het eitje zal worden dat mensen martelt en dorpen met gifgas bestookt,zal er een verdomd kwaaie paashaas nodig zijn..... PS en zo kunnen we mischien ook vermijden dat we mensen op hun 48e moeten zeggen:sorry,U bent onproduktief - en ga nu maar gaan genieten van een brugpensioen dat anderen voor U zullen betalen.
|
|
|
|
#129 | ||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Herinner jij je dan niet dat de inspanningen van de USSR om de militaire evenknie van de US te zijn uiteindelijk tot het failliet van de USSR geleid hebben? Nu de US gezien hebben dat dit goed werkte daar willen ze dat ook wel met de EU proberen, om van een lastige concurrent op handelsvlak af te zijn: economisch hebben de VS ons al geruime tijd de oorlog verklaard, en alle middelen zijn hen goed(liefst de indirecte, want hun publieke opinie is er (nog) niet klaar voor) ...oorlog in Servië, oorlog in Irak... Een bewapeningswedloop aangaan zou het stomste zijn dat de EU kan doen. Wie is er de kwaaie paashaas? Je spreekt over gifgassen op dorpen: je weet toch dat het materiaal door de US aan Saddam geleverd werd en dat de leveringen NIET gestopt werden na die moorden op dat koerdisch dorp? Lees dit eens: HOW DID IRAQ GET ITS WEAPONS? WE SOLD THEM By Neil Mackay and Felicity Arbuthnot http://www.sundayherald.com/27572 Citaat:
Als je soms zou denken dat de eitjes per ongeluk gebroken werden, lees dan Albright's blunder: http://home.attbi.com/~dhamre/docAlb.htm voor haar was het een evidentie dat die burgerslachtoffers tgv van de blokkade er waren, anders had ze het niet zo openlijk toegegeven... |
||||
|
|
|
|
|
#130 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Filo,
we moeten eens ernstig klappen: Mijn sympathie voor de VS komt voort uit het feit dat de waarden,die ik als belangrijk aanvoel,grotendeels gedeeld worden door het Amerikaanse volk;dat er daar een paar tussenzitten die op zijn zachtst gezegd een moreel deficit hebben weet ik best,maar ik gooi gewoon het kind niet met het badwater weg..... Ja,we zijn economische concurenten van de VS.Maar dat zijn we ook van Japan,Indie,China,Rusland enz....we hoeven ze daarom nog niet te zien als onze doodsvijanden.De wereld is (en hopelijk binnenkort vele werelden zijn ) meer dan groot genoeg voor ons allen.Daarom laat ik het zwaarst wegen wat het zwaarst weegt,en kijk ik eventje opzij als ik iets minder anngenaam zie.Of zoals een beursmakelaar me ooit vertelde:<<Standing on the sideline is a perfectly valid position >> Echter,blind ben ik niet:alléén door dezelfde wapens te ontplooien als de VS zullen ze met ons (lees EU) rekening houden.Hiermee bedoel ik dus:een europees GPS systeem,een vloot aanvalsonderzeeërs voor in geval het fout gaat tussen de EU en de VS (hoe onwaarschijnlijk ook) maar met bovenal deze toegevoegde waarde:het zal voor de VS nooit de moeite lonen om zich openlijk tegen de Unie te keren.En zolang ze dat niet doen,hoeven wij er hen toch niet toe aan te moedigen door in hun weg te lopen en boe te roepen? In je eigen onderschrift zet je dat niets zeker is en zelfs dat niet:waarom dan niet onze opties openhouden?Samenwerken waar we kunnen en binnen die samenwerking pogen onszelf vooruit te helpen.....???? Praktisch voorbeeld:Europa lanceert zijn eigen robot om Mars te gaan verkennen;gevolg:noppes - 't bakske is dood en tzal blijkbaar dood blijven;slimmer ware volgens mij geweest:binnen een EU/US samenwerking ingrs en technici laten meewerken aan een serie projekten,nu eens geleid door NASA,dan weer dor ESA.Dan hadden we en succes gehad en de wetenschappelijke resultaten om op verder te bouwen.Het conflictmodel wat zich nu aan het afteken is zal BEIDDEN verarmen,en dus de facto landen als China sterker maken.Maar in ieder geval niet in extremen vervallen:ons niet volledig onderwerpen en maar hopen dat ze het goed met ons voorhebben,en zeker niet zoals in dit geval pogen ze de loef af te steken. Vermits een volledige politieke unie (mijn grote droom) er in de eerste 30 of 40 jaar toch niet zit aan te komen,zullen we moeten alles in het werk stellen om de Unie zo onmisbaar te maken voor de VS dat ze later niet anders meer kunnen dan,samen met ons,hun eigen nationale trots op te geven en die Atlantische Unie alsnog te aanvaarden. Als we echter dan nog relevant zullen willen zijn gaan we er zelf moeten voor zorgen:als de CIA regeringen omkoopt of ten val brengt ten nadele van EU belangen,dan moeten we ons de middelen gunnen om dat ook te doen - en ze dan ook gebruiken! Ja filo,geloof het of niet,maar alle volkerenbonden,Verenigde Naties enwatdiesmeer ten spijt is het daarbuiten nog steeds eten of geëten worden.Nu ben ik ben wijze van spreken niet op zoek naar dat lekkere hapje,maar ik wens het ook niet te worden. Napoleon achterna?Waarom een platte oportunist die de Franse Revolutie gebruikte als een ladder om op te klimmen naar mijn oren slingeren?Die man heeft de republiek bijna de das omgedaan (nuja hij heeft ze de das omgedaan maar ze is toch weer rechtgekrabbelt) - is het echt zo dat je me ziet? Ik pleit voor de systematische versterking van de EU,en diegenen die daar vandaag het beste bij kunnen helpen zijn de VS.Onderwijl pikken we natuurlijk een graantje mee in China en Afrika,en dit in de wetenschap dat als de VS 20 jaar verder doen zoals Bush nu bezig is,de gehele wereld uberhaupt naar de Unie zal kijken als enige alternatief...... Maar dan zullen we hen dus ook een militaire garantie moeten kunnen bieden - wie een andere weg ziet laat het aub weten? Wat betreft je vergelijking USSR-USA in de Koude Oorlog:hou maar op met vergelijken:Europa vecht met gelijke wapens (vrije markt en demokratie) en Amerika zit op een etnische tijdbom.'t Valt nog maar te bekijken of 250miljoen Amerikanen het dan ook nog zo goed doen als 360mijoen Europenanen (en tel daarbij ongeveer 75 miljoen "nieuwe" Europeanen en uiteindelijk het puur geografische feit dat Rusland eigelijk ook een Europees land is.) Ik denk dat de VS zowat hun gloriemomenten op geopolitieke schaal aan het beleven zijn,maar zolang het een demokratisch land is,blijft het een geprefereerde partner.En zolang ze ons militair en technologisch de baas zijn,moeten we dus wegens "te klein" maar slim zijn..... Soms hoor ik mensen zich afvragen (meestal amerikanen Mischien dat die AU van mij ooit nog wel eens de redding brengt,en tot zeker is van niet stel ik dan maar voor om onze opties open te laten..... Ook als dat betekent hier of daar een blokkade opleggen die niet helemaal zuiver op de graat is....is dat zo gek?
|
|
|
#131 | ||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Het moreel deficit zien de amerikaanse intellectuelen ook : lees Noam Chomski…Of een amerikaanse "blue collar" Chomski (of iets anders!) leest betwijfel ik ten stelligste, en het is niet uit de US media dat hij iets zal halen: ik was er en zag Citaat:
-Denk aan alle diplomatieke efforts om een wig te drijven in de EU, eerst via het UK, later via de 10 toekomstige EU-staten. JIJ ziet dat misschien niet zo, maar in mijn ogen zijn dat even zovele vijandelijke acties tegen de EU: moeide de EU zich met de uitbreiding van de $zone? Met de interventies in latijns Amerika? Standing on the sideline is a perfectly valid position, idd, en DAT DÉÉD de mainstream-EU in Irak, te veel naar US wensen…zodat druk werd uitgeoefend op Berlusconi en Aznar, op Polen, op Nederland, op België (denk aan de genocidewet) WIJ zijn het niet die hen aanzien als doodsvijanden, zij aanzien ons als zodanig, of dan toch hun commerciëel-industriëel complex dat de verkiezingen van zowat elke US politieker financiert (en waarschijnlijk is dat ook het gevoel van hun "blue-collars"): elke airbus die verkocht wordt, elk geneesmiddel in de EU ontwikkeld is er één te veel, als de EU een kerncentrale verkoopt in de 3° wereld wordt dat land direct een "rogue state acquiring MDW…." in de US diplomatie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
de EU zit evengoed op een ethnische tijdbom met die uitbreiding van de EU voor er uitdieping plaatsvond. 80 mio Polen erbij en ettelijke 10-tallen mio andere oostvolkeren, open oostgrenzen, is d�*t geen tijdbom? You ain't seen nothing yet Citaat:
De cowboy loopt naast zijn botten van fierheid... en nu wil jij een even groot pistool of een vloot aanvalsonderzeëers Het chinese kapitalisme voorspel ik dezelfde soort toekomst als het japanse en zuidkoreaanse, mutatis mutandis. De wereldmarkt is potentiëel groot genoeg om dat zonder moeite aan te kunnen, ze zal het zelfs hard nodig hebben, als er ook buiten de US en de EU koopkracht komt (wat ik uit de grond van mijn hart hoop). Het democratisch gehalte van de VS schat ik niet zeer hoog in, ten bewijze: de verkiezing van Bush, met 25 of 26% van de stemgerechtigden achter zich...en de lamentabele "show in Fla: van democratisch deficit gesproken, Wie kreeg er nu ook weer het meeste stemmen, Gore of Bush?... denk ook aan hoe de grondwet (en de conventie vanGeneve) verkracht worden op Guantanamo, denk aan de honderden die zonder proces noch advocaat werden opgesloten na 9/11 Denk aan ECHELON.... De militaire "achterstand" inlopen acht ik gewoon ondoenbaar: een poging daartoe zou: -ons sociaal en economisch bankroet betekenen(vaarwel, consumptiemaatschappij!) -van de EU een directe militaire vijand van de US maken. Ik weet niet of ze die optie zullen aanvaarden Wat kan en reeds gebeurd is, hoop ik, is de huidige bewapening in stand houden, niet als aggressiemiddel , maar als ontradingsmiddel, zodat Europa nooit een "walkover" zal zijn (Frankrijk heeft nog een paar dozijn ICBM's op het plateau du Larzac ingegraven) oldfashioned MAD, mutual assured destruction... defensief, niet aggressief. 't Werkte 50 jaar, 't kan nog een tijd werken. [quote]Mischien dat die AU van mij ooit nog wel eens de redding brengt,en tot zeker is van niet stel ik dan maar voor om onze opties open te laten..... [quote] Ik sluit die AU zeker niet uit, maar niet via een militaire versterking van de EU: daar zouden we op alle andere gebieden veel te verzwakt uitkomen om nog een stem in het kapittel te hebben. Er is meer dan het militaire... Dat is gek in de mate dat het NIET de regeringen maar de bevolking treft, juist zoals een oorlog. Wil je een regering treffen? Financier dan de oppositie, ipv ze uit te hongeren, financier de locale werknemersorganisaties, als het economisch gespeeld wordt.(dat de CIA er nog niet aan dacht het ABVV te financieren! een afsluiter: suppose there was a war and nobody came.. of: suppose there was a war and my telly broke down... Hoe de militaire slagkracht betaald wordt: Buitenland GVA 3/9/2003 03/09 Een op de acht Amerikanen leeft in armoede Het aantal mensen dat in de Verenigde Staten in armoede leeft is vorig jaar met bijna 1,4 miljoen toegenomen tot bijna 34,8 miljoen of ongeveer 12,4 procent van de bevolking. Dat zegt het Amerikaanse Volkstellingbureau in een woensdag verschenen rapport. Ongeveer 17,2 procent van de kinderen, ofwel 12,2 miljoen, leefde vorig jaar in armoede, tegen 12,1 procent of 11,5 miljoen in 2001. De armoede onder mensen van 65 jaar en ouder daalde echter van 10,2 naar 9,6 procent. Het mediane inkomen - dat waar de ene helft van de huishoudens boven zit en de andere helft eronder - steeg na inflatiecorrectie met 51 dollar tot 43.057 dollar. De armoedegrens verschilt naar omvang en samenstelling per huishouden. Voor een alleenstaande van onder de 65 lag die grens vorig jaar op 9.359 dollar; voor een huishouden van twee volwassenen met een kind op 14.480 dollar. De toename van de armoede in 2002 is voor een recessie "niets bijzonders", zei Sheldon Danzinger, co-directeur va het National Poverty Center van de Universiteit van Michigan. De toename was zelfs minder groot dan verwacht. |
||||||||||
|
|
|
|
|
#132 | |||||||||||||||||||||
|
Provinciaal Statenlid
|
Filo,
Ik vrees dat je me enigzins misbegrepen hebt (waarbij ik niet uitsluit dat ik me wat extreem uitduk),maar tengronde komt het hier op neer: VUUR KAN JE BEST MET VUUR BESTRIJDEN Citaat:
Citaat:
Citaat:
En vooral in ons onderwijs iedere dag de 9e symphonie van Beethoven spelen (desnoods in techno verise) zoals de in Amerikaanse scholen elke dag begint met het volkslied.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat we niet hebben kunnen we kopen en revers engeneering doet de rest;investeren in een solide wapenindustrie zal de inspanning rentabiliseren...niks dan winst in het vooruitzicht!En het beste van al Citaat:
Praktisch voorbeeld:Bush heeft het door Reagan bedachte Star Wars programma opnieuw opgestart.Eventje voorbijgaand aan het feit dat dit een technologische utopie is die de Amerikaanse burger 8 mijard dollar per jaar kost) is dit dus een gouden kans voor Europa:Laat Daimler en Dassault toe de "space decoys" te ontwikkelen die het systeem nutteloos zullen maken,en dan verkopen aan alle landen die erom vragen...technologie en geld voor Europa en uiteindelijk een verarming van de States....wedden dat ze binnen de kortste keren ermee stoppen?En wij hebben opnieuw de middelen om de wereld te tonen dat we a/bekwaam zijn de States het hoofd te bieden en b/er een zak geld en sympathie aan over te houden Een betere president dan Bush kan de Unie zich feitelijk niet wensen.... Citaat:
En als de US industrie niet beter vraagt:wel....je kent het gezegde heh:kijk uit waar je om wenst,gewoon voor ingeval je wens -uitkomt. Een beetje zelfvertrouwen Filo,het is tenslotte Europa die de wereld koloniseerde,en ik vind dat we er maar dringend opnieuw moeten mee beginnen - en ditmaal met het economische wapen - we kunnen het best wel aan! Citaat:
Citaat:
Citaat:
a/ze diskreet te overtuigen het in stand te houden en b/de Zuid Amerikanen wijzen op de minachting die Amerikanen voor hen hebben:zo winnen we hun harten en uiteindelijk hun steun om bases te vestigen in Zuid Amerika - en in tegenstelling tot de Cuba-affaire kunnen de States het zich niet veroorloven een belangrijke klant als de Unie af te wijzen..... Geef een idioot genoeg touw en tijd en uiteidelijk verhangt hij zichzelf - zeg maar dat Thorreke het heeft gezegd Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een Europees parlement dat alle beslissingen die het neemt onmiddelijk kan doen implementeren en een Eurpose regering die het vertrouwen moet krijgen van dat EP is hier de enige oplossing om de verdeeldheid te beeïndigen - maar de Europese grondwet is op komst....hoop doet leven heh Citaat:
Straf GB omdat ze hun Europese vrienden veraden en steun de Fransen die hetzelfde aan het uitbouwen zijn....gun jezelf dezelfde middelen als je vijand,maar wees meedogenlozer in het toepassen ervan.Alles behalve een militair conflikt is wat mij betreft aanvaardbaar.Dat weten de Amerikanen allang,'t wordt tijd dat wij het ook eens beseffen... Citaat:
En wat betreft die consumptiemaatschappij:wat vind jij daar zo goed aan???mensen met een eeuwige jeugd complex opzadelen of ze doen verlangen naar irrelevante dingen is nu één van die uitwassen die een echte liberaal wil bestrijden..... Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#133 | |
|
Burger
|
Citaat:
het communisme Amerika geholpen? kent u de koude oorlog niet? de europese revolutie der volkeren??? de dictatuur van de duitsers, aangevoerd door Mr. Evil Himself, Hitler. |
|
|
|
|
|
|
#134 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#135 |
|
Minister
|
[size=7]Filosoof[/size]
Zo, nu heb ik zijn aandacht. Het is nu niet om vervelend te doen, maar waarom post jij altijd van die lange berichten! In al mijn luiheid kan ik het nooit opbrengen om die titanendiscussies te beginnen lezen. Wat de kloof tussen inhoudelijke forumleden (jij) en onzinposters (ik) nog vergroot. There, I said it.
|
|
|
#136 |
|
Provinciaal Statenlid
|
@"aangerande" Phönix
Laat em met rust.Het is een van de weinigen op dit forum die erin slaagt mij af en toe eens te doen nadenken over mijn eigen standpunten.
|
|
|
#137 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
groen schreef:
Citaat:
Nu begin ik pas bang te worden.......
|
|
|
|
#138 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
en dat ik die beker liever aan me voorbij laat gaan had je ook al wel geraden.....maar investeren in defensie is een herverdelingsmechanisme op zich:het schept banen,en diegenen die nu in armoede leven kunnen er überhaupt niet voor opdraaien;dat zal dus gefinancieerd worden door diegenen die nu al meer verdienen.... Alhoewel het allemaal bezijdens het onderwerp is: Hoe kan de EU een valabel alternatief zijn voor de zwakkere politieke entiteiten op aarde als we niet éérst aantonen dat we voor onszelf kunnen zorgen? En opnieuw:zolang de VS geen open oorlog met Europa beginnen (en die kans is quasi nihil) kunnen we ons zowat ALLES veroorloven. De "straf" die Bush uitdeelde aan Air France heeft zowat de helft van Frankrijk een lachstuip opgelevert;en toen ze ook een Brits toestel 2 dagen aan de grond hielden en een "terroristische" goudvis wilden aanhouden kon de pret niet meer op natuurlijk.....zo bang moeten we er echt niet van zijn.... Het ziet er trouwens naar uit dat België er nogal goed vanaf komt,ze laten ons blijkbaar met rust en het Amerikaans pralineverbruik is toegenomen,ondanks de sterkere Euro..... Maar toch voorzichtig blijven heh...dat kleine rode knopje (Global Destruction NOW) is er toch nog altijd....
|
|
|
|
#140 | ||||||||||||||||||||||||
|
Provinciaal Statenlid
|
hmmm ik had ff niet door dat je je antwoord in de quote had verwerkt;
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat bvb Polen nog wat "motivatie" zal nodig hebben om hun godsdienstigheid te laten varen is me ook wel duidelijk....opvoeding lijkt me een goede eerste stap,en natuurlijk het systematisch aan de kaak stellen van de hypochrisie van de clerus (pedofiele priesters zijn hierbij mijn uitverkoren wapen...) Citaat:
a)de meeste landen hier geen defesie tegen hebben b)we dus zelf ook stealth bommenwerpers en cruise raketten moeten hebben Conclusie:of we ontwikkelen onze eigen versies,of we kopen die van de Russen en geven ze een upgrade (alhoewel ik niet bepaald onder indruk ben van het Russisch technologisch kunnen is het een feit dat ze vooral geld tekort hebben om hun wapensystemen te moderniseren,de Koersk is niet gezonken door een construktiefout (het is en blijft een prachtig ontwerp),maar door een slecht onderhouden brandstofleiding in een torpedo - wat niet wegneemt dat een paar van die nucleaire monsters in 5 minuten meer vuurkracht kunnen ontwikkelen dan de geallieerden het in 5 jaar WO2 konden.En nog eens:de Russen hebben geld nodig....voor de goede verstaanders.... Ik ben ook Clausewitz niet,maar ik denk dat ik zijn stelling iets verder doortrek dan jij (mogelijkerwijs heb ik ook wat minder geweten,maar dat is op lange termijn een voordeel) Citaat:
En mijn voorspelling is dat ze het tijdig zullen inzien - het zijn allesbehalve dommerikken.... Citaat:
Bush moetl nu zijn heffingen op staal wel moeten intrekken na de veroordeling;volgende keer stel ik voor om ONMIDDELIJK sankties te treffen en pas later proberen ons gelijk te halen bij de wereldhandelsorganisatie; Echter:die heffingen hebben voor de US niets opgelost - hun structurele probleem hebben ze nog steeds,door openlijk de concurentie aan te gaan (en soms dus te ondergaan) zal onze industrie "mean&lean" blijven;dit is iets waar geen vaste regels zijn:blijven rekenen en iedere dag opnieuw de stelling van gisteren herevaluëren - de econimische realiteit is nu éénmaal een venijnig beestje dat geenenkele genade kent.... Citaat:
ESA kan best wat hulp gebruiken trouwens,na het Mars débacle... Wat de kostprijs betreft:tja,koken kost geld - maar wie niet kookt gaat honger lijden!Vermits de Night of the Proms jaar na jaar uitverkocht is zonder subsiedies ben ik alvast bereid om wat te besparen op Kunst en Kultuur....ben ik nu een Filistijn???? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De dreiging van de CIA moeten we echter des te ernstiger nemen:die gasten zijn goed!Maar niet almachtig - moesten we onszelf toestaan dezelfde methodes te gebruiken zou het wel eens kunnen dat ze plotseling een beetje terughoudender worden...in het welbegrepen eigenbelang ,zoiets in de zin van "what goes around,comes around" - zo bvb een boycot van Israelische produkten,net genoeg om de pro-Israel lobby in de States te laten voelen dat Brussel dichter bij Tel Aviv ligt dan Washington.... een beetje lateraal denken kan wonderen doen... Citaat:
"zo ze er lucht van krijgen"???Ik stel voor om ze gedetailleerde rapporten te sturen,liefst publiekelijk....dan zal de Amerikaanse administratie thuis moeten uitleggen waarom ze hun NATO bondgenoot tot zoiets dwingen.... Rogue state Europe:geloof je zelf dat ze zoiets zouden slikken???? Ze geloven het al maar met moeite meer van Noord Korea.....en daar is het echter waar.... Citaat:
Maareuh...ik bewonder ze wel omdat ze zo ver durven gaan.Of het hen wat zal opleveren valt nog maar te bekijken.... Citaat:
Of we ons nu totaal afkeren van de VS (slecht idee volgens mij - het zijn nog altijd bondgenoten),of we onvoorwaardelijk hun kant kiezen (beter,maar verre van goed) :geen van beidde zal de EU helpen;pragmatisme en het genadeloos nastreven van onze eigen belangen is sowieso beter;en hoe sneller we ons daar het nodige arsenaal voor gunnen,hoe beter:de VS zullen wel moeten aanvaarden dat de werld niet monopolair is,hoe graag ze het ook zouden willen.... En kom me aub niet vertellen dat ik een "vijandig wereldbeeld" heb:de wereld is nu éénmaal een Darwinistisch systeem...ik probeer me alléén maar aan te passen! Citaat:
Maar merk op dat in tussen de Psychologen en de Foundation het feitelijk wel de Psychologen waren die alsmaar een stapje voor waren... Hadden ze behalve hun voorliefde voor die wel heel bijzondere vorm van wiskunde ook nog een ruimtevloot gehad,dan hadden ze een legertje muildieren de kosmos kunnen insturen.....en GAIA bij wijze van tijdsverdrijf kunnen doodknijpen (maar das dus een ander onderwerp) En het gaat niet om de maan,dit is zowat het meest onbelangrijke hemelichaam dat er is!Het gaat hem om satteliet killers,of denk je dat de VS de ruimte niet aan het militariseren zijn?Wie daar de bovenhand haalt,is op voorhand gewonnen....om nog maar te zwijgen van het feit dat een batterij raketten gemonteerd op een satteliet zowat het militaire paradigma is:ontplooing zonder vorm of massa.Confucius wist het al... En ESA controleert toch al 80% van de commerciële lanceringen,een paar niet-zo-menslievende-sattelieten zullen onze ruggegraat echt niet breken.... Citaat:
Dit zal hem gegarandeerd zuur opbreken - zo dwaas zijn de Amerikanen nu ook weer niet hoor.... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar in Frankrijk heeft Mitterand (die bepaald geen stichtend voorbeeld is - supermenteur,Hirochirac...) hen toch maar behoed voor Lepen toen "la gauche" zichzelf zowat had wegverdeeld....En of het Nederlandse "poldermodel" het zoveel beter doet?Er zijn alvast enkele sociaal zwakkere groepen in NL die een andere mening zijn toegedaan sinds Balkenende. Moeilijke materie,.....zoveel weet ik ervan,meer niet. Citaat:
Citaat:
Dat het niet kan OK - Maar niet willen??????Dit vraagt om verduidelijking. Citaat:
|
|