![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Tja, als men die eerst allemaal gecontacteerd heeft (een kennis van mij deed dit enkele tijd geleden met 71 personen met het juiste profiel) en niemand was bereid te werken (U kent de redenen/uitvluchten vermoedelijk wel)... dan zou U als werkgever die via de VDAB in uw bedrijf willen hebben?... ![]() Mijn kennis heeft toen wel de VDAB verwittigd dat van die 71 personen niemand bereid was om te werken... ![]() Enkele weken later stonden ze allen nog op de site als werkzoekenden... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 17 december 2006 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is niet de hoogte van de werkloosheidsuitkeringen die de mensen tegenhoud te gaan werken, daar zijn veel andere oorzaken voor. Zo zijn er werkozen die eigenlijk invaliden zijn, maar door het riziv slechts voor minder dan 66% werkonbekwaam worden verkaard en dus werkloos zijn inplaats van invalide. Veel bouwvakkers krijgen rugproblemen en kunnen na 20 to 25 jaar niet meer werken als arbeider en krijgen dan gewoon te horen dat ze maar moeten gaan werken als bediende. Want een gewone bediende word door het riziv als een laag of ongeschoolde beschouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb het al een paar keer gepost, de scholen leren de jeugd aan dat ze het onderste uit de kan moeten eisen voor ze ergens gaan werken. De oorzaak ligt dus reeds bij de opleiding die men in de scholen geeft. Leerkrachten maken de jongeren nog steeds wijs dat de werknemers alle macht in handen hebben en de werkgevers niet zonder hen kunnen. En daar komt bij dat de samen werking tussen VDAB en RVA erg stroef verloopt. Beiden vechten om de macht van het beslissingsrecht over de werkloosheidsuitkeringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() FF de cijfers erbij halen http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_leefloon.htm 644€ voor een alleenstaande man of vrouw in België (leefloon)
Huur nu eens het minste van het minste in Antwerpen 300-350€ dus 644-325=319€ gas en electric +-75€ want in de winter moet je ook verwarmen hé dus 319-75=244€ openbaar vervoer+al die andere rekeningen zoals provincie belasting vuilzakken water enz...... +- 30€ 244-30=214€ per maand dat er overschiet om van te leven 214:30= 7.1 € per dag om eten en kleren van te kopen,wie van onze forumgangers zou dit kunnen? (en niets te computer hé ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 december 2006 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, al die werkgevers die maar klagen dat ze geen personeel kunnen krijgen mogen mij een redelijke job aanbieden die een beetje bij mijn capaciteiten past (met redelijk bedoel ik dus niet : bouwvakker of serveerster of zo want ik ben niet sterk en heel onhandig ![]()
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar goed € 1059,55 + 118,90 = 1178,45. Dit per jaar is € 14141,4. Dus ook nog lang geen € 18000 zoals u in uw vroegere posting zei. Dat van die belastingen snap ik nog steeds niet goed. Misschien heeft uw vriend kinderen ten laste en speelt dat een rol ?
![]() |
![]() |
#127 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij het inkomen moet je de pwa inkomsten tellen en wat er in het zwart word bijverdiend dankzij de pwa. Dit komt al snel op 4000€ per jaar. Tel daar voor iemand met kinderlast nog eens de verhoging van het kindergeld bij, en je begrijpt al snel waarom iemand steeds minder geneigd is om te gaan werken. En Marie eens je boven de 45 jaar zit en geen unif diploma hebt, kom je als werkloze idd niet meer aan de bak. Enkel zij die dan nog de risico jobs kunnen en kennen zijn nog intersant voor de werkgevers. Men is voor die jobs zelfs bereid om invalide aan te nemen. Dus als je wil, er staan nog 100de jobs open voor mensen die bereid zijn om 20 meter boven de grond op juffers te gaan dansen met een gewicht van meer dan 50 kilogram in je handen. Want dat zijn de jobs die in de bouw nog openstaan voor ongeschoolden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar halen die dat extra geld? Het hoogste bedrag dat ik terug vind is 859,31 €
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 17 december 2006 om 18:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
Europees Commissaris
|
![]() 1000 en een beetje euro dopgeld is de hoogste schijf dacht ik. Enkel als gezinshoofd kan men zo'n bedrag krijgen dacht ik en dan nog zakt het met de tijd dat men werkloos is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Alles is makkelijk terug te vinden op de website van de rva. En veel werklozen krijgen dan nog eens een extra vergoeding omdat ze een opleiding volgen. http://www.rkw.be/Nl/index.php Hier vind je dan ook nogeens de verhoging van het kindergeld voor een werkloze. Laatst gewijzigd door Jantje : 17 december 2006 om 18:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al eens gehoord van anciënniteit? Wat denkt u, iemand die b.v. op 51 jarige leeftijd wegens versleten afgedankt wordt in de bouw en dit met 33 jaar anciënniteit, hoeveel zal deze persoon iedere maand ontvangen van de werkloosuitkering. Meer dan 1000€ per maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() We moeten nniet ingewikkeld doen indien het leefloon voor een alleenstaande € 644 per maand netto is, mogen we ervan uitgaan dat de werkloosheidvegoeding hoger is & nog verhoogd wordt indien er kinderen ten laste zijn - een gezinswerkloosheidsvergoeding zal wel rond de € 1.000,- liggen (soms "trekken" zoel de vrouw als de man werkloosheid,
zodat het nog at beter uitkomt...). De zaak is dat men hiervan inderdaad kan leven - ik daag iedereen uit om eens een paar dagen zijn drinken en voedsel te organizeren aan € 5,- per dag.. vooral als men bv. een maal met 4 personen moet bereiden 1 bv. zijn brood zelf bakt is dit zeker mogelijk. Dat het een relatief te laag inkomen is & zeker als men een huishuur te betalen heeft van rond de 450,- euroos is zeker. Dat men in die situatie "hopeloos" blijft zitten, indien men gezond van lijf geest en leden is neem ik gewoon niet aan - Het is wel mogelijkerwijze moeilijk om "coaching" door VDAB en/of OCMW aan te nemen .. hier zou een "armenorganisatie" met een open geest bemiddelend/helpend kunnen optreden & dat is wat ik als een mogelijk antwoord op "relatieve armoede" zie. Dat is geen "armoedeontkenning" - er zijn te weinig jobs die passend zijn voor de "werklozen" zoals er te veel vacatures zijn die moeilijk gevuld geraken. Maar de redenering "als ik niet meer verdien met te werken blijf ik liever werkloos" is in wezen een foute redenering. Dikwijls is een job het begin van een carrière waarin men inderdaad veel meer zal verdienen dan als men werkloos blijft. Toen ik met mijn mislukte kandidaatsstudies en mijn toenmalig ok humanioradiploma begon te werken (1964) verdiende ik waarschijnlijk ook niet meer dan een dopper. Tot voor kort deden advocatuurstagiaires advocatenerk voor minder dan het leefloon ! De volgens mij juiste redenering van werkgevers is dat ze van "beginnelingen" willen profiteren. Zodra die beginnelingen bewijzen hun geld overwaard te zijn, moeten de erkgevers echter eieren voor hun geld kiezen.. werkgevers zijn zeer belust op bekwame dertigers met bijna 10 jaar ervaring. Het bestrijden van absolute armoede.. ie. van die mensen die onrechtmatig te veel schulden moeten afbetalen, door ernstige tegenslagen geplaagd met te hopge medische kosten zitten, te hoge huishuren en ronduit onhygiënische woontoestanden moet prioritair zijn. Zelfs de demonstratief "politiek oncorrecten" die vinden dat men geen profiteurs moet mogen helpen, kunnen nagaan dat het in niemands interesse is een hele resem potentiële criminelen in de buurt te hebben die niet eten van welk hout pijlen maken. De kans op vermoord te worden is in staten met een sociale rimboe aanzienlijk hoger dan in een goed georganizeerde "verzorgingsstaat".
![]() |
#134 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus waar ze soms hier over aan het praten zijn begrijp ik zelf niet echt goed
![]() |
![]() |
#135 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het wordt hoogtijd dat al dat verwerpelijke, parasiterend sociaal profitariaat stevig wordt aangepakt. Sociale uitkeringen, voor wat werkbekwamen zonder werk betreft, zijn verslavend en werken vaak luiheid in de hand. Het wordt tijd er werk wordt gemaakt van een complexloos "werkende middenklasse eerst"-beleid. Solidariteit met zij die niet kunnen : ja. Zij die niet willen, horen daar echter absoluut niet bij. De strijd tegen het verwerpelijke parasiterend sociaal profitariaat (waaraan ook vele niet-Westerse vreemdelingen zich bezondigen) zou een interessant verkiezingsthema zijn bij de komende federale verkiezingen. Heden halen alle partijen stemmen van de werkende middenklasse binnen en komt er tegelijkertijd geen enkele partij daadwerkelijk op voor de belangen van de werkende middenklasse. De werkende middenklasse wordt alleen maar compleet leeggezogen. De werkende middenklasse hoeft dit echt niet langer meer te pikken !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Enerzijds draait de werkende middenklasse op voor het sociaal profitariaat, en anderzijds moet de werkende middenklasse ook nog eens veel te veel belastingen betalen omdat de politiek de fiscale fraude niet durft aan te pakken. Indien de werkende middenklasse haar electorale macht zou gebruiken en zou stemmen op één partij die op een taboeloze manier zou opkomen voor de belangen van de werkende middenklasse, dan zou het beleid er heel anders kunnen uitzien : - genadeloze strijd tegen het sociaal profitariaat; - genadeloze strijd tegen de fiscale fraude; - forse belastingverminderingen; - harde aanpak van de criminaliteit; - streng vreemdelingenbeleid; - enz. Laatst gewijzigd door Cynicus : 17 december 2006 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat als de partner ook werkloos is of werkt? En artikel 80 (denk ik) die uw recht op enige uitkering stopt als uw partner een zeker inkomen heeft? Veel valkuilen onderweg.
![]() |
![]() |
#137 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kindergeld zie ik nu ook weer niet als een uitkering namelijk.
![]() |
![]() |
#138 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zowel met een leefloon als met een werkloosheidsuitkering krijgt men verhoogd kindergeld
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 17 december 2006 om 19:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier een juist bedrag me medegedeeld door een vriend van de vakbond. Als alleenstaande met een anciënniteit krijgt de werkloze op 55 jarige leeftijd het bedrag uitgekeerd van 1052 euro dit berekend op 27 dagen per maand. Gezien het aantal jaren anciënniteit blijft dit bedrag of wordt het aangepast aan de index dit tot de leeftijd van 65 jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een samenwonende met partner met inkomen daald deze wel, |
|
![]() |
![]() |