![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() trouwens, al dat optimisme hier voor een groot-nederland, willen jullie nu ECHT onder het koningshuis van de Oranje's leven? en koninginnekesdag vieren? en met die dwaze oranje hoedjes rondlopen? Ik vóel mij geen Nederlander en nog minder voel ik enige verbondenheid met de "hollanders", ge weet wel wie ik dan bedoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij bent dan ook nog onder de invloed van het anti-hollandisme waarmee de Belgische separatisten zich nu al bijna twee eeuwen een bestaansreden proberen te verschaffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou dus nooit zoveel moeite doen en verlangen naar een Vlaamse republiek om daarna efkes door een ander koningshuis geannexeerd te worden. Géen koning of koningin aub, we willen een democratisch staatshoofd! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Burger
|
![]() Citaat:
En nee, ik vier geen koninginnekesdag, loop niet met dwaze hoedjes (ook als ze niet oranje zijn ![]() Het wordt wel erg ingewikkeld als je buiten het Koninkrijk om nog een aparte confederatie krijgt waarvan een land deel is van dat Koninkrijk en het ander een republiek. Ik zou er de monarchie wel voor opgeven, maar denk niet dat de meederheid van de Nederlanders er net zo over denkt. Laatst gewijzigd door kaap : 31 december 2006 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
|
![]() Citaat:
maar goed, je denkt dus niet dat de meerderheid van de Nederlanders de monarchie wil opgeven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zo zal het ook zijn als Vlaanderen bijvoorbeeld meer bevoegdheden zou willen of meer zou willen samenwerken, dan eerst moet overlegd worden hoe dat georganiseerd gaat worden. Er moeten voorbereidingen getroffen worden om de bevoegdheden over te dragen, er moet met de andere landen overlegd worden of zij die bevoegdheden ook willen opeisen/delen of dat zij daarvan afzien en willen blijven samenwerken/zelfstandig willen blijven op die punten, etc. Anders wordt het een chaos. Die clausule is dus niet bedoeld als gesel om de wens tot meer autonomie in te kunnen perken, maar juist om de continuïteit van bestuur en de goede samenwerking te waarborgen. Citaat:
Citaat:
Daar komt bij dat vergeleken met het huidige Belgische staatsverband, de samenwerking binnen het Koninkrijk vele malen losser is en men in de praktijk weinig met elkaar te maken zal hebben. Bijna alle bevoegdheden liggen immers homogeen bij de landen en niet bij het Koninkrijk. De kans dat je met overtuiging de samenwerking aangaat en er vervolgens omwille van onenigheid over bevoegdheden weer uit wil stappen, lijkt me nihil. Dat is juist het grote verschil met de huidige situatie in België: men komt uit een situatie van overheersing zonder autonomie en moet elke bevoegdheid bevechten met een partner die men wantrouwt en waar men op bijna elk punt volledig mee van gedachten verschilt, terwijl je in een Koninkrijk der Nederlanden al begint met bijna alle bevoegdheden voor jezelf en je de samenwerking vrijwillig aangaat. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
|
![]() Citaat:
Als ik moet kiezen tussen de huidige situatie of de mogelijkheid van een almachtige president, een soort verkozen dictator, als die van de VS of Frankrijk, dan is de keus snel gemaakt. Als ik moet kiezen tussen de huidige situatie of de mogelijkheid van een president die geen enkele functie heeft maar toch geld kost zoals in Duitsland, dan is de keus snel gemaakt. En ik weet wel dat er ook andere mogelijkheden zijn bij afschaffing van de monarchie, bijv. een presidentschap als beurtroltitel binnen de ministerraad zoals in Zwitserland. Maar wie zegt mij, nee, wie verzekert mij dat die mogelijkheid het wordt en niet een van de twee voornoemde...? Laatst gewijzigd door Dimitri : 31 december 2006 om 14:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | ||
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Het valt me trouwens op dat Suriname veel meer een "hot topic" is in Nederland dan Congo bij ons (terwijl er veel meer Congolezen dan Belgen zijn, wat niet het geval is voor Suriname) Ik hoor vaak over Suriname spreken op de televisie in Nederland?
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
Maar je had wel Vlamingen hoor in Congo (die , naar men zegt, aan iedereen die het wou horen vertelden dat ze in België de meerderheid hadden)
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederlands-Indie waren een aantal Nederlanders geboren en getogen in Antwerpen.
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#135 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel programma's kun je nu achteraf bekijken: http://www.beeldengeluid.nl/home.jsp
![]() |
![]() |
#136 |
|
![]() Ik denk dat een meerderheid onverschillig blijft zolang onze monarchen geen echte schade aanrichten.
![]() |
#137 |
|
![]() Misschien kunnen de bewerkers van onderstaande site wel verstandige antwoorden geven:
http://zapatopi.net/belgium/
![]() |
#138 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat democratisch naar huis sturen: dat zou moeten ingevoerd worden. Ik dacht dat California iets dergelijks had. Mits voldoende stemmen kan een soort van petitie opgestart worden, waarbij men politieker kan blamen. Een soort van vertrouwensstemming, maar dan niet in het parlement, maar rechstreeks door de kiezende bevolking.
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat Suriname meer aandacht krijgt in Nederland komt misschien vooral door het grote aantal Surinamers dat in Nederland woont. Ik merkte hierboven niet voor niets op dat het in mijn ogen een grote fout was dat Suriname onafhankelijk werd zonder referendum te houden onder de bevolking. Dan was er nl. waarschijnlijk geen meerderheid voor onafhankelijkheid geweest. In de periode tussen 1973 (toen bekend werd dat Suriname onafhankelijk zou worden) en 1980 is ruim eenderde van de Surinaamse bevolking uit het land vertrokken, bijna allemaal naar Nederland. Men stemde als het ware massaal met de voeten tegen onafhankelijkheid van Nederland. Er wonen daardoor momenteel bijna 350.000 Surinamers in Nederland. Die zijn vaak erg betrokken bij de situatie in hun land van herkomst (of dat van hun ouders of grootouders). Daarnaast is een voordeel dat er Nederlands gesproken wordt en er dus makkelijk contacten met het land zijn te leggen. Suriname is enkele jaren geleden ook lid geworden van de Nederlandse Taalunie. En Suriname is misschien ook een wat geslaagder land dan Congo. Niet dat er geen grote problemen zijn, maar het is er tegenwoordig vrij stabiel en het heeft een redelijk niveau van ontwikkeling. |
||
![]() |
![]() |