Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2006, 12:41   #121
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht

We zijn duidelijk niet gemaakt om samen te leven.
Velen onder ons zijn blijkbaar niet eens gemaakt om te leven, laat staan samen.

Velen onder ons zijn blijkbaar enkel gemaakt om anderen het leven lastiger te maken.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 12:42   #122
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke boeken kan je mij aanraden, mocht ik ooit van plan zijn deze lacunes in mijn kennis weg te werken?
Ik zou je zo de bibliographie kunnen kopieren, ware het niet dat ik een total loss pc crash heb gehad....

In vele bibs kan je echt wel serieuze boeken daarover vinden hoor. Het is een ontzettend interessant onderwerp trouwens, het ene oeroude ritueel na het andere komt herkenbaar (inderdaad onder een andere naam, maar what's in a name?) terug.

Bijvoorbeeld: het was de gewoonte om elk kind een soort van peetouders te geven (die uit een hogere klasse kwamen), de kinderen werden in die hogere klasse opgevoed (lees: de schildknapen vb.). Als maatschappelijke vorm was dit dus veel beter: de kinderen hadden betere overlevingskansen in een hogere maatschappelijke omgeving (eten was belangrijk als overlevingsmiddel!) , én konden op verschillende personen terugvallen.

En ja, nu heet dat "peter" en "meter" die zich gaan toeleggen op de "christelijke" begeleiding van hun petekinderen (zoiets moet je dus beloven als peetouder bij de doop). De ORIGINE van dit gebruik zie je echter nergens in bijbel of evangeliën staan: net zoals het gros van de christelijke rituelen zijn ook die "peter" en "meter" toestanden oorspronkelijke keltische gebruiken.

Ik weet dat er een boekje speciaal daarover ging: als je in de bib zoekt op "rituelen en keltisch" kom je het vast tegen. Vlaamse schrijver.

Laatst gewijzigd door circe : 23 december 2006 om 12:44.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 13:02   #123
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

1. Ik zou je zo de bibliographie kunnen kopieren, ware het niet dat ik een total loss pc crash heb gehad....

2. het was de gewoonte om elk kind een soort van peetouders te geven (die uit een hogere klasse kwamen), de kinderen werden in die hogere klasse opgevoed (lees: de schildknapen vb.). Als maatschappelijke vorm was dit dus veel beter: de kinderen hadden betere overlevingskansen in een hogere maatschappelijke omgeving (eten was belangrijk als overlevingsmiddel!) , én konden op verschillende personen terugvallen.
1. Spijtig. En innige deelneming.

2. Dat is inderdaad geen lelijke gewoonte.

Gelukkig hebben wij hier een samenleving waar niemand nog van honger hoeft om te komen, maar een niet-materialistisch peetouderschap zou wat mij betreft gerust gestimuleerd mogen worden.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 13:46   #124
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
Overlaatst vertelde een kennis van mij dat een allochtone collega, op zijn moeder haar werk, een keer zelfgemaakte zoete gebakjes mee had gebracht om uit te delen.
Zijn moeder heeft die geweigerd enkel en alleen omdat ze van een Marokkaanse kwamen.

Eerlijk: is dit nu nog normaal?
Ik weet dat sommigen onder jullie extreemrechtse racisten zijn die dwepen met alles wat een zwartbruine ideologie heet, maar ieder rationeel mens keurt zoiets toch af: het getuigt van een bekrompen en xenofoob karakter.
Vrijheid van het individu zegt u niets?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 13:47   #125
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zonlicht Bekijk bericht
AHA dus dan mogen moslims ook overal hun eigen taal spreken, vrouwen altijd en overal hun hoofddoek dragen,...?
Tja, ze mogen dat.. Dat ze dan van bepaalde mensen koosnaampjes als "vuilen toef" krijgen, en dat ze minder snel werk vinden moeten ze er dan maar bijnemen.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 14:00   #126
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet voor niks dat tot midden vorige eeuw vooral de landbouwers een massale bijdrage leverden aan de kloosterbevolking: de grondoppervlakte kon niet constant gedeeld worden bij erfenis(*): intrede in een klooster was dan een vorm van bestaanszekerheid voor de jongste kinderen. Dit is een van oorsprong keltisch gebruik, geen christelijk.

Je kan het zelfs zien als een vorm van geboortebeperking.

(*) in tegenstelling tot de angelsaksische landen waar de erfenis (het landgoed) slechts aan één persoon (gewoonlijk de oudste) wordt overgelaten, terwijl de andere nazaten een soort van onderhoudsgeld konden krijgen, is dat hier in Europa niet het geval: hier krijgt elk kind een gelijk deel. Dit werd ingevoerd door Napoleon omdat hij op die manier de rijke adel hun landgoederen kon laten versnipperen.
Citaat:
Bijvoorbeeld: het was de gewoonte om elk kind een soort van peetouders te geven (die uit een hogere klasse kwamen), de kinderen werden in die hogere klasse opgevoed (lees: de schildknapen vb.). Als maatschappelijke vorm was dit dus veel beter: de kinderen hadden betere overlevingskansen in een hogere maatschappelijke omgeving (eten was belangrijk als overlevingsmiddel!) , én konden op verschillende personen terugvallen.
Zeer boeiende weetjes! Als u er nog nog hebt in die aard, mag u mij die altijd via privé-boodschap doorsturen (zodat deze draad niet vol staat met te veel irrelevante informatie). Deze veelzeggende feiten, die de egalitariërs maar al te graag verdraaien of ontkennen, tonen aan hoeveel beter de oorspronkelijke traditionele en gelaagde voor-Christelijke samenleving wel was in vergelijking met de latere Christelijke traditie en de huidige humanistische samenleving.

Nooit was er zoveel ongelijkheid en onrecht in de wereld als vandaag, terwijl termen "mensenrechten", "tollerantie" en "vrijheid" door media en politicus op bijna continue basis worden rondgestrooid alsof het een vanzelfsprekenheid zou zijn.

Vandaag de dag zitten mensen in een (Duitse) gevangenis omwille van het zingen van een (politiek incorrect) liedje, worden heel wat (misschien zelfs de meerderheid) van onze luxe-goederen door straatarme mensen in één of andere uithoek van de wereld geproduceerd, is meer dan 90% van de rijkdom van deze wereld in het bezit is van 1% van haar inwoners en zijn het diegenen die het hardst roepen om "democratie", "tollerantie" en "vrijheid" die het snelst iemand's vrijheid beroven, hem de mond snoeren en/of hem martelen (denk aan Israel en de VS).

Ondertussen zit Jan Modaal voor zijn TV chips te eten en te genieten van die enkele dagen in het jaar dat hij vrij kan nemen om zijn geld uit te geven aan veel te dure cadeau's, gemaakt door een kind ergens in India, dat daar amper genoeg voor krijgt om zich te voeden.

Leve de gelijkheid, de tollerantie, de vrijheid en zijn economie denkt hij dan... totdat hij nog eens een veel te dure boete voor te snel rijden in zijn bus krijgt, de staat hem lastig valt omdat hij zijn garage zonder vergunning heeft uitgebreid en hij in de winkel waar hij werkt ziet hoe de plaatselijke allochtonen er een puinhoop van maken. De volgende keer stemt hij op iemand anders. Die maakt er dan een potje van, zodat hij de keer daarop toch maar op de partij stemt waar hij altijd op stemde. Dat is tenslotte democratie... en hij zag dat het goed was
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 14:03   #127
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik heb zelf (zij het niet erg lang) ook wel al eens gedopt, en ik passeer nu nog regelmatig een doplokaal, en ik ga niet ontkennen dat er daar veel vreemdelingen staan aan te schuiven, maar de grote meerderheid daarvan kan zich hoogstens een krotbak permitteren, en veel dure merkkleding of gouden juwelen heb ik nog niet gezien, hoor.

De meeste 'doppers' lopen erg sjofel gekleed, en schamen zich voor hun 'minderwaardige' status.
Ik zou NOOIT MEER naar die miserie willen terugkeren, wees maar gerust.
Carlgustaaf beseft blijkbaar niet dat die "dure merkkleding" in 95% vd gevallen gewoon nep is (te koop op elke "zondagsmarkt").
Ik heb hier trouwens nog een "Rolex"-horloge liggen die ik ooit kocht voor 10€ van een sympathieke Congolees.

Laatst gewijzigd door Pietje : 23 december 2006 om 14:04.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 14:11   #128
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
IK ben al WEL aan het doplokaal geweest, en Ik WEET dat het daar stampvol vreemdelingen zit, die inderdaad niet speciaal met krotbakken rondrijden.Dure merkleding en gouden juwelen zijn ook "in" bij dat volk(ik heb het vooral over magrebijnen dus).Gaat u dit afstrijden, djimi?
Laat ze een poepje ruiken en draag ook chique kleren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 15:15   #129
PollyCorrect

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ik vind het niet normaal tenzij de vrouw aan suikerziekte lijdt.
Maar vindt gij het normaal dat Marokkanen erwtensoep met rookworst weigeren ?
Inderdaad!

Als een Marokkaanse u iets aanbiedt, dan MOET u dat aanvaarden, anders bent u een racist.

Dat is dan jammer voor je:

- lust geen gebak
- houdt niet van zoet
- heeft geen honger
- mag geen suiker/gluten/nooitjes/honing van de dokter
- vindt de maakster een onsmakelijk mens met zwarte randjes onder nagels
- volgt een dieet
- heeft geen zin in eten
...

Een Marokkaan met erwtensoep+worst bestoken is agressie!
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 15:21   #130
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Inderdaad!

Als een Marokkaanse u iets aanbiedt, dan MOET u dat aanvaarden, anders bent u een racist.

Dat is dan jammer voor je:

- lust geen gebak
- houdt niet van zoet
- heeft geen honger
- mag geen suiker/gluten/nooitjes/honing van de dokter
- vindt de maakster een onsmakelijk mens met zwarte randjes onder nagels
- volgt een dieet
- heeft geen zin in eten
...

Een Marokkaan met erwtensoep+worst bestoken is agressie!
Seut als ge dat niet lust ofzo moet ge dat toch ni aanpakken?De draadstart(st)er zei dat die dat niet wou gewoon omdat het een marokkaanse was? of zijt gij nu zo dom?

Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2006, 15:27   #131
PollyCorrect

Standaard

Naturträne LOL.
Are you talking to ME?
Oud 23 december 2006, 15:28   #132
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naturträne LOL.
Are you talking to ME?
Spreekt nederlands.

Oud 23 december 2006, 15:31   #133
PollyCorrect

Standaard

sprak Naturträne (ohne Umlaut).

Nina Hagen maar weer eens opzetten, manneke.

Je klinkt wat oubollig met je 'seut'
Oud 23 december 2006, 15:32   #134
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
sprak Naturträne (ohne Umlaut).

Nina Hagen maar weer eens opzetten, manneke.

Je klinkt wat oubollig met je 'seut'
Ja u engels is veel koeler é.

Oud 23 december 2006, 15:39   #135
PollyCorrect

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Ja u engels is veel koeler é.
I love you!

NOT!
Oud 23 december 2006, 15:41   #136
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
I love you!

NOT!
'graaf'!

Oud 23 december 2006, 20:40   #137
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb zelf (zij het niet erg lang) ook wel al eens gedopt, en ik passeer nu nog regelmatig een doplokaal, en ik ga niet ontkennen dat er daar veel vreemdelingen staan aan te schuiven, maar de grote meerderheid daarvan kan zich hoogstens een krotbak permitteren, en veel dure merkkleding of gouden juwelen heb ik nog niet gezien, hoor.

De meeste 'doppers' lopen erg sjofel gekleed, en schamen zich voor hun 'minderwaardige' status.
Ik zou NOOIT MEER naar die miserie willen terugkeren, wees maar gerust.
Denk dat Carlgustaaf eerder het verschil niet ziet tussen namaak 'merkkleding' en the real stuff
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 00:15   #138
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Velen onder ons zijn blijkbaar niet eens gemaakt om te leven, laat staan samen.

Velen onder ons zijn blijkbaar enkel gemaakt om anderen het leven lastiger te maken.

heb je het over moslims?Of over geflipte schoolmeesters?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2006, 00:25   #139
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Carlgustaaf beseft blijkbaar niet dat die "dure merkkleding" in 95% vd gevallen gewoon nep is (te koop op elke "zondagsmarkt").
Ik heb hier trouwens nog een "Rolex"-horloge liggen die ik ooit kocht voor 10€ van een sympathieke Congolees.
minder nep dan je denkt.En al die mercedessen zijn ook écht.Anderzijds kende ik er éne , in de tijd dat ge nog alle dagen moest gaan stempelen, die in zijn overall kwam .Zijn baas (voor wie hij in het zwart werkte) reed hem tot voor de deur van het stempelburo, en wachtte zijn gast daar op.Ik heb het over mensen die ik persoonlijk kende toens hé, die ik geregeld tegenkwam in de nabije café's, elke dag bijna.Ge gaat mij niks wijsmaken, ik ken alle truukken..
Oud 24 december 2006, 00:31   #140
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Denk dat Carlgustaaf eerder het verschil niet ziet tussen namaak 'merkkleding' en the real stuff
ah, de moslimadam komt mij ook nog eens voor onnozelaar uitschelden
Die merkkleding is wel enkel voor mannen hé. De wijfjes lopen in autentiek echt pakistanese boerka's rond tegenwoordig.In dat land vervaardigt door uitgebuitte kinnekes
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be