![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
|
![]() Citaat:
"Vanwaar bent u? Mooi weer he vandaag? Wat zijn zo uw hobbys? Is nederlands uw moedertaal?... Hoeveel geld heeft u op uw spaarboekje zitten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk mag u een andere Vlaming zijn. Niemand wordt immers tot een identitair besef verplicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||
|
![]() Citaat:
Maar op de vraag "Wat is het om Vlaming te zijn?" of "Wat is het om Belg te zijn?" kan ik echt niet antwoorden, ik heb geen speciale emotionele verbintenis met die begrippen, voor mij zijn die gewoon volledig abstract en archaisisch. Ik "voel" me niet Vlaming of Belg, ik voel me mens.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 21 december 2006 om 11:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
|
![]() Altijd zo geïnteresseerd in (andermans) geld, he, Belgicistje?
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]() Inderdaad nog een geluk dat niemand mij verplicht... Ook daarom dat het in de praktijk een hoop lulkoek is en weinig concreet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
Maar er is wel degelijk behoefte aan een staatshervorming: op dit ogenblik zijn onze structuren ontransparant, onpractisch en zelf contraproductief. Dit is schadelijk voor Walen én Vlamingen. Men dient dit administratief te overleggen en verbeteringen aan te brengen. Een eenheidsstructuur binnen Europa van twee regio's die elk een eigen politieke en economische koers volgen is een aberatie. Maar dit kan niet door éénzijdig te gaan bullschitten, zoals het Blok dat voorstelt: Zowel Europa, Wallonië en vooral Brussel dienen er goed uit te komen. We leven immers niet in de tijd van Atilla de Hun..Niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
|
![]() Citaat:
[SIZE=4]iden·ti·teit[/SIZE] (de ~ (v.)) 1 gelijkheid van naam en persoon 2 (~en) dat wat eigen is aan een persoon => eigenheid, individualiteit, kleur, personaliteit, persoonlijkheid 3 [wisk.] vergelijking die voor alle waarden van de daarin voorkomende veranderlijke grootheden geldig is Oeps? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
|
![]() Citaat:
Ge moet het weten he jan... ma weetje wat om verdere misvattingen tegen te gaan leg eens uit wat jij echt denkt...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar heeft u nog altijd niet door dat de hele draad gaat over identitair besef, nl. wie men is als deel van een groter geheel (deel van een bepaald volk dus). Ondertussen heb ik het al zovele malen herhaald, maar blijkbaar is dat bij u nog steeds niet doorgedrongen. Ik heb het nergens in deze discussie gehad over de persoonlijke identiteit, nl. het eigen karakter, persoonlijkheid, naam, lichamelijke kenmerken... Dit is u blijkbaar ontgaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
|
![]() Citaat:
(ik had dat wel door hoor maar het is en blijft quatch ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u mijn vele berichten eens leest, kunt u zo aan heel het plaatje geraken hoe ik denk over identiteit, nationalisme, volksnationalisme, separatisme, België, Vlaanderen, Europa... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | |
|
![]() Citaat:
zoiets? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
|
![]() Citaat:
Wsl gaat het hier over Franse afzeik uitermate geschikt voor goeie Belgen vd ouwe stempel.
![]() |
![]() |
#139 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet zeggen dat ik er de visie die ik van Jan van den berghe kreeg er goed in terugvind nu kan hij altijd tegenspreken en zeggen waar hij niet akkoord is natuurlijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ziet u de gelijkenissen? Kunt u de elementen van de door u aangehaalde definitie eens belichten door mijn uitspraken?
|
![]() |
![]() |